Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Endurance Na Ultramaratony Ok. 10.000 Pln


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 31 lipiec 2019 - 15:28

Miało być z lekkim przymulaniem - nie wiem, dlaczego nie mogę edytować własnego posta.

#22 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2019 - 17:38

No ja miałem troszkę przerwy od forum i rozkminki rowerów, bo w weekend ukończyłem Tour de Pomorze - ponad 720 km. Pierwsze 200 km ze Świnoujścia na wschód wzdłuż wybrzeża pod dość silny wiatr, potem spokojna nocka z lekkim przyjmowaniem, a na drugi dzień patelnia - ponad 30C. Mam nadzieję, że kolejny podobny dystans będę robił już nowym rowerem. PS. już nie przesadzajmy z tym wysiłkiem podczas zmiany biegów - ja tam problemu z tym nie miałem.


Wysiłek jest zależny od sytuacji.
Wyobraź sobie 160 km w deszczu, przy wietrze i temperaturze 5 stopni.
To może być trudne. Nawet bardzo :)
  • astronom lubi to

#23 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 31 lipiec 2019 - 18:25

Wysiłek jest zależny od sytuacji.
Wyobraź sobie 160 km w deszczu, przy wietrze i temperaturze 5 stopni.
To może być trudne. Nawet bardzo :)

Tobo, to jak to w końcu z tym DI2, fajne, czy nie, bo trudno cię wyczuć :)

Jasne, jak ręce ci skostnieją, to trudno cokolwiek nimi zrobić i naciśnięcie guziczka jest na pewno prostsze, nìż walka ze sprężyną i tarciem linki. Ja jednak przejechałem już trochę różnych dystansów, także w mniej sprzyjających warunkach i jednak ten problem jeśli jest, to zwykle jest relatywnie niewielki przy innych uciążliwościach, z jakimi trzeba się wtedy zmagać.

Na wspomnianym TDP jechałem długi czas z gościem na Emondzie z DI2 i sobie chwalił, wcześniej miał jakiegoś Scota też z DI2. Gość wyłożył się na przejeździe kolejowym i zarył kierownicą tak, że mu klamkę obróciło. Nic się nie stało ani jemu, ani rowerowi. Ale tak pomyślałem sobie, że przy takim upadku dość często haczy się klamkomanetką, jednak samą klamkę trudno jest złamać, bo jest ruchoma w grupach mechanicznych. Rozumiem, że w DI2 to będzie bardziej narażone na uszkodzenie i domyślam się, że samej klamki nie da się wymienić, tylko trzeba wybulić sto miliardów na nową kamkomanetķę?

#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2019 - 18:53

Wspomniano o lekkosci działania. W 100 procentach trzeba potwierdzić a podana sytuacja jest autentyczna. Co do podanych wyżej aspektach - serwis di2 u mnie w serwisie był moją działką - nie mając kasy w nadmiarze sam bym sięna to nie skusił.

Jakiś czas temu była tu dyskusja o e-tapie Srama. Podzieliłem się opinią - problem z urywającymi się mocowaniami baterii. Pewien użytkownik forum "zjebał" mnie za prawienie herezji i nabijając się z moich kompetencji.
Po jakimś czasie okazało się że znalazł w necie sporo informacji na ten temat, ten sam problem. Wtedy okazał się on prawdziwy. Jednak koleżka Buraczyński nie zechciał skorygować swojego zdania na temat mojej opinii.
W pracy wymieniłem kilkanaście przerzutek przednich di2 z rozerwanym wozkiem. Do tego kilka tylnych które dostały luzów na pantografie, zmiana biegów przestała być możliwa.
Oczywiscie nabywca roweru za 20 tysięcy nie ma takich dylematów jak ja.
Moim zdaniem warto takie detale mieć na uwadze.
Nie wiem ile w Pl kosztują części di2. Regularna cena poza dystry to pewnikiem z 1000 dla 2x11, nowe 6750 są za 600 na allegro.
Cena nie odbiega of grup mechanicznych, cena przerzutek już bardziej.

