To już się nudne staje wyszedł byś w końcu na rower
Dzień bez rowerka, to dzień stracony
Napisano 05 sierpień 2015 - 10:01
Pedały Time Xpresso 4 + dodatkowy zestaw bloków na drugą parę butów.
Napisano 05 sierpień 2015 - 10:06
Koła Campagnolo Zonda. Nowe bloki, parę dętek i nabojów. Strój startowy tri (z klubu)
Camelbacki nienajlepiej wchodzą do koszyków Elite. Próbowałem w sklepie i odpuściłem, bo strasznie źle dopasowane. Lampki Sigma micro nie używaj na deszczu, bo nie jest ani trochę uszczelnieniona. Ja moją tak zajechałem, a tani chinol dalej działa i woda mu nie straszna.
Rozbijają się spokojnie - też tak miałem na początku, po paru użyciach wchodzi jak złoto. W sumie zdarzyło mi się nawet jeździć ze sztywnym bidonem Camelbak Eddy - też bez problemu. No i jednak zdecydowanie wolę ustniki camela
Na plus - nie zdarzyło mi się, żeby wypadł bidon, nawet tłukąc się na MTB (brat ma np. koszyki cannondale i notorycznie gubi bidony
Napisano 05 sierpień 2015 - 10:40
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 06 sierpień 2015 - 13:31
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 06 sierpień 2015 - 18:16
Rower.
Na Tiagrze 4500, widelcu carbonowym i topowych oponach, całość za 900zł, nawet się nie zastanawiałem.
Przeholowałem albo (cholowałem) z rozmiarem ramy bo 3cm za duża, ale cóz, coś kosztem czegos.
Zmień sztycę na "zero offset" i po problemie. A rowerkiem pochwal się tam, gdzie trzeba, bo jest ładny.
Napisano 06 sierpień 2015 - 18:43
Tylko daj podkładki i mostek 'po Bożemu'.
Napisano 06 sierpień 2015 - 19:42
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 06 sierpień 2015 - 23:37
Podkładek nie masz gdzie dać a z mostkiem chodzi o to żeby był na minus, a nie na plus.
@edit. podkładki sprawiają, że mostek masz na innej wysokości ale Ty masz sciętą sterówke widelca i miesci sie tylko mostek. Przestawianie go na + lub - to kwiestia moim zdaniem wygody. Mój brat jeżdzi na plus bo tak woli, a ramę ma w sumie ciut za małą Ty jako, że masz za dużą, powinieneś mieć na +, bo przybliża Ci to kierownicę i daje ją wyżej,
@edit2. Polecam ewentualnie kierownicę z mniejszym zasięgiem tj. reach
Napisano 07 sierpień 2015 - 06:17
Ty jako, że masz za dużą, powinieneś mieć na +, bo przybliża Ci to kierownicę i daje ją wyżej,@edit2. Polecam ewentualnie kierownicę z mniejszym zasięgiem tj. reach
Jeśli rower jest za duży to mostek powinien być na minus - chodzi o stosunek wysokości siodła do kierownicy. Do tego wspomniana gdzieś wyżej wymiana sztycy oraz, tak jak napisałeś, kierownica z mniejszym zasięgiem i jakoś to powinno chodzić.
W ogóle jak patrzę na to zdjęcie to układ kierownicy wydaje mi się ustawiony mało komfortowo.
Napisano 07 sierpień 2015 - 06:40
Proszę jaśniej, bo absolutnie mi tak nie wychodzi. Przecież jeżeli rama jest za duża, to właśnie należy ograniczyć pochył pleców i mostek na plus jest jak najbardziej na miejscu.Jeśli rower jest za duży to mostek powinien być na minus - chodzi o stosunek wysokości siodła do kierownicy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 07 sierpień 2015 - 07:36
W za dużej ramie mamy przede wszystkim za nisko siodło względem kierownicy oraz za daleko kierownicę. Jeśli siodło jest nisko w stosunku do kierownicy to kąt między linią kręgosłupa a linią uda w górnej pozycji jest duży, nie trzeba go dodatkowo zwiększać odkręcając most na plus raczej trzeba most skrócić i odwrócić na minus. Dzięki temu nie ograniczamy pochyłu pleców ale wyciągnięcie nad ramą.
A na zdrowy rozum - jeśli rower jest za duży, to trzeba punkty podparcia regulować tak, aby zbliżały geometrię do roweru mniejszego. Nie uzyskamy tego poprzez podnoszenie mostka tylko poprzez jego opuszczanie i skracanie (tym bardziej, że nie możemy regulować wysokości siodła).
Podam swój przykład:
Poszedłem zimą na bikefiting ze swoim specem o rozmiarze 52. Z ustawień wyszło mi, że powinienem założyć do niego most 140 do tego ustawiony na plus (jeśli miałby 6-7 stopni). W specu 52 była główka ramy 120 mm.
Właściwe ustawienie uzyskałem na Treku o rozmiar większym w geometrii H2. Główka ramy - 145, most 120 ustawiony na minus i jeszcze musiałem zmieniać na niższą górną podkładkę sterów.
Napisano 07 sierpień 2015 - 08:15
Znów próbujesz rozwiązać problem od d... strony, dokładnie tak samo, jak w przypadku sztycy (już samo to jest niesamowite, że snujesz wywody o kątach pomiędzy stawami, a jako remedium na zbyt dużą ramę proponujesz... dalsze zaburzenie tych kątów!).W za dużej ramie mamy przede wszystkim za nisko siodło względem kierownicy
Zapomniałeś dodać: "ceteris paribus", tyle że tak tutaj nie jest. Skoro już na starcie mamy za dużą ramę (i, z tego co rozumiem, nie mamy możliwości zmiany tego parametru), to tułów automatycznie jest bardziej pochylony (czytaj: kąt wyostrza się, i to poza normę), a to całkowicie kładzie Twój wywód.eśli siodło jest nisko w stosunku do kierownicy to kąt między linią kręgosłupa a linią uda w górnej pozycji jest duży
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?