Jump to content


Photo

Nasze zakupy


8561 replies to this topic

#1761 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 posts

Posted 05 August 2015 - 09:11

To już się nudne staje :D wyszedł byś w końcu na rower :D


:D

Dzień bez rowerka, to dzień stracony :)
  • tekla likes this

#1762 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,526 posts
  • SkądSK

Posted 05 August 2015 - 10:01

Pedały Time Xpresso 4 + dodatkowy zestaw bloków na drugą parę butów.



#1763 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 posts

Posted 05 August 2015 - 10:06

Koła Campagnolo Zonda. Nowe bloki, parę dętek i nabojów. Strój startowy tri (z klubu)

 

Camelbacki nienajlepiej wchodzą do koszyków Elite. Próbowałem w sklepie i odpuściłem, bo strasznie źle dopasowane. Lampki Sigma micro nie używaj na deszczu, bo nie jest ani trochę uszczelnieniona. Ja moją tak zajechałem, a tani chinol dalej działa i woda mu nie straszna.

 

Rozbijają się spokojnie - też tak miałem na początku, po paru użyciach wchodzi jak złoto. W sumie zdarzyło mi się nawet jeździć ze sztywnym bidonem Camelbak Eddy - też bez problemu. No i jednak zdecydowanie wolę ustniki camela

 

Na plus - nie zdarzyło mi się, żeby wypadł bidon, nawet tłukąc się na MTB (brat ma np. koszyki cannondale i notorycznie gubi bidony ;)



#1764 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 August 2015 - 10:40

Przez dobre 2 lata jeździłem z bidonami Camela i koszykami Elite.

Motyla noga, nawet nie wiedziałem, że do siebie kompletnie nie pasują ;)
  • Beymont likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1765 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 posts

Posted 05 August 2015 - 12:21

A oto moja nowa optyka

 

 



#1766 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 05 August 2015 - 14:13

Prizm trial?

#1767 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 05 August 2015 - 14:53

Kurde, też podobały mi sie te Camele jak je macałem w sklepie. Jakbym wiedział, że się ułożą w koszykach Elite to bym wziął :<

 

 

 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1768 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 posts

Posted 05 August 2015 - 16:23

Prizm trial?

 

Red Iridium Polarized

 



#1769 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 August 2015 - 13:31

no cóż, zbliżam się do półwiecza życia, poczytam sobie, cóż to dziadek Joe (po siedemdziesiątce już) radzi ludziom w moim wieku i starszym ;-)
Aczkolwiek z tego co widzę po spisie treści, Friel firmuje swoim nazwiskiem pracę zbiorową, no coż $9,99 to nie majątek, przynajmniej poćwiczę angielszczyznę i może się jednak mimo wszystko czegoś nowego dowiem ;-).

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1770 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 06 August 2015 - 16:36

Kurde, też podobały mi sie te Camele jak je macałem w sklepie. Jakbym wiedział, że się ułożą w koszykach Elite to bym wziął :<

Tu mnie zdołowaliście. To jakie pasuje koszyczki do Camela?

#1771 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 posts
  • SkądRzeszów

Posted 06 August 2015 - 18:16

Rower. :)

Na Tiagrze 4500, widelcu carbonowym i topowych oponach, całość za 900zł, nawet się nie zastanawiałem. :D

Przeholowałem albo (cholowałem) z rozmiarem ramy bo 3cm za duża, ale cóz, coś kosztem czegos.

 

i5t0nc.jpg

 

Zmień sztycę na "zero offset" i po problemie. A rowerkiem pochwal się tam, gdzie trzeba, bo jest ładny.



#1772 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 06 August 2015 - 18:43

Tylko daj podkładki i mostek 'po Bożemu'.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1773 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 August 2015 - 19:42

Jak podkładki, jak nie ma ich już na co zakładać?
  • danek and EverRestOnTheBike like this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1774 Noderhuse

Noderhuse
  • Użytkownik
  • 37 posts

Posted 06 August 2015 - 23:36

Tam gdzie trzeba to znaczy gdzie?

A i podkładki zmienią w jakiś sposób komfort jazdy?

Przepraszam za te pytania, ale to moja pierwsza szosówka i dlatego się pytam.



#1775 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 06 August 2015 - 23:37

Podkładek nie masz gdzie dać a z mostkiem chodzi o to żeby był na minus, a nie na plus.

@edit. podkładki sprawiają, że mostek masz na innej wysokości ale Ty masz sciętą sterówke widelca i miesci sie tylko mostek. Przestawianie go na + lub - to kwiestia moim zdaniem wygody. Mój brat jeżdzi na plus bo tak woli, a ramę ma w sumie ciut za małą :) Ty jako, że masz za dużą, powinieneś mieć na +, bo przybliża Ci to kierownicę i daje ją wyżej,

@edit2. Polecam ewentualnie kierownicę z mniejszym zasięgiem tj. reach



#1776 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 August 2015 - 06:17

Ty jako, że masz za dużą, powinieneś mieć na +, bo przybliża Ci to kierownicę i daje ją wyżej,

@edit2. Polecam ewentualnie kierownicę z mniejszym zasięgiem tj. reach

 

Jeśli rower jest za duży to mostek powinien być na minus - chodzi o stosunek wysokości siodła do kierownicy. Do tego wspomniana gdzieś wyżej wymiana sztycy oraz, tak jak napisałeś, kierownica z mniejszym zasięgiem i jakoś to powinno chodzić.