#25 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 lipiec 2019 - 20:03

Az tak cie to bolalo, ze tyle czasu dusiles to w sobie? Współczuję.
Ja caly czas jezdze na oryginalnych bateriach od ponad 3 lat. Fakt, czytalem o pekajacych mocowaniach i co? To znaczy, ze wszystkie pekaja? Podobnie z towimi sypiacymi sie Di2. Mam w klubie sporo takich napedow, zero narzekan. Pewnie i na tym forum jest duzo osob jezdzacych na elektryce. Ile z nich doswiadczylo tego o czym piszesz?
Czytajac twoje serwisowe "doswiadczenia", czasami mozna odniesc wrazenie, ze lepiej wogole nie wsiadac na rower, bo zaraz sie wszystko rozleci.
A odnosnie twoich kompetencji, nigdy ich nie podwazalem, chociaz mam spore watpliwosci po temacie klejenia szytek. Niemniej, tak jak napisalem, czytajac to co piszesz mozna odniesc wrażenie, ze wszystko sie wali i rozlatuje.

Odnosnie "kolezki Buraczynskiego" (bez wzgledu do kogo to ma sie odnosic), to jak juz istnieje na tym forum temat szambo i jak juz tam tak sie udzielasz, to moze postaraj sie nie rozprzestrzeniac poziomu wypowiedzi z tamtego tematu na reszte forum, kolego.
  • Ciachoorsky lubi to

#26 przech_mistrz

przech_mistrz
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 31 lipiec 2019 - 20:10

Wspomniano o lekkosci działania. W 100 procentach trzeba potwierdzić a podana sytuacja jest autentyczna. Co do podanych wyżej aspektach - serwis di2 u mnie w serwisie był moją działką - nie mając kasy w nadmiarze sam bym sięna to nie skusił.

Jakiś czas temu była tu dyskusja o e-tapie Srama. Podzieliłem się opinią - problem z urywającymi się mocowaniami baterii. Pewien użytkownik forum "zjebał" mnie za prawienie herezji i nabijając się z moich kompetencji.
Po jakimś czasie okazało się że znalazł w necie sporo informacji na ten temat, ten sam problem. Wtedy okazał się on prawdziwy. Jednak koleżka Buraczyński nie zechciał skorygować swojego zdania na temat mojej opinii.
W pracy wymieniłem kilkanaście przerzutek przednich di2 z rozerwanym wozkiem. Do tego kilka tylnych które dostały luzów na pantografie, zmiana biegów przestała być możliwa.
Oczywiscie nabywca roweru za 20 tysięcy nie ma takich dylematów jak ja.
Moim zdaniem warto takie detale mieć na uwadze.
Nie wiem ile w Pl kosztują części di2. Regularna cena poza dystry to pewnikiem z 1000 dla 2x11, nowe 6750 są za 600 na allegro.
Cena nie odbiega of grup mechanicznych, cena przerzutek już bardziej.

 

Ja absolutnie nie podważam twoich kompetencji, jakbym zresztą mógł nie mając tak naprawdę pojęcia w temacie... Natomiast natknąłem się na twoje uwagi o tych pękających wózkach i luzach w jakiś postach z 2015. Jeśli problem był (jest) masowy, to Shimano też chyba powinno go dostrzec. Może po czterech latach nowe grupy są już mniej narażone na wystąpienie tego problemu? Zastanawiam się też, czy kilkanaście przypadków o których wspomniałeś to dużo, czy mało bo bez jakiejś skali porównania, to na dobra sprawę ciężko ocenić. Nie znalazłem też na forum jakiegoś tematu w stylu "problemy z elektryką Shimano", ale może jest tak, że ludzie którzy kupują rowery za 20 tys. nie wylewają swoich żali na forum z powodu popsutej przerzutki. Ale pewnie jest też grupa ludzi, co kupiła taki sprzęt za ostatnią kasę, czy na raty i też ich nie "słychać"...



