Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przesiadka Z Trekingu Na Szosowy


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 15:57

Witam,

Rozpoczynam przygodę na tym forum.

Do tej pory jeżdżę na na rowerze trekkingowym, ale od poprzedniego sezonu chodzi za mną myśl o rowerze szosowym.

Niestety nie mam doświadczenia w tym temacie.

Wzrost 187 cm wiec pewnie rozmiar L

 

Po przeszukaniu ogłoszeń znalazłem taką ofertę:

 

https://www.olx.pl/o...67-IDEg9rE.html

 

Budżet ok 2,5 tys zł.

 

Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia i poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedniej oferty.



#2 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 17:26

Na start polecam zapomnieć o tej nieco podstawowej rozmiarówce S, M, L, XL i przerzucić się na tą bardziej dojrzałą, czyli centymetry. Do tego warto poznać nie tylko wymiary ramy, które w sposób ogólny określają cały rower, ale też pozostałe kilka parametrów opisujących charakterystykę geometrii danej szosy.

 

A po co to wszystko? Ano po to, że nawet na szosie z "łagodną" geometrią zwaną "endurance" rozmiar ma większe znaczenie, bo pozycja jest mniej standardowa (względem tej przyzwyczajonej z rowerów uniwersalnych). A jakie to ma znaczenie? Ano takie, że nieraz po przesiadce na szosę pojawia się mniejszy lub większy ból którejś części ciała (np. kolan, rąk, pleców oraz części "wiadomych"), często związany z nieidealnym ustawieniem roweru - na szosie dopiero czuć, jakie ma znaczenie ustawienie siodełka nawet do 1 centymetra lub dokładniej.. :P Ustawień poszukaj w Google, na pewno przez najbliższe kilka miesięcy będziesz temat wałkował zresztą.

 

Ten Triban to bardzo fajny rower na start a podany rozmiar powinien "generalnie" być ustawialny (kwestia wysokości siodełka a może mostek itd.) do Twojego wzrostu. Natomiast mogę się lekko mylić, ale cena coś wysoka - w końcu nówka w Decathlonie online bez promocji kosztuje 2799zł, zwłaszcza, że właściciel pisze, że tu i ówdzie już przetarty. Z drugiej strony dorzuca Mavicki Aksium, więc może jednak cena ma sens... :) Na pewno sprawdź dobrze stan roweru.



#3 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 30 marzec 2020 - 17:42

To jest gravel. Taka półszosa. Ma swoje zalety, ale jakichś tam spektakularnych różnic w jeździe względem zwykłego trekkingu raczej bym się nie spodziewał :P

#4 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 260 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 19:12

Nie zgadzam się. Różnica miedzy gravelem a szosą jest taka jak między trekkingiem a gravelem. Spora.

 

Co nie zmienia faktu że to zap...ania i wchodzenia w ten specyficzny szosowy trans to wolę rasową szosówkę.



#5 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 19:29

a ten Triban 500 to czasem nie była normalna szosa? Tylko tutaj ktoś wstawił opony bardziej (bo akurat dało radę trochę szersze) gravelowe, ale poza tym to zwykła szosa endurance przecież. Tak mi się zdaje Decathlon to reklamował, poprawcie mnie jeżeli ten rower ma inne właściwości gravelowe.

#6 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 20:43

Powiem szczerze, że dzisiaj po raz pierwszy poznałem grupę rowerów GRAVEL :) 

Ten rower z ogłoszenia to szosa ale zostało zmienionych kilka elementów.

 

Co do rozmiaru to zauważyłem że decathlon używa takich rozmiarów M, L, XL itd

Jaki jest prawidłowy i ogólny rozmiar rowerów?

 

Tak szczerze to w moim przypadku na początek lepiej kupić jakiś dobrze używany rower za 1,5 tys zł czy zainwestować 2,5 tys zł.

 

Wiem że to nie duży budżet ale jak ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać takich to poprosze o podpowiedź lub oferty.



#7 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 31 marzec 2020 - 08:42

Budżet jest w sam raz na pierwszą szosę. Ja na pierwszą szosę polecam kupić coś na osprzęcie Claris lub Sora w górę, ale za wysoko też nie ma sensu. Ponad Tiagrę na pierwszy rower bym nie wychodził. Wynalazki (z nowych rowerów) za 1.5k często są poniżej osprzętu Claris i w to bym nie szedł. Z kolei używki po 1.5k to nie masz pojęcia w co się wpakujesz (np. fajny ale kompletnie zajechany rower do mocnego remontu).

 

Rozmiary to gruby temat, podstawa no to rama tylko liczona od siodełka do mostku. Szczegółowe rozmiary podaje większość producentów, wygląda to przykładowo tak:

https://www.trekbike...AndFitComponent

na podstawie takich bardziej szczegółowych wymiarów można lepiej oszacować geometrię, ciekawy kalkulator zrobiony na sąsiednim forum:

https://www.forumrow...-modeli/?page=1

 

Natomiast przy pierwszym rowerze oczywiście aż tak tymi wyliczeniami nie ma co się martwić, bardziej podaję info celem samorozwoju. Ten Triban to typowy endurance, nie ma zbyt mocno pochylonej i "trudnej" geometrii, do której trzeba być dobrze rozciągniętym sportowcem.

