Skocz do zawartości


Zdjęcie

Caad 12 Upgrade Vs Emonda Sl6 Pro 2019

upgrade opinie

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2019 - 22:28

Musisz koniecznie kupić gotowy rower? Nie lepiej kupić ramę z sportem na bsa i dokupić osprzęt? Takich ram na rynku jest trochę. Ramy karbonowej pod 100 kg nie masz co się bać

#22 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2019 - 22:37

W zasadzie niemożliwe jest obecnie znalezienie ramy karbonowej z nie-pressfitem. Pressfitowe jest dokładnie wszystko, co udało mi się znaleźć, ale na szczęście BB90 stosowany jest tylko w Trekach.i z moim głównym założeniem pt "jeśli nie Emonda to ścigant"

 

Spec ma dwa podstawowe modele szosowe z wkręcanym suportem (Tarmac SL4 Sport i SL6 Disc Sport), a w większości pozostałych jest skręcany Praxis, natomiast w mufie suportowej najczęściej są wklejone aluminiowe pierścienie.



#23 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 lipiec 2019 - 22:40

A ja dodam włoskie Cinelli Saetta:

 

https://velo7.pl/szo...dical-plus.html



#24 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 07 lipiec 2019 - 22:41

Musisz koniecznie kupić gotowy rower? Nie lepiej kupić ramę z sportem na bsa i dokupić osprzęt? Takich ram na rynku jest trochę. Ramy karbonowej pod 100 kg nie masz co się bać

 

100 kg to przypadek Autora wątku. U mnie skromniejsze od 85 do 90 (lato - zima) :) Więc bać się tym bardziej nie ma co. Natomiast nie chcę bawić się w warsztat - chcę kupić gotowy rower, ew. później wymienić koła.



#25 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 07 lipiec 2019 - 23:08

Planet X robi swoje karbony na bsa.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#26 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 07 lipiec 2019 - 23:27

Pomysł z Tarmaciem mi się b. podoba. Tylko w moim przypadku - jeśli chodzi o dostępność tzw. dobrze znanego i sprawdzonego serwisu/sklepu Speca w odległości mniejszej, niż 50km od miejsca zamieszkania, to sytuacja przypomina trochę Canyona... No nie chcę kupować przez internet.



#27 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 15:53

And the winner is ... :) 



#28 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 17:47

Nie było go na liście.

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  flamenco.png   12,21 KB   15 Ilość pobrań
  • Załączony plik  orka.jpg   2,2 KB   15 Ilość pobrań
  • Załączony plik  prof.png   16,09 KB   15 Ilość pobrań


#29 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 lipiec 2019 - 19:44

Romet.

#30 renton

renton
  • Użytkownik
  • 445 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 20:48

Orbea Orca

#31 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 15 lipiec 2019 - 22:28

Orbea Orca

Pro. :)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

#32 Ursus12

Ursus12
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 18 lipiec 2019 - 16:00

Pro. :)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Która dokładnie ? M25-Pro 19 czy M20-Pro 19 ?  



#33 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 18 lipiec 2019 - 17:19

M-20 Pro + "jakieś" koła. Co do kół rozważam jeszcze kilka scenariuszy.



#34 Ursus12

Ursus12
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 19 lipiec 2019 - 06:40

M-20 Pro + "jakieś" koła. Co do kół rozważam jeszcze kilka scenariuszy.

I jak pierwsze wrażenia ? Jest sztywno i szybko ? Czytałem że Orca ma mocno sportową charakterystykę - ciekaw jestem Twoich wrażeń. Brałeś pod uwagę Orcę Aero ? 

Moim zdaniem to świetnie wyglądające rowery, które dodatkowo można pomalować wg uznania ! :) 

Ostatnio miałem okazję przejechać się - fakt że przez chwilę - Emondą SL6 i być może wynikało to z konkretnego setup-u, ale w porównaniu z moim CAAD-em 12 to była niestety straszna kanapa...



#35 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 19 lipiec 2019 - 10:14

Pierwsze wrazenia są takie, że czekam jeszcze na rower :)

Zamówienie złożone, zadatek wpłacony.

Jak oglądam sobie na Youtube to faktycznie jest szybko :)

A co do Emondy i jej kanapowatości - rozumiem, że piszesz o geometrii ... Bo to fakt - jak porównasz stosunek stack/reach dla Emondy i CAADa to Emonda ma o wiele bardziej "relaksową" geometrię.