#27 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 31 lipiec 2019 - 20:16

Mi się przytrafiło w klamkach Di2 raz zerwać kabelki przy kolizji. W kilku innych „stykowych” sytuacjach obeszło się bez uszkodzeń. Grunt, aby za mocno nie przykręcić (ale to pewnie w każdej innej grupie). Po roku zmieniłem kaptury bo po tych różnych przygodach przetarły się na wylot. Dodam, że raz mi samochód wyjechał z podporządkowanej na zjeździe i trafiłem go centralnie w drzwi. Tak więc z punktu widzenia crash testera uważam Di2 za dostatecznie odporne.

#28 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 31 lipiec 2019 - 20:32

Ja absolutnie nie podważam twoich kompetencji, jakbym zresztą mógł nie mając tak naprawdę pojęcia w temacie... Natomiast natknąłem się na twoje uwagi o tych pękających wózkach i luzach w jakiś postach z 2015. Jeśli problem był (jest) masowy, to Shimano też chyba powinno go dostrzec. Może po czterech latach nowe grupy są już mniej narażone na wystąpienie tego problemu? Zastanawiam się też, czy kilkanaście przypadków o których wspomniałeś to dużo, czy mało bo bez jakiejś skali porównania, to na dobra sprawę ciężko ocenić. Nie znalazłem też na forum jakiegoś tematu w stylu "problemy z elektryką Shimano", ale może jest tak, że ludzie którzy kupują rowery za 20 tys. nie wylewają swoich żali na forum z powodu popsutej przerzutki. Ale pewnie jest też grupa ludzi, co kupiła taki sprzęt za ostatnią kasę, czy na raty i też ich nie "słychać"...

 

Rowery na Di2 są jednymi z najlepiej sprzedających się w naszym asortymencie. Rozmawiałem z serwisem i nie odnotowaliśmy jakiegoś problemu z pracą Di2, być może zdarza się to gdy mechanicy źle montują przednie przerzutki. 

Co do eTAP SRAMa - telepałem FORCE AXS po polskich wertepach, rozmawiałem też z użytkownikami tej grupy w gravelach i mechanikiem blisko współpracującym ze SRAM - raczej się nie "urywają" natomiast w moim odczuciu FORCE AXS zmienia ciut wolniej biegi niż Ultegra Di2. 

Problemem występującym w Di2 z tarczówkami są klamki, ale to zwykle problem występujący na samym początku eksploatacji roweru - czasem coś nie styka albo hamulce zapowietrzają się po kilkuset km i trzeba odpowietrzyć.



#29 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 31 lipiec 2019 - 21:45

Jak dajesz za rower 10 tyś i więcej (co jest już baaardzo dużą kwotą) to nie powinieneś się martwić że uszkodzona przerzutka czy manetka będzie kosztować 6 czy 7 stówek.  To tyle co kaseta i dobre opony/przeciętne szytki do drugiego kompletu kół. A skoro Cie to martwi to chyba trzeba się zastanowić czy aby na pewno cię na to stać. 

Jak zwykle najwięcej o awaryjności mają do powiedzenie "nie użytkownicy"....

Kilkanaście przerzutek z wymienionym rozerwanym wózkiem.... Tia..... a pińcet "obok" działa i jeździ. Co to w ogóle za argument ? Żeby cokolwiek porównać to trzeba by znać % wadliwych egzemplarzy w stosunku do działających ok.

Dobrze zamontowane Di2 jest bezproblemowe w użytkowaniu. Działa szybko i precyzyjnie. Raz ustawiasz i zapominasz o temacie zmiany biegów. Dotykasz przycisku i już. Po prostu.

 

 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#30 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2019 - 22:42

Jak dajesz za rower 10 tyś i więcej (co jest już baaardzo dużą kwotą) to nie powinieneś się martwić że uszkodzona przerzutka czy manetka będzie kosztować 6 czy 7 stówek. To tyle co kaseta i dobre opony/przeciętne szytki do drugiego kompletu kół. A skoro Cie to martwi to chyba trzeba się zastanowić czy aby na pewno cię na to stać.
Jak zwykle najwięcej o awaryjności mają do powiedzenie "nie użytkownicy"....
Kilkanaście przerzutek z wymienionym rozerwanym wózkiem.... Tia..... a pińcet "obok" działa i jeździ. Co to w ogóle za argument ? Żeby cokolwiek porównać to trzeba by znać % wadliwych egzemplarzy w stosunku do działających ok.
Dobrze zamontowane Di2 jest bezproblemowe w użytkowaniu. Działa szybko i precyzyjnie. Raz ustawiasz i zapominasz o temacie zmiany biegów. Dotykasz przycisku i już. Po prostu.