W ogóle jak patrzę na to zdjęcie to układ kierownicy wydaje mi się ustawiony mało komfortowo.



#1777 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 August 2015 - 06:40

Jeśli rower jest za duży to mostek powinien być na minus - chodzi o stosunek wysokości siodła do kierownicy.

Proszę jaśniej, bo absolutnie mi tak nie wychodzi. Przecież jeżeli rama jest za duża, to właśnie należy ograniczyć pochył pleców i mostek na plus jest jak najbardziej na miejscu.

Z kolei offset sztycy nie służy do korygowania rozmiaru - absolutnie nie wolno go tak traktować. Jedyną funkcją offsetu jest ustawienie bioder względem korb, a nie korygowanie pochyłu pleców!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1778 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 07 August 2015 - 07:19

U mnie też oksy. Zdjęcie z neta, ale taka oprawka.

 

TUUEMTB.jpg



#1779 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 August 2015 - 07:36

W za dużej ramie mamy przede wszystkim za nisko siodło względem kierownicy oraz za daleko kierownicę. Jeśli siodło jest nisko  w stosunku do kierownicy to kąt między linią kręgosłupa a linią uda w górnej pozycji jest duży, nie trzeba go dodatkowo zwiększać odkręcając most na plus raczej trzeba most skrócić i odwrócić na minus. Dzięki temu nie ograniczamy pochyłu pleców ale wyciągnięcie nad ramą.

A na zdrowy rozum - jeśli rower jest za duży, to trzeba punkty podparcia regulować tak, aby zbliżały geometrię do roweru mniejszego. Nie uzyskamy tego poprzez podnoszenie mostka tylko poprzez jego opuszczanie i skracanie (tym bardziej, że nie możemy regulować wysokości siodła).

Podam swój przykład:

Poszedłem zimą na bikefiting ze swoim specem o rozmiarze 52. Z ustawień wyszło mi, że powinienem założyć do niego most 140 do tego ustawiony na plus (jeśli miałby 6-7 stopni). W specu 52 była główka ramy 120 mm.

Właściwe ustawienie uzyskałem na Treku o rozmiar większym w geometrii H2. Główka ramy - 145, most 120 ustawiony na minus i jeszcze musiałem zmieniać na niższą górną podkładkę sterów.

 



#1780 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 August 2015 - 08:15

W za dużej ramie mamy przede wszystkim za nisko siodło względem kierownicy

Znów próbujesz rozwiązać problem od d... strony, dokładnie tak samo, jak w przypadku sztycy (już samo to jest niesamowite, że snujesz wywody o kątach pomiędzy stawami, a jako remedium na zbyt dużą ramę proponujesz... dalsze zaburzenie tych kątów!).

Wysokość kierownicy względem siodełka jest problemem wtórnym (a nie pierwotnym) względem długości ramy. Innymi słowy: ramę bezwarunkowo dobieramy poprawnie pod względem długości efektywnej TT (a dokładniej: idealnie byłoby korzystać z "reachu", ale nie każdy producent go podaje), a dopiero potem myślimy nad główką. Im bardziej pochyleni chcemy być, tym wybieramy krótszą główkę, a im bardziej chcemy się wyprostować, tym dłuższą. Jeżeli rama już jest zbyt długa, dalsze pochylanie tułowia (już nadmiernie pochylonego z powodu zbyt długiej ETT!) spowoduje jeszcze większe problemy, zamiast w czymkolwiek pomóc.
 

eśli siodło jest nisko w stosunku do kierownicy to kąt między linią kręgosłupa a linią uda w górnej pozycji jest duży

Zapomniałeś dodać: "ceteris paribus", tyle że tak tutaj nie jest. Skoro już na starcie mamy za dużą ramę (i, z tego co rozumiem, nie mamy możliwości zmiany tego parametru), to tułów automatycznie jest bardziej pochylony (czytaj: kąt wyostrza się, i to poza normę), a to całkowicie kładzie Twój wywód.

Całkowicie pomijasz też aspekt prowadzenia roweru - zbyt długa rama, zbyt krótki mostek i patologicznie przesunięty do przodu środek ciężkości to idealna recepta na trudny do kontrolowania rower.


Co do Twojego fittingu... Kogo by tam obchodziło, że Trek H2 w rozmiarze 54 jest o zaledwie SZEŚĆ MILIMETRÓW dłuższy od Tarmaka w rozmiarze 52, prawda? Dłuższy o 6 mm, wyższy o 25 mm - nic dziwnego, że musiałeś w takim przypadku korygować mostek w dół - w końcu wybrałeś rower zapewniający bardziej wyprostowaną pozycję mimo większego rozmiaru... Rany, gdzie Ty robiłeś ten fitting, że nikt Ci o takich rzeczach nie powiedział?!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic