Jump to content


Photo

Nasze zakupy


8561 replies to this topic

#8441 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 February 2024 - 12:52

UFO jest w mojej ocenie we wszystkich aspektach lepszy, poza ceną, która jest absurdalna. 

 

UFO to pierwszy wosk, na którym mam cichą pracę napędu (oczywiście nigdy to nie będzie to samo co z oliwką, ale jest tylko minimalnie głośniej). 

 

Czystość bez zarzutu. 

 

Brak woskowych kluch na zębatkach i kółkach

 

Wystarcza na 200 - 250 km w zależności od warunków.  


  • Jaca911 likes this

#8442 Rad3k

Rad3k
  • Użytkownik
  • 27 posts

Posted 09 February 2024 - 17:10

Jak się ma UFO do Squirta? Czystość, czyli czarne woskowe "opiłki" i czasokilometry między dozowaniem w suchych warunkach?
Kończy mi się ostatnia flaszka Squirta i coś trzeba kupić.

Również używam ufo na szosie i nie ma czarnych opiłków jak w squircie. Co do trwałości to w suchych warunkach jest dobrze, porównywalnie do squirta. Jeśli cena nie odstrasza to polecam bo napęd czysty, cichy i kierownik zadowolony ;)


  • Jaca911 likes this

https://www.olx.pl/877668248 - canyon grail cf na sprzedaż


#8443 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 10 February 2024 - 13:57

Trochę sprzętu na nowy sezon:

- pedały Shimano Ultegra PD-R8000

- opony Continental GP5000 S TR (super cena u mikroosa)

- uszczelniasz Stan's

- taśma Stan's

- wentyle Barbieri Carbonaria do drugiej szosy, gdzie będę próbował zrobić tubelessa tanim kosztem na oponach zdjętych z podstawowej szosy

 

I trochę wcześniej:

- błotniki SKS Raceblade Pro xl

- najtańsze buty zimowe jakie znalazłem XLC CB-R07 (dają radę w okolicach 0 do +5 ale super komfort to nie jest, tochę mój błąd bo mogłem wziąć większy rozmiar- są dość ciasne i dopasowane)

 


  • JHartman, brachol, stryjek and 1 other like this

#8444 brachol

brachol
  • Użytkownik
  • 113 posts

Posted 10 February 2024 - 18:00

- najtańsze buty zimowe jakie znalazłem XLC CB-R07 (dają radę w okolicach 0 do +5 ale super komfort to nie jest, tochę mój błąd bo mogłem wziąć większy rozmiar- są dość ciasne i dopasowane)


@perun, zaciekawiłeś mnie tymi butami zimowymi. Na szybko poszukałem sobie opinii o nich jak i o wersji MTB i potwierdza się, że zaleca się wziąć o numer lub nawet dwa większy rozmiar niż buty rowerowe letnie czy codzienne, bo robią się ciasne po zapięciu.
 
Jaki rozmiar wziąłeś? W jakich letnich jeździsz i w jakim rozmiarze? I ostatnie - jakiej długości masz stopy?



#8445 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 10 February 2024 - 21:51

@perun, zaciekawiłeś mnie tymi butami zimowymi. Na szybko poszukałem sobie opinii o nich jak i o wersji MTB i potwierdza się, że zaleca się wziąć o numer lub nawet dwa większy rozmiar niż buty rowerowe letnie czy codzienne, bo robią się ciasne po zapięciu.
 
Jaki rozmiar wziąłeś? W jakich letnich jeździsz i w jakim rozmiarze? I ostatnie - jakiej długości masz stopy?

 

Wziąłem taki rozmiar jaki noszę zawsze, czyli 42, letnie mam DMT KR3 i stary, niezniszczalny model Shimano RC7. Długość stopy ok 26,5 cm.

Te buty jeśli chodzi o długość wkładki są ok ale są dość ciasne na podbiciu, naprawdę warto tu spróbować z rozmiarem wyżej niż zwykle.