Ja bardzo lubię takie podejscie. :)
Dysyrybutor Shimano bez żadnych ale I pytań wymieniał sztuki które były stosunkowo nowe. Nie pytał jak używa roweru klient. Nie pytał w jaki sposób przerzutki zostały ustawione. Wychodzi więc na to że problemem nie jest/była regulacja tylko wujowy produkt. Skoro producent akceptuje reklamacje bez pytań to widocznie problem nie jest mu obcy?

Argument jest taki jak podany wyżej przypadek e-tapów. Naczytałem się bluzgów a potem sam bluzgający nagle znalazł informację na ten temat.
Może to dlatego że ja Polak a on wierzy jedynie w to co się dzieje na Wyspach. Dopiero wyspiarskie źródło uznał za wiarygodne.

Poza tym: żadna sztuka sparowana z tarczami 52/53-36/39 nie miała problemu z wózkiem, wszystkie wykoleiły się przy kompaktach 50/34. Może- skoro jesteś tak obeznany z tematem to uswiadomisz mnie: jest jakaś inna procedura montażu i regulacji dla 50/34 i np 53/39?

Problem pękania wózka dotyczy również mechanicznych tiagr, 105tek i ultegr. Nie dotyczy clarisa, sory, DA oraz przerzutek pod korby 3x. Te produkty obejmują inne procedury użytkowe?

Cytujac pewne forum:

See them all the time. Usually caused by someone standing to shift to the big ring. Shimano 105 the worst offender in my experience.

Mogę przetłumaczyć.

#31 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 31 lipiec 2019 - 22:50

Skoro producent akceptuje reklamacje bez pytań to widocznie problem nie jest mu obcy?
 

A może po prostu jest pro-konsumencki i uczciwy? Nie pomyślałeś ?

Garmin też nie robi żadnych problemów jak produkt okazuje się wadliwy.

 

Co do reszty wywodu to spytam jeszcze raz: jaki jest % tych wszystkich problemów które opisujesz w stosunku do całości sprzedaży tudzież działających bezproblemowo egzemplarzy ??

Bo śmiem twierdzić że promil. Nikt komu wszystko działa nie lata po internetach i nie krzyczy że z jego sprzętem wszystko ok. 

 

 


  • paulsen i 4gotten lubią to
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#32 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2019 - 07:55

Przeczytaj co napisałeś: jest uczciwy. Uczciwy to jedno. Ale piszesz o "dobrym zamontowaniu" - czyli "źle zamontowane" się rozkracza. Jeśli reklamacje są w 100 procentach respektowane to widocznie nie rozpatruje ich z dobrej woli.
Nie będę podawal promili i procentów - skoro ktoś pyta o działanie czegoś a ja się zetknąłem z problemem wiele razy to ocenę pozostawiam potencjalnemu nabywcy. Tym bardziej że mechaniczną ultegrę można zamienić tańszą przerzutką za mniej niż stówę a ultegry di2 niczym tańszym I z niższej grupy nie podmienisz.
Jeśli wózek pęka od przeciążenia przy zmianie to w grupie mechanicznej decydujesz jak mocno pchasz dźwignię i jak mocno ciśniesz nogami więc masz wpływ na obie rzeczy. Przy elektrycznej na pchanie wózka przez silnik nie masz wpływu.
Każdy wybiera na co go stać- to też może być powód dlaczego Shimano nie robi 105 di2- grupy dla rowerów prawie budżetowych

#33 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 01 sierpień 2019 - 08:21

