Skocz do zawartości


Zdjęcie

Specialized Tarmac Pro Disc 2019 Czy Venge Pro 2019


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 29 grudzień 2019 - 21:35

Tarmac SL6 od SL3 nie różni się niczym jeśli chodzi o geometrię. 0.5° na j jednej rurze to jedyna różnica. Przesiadasz się na ten sam rower tylko z tarczami.
Venge? To już zupełnie co innego.

I dlatego bardziej skłaniałem się do Venge, bo na Tarmacu już jeździłem i generalnie oba wyglądają tak samo, poza tarczami i schowanymi linkami.
Czyli znowu szala przychyla się na korzyść Venge :)

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem

#22 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2972 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 grudzień 2019 - 21:45

ale pojeździj najpierw zanim kupisz :) to w pisdu kasy mimo wszystko (przynajmniej dla mnie) :D



#23 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 29 grudzień 2019 - 22:23

Zrobiłem na Venge 80 km na zewnątrz i 80 km na trenażerze, jednak to trochę za mało aby wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. Jeździło mi się dobrze i ... tyle.

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem

#24 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2019 - 22:41

Nie jest łatwo kupić rower ...

 

Całkowicie się z tym zgadzam. Chociaż z Twoim budżetem, dylemat jest jednak znacznie mniejszy... :)

Myślę, że wielu chciałoby mieć taki problem... Ponadto uważam, że znacznie fajniej jest gonić króliczka, niż już go złapać.

Z lektury tego tematu wnioskuję, że w rzeczonej sprawie, masz znacznie większą wiedzę niż wielu z nas i tak naprawdę, to chcesz kupić Venge, a nasze opinie mają Cię jedynie w tym utwierdzić. :)



#25 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 29 grudzień 2019 - 23:37

Coś w tym jest. Tak jak pisałem wcześniej, S-Works Tarmac SL3 jest moim głównym rowerem - oczywiście będę chciał go sprzedać. W zamian za to, chciałbym kupić coś nowszego, ale być może troszkę innego, przynajmniej wizualnie. W Venge podoba mi się płaska kierownica ( na dystansie 80 km ani razu nie drętwiały mi palce u rąk, ponieważ kierownica nie ugniata tak wewnętrznej strony dłoni i dość fajnie można się na niej oprzeć, nawet przedramieniem ) i brak jakichkolwiek kabli. Jest on faktycznie trochę bardziej sztywny, ale w rowerze szosowym pojęcie WYGODNY jest trochę dziwne, bo te rowery nie do końca służą do wygodnej jazdy. Z racji dość wysokiej ceny obu rowerów, chciałbym dokonać jak najlepszego wyboru, dlatego założyłem ten wątek. Chciałem się zorientować, jakie są Wasze opinie na ten temat, ponieważ wielu w Was ma dużo większe doświadczenie w jeździe na szosie.

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem

#26 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 30 grudzień 2019 - 00:13

@tobo
madonka mi się nie podoba i za mocno przekombinowana, a już doświadczenie mnie nauczyło, że kupując rower na patentach to potem są kłopoty z serwisem (w sensie wszystko upierdliwe i czasochłonne), te isospeedy, te mostki dziwne.. eee.. chcesz coś zmienić, dać inny mostek, inną kierę i już problem. Chcesz coś zamontować do tej szerokiej sztycy i znów kłopot. Jak masz blisko serwis co to ogarnia to pół biedy, ale jak mieszkasz gdzieś daleko to już nie jest różowo. Poza tym za ciężkie, zbyt masywne, a ja lubię zwinne lekkie kształty :) właśnie jak SL6

@jaca
o to to..

Jeśli rozpatrujemy Venge i Madone to oba mają całkowicie pochowane kable. Obecnie są tarcze hydro i grupa di2 co praktycznie całkowicie uwalnia problemów z serwisowaniem tych dwóch rzeczy. Dodatkowo komfort dzięki isospeed jest atutem którego rowery aero zwykle nie mają.
Isospeed jest jednym z niewielu rozwiązań które trekowi wyszło jako trwałe. :)
W takiej konfiguracji jedynym elementem pozostałym do ogarniania jest suport, stery po usunięciu klapek pod hamulce obręczowe przywróciło higienę sterów do rynkowego standardu.
Żeby zamontować na sztycy oświetlenie można użyć mocowania z zestawu tego roweru, podobnie jak dedykowany uchwyt oświetlenia i garmina na mostek. Era elektryczno-tarczowa uczyniła tego Treka prawie bezobsługowym ;)

#27 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2972 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudzień 2019 - 01:28

Do momentu gdy przyjdzie wymienić coś z patentu czego nie ma ot tak w sklepie i trzeba sciagac ze stanów albo dobrego dealera w eu ;) cos za coś, ja z tym żyję w Rbx choć Spec robi wszystko pod górkę, np żeby wymienić całego future shocka albo głupie łożyska do sterówki (nomen omen specjalne). Z Tarmakiem nie miałbym tych problemów, a historii z innymi rowerami na patentach niejeden serwisant może trochę opowiedzieć :)

#28 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 30 grudzień 2019 - 08:11

W przypadku Madone hydro plus di2 rozwiązało masę problemów z kosztownym serwisem czy w ogóle całkowicie z grzebaniem.
W Madone masz suport który ma pewnie każdy diler Treka a jeśli chcesz walczyć sam to zamienniki i to lepszej jakości też znajdziesz. Łożyska sterów też można bardzo tanio (choćby Ali) lub drogo (diler) ogarnąć i raczej ma je sklep który sprzedaje T.
Jedyne potencjalne problemy będą "na peryferiach, jeśli padnie zacisk, klamka czy przerzutka - ale ich wymiana nie wymaga ruszania szkieletu.

Są też oczywiście Trekowe haki przerzutek ale te sprzedający Treki powinien mieć na stanie, tym bardziej że hak Madone jest taki jak w innych modelach.
Mostek czy sztyca- może mam mylne wyobrażenie ale jeśli sklep sprzedaje rowery w cenie samochodu to ma na stanie takie drobiazgi.

#29 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2972 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudzień 2019 - 10:00

@slaweuszek no to jak jeździłeś i bylo ok to bierze Venge :) nie ma co kombinować



#30 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 30 grudzień 2019 - 13:38

Jedna jazda to trochę mało na wyciągnięcie wniosków. Nie chciałbym po prostu żałować swojego wyboru.

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem

#31 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 30 grudzień 2019 - 14:16

Przy tej kwocie nie masz możliwości przetestowania?

#32 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 30 grudzień 2019 - 14:52

Miałem rower na testy, ale non stop padał deszcz i tylko w jeden dzień mogłem nim pojeździć na dworze.

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem



Dodaj odpowiedź