ode mnie kilka uwag po 1.5 roku używania Shimano Ultegra Di2
~ waga taka sama co napędu mechanicznego (cięższe przerzutki plus bateria są kompensowane przez znacznie lżejsze klamki, GCN tech wyliczył ostatnio, że różnica jest 1g)
~ starą wersję ultegry można kupić za rozsądne pieniądze, to już nie jest egzotyka jak jeszcze 3 lata temu, kable też nie są aż takie drogie
~ jak na trasie ci sie bateria rozładuje to nie zrzuca z blatu na młynek (mi nie zrzuciła) i zostajesz z jednym biegiem. Raz tak zaryzykowałem a nuż się uda jeszcze rundkę zrobić a już mi mrugało na czerwono no i się nie udało, 70km dymałem na jednym biegu, ciekawe doświadczenie
~ bateria po płaskim trzyma ok 2tys km, prąd głownie żre przednia przerzutka, jak ktoś mieszka w górach to pewnie będzie częściej ładował, u mnie raz na 2 miesiące
+ brak wysiłku zmiany biegów, zwłaszcza w dolnym chwycie i zwłaszcza przedniej przerzutki, nie trzeba wyginać dłoni jakoś nienaturalnie, klik i bieg się zmienia i zmienia się natychmiast
+ zaciąganie łańcucha na blat z przodu jest ZNACZNIE lepsze i płynniejsze niż w mechanice, silniczek ma dużą większą siłę niż dłoń
+ możliwość zaprogramowania przycisków w łebkach klamek (ta nowa ultegra i DA). Ja mam tak, że lewa wrzuca mi lżejszy bieg a prawa wrzuca cięższy, co jest wygodne np. jak prawą ręką siegasz po bidon, lewą trzymasz kierę a akurat masz pod górkę i chcesz lżejszy bieg to klik w łepek lewej przerzutki i gotowe. Można też to pokonfigurować z garminem żeby ci różne funkcje wyświetlał
+ odpada serwis zużytych linek
+ kokpit znacznie schludniejszy, zwłaszcza jak się ma junction box w kierownicy z wewn. prowadzeniem przewodów
+ autotrimowanie wózka przedniej przerzutki
+ fajniejsze, zgrabniejsze klameczki niż mechaniczne, i nawet niż u Srama (w etapa bym poszedł gdyby klamki przeprojektowali bo są paskudne)
+ przyjemność klikania bo głównie dla niej się kupuje elektrykę
- upierdliwość kabli zwłaszcza w kierownicy z wewn. prowadzeniem jest straszna.. tu Sram ma ogromną przewagę
- przyciski klamek dla osób z dużymi paluchami mogą się mylic, mi to nie przeszkadza, tym bardziej że te nowe klamki mają dodatkowe przyciski w łebkach, co się przydaje np. na mrozie w pełnych rękawiczkach
- przycisk zmiany przedniej przerzutki powinien być jeden a nie dwa, może to poprawią w kolejnej wersji