Proponuje nie używać argumentu kosztów w rozpatrywaniu "lepszości". "Drogo" i "tanio" bo to pojęcia względne. To nie jest żaden argument. Ludzie kupują telefony za 3-5 tyś, samochody za 100 tyś i pierdylion innych rzeczy za gruby hajs. Zwisa im i powiewa  że można taniej i dla kogoś to drogo. To jest kwestia indywidualnego wyboru na co wydajesz swoje pieniądze.  To że jakiś Jasiek słyszał że koledze jego szwagra się zepsuło, albo sam wymienił AŻ KILKA przerzutek w Bączkowicach pod Pierdzochami o niczym jeszcze nie świadczy.  Z rowerami jest tak samo jak z każdym innym produktem - jest kupiec to znaczy że nie drogo.

A dlaczego nie ma (i najprawdopodobniej nie będzie) elektryki w 105 wyjaśnił manago Shimano w jednym z wywiadów dwa lata temu, więc nie dorabiaj ideologii

 

Wszyscy pytają o to, czy technologia Di2 spłynie w końcu do grupy Shimano 105. Na czym polega problem z adaptacją elektroniki do grup niższych?

 

Tim Gerrits: Najważniejszą częścią grup Di2 jest oczywiście elektronika ukryta wewnątrz, której tak naprawdę nie da się póki co uczynić tańszej. I to jest ogromna część kosztów. Możesz zastąpić karbon aluminium, ale nie można tego zrobić z wnętrzem podzespołów Di2.

 

 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#34 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 13:53

Ja ze swojej strony moge dodac ze mam juz 3 grupe DI2 w kolejnym rowerze, kilkanascie tysiecy przejechane na 50/34, 52/36 i 53/39 nigdy zadnej awarii, podobnie jest u moich znajomych (kilkanascie osob z DI2) zero awarii. Sam serwisuje swoje rowery, zmieniam korby i ustawiam przerzutki, a doswiadczenie mam na pewno sporo mniejsze w tym zakresie niz niejeden serwisant.
Co do wymian na gwarancji i „bez pytan” o szczegoly to tak jak napisal HarveyDent, mysle ze tak sie powinno pidchodzic do rozpatrywania teklamacji w dzisiejszych czasach, podobnie robi Garmin (ostatnio wymienili mi opaske tetna, bez pytan i zwalania winy na kogokolwiek a wg mnie uznanie reklamacji moglobyc negatywne)

#35 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2019 - 16:22

Proponuje nie używać argumentu kosztów w rozpatrywaniu "lepszości". "Drogo" i "tanio" bo to pojęcia względne. To nie jest żaden argument. Ludzie kupują telefony za 3-5 tyś, samochody za 100 tyś i pierdylion innych rzeczy za gruby hajs. Zwisa im i powiewa że można taniej i dla kogoś to drogo. To jest kwestia indywidualnego wyboru na co wydajesz swoje pieniądze. To że jakiś Jasiek słyszał że koledze jego szwagra się zepsuło, albo sam wymienił AŻ KILKA przerzutek w Bączkowicach pod Pierdzochami o niczym jeszcze nie świadczy. Z rowerami jest tak samo jak z każdym innym produktem - jest kupiec to znaczy że nie drogo.
A dlaczego nie ma (i najprawdopodobniej nie będzie) elektryki w 105 wyjaśnił manago Shimano w jednym z wywiadów dwa lata temu, więc nie dorabiaj ideologii

Wszyscy pytają o to, czy technologia Di2 spłynie w końcu do grupy Shimano 105. Na czym polega problem z adaptacją elektroniki do grup niższych?

Tim Gerrits: Najważniejszą częścią grup Di2 jest oczywiście elektronika ukryta wewnątrz, której tak naprawdę nie da się póki co uczynić tańszej. I to jest ogromna część kosztów. Możesz zastąpić karbon aluminium, ale nie można tego zrobić z wnętrzem podzespołów Di2.


