Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Endurace Cf - Upgrade Do Di2


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 25 październik 2019 - 21:07

Dobry wieczór.

 

Rozważam przesiadkę na nowy rower. Budżet ogranicza mnie do wyboru albo tarcze, albo Di2. Na start będą tarcze. W przyszłości upgrade do Di2. Jednym z kandydatów jest Canyon Endurace CF 7.0  Sl.

Oficjalnie rama nie jest przygotowana do Di2. Czy ktoś taki montaż przeprowadził? Może jakieś linki? 

Raczej nie jestem optymistą, bo Di2 = nawiercanie ramy. No i te piękne 6 lat gwarancji idzie się ..... :(



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 22:36

Czy rama ma zamkniętą mufę? Czy ślizg pod suportem jest demontowalny? Czy przelotki przy główce oraz w tylnym trójkącie są demontowalne?

#3 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 26 październik 2019 - 10:49

Ba, żebym to ja wiedział. Nie udało mi się znaleźć w sieci żadnych konkretów na ten temat. Chyba muszę się prywatnie skontaktować z jakimś uźytkownikiem takiej ramy.

#4 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Napisano 26 październik 2019 - 13:51

Rocznik 2018, mechanika pod tarcze - R054. Uświniony, bo świeżo po jeździe a dziś mokro :)

 

jpiW0VB.jpg

 

YYXrW6m.jpg

 

oSSJCqT.jpg

 

lODZnz5.jpg

 

CVx8k9v.jpg

 

 

https://www.canyon.c...1-AM_BOM_ME.pdf



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2019 - 20:31

Wygląda że przeróbki bez wiercenia nie będzie.

#6 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 27 październik 2019 - 09:25

Wygląda że przeróbki bez wiercenia nie będzie.

 

No to ja im chyba serdecznie podziękuję. Zwłaszcza, że inni producenci uprościli sobie sprawę i stosują takie same ramy dla obydwu wersji.

 

 

@hubertgal - dzięki śliczne.



#7 KLXN

KLXN
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 28 październik 2019 - 19:17

@tobo czy mógłbyś napisać więcej - w jakich miejscach trzeba by wiercić?

Kiedyś też wpadł mi do głowy podobny pomysł, ale nie potrafiłem znaleźć żadnych informacji na ten temat.



#8 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2019 - 19:38

Stracisz gwarancję na ramę, nie warto...



#9 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Napisano 28 październik 2019 - 20:19

Niektórzy przerabiają kable i przeciągają w ramie, bo główny problem to rozmiar wtyczek łączących:

 

https://imgur.com/a/xP5VyU6

 

 

Problem wyjścia do przedniej przerzutki też da się ominąć:

 

20171201_103559.jpg

 

 

Ale to więcej roboty niż przy ramie dostosowanej do Di2 i nie tak elegancka instalacja.



#10 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 29 październik 2019 - 08:29

Tylko po co robić takie druciarstwo, skoro można kupić inny rower lub ramę?



#11 B00mer

B00mer
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 29 październik 2019 - 17:03

A może zamiast di2 wybierz srama force etap axs.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

#12 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 30 październik 2019 - 10:30

Tylko po co robić takie druciarstwo, skoro można kupić inny rower lub ramę?

Bo chyba taniej jest poświęcić gwarancję niż kupowac nową ramę, zeby zachować gwarancje na starą ramę? :P

 

W moim marketowcu po prostu rozwierciłem gniazdo na pancerze. Akurat tam w środku była alu blokadka. 5 sekund i po sprawie - żegnaj gwarancjo, witaj Di2. Zupełnie nie żałuję :)



#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 30 październik 2019 - 11:28

Ale o jaką "starą ramę" chodzi, skoro autor wątku dopiero "rozważa" zakup nowego roweru?



#14 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 30 październik 2019 - 12:17

A, faktycznie, mój błąd. Od razu wiercić nie warto, jak cos się psuje to na ogół na początku.

 

To wtedy zamiast powiększania otworów można pomniejszyć kable jak wyżej - odciąć wtyczki i polutować, w razie czego zepsuje się tę tanią część czyli kabelek. Sam rozważałem ale mi się nie chcialo - mój rower był już po jednym sezonie więc wiertarka była szybsza :) No i nie rozumiem problemu z wyjściem na przednią przerzutkę bo go nie widziałem.

 

To już nie sieję zamętu :)



#15 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 31 październik 2019 - 23:16

Dzięki za pomoc. Na razie chyba odpuszczę temat "elektryki" i wybiorę sobie rower, który mi się po prostu podoba. 

I Canyon'a sobie daruję. Raz, że zaczęli się cenić, a dwa to polskie przedstawicielstwo. Jeżeli poza sezonem przez dwa dni nie odbierają telefonu, a na maila odpisują po tygodniu, to nawet nie chcę sobie wyobrażać ewentualnej reklamacji w sezonie...



#16 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 31 październik 2019 - 23:32

Hmm, mi na maile odpisywali zwykle w 24h w sezonie.



#17 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 481 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 01 listopad 2019 - 06:42

Jak chciałem kupić rower to również nie było kontaktu. Na pytania odpowiedzieli gdy już jeździłem ich rowerem, świetne tempo. Nie wiedzą kompletnie nic ponad to co jest napisane w specyfikacji roweru - płaską pokrywkę sterów sam musiałem im palcem pokazać z numerem części (wygooglowałem) bo twierdzili, że nie istnieje. Jaki jest kąt mostka w ich aerokokpitach też nie wiedzą . Zmierzyć jak wysoko umieszczone są śruby do montażu koszyka na bidon nie są wstanie bo przecież i jak. Na każde pytanie odpowiedzieli - po stu latach i "nie wiem" :)

 

Kupiłem tylko dlatego, że był z outletu i w niezłej cenie akurat taki jaki mi odpowiadał. I jeżeli obsługa posprzedażowa możę wyglądać tylko gorzej to szosówki bym u nich nie kupił bo jak coś padnie to co, sezon ścigania z głowy albo kupić drugi tymczasowy? :D Kupiłem "drugi" rower, z outletu to może być, ale pierwsze wrażenie na mnie fatalne.

 



#18 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 postów

Napisano 02 listopad 2019 - 20:21

Miałem w takiej ramie przekładane di2 - zero wiercenia, wszystko poszło fabrycznymi otworami. Pozostał do zaślepienia jeden przy główce ramy.





Dodaj odpowiedź