#21
Gosc_Bullet_*
Napisano 07 lipiec 2019 - 22:28
#22
Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 07 lipiec 2019 - 22:37
W zasadzie niemożliwe jest obecnie znalezienie ramy karbonowej z nie-pressfitem. Pressfitowe jest dokładnie wszystko, co udało mi się znaleźć, ale na szczęście BB90 stosowany jest tylko w Trekach.i z moim głównym założeniem pt "jeśli nie Emonda to ścigant"
Spec ma dwa podstawowe modele szosowe z wkręcanym suportem (Tarmac SL4 Sport i SL6 Disc Sport), a w większości pozostałych jest skręcany Praxis, natomiast w mufie suportowej najczęściej są wklejone aluminiowe pierścienie.
#23
Gosc_Bullet_*
Napisano 07 lipiec 2019 - 22:40
#24
Napisano 07 lipiec 2019 - 22:41
Musisz koniecznie kupić gotowy rower? Nie lepiej kupić ramę z sportem na bsa i dokupić osprzęt? Takich ram na rynku jest trochę. Ramy karbonowej pod 100 kg nie masz co się bać
100 kg to przypadek Autora wątku. U mnie skromniejsze od 85 do 90 (lato - zima)
Więc bać się tym bardziej nie ma co. Natomiast nie chcę bawić się w warsztat - chcę kupić gotowy rower, ew. później wymienić koła.
#25
Napisano 07 lipiec 2019 - 23:08
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#26
Napisano 07 lipiec 2019 - 23:27
Pomysł z Tarmaciem mi się b. podoba. Tylko w moim przypadku - jeśli chodzi o dostępność tzw. dobrze znanego i sprawdzonego serwisu/sklepu Speca w odległości mniejszej, niż 50km od miejsca zamieszkania, to sytuacja przypomina trochę Canyona... No nie chcę kupować przez internet.
#27
Napisano 15 lipiec 2019 - 15:53
And the winner is ...
#28
Napisano 15 lipiec 2019 - 17:47
Nie było go na liście.
Załączone pliki
#29
Gosc_tobo_*
Napisano 15 lipiec 2019 - 19:44
#30
Napisano 15 lipiec 2019 - 20:48
#31
Napisano 15 lipiec 2019 - 22:28
Pro.Orbea Orca
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
#32
Napisano 18 lipiec 2019 - 16:00
Pro.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Która dokładnie ? M25-Pro 19 czy M20-Pro 19 ?
#33
Napisano 18 lipiec 2019 - 17:19
M-20 Pro + "jakieś" koła. Co do kół rozważam jeszcze kilka scenariuszy.
#34
Napisano 19 lipiec 2019 - 06:40
M-20 Pro + "jakieś" koła. Co do kół rozważam jeszcze kilka scenariuszy.
I jak pierwsze wrażenia ? Jest sztywno i szybko ? Czytałem że Orca ma mocno sportową charakterystykę - ciekaw jestem Twoich wrażeń. Brałeś pod uwagę Orcę Aero ?
Moim zdaniem to świetnie wyglądające rowery, które dodatkowo można pomalować wg uznania !
Ostatnio miałem okazję przejechać się - fakt że przez chwilę - Emondą SL6 i być może wynikało to z konkretnego setup-u, ale w porównaniu z moim CAAD-em 12 to była niestety straszna kanapa...
#35
Napisano 19 lipiec 2019 - 10:14
Pierwsze wrazenia są takie, że czekam jeszcze na rower ![]()
Zamówienie złożone, zadatek wpłacony.
Jak oglądam sobie na Youtube to faktycznie jest szybko ![]()
A co do Emondy i jej kanapowatości - rozumiem, że piszesz o geometrii ... Bo to fakt - jak porównasz stosunek stack/reach dla Emondy i CAADa to Emonda ma o wiele bardziej "relaksową" geometrię.