 

Ja na Twoim miejscu śmiało brałbym tego Tribana, natomiast bardziej szczegółową wymiarówkę do niego znajdzies tutaj:

https://www.decathlo...riban_rc500.jpg

w skrócie Twój wzrost pasuje do "L" ;). Na oponach, które założył właściciel pojeździsz i po żwirze i trochę po leśnych ścieżkach a gdy się wprawisz i zapragniesz bardziej stricte szosowych doznań to kupisz sobie jakieś slicki od Continentala i rower też sprawdzi się fajnie w takiej formie. Śmiało.



#8 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 marzec 2020 - 10:33

Ja mam Rribana RC500 w rozmiarze L i mam 184cm wzrostu. Mi pasuje. Kierownicę opuściłem już najniżej jak się da, bo mi osobiście bardziej tak pasuje. Obecie jest 9cm poniżej siodełka.



#9 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 01 kwiecień 2020 - 15:46

https://www.olx.pl/o...67-IDEgcTp.html

Ten wygląda na zadbany na zdjęciach.

Jak myślicie czy cena nie za niska?

Tutaj kolejny
https://www.olx.pl/o...67-IDDi8DN.html
  • Harioli19 lubi to

#10 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 01 kwiecień 2020 - 16:27

Dlaczego idziesz w toporne b'twiny? 

 

Jest cała masa zadbanych aluminiowych fajnych szosek, np. Specialized Allez. W tym kierunku bym szedł z pierwszą szosą. 



#11 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 01 kwiecień 2020 - 17:44

Bo jak wspomniałem na początku nie znam się na tym.

Bede wdzięczny jak napiszesz czego szukać, na co zwrócić szczególną uwagę itd

#12 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 01 kwiecień 2020 - 18:57

Może napiszę, czego szukam bratu, który też rozmyśla nad pierwszą szoską, dużo nie chce wydawać, a i nie ma ciśnienia przez obecnego bana na jeżdżenie. 

 

Rama aluminiowa z carbonowym widelcem. 

 

Pomysły? Specialized Allez, Trek Emonda ALR - głównie to przeglądamy. Grupa max 105, najlepiej nowa Tiagra, ale i nowa Sora nie będzie zła w razie czego, jeśli będzie spoko rama i cena. Musi też ładnie wyglądać. 



#13 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 01 kwiecień 2020 - 22:58

Troche poszukalem i mam trzy modele:
https://www.olx.pl/o...67-IDCuS1P.html

https://www.olx.pl/o...67-IDDpa72.html

https://www.olx.pl/o...67-IDE8pGc.html

Proszę o opinię mi jakoś spasowal Corratec, sprzedawca poleca jamis venture

#14 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 887 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 02 kwiecień 2020 - 06:25

Wydaje mi się ze w budżecie do 2,5 tyś. można spokojnie wyłapać dużo nowsze rowery niż takie kolce stare.



#15 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 02 kwiecień 2020 - 07:11

Może taki Trek Emonda ALR? https://www.olx.pl/o...html#a61a5b0b59 Mieści się w budżecie i jest dużo ciekawszą opcją niż te trzy ostatnio podlinkowane rowery.



#16 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 02 kwiecień 2020 - 14:12

Nawet ciekawa opcja Trek Emonda ALR

​Jak oceniacie ten rowerek.

Tylko na co zwrócić uwagę w tym ogłoszeniu?

 



#17 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 02 kwiecień 2020 - 14:23

Coś z tym siodełkiem mocno nie tak :P. Obawiam się, że poprzedni właściciel był szerokawy.



#18 Harioli19

Harioli19
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 02 kwiecień 2020 - 14:27

Ale ten model dobry dobry dla początkującego?
Osprzęt tiagra 4700 2x10?
Proszę o opinię od użytkowników
W Internecie każdy chwali swoje

#19 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 02 kwiecień 2020 - 14:37

Ja kupiłem nieco podobnego Trek-a jako pierwszą szosę, ale na Clarisie (2x8). Gdybym wybrał coś z nieco łagodniejszą geometrią, to początki pewnie byłyby prostsze - Trek ma to do siebie, że nawet w podstawowych modelach endurance geometria jest taka zbliżona do górnej granicy tego endurance (czyli nieco na granicy geometrii "race"). Nie ma w tym nic złego, poza faktem, że jest ciut mniej komfortowo, ale bez przesady. Jeżdżę na nim dobre kilka lat (jakieś 3 albo 4) i jestem bardzo zadowolony. Wszystko na bieżąco serwisuję i generalnie o rower dbam, więc działa świetnie. Obecnie miast wymiany na inny rower myślę o wymianie całego osprzętu na nową 105-tkę.

 

Fakt, że Tiagra ma 2x10 to tylko ułatwienie, w życiu nie jest to gorsze. Oczywiście dla początkującego zmiana mała, dlatego na start de facto nowy Claris/Sora/Tiagra są praktycznie tak samo dobre (różnią się w zasadzie tylko kolejną dodatkową zębatką w kasecie z tyłu).

 

W Trek-u podobnie jak Decathlonowy B'Twin masz chyba dożywotnią gwarancję na ramę, ale upewnij się z właścicielem roweru (i jego papierkami itd.).



#20 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2020 - 16:18

Sora, tiagra ma też te zaletę że osprzęt jest 2-3 razy tańszy od wyższych grup . Jeżdżę na tym 6 lat- ok 100 tys km.Wcześniej 4 lata właśnie na trekkingu, więc jakieś tam różnice nieco znam, nawet tu gdzieś wrzucałem testy ze stravy bo równałem sobie możliwości obu rowerów :P



Dodaj odpowiedź