To jest bullshit Shimano :)
Kiedyś kupiłem jeden hebel hydro Shimano za 450 zł, obecnie można dwa za 200. Różnica między nimi? Oprócz wujowych uszczelek w zacisku i inaczej wykonanej klamki - żadna. 4 razy taniej.
Technologia nie splynie bo lepiej jest podkręcić klienta żeby kupił ultegrę.
Mechaniczne grupy pewnych rozwiązań nie dzielą - bo nie byłoby motywacji do wydania pieniędzy.

Ja nie zamierzam podważać twoich powodów używania czegokolwiek.
Dla mnie kupno di2 nie było kwestią ekonomii- zespsucie się czegokolwiek nie powodowalo że musialbym się sprzedać żeby na ten cel mieć. Z mojego punktu widzenia jakosc jest kiepska i dla kogoś kto wydaje na ten zakup "na styk" zdecydowanie nie jest warto.
Dzielimy się doświadczeniami- ja nie podważam twojej opinii i nie robię wycieczek pod twoim adresem- bo mi wsio ryba czy ktoś coś kupi czy nie a od kilku lat nie mam żadnego parcia na coś do czego wzdychają rzesze szosowców.
Ostatecznie ktoś wyda swoje (ciężko?) zarobione pieniądze i będzie w razie W płakał lub piał z radosci.
Nic z tego nie mam że ktoś zamiast di2 kupi e-tapa albo zejdziedo tiagry- w przeciwienstwie do pewnych osób udzielających się na forum i dorabiających sklepowy obrót :)

#36 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2019 - 16:48

Az tak cie to bolalo, ze tyle czasu dusiles to w sobie? Współczuję.
Ja caly czas jezdze na oryginalnych bateriach od ponad 3 lat. Fakt, czytalem o pekajacych mocowaniach i co? To znaczy, ze wszystkie pekaja? Podobnie z towimi sypiacymi sie Di2. Mam w klubie sporo takich napedow, zero narzekan. Pewnie i na tym forum jest duzo osob jezdzacych na elektryce. Ile z nich doswiadczylo tego o czym piszesz?
Czytajac twoje serwisowe "doswiadczenia", czasami mozna odniesc wrazenie, ze lepiej wogole nie wsiadac na rower, bo zaraz sie wszystko rozleci.
A odnosnie twoich kompetencji, nigdy ich nie podwazalem, chociaz mam spore watpliwosci po temacie klejenia szytek. Niemniej, tak jak napisalem, czytajac to co piszesz mozna odniesc wrażenie, ze wszystko sie wali i rozlatuje.

Odnosnie "kolezki Buraczynskiego" (bez wzgledu do kogo to ma sie odnosic), to jak juz istnieje na tym forum temat szambo i jak juz tam tak sie udzielasz, to moze postaraj sie nie rozprzestrzeniac poziomu wypowiedzi z tamtego tematu na reszte forum, kolego.


Kiedyś wyraziles swoją genialną opinię na temat e-tapa, pozniej sam uzupelnileś komentarz na ten temat w innym wątku. A w "twoim klubie takie rzeczy się nie zdarzają". Okazało się jednak że nawet jeśli się tobie I w klubie nie zdarzają to jednak mają miejsce.
To nie problem dzielić się własnymi doświadczeniami. Problemem jest jeśli twoje doświadczenia są jedynymi możliwymi a doświadczenia innych przyrównujesz np do ułomności manualnej , przykładowo niezdolności zapięcia baterii do mocowania.
Dyskusja była o rzeczach ty przerzuciles ciężar dyskusji na osoby. Z resztą nie pierwszy raz i nie tylko na tym forum.
Nigdzie nie piszę że np "wszystkie części X są wujowe", piszę że ileś razy się z czymś spotykałem, tylko dlatego że składając, serwisując kilka tysięcy rowerów rocznie mam krotnie wiekszą styczność z jakimś zjawiskiem niż przeciętny użytkownik roweru. Jeśli ktoś chce z tego korzystać- proszę bardzo. Jesli nie - jego pieniądze.

#37 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 01 sierpień 2019 - 18:54

To jest bullshit Shimano :)
 

Ok, jak byś widział zrobienie "tańszego" Di2 i włożenie tego do 105 ?