Zresztą Cannondale zawsze stawiał na geometrie mocno wyścigowe. Odpuścił trochę dopiero w ostatnim SuperSiksie ... do którego zresztą też się przymierzałem, ale Orca wydaje mi się bardziej dostosowana do moich potrzeb - bez bajerów aero, które dla amatora skutkują głownie wyższą ceną, za to z lepiej dobranym osprzętem w cenie (SuperSix Evo 2020 na Ultegrze ma np. w standardzie aluminiową sztycę, nie ma jeszcze mostka i kierownicy KN0T, w efekcie dostajesz nową ramę z tradycyjnym osprzętem - taki średni miks. Wolałbym już starszą wersję SS... i taniej i, imho, bardziej spójnie jakoś).
#36
Napisano 19 lipiec 2019 - 10:59
Pierwsze wrazenia są takie, że czekam jeszcze na rower
Zamówienie złożone, zadatek wpłacony.
Jak oglądam sobie na Youtube to faktycznie jest szybko
A co do Emondy i jej kanapowatości - rozumiem, że piszesz o geometrii ... Bo to fakt - jak porównasz stosunek stack/reach dla Emondy i CAADa to Emonda ma o wiele bardziej "relaksową" geometrię.
Zresztą Cannondale zawsze stawiał na geometrie mocno wyścigowe. Odpuścił trochę dopiero w ostatnim SuperSiksie ... do którego zresztą też się przymierzałem, ale Orca wydaje mi się bardziej dostosowana do moich potrzeb - bez bajerów aero, które dla amatora skutkują głownie wyższą ceną, za to z lepiej dobranym osprzętem w cenie (SuperSix Evo 2020 na Ultegrze ma np. w standardzie aluminiową sztycę, nie ma jeszcze mostka i kierownicy KN0T, w efekcie dostajesz nową ramę z tradycyjnym osprzętem - taki średni miks. Wolałbym już starszą wersję SS... i taniej i, imho, bardziej spójnie jakoś).
Tak, oczywiście mam na myśli geometrę - dużo większy relaks. Nie ukrywam, że Orbea trochę zaskakuje mnie cenowo. ORCA M25-PRO 19 - jest katalogowo ponad 1000 PLN droższa niż Émonda SL 6 Pro 2019, a Trek ma chyba jednak nieco lepsze koła, no i teoretycznie marka pozycjonowana "wyżej"... Chyba, że w Orbea można uzyskać lepsze rabatowania...
#37
Napisano 19 lipiec 2019 - 11:35
Trudno powiedzieć, czy te koła bontragerowe są lepsze od tych dodawanych do Orci. IMHO - są podobnej klasy. Ja sam się przymierzałem do M-25 pro, ale sprzedawca delikatnie zasugerował model niższy + coś innego. Na razie jestem zwolennikiem opcji pt: tymczasowe przemontowanie moich DT-Swissów z Emondy i doskładanie kasy do naprawdę porządnych karbonów. Niemniej jednak fakt jest faktem - europejskie rowery wychodzą w PL drożej (i to jest reguła, Orbea nie jest tu żadnym wyjątkiem) od amerykańskich (z wyjątkiem Speca, który sam dla siebie jest klasą cenową i przebija dokładnie wszystko - tarmac SL6 na 105tce - 11 200 pln ... ) To może być też efekt skali - Orbea produkuje i sprzedaje o wiele mniej rowerów, niż taki Trek. W efekcie - Trek ma z czego schodzić przy masowej produkcji. Może to być również skutek dużo wiekszego wyboru chociażby kolorystyki, a także samych warunków gwarancji - Orbea daje gwarancję na bodajże 3 lata na samo malowanie .... Rama oczywiście - dożywotnio.
#38
Napisano 20 sierpień 2019 - 21:32
Odświeżam temat. Z wyboru pomiędzy upgrade-em CAAD-a i nową Emondą wygrał... GIANT Propel Advanced 1 Disc
![]()
Temat więc do zamknięcia - wybór poczyniony. W razie pytań odnośnie Gianta zawsze mogę podpowiedzieć 2 słowa.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: upgrade, opinie
Rowery oraz części →
Koła - części do kół - ogumienie →
Koła - obręcze - piasty - szprychy - nyple →
Mavic Cosmic Pro Carbon UstNapisany przez muzycom , 08 cze 2019 |
|


Temat jest zamknięty