Zresztą Cannondale zawsze stawiał na geometrie mocno wyścigowe. Odpuścił trochę dopiero w ostatnim SuperSiksie ... do którego zresztą też się przymierzałem, ale Orca wydaje mi się bardziej dostosowana do moich potrzeb - bez bajerów aero, które dla amatora skutkują głownie wyższą ceną, za to z lepiej dobranym osprzętem w cenie (SuperSix Evo 2020 na Ultegrze ma np. w standardzie aluminiową sztycę, nie ma jeszcze mostka i kierownicy KN0T, w efekcie dostajesz nową ramę z tradycyjnym osprzętem - taki średni miks. Wolałbym już starszą wersję SS... i taniej i, imho, bardziej spójnie jakoś).



#36 Ursus12

Ursus12
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 19 lipiec 2019 - 10:59

Pierwsze wrazenia są takie, że czekam jeszcze na rower :)

Zamówienie złożone, zadatek wpłacony.

Jak oglądam sobie na Youtube to faktycznie jest szybko :)

A co do Emondy i jej kanapowatości - rozumiem, że piszesz o geometrii ... Bo to fakt - jak porównasz stosunek stack/reach dla Emondy i CAADa to Emonda ma o wiele bardziej "relaksową" geometrię.

Zresztą Cannondale zawsze stawiał na geometrie mocno wyścigowe. Odpuścił trochę dopiero w ostatnim SuperSiksie ... do którego zresztą też się przymierzałem, ale Orca wydaje mi się bardziej dostosowana do moich potrzeb - bez bajerów aero, które dla amatora skutkują głownie wyższą ceną, za to z lepiej dobranym osprzętem w cenie (SuperSix Evo 2020 na Ultegrze ma np. w standardzie aluminiową sztycę, nie ma jeszcze mostka i kierownicy KN0T, w efekcie dostajesz nową ramę z tradycyjnym osprzętem - taki średni miks. Wolałbym już starszą wersję SS... i taniej i, imho, bardziej spójnie jakoś).

Tak, oczywiście mam na myśli geometrę - dużo większy relaks. Nie ukrywam, że Orbea trochę zaskakuje mnie cenowo. ORCA M25-PRO 19 - jest katalogowo ponad 1000 PLN droższa niż Émonda SL 6 Pro 2019, a Trek ma chyba jednak nieco lepsze koła, no i teoretycznie marka pozycjonowana "wyżej"... Chyba, że w Orbea można uzyskać lepsze rabatowania... 



#37 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 19 lipiec 2019 - 11:35

Trudno powiedzieć, czy te koła bontragerowe są lepsze od tych dodawanych do Orci. IMHO - są podobnej klasy. Ja sam się przymierzałem do M-25 pro, ale sprzedawca delikatnie zasugerował model niższy + coś innego. Na razie jestem zwolennikiem opcji pt: tymczasowe przemontowanie moich DT-Swissów z Emondy i doskładanie kasy do naprawdę porządnych karbonów. Niemniej jednak fakt jest faktem - europejskie rowery wychodzą w PL drożej  (i to jest reguła, Orbea nie jest tu żadnym wyjątkiem) od amerykańskich (z wyjątkiem Speca, który sam dla siebie jest klasą cenową i przebija dokładnie wszystko - tarmac SL6 na 105tce - 11 200 pln ... ) To może być też efekt skali - Orbea produkuje i sprzedaje o wiele mniej rowerów, niż taki Trek. W efekcie - Trek ma z czego schodzić przy masowej produkcji. Może to być również skutek dużo wiekszego wyboru chociażby kolorystyki, a także samych warunków gwarancji - Orbea daje gwarancję na bodajże 3 lata na samo malowanie .... Rama oczywiście - dożywotnio.



#38 Ursus12

Ursus12
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 20 sierpień 2019 - 21:32

Odświeżam temat. Z wyboru pomiędzy upgrade-em CAAD-a i nową Emondą wygrał... GIANT Propel Advanced 1 Disc  :)  ;)

Temat więc do zamknięcia - wybór poczyniony. W razie pytań odnośnie Gianta zawsze mogę podpowiedzieć 2 słowa. 





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: upgrade, opinie