Elektronika ? Na kawałku laminatu i kilku elementach SMD nie oszczędzisz

Soft ? Wykastrowanie z funkcjonalności kosztów nie zmiejsza

Mechanika ? plastikiem zębatek i trybów raczej nie zastąpisz. Kompozyt tańszy od metalu nie będzie. 

Z manetek można by usunąć 2 programowalne switche oszczędzając parę centów.

 

Więc jak widzisz oszczędzenie na kosztach sterownika Di2 ? 

 

Oczywiście mogli by ożenić obecne elektroniczne  komponenty z 105 dorzucając ~ 3 tyś do ceny (taka jest chyba różnica między mechaniczną a elektryczną ultegrą). Tylko czy ktoś to wtedy kupi ? A jak obniżą cenę elektroniki to słabiej mechanika będzie się sprzedawać.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#38 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2019 - 20:03

Odpowiedź dostałeś wyżej- hamulec w cenie 450 zł a obecnie - bardzo zbliżona jakość - dwie sztuki za 200.
I sam sobie też odpowiedziałeś- coś sprzeda się słabiej. Np ultegra di2.
Szosowe tarczowe- wcześniej tylko ultegra i DA potem pozagrupowe a teraz 105tki.
Potem będą tiagry, sory i clarisy- w grupach mtb tarcze hydro są już w altusie- najniższej grupie mtb.

http://nieoceniam.pl...k-dura-ace-di2/

Tu masz jeszcze sekcję dura ace di2.
Opisane wyżej rozerwanie wózka. Przerzutka jeśli dobrze pamiętam ten przypadek miała dwa dni od kupna roweru. Shimano wymieniło ją bez zadawania pytań.
Przedstawiciel Shimano wzruszył ramionami.

#39 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 01 sierpień 2019 - 21:54

Trafił się felerny egzemplarz, wymienili i po temacie. Nie widzę tu problemu. Bo co niby przedstawiciel Shimano miał zrobić ?

Na mechanicznej 105 5800 nastukałem 15 tyś, na elektronicznej Ultegrze R8050 zbliżam się do 5 tyś, na XT 2x10 pod 10 tyś i nigdy nie doświadczyłem problemu pękającej przerzutki. Wśród znajomych też nie słyszałem o taki przypadku. 

Dla mnie problem nie istnieje dopóki nie dotknie 10% "znajomych rowerów". A choćby nawet to jestem na to przygotowany. Choć znając życie to wcześniej uszkodze ją, tylną, albo klamkomanetke przy jakimś szlifie. A szlif w tym sporcie to nie "czy" tylko "kiedy"

Jeszcze raz: nikt nie lata po internetach i nie pisze po blogach że mu przerzutka nie pęka. Opisywane przypadki felernych egzemplarzy sprawiają wrażenie że problem jest większy niż w rzeczywistości. I dotyczy to wszystkich sprzedawanych produktów, poza ewidentnymi wtopami producentów.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#40 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2019 - 05:42

Napisałeś że dobrze ustawione//wyregulowane działa I działa. Tymczasem wg mnie regulacja nic nie ma do tego problemu. Powyżej zwróciłem uwagę na pewne aspekty użytkowania- tyle.
Od tego roku, działając na własną rękę I mniejszą skalę wymieniłem 3 przerzutki mechaniczne z tym problemem- jedną ultegrę i dwie 105tki. Inny kraj, inni ludzie, inni mechanicy. Ten sam problem. :)
Zgodnie z zasadą: napisać mogę, wierzyć nikt nie musi: rocznie zamawialiśmy przynajmniej 250 przerzutek przednich 105 I tiagra na wymianę. Faktem jest że mało kto umie zmieniać biegi robiąc to pod obciążeniem- szczególnie zrzucając z blatu.
I jeszcze raz: problem nie dotyczy napędów mtb, szosowych poniżej tiagry i innych niż z korbą 34/50. Nie wiem czym jeżdżąc twoi znajomi, u mnie 99 procent napędów jest z kompaktem, Polska to w wiekszości prawie płaski kraj.



Dodaj odpowiedź