  • brachol likes this

#8446 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 12 February 2024 - 12:37

Apropo butów XLC. W tym roku zaopatrzyłem się w dwa komplety na mtb i szosę. MTB już katowałem w tym sezonie wielokrotnie. W okolicach 0 stopni jest ok. do 2h, choć jeździłem przy mrozach (-5) i idzie to przejechać. Oczywiście skarpeta z dodatkiem merino. Wczoraj pierwszy raz założyłem szosowe. Niestety z pogodą nie trafiłem bo cały czas mżyło, i ogólnie było mokro. Po pół godzinie buty przemokły od wewnątrz - myślę, że z powodu zmoknięcia spodni rowerowych, które były wprowadzone do buta - przynajmniej mam taką nadzieję. Z tyłu dość nisko zaczyna się ściągacz, który nie ma żadnego uszczelnienia. W każdym razie jako zmarzluch polecam tę tańszą wersję, o ile jest sucho to buty na szosę sprawdzą się w temp. 5 stopniu, a może i mniejszej. Na MTB to tak okolice 0 stopni jest optymalnie.

Co do rozmiaru buta to bierzemy rozmiar większe. Z własnych obserwacji widzę, że trzeba z wyczuciem zaciągać ekspres, niestety tu z czasem może być problem, bo jest u mnie mega ciasno i o ile z czasem materiał w okolicach kostki lekko się nie rozejdzie, to kiedyś ten ekspres podda się :/

Niemniej za 200 - 220 zł, jest to zdecydowanie lepsza opcja niż wszelkiego rodzaju ochraniacze, które zbliżają się do tej kwoty, a trwałością i skutecznością nie grzeszą.


  • brachol likes this

#8447 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 13 February 2024 - 07:45

Apropo butów XLC. W tym roku zaopatrzyłem się w dwa komplety na mtb i szosę. MTB już katowałem w tym sezonie wielokrotnie. W okolicach 0 stopni jest ok. do 2h, choć jeździłem przy mrozach (-5) i idzie to przejechać. Oczywiście skarpeta z dodatkiem merino. Wczoraj pierwszy raz założyłem szosowe. Niestety z pogodą nie trafiłem bo cały czas mżyło, i ogólnie było mokro. Po pół godzinie buty przemokły od wewnątrz - myślę, że z powodu zmoknięcia spodni rowerowych, które były wprowadzone do buta - przynajmniej mam taką nadzieję. Z tyłu dość nisko zaczyna się ściągacz, który nie ma żadnego uszczelnienia. W każdym razie jako zmarzluch polecam tę tańszą wersję, o ile jest sucho to buty na szosę sprawdzą się w temp. 5 stopniu, a może i mniejszej. Na MTB to tak okolice 0 stopni jest optymalnie.
Co do rozmiaru buta to bierzemy rozmiar większe. Z własnych obserwacji widzę, że trzeba z wyczuciem zaciągać ekspres, niestety tu z czasem może być problem, bo jest u mnie mega ciasno i o ile z czasem materiał w okolicach kostki lekko się nie rozejdzie, to kiedyś ten ekspres podda się :/
Niemniej za 200 - 220 zł, jest to zdecydowanie lepsza opcja niż wszelkiego rodzaju ochraniacze, które zbliżają się do tej kwoty, a trwałością i skutecznością nie grzeszą.

Stary tips. Jak pada i jest mokro to w butach zimowych skarpetka podwinięta na krótko, tak żeby nie wystawała powyżej buta a spodnie naciągasz na but. Przy ochraniaczach podobnie. Skarpetka nie może wystawać ponad ochraniacz a spodnie naciągnięte na ochraniacz. Nawet jak buty przemokną to będzie to pół godziny - godzinę później w zależności od ilości wody na piszczeli ;-).

Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka
  • Jaca911 likes this

#8448 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 13 February 2024 - 21:39

Stary tips. Jak pada i jest mokro to w butach zimowych skarpetka podwinięta na krótko, tak żeby nie wystawała powyżej buta a spodnie naciągasz na but. Przy ochraniaczach podobnie. Skarpetka nie może wystawać ponad ochraniacz a spodnie naciągnięte na ochraniacz. Nawet jak buty przemokną to będzie to pół godziny - godzinę później w zależności od ilości wody na piszczeli ;-).

Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka

 

Teraz już wiem :D



#8449 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 405 posts
  • SkądWarszaw

Posted 14 February 2024 - 21:15

Okularki na okres przejściowy. W dotyku całkiem nienajbardziej tandetne. Zobaczymy jak długo dadzą rade

06ab9c34660b074434276b884755c041.jpg

#8450 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 405 posts
  • SkądWarszaw

Posted 14 February 2024 - 21:22

Do tego coś na ząb:

89f70cabf8030810dd1e341942863e12.jpg
aa69b5348cb3337b039e3223773e2e9e.jpg
  • mikroos, Marcin321, lupus and 1 other like this

#8451 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 February 2024 - 20:46

zamontowałem siodło w comuterze i pojeździłem nim bez pampersa i wygląda na to, że zostanie w tym rowerze, a do szosy kupię drugie, świetne jest, ale na test 50km+ muszę poczekać na lepszą pogode

nie kupię drugiego takiego samego, bo przygotowuję bajka do jutrzejszej jazdy poserwisowej (szykuje się na Gassach jakaś anomalia lutowa), i się okazało, że 7x9 wchodzi do sztycy Pave tak że boję się siadac na rower :/ jednak zostanę w szosce z Power Elaston 


  • JHartman likes this

#8452 FigoiFago

FigoiFago
  • Użytkownik
  • 137 posts

Posted 20 February 2024 - 21:37

Zmiana z Edge 530.4521122a6f3f534718ea9474a4c55936.jpg

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
  • slaweko, Marcin321, renton and 5 others like this

#8453 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 22 February 2024 - 08:39

Też mnie korci przesiadka, z 830.

Biję się tylko z myślami czy brać zwykłego czy przepłacić za Solara, zwłaszcza w naszym klimacie.

Z opinii jaką usłyszałem w lokalnym sklepie Solar ma trochę ciemniejszy ekran. Normalnie spodziewałbym się, że sprzedawca zechce przekonywać do droższego a tu takie zaskoczenie, które nawet mnie przekonało.


  • artho and Nuty Ciszy like this

Trzepak 

"MAMIL"


#8454 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 February 2024 - 08:51

Solar to najbardziej nieopłacalny wydatek, jaki można sobie wyobrazić. Absolutnie nie bierz.


  • slaweko, Kekacz and bzx like this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8455 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 February 2024 - 18:59

W Polskim klimacie raczej nie ma sensu dopłacanie niemal 700zł do 1040 Solar. Jeżeli sporo jeździsz bądź latasz na południe to prędzej, ale nadal to będzie bajer/ciekawostka ;)


  • slaweko likes this

#8456 Bartek_S79

Bartek_S79
  • Użytkownik
  • 39 posts

Posted 22 February 2024 - 21:15

Przy czasie pracy jaki oferuje podstawowa 1040 nie widzę uzasadnienia dla dopłacania do solara.



#8457 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 22 February 2024 - 21:24

Sustainability  :P



#8458 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 February 2024 - 10:06

zeszłego roku byłem z kumplami w Alpach i akurat niemal miesiąc przed wyjazdem dwóch kolegów kupiło 840, jeden klasyka, a drugi z solarem. 

 

Nie było zbyt dużej różnicy w zużyciu prądu (oczywiście wiele zależy od czujników, ustawień, momentu wygaszania ekranu na postojach), ale obserwacja była taka, że u kolegi z solarem dzienny spadek energii był ok. o 3% mniejszy niż u kolegi bez solara. Wiem, że to porównanie jest totalnie nienaukowe, a jego wartość wątpliwa, więc piszę jedynie jako ciekawostka. 

 

Ja bym solara nie kupił. 


  • artho likes this

#8459 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 23 February 2024 - 21:35

To co garmin piszę na stronie jest wyssane z palca.
 

 

 

The Power Glass solar charging lens extends battery life, giving you up to 100 hours in battery saver mode or up to 45 hours in demanding use cases. During daytime rides, it adds up to 42 minutes per hour in battery saver mode and up to 20 minutes per hour in demanding use cases1.

Raczej bym się cieszył jakby na tą godzinę oddawało 5 minut, a na pewno nie 20 min. Przecież na 20 godzinach to by wychodziło 6h ekstra - co jest kompletnie nie realne.
 



#8460 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 23 February 2024 - 23:54

Temat był przecież już wałkowany wielokrotnie przez recenzentów, choćby u DCR-a, przykład to 1040:

W Francji w zamglony dzień podczas jazdy trawającej 2h 22minuty zyskał 27 minut. Podczas jazdy trwającej 4h w deszczowy dzień zyskał tylko 30 minut. 540 i 840 zdają się ładować słabiej, słoneczny dzień jazda 3h 10 minut to tylko zysk 40 minut. Częściowo zachmurzony dzień, jazda 1h 45 minut zysk 9 minut.

 

Przyjemny bajer jeżeli sporo bywasz na południu Europy. Inne powody to już ideologiczne. Ja poczekam aż wypełnią większą część przedniego panelu solarem.

 

Źródło:





Reply to this topic