Jump to content


Photo

Aero - Bmc/specialized/orbea


285 replies to this topic

#1 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 15 May 2020 - 15:47

Coś bym zmieniał i robię wstępnie rekonesans. 

Zastanawiałem się pomiędzy lekkim rowerem, a aero i padło na to drugie. Wizualnie bardziej mi się podoba, do tego jestem klockiem i wagi już nie zrzucę, więc te 0,5 kg mniej na rowerze różnicy nie zrobi. No i w okolicy mam głównie płasko, a Masyw Ślęży i Wzgórza Trzebnickie zbyt pofałdowane nie są. Do Sowich dojechać też nie mogę. 

 

Dream bike, to Madone SLR7, ale nawet po rabatach dalej jest po prostu drogo. 

Wymaganie to tarcze (mimo płaskich terenów) i elektronika. Raczej Shimano wchodzi tylko w grę, bo łatwiej będzie kupić pomiar w ramieniu korby. 

 

Mam na oku 3 rowery. Może jest coś na co powinienem zwrócić uwagę czego nie wiem. 

- Orbea Orca Aero M20iTeam-D - https://www.orbea.co...aero-m20-team-d

- BMC Timemachine 01 Road Four - https://bmc-switzerl...road-four-2020/

- Specialized Venge Pro - https://www.speciali...271644-171339. 

 

W Orce na pewno od razu koła by szły do wymiany.

Wiem, że najbardziej kompletny z tych trzech jest Spec, ale najbardziej wizualnie leży mi Orca. Jeszcze się nie przymierzałem do żadnego, bo chcę ewentualnie na starcie któregoś odrzucić. 

 

Jakbym jednak nie szedł w aero, to podoba mi się:

- Orca M20iLTD-D - https://www.orbea.co.../orca-m20-ltd-d

- Teammachine SLR02 One (malowanie) lub Two (Ultegra zamiast Force) - https://bmc-switzerl...-disc-one-2020/

Tutaj też koła do wymiany. 

 

Więc generalnie pytanie czy jest w powyższych coś, co raczej je dyskwalifikuje czy po prosty interesować się tym, co bardziej wpada w oko i na czym oczywiście lepiej będę się czuł? 


  • lupus likes this

#2 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 15 May 2020 - 16:23

SLR7 : - ]

 

A jak SPEC to pogadaj z Bikefinity na fb, mają dostęp do ram prosto od producenta ;-)



#3 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 15 May 2020 - 16:41

Coś bym zmieniał i robię wstępnie rekonesans.
Zastanawiałem się pomiędzy lekkim rowerem, a aero i padło na to drugie. Wizualnie bardziej mi się podoba, do tego jestem klockiem i wagi już nie zrzucę, więc te 0,5 kg mniej na rowerze różnicy nie zrobi. No i w okolicy mam głównie płasko, a Masyw Ślęży i Wzgórza Trzebnickie zbyt pofałdowane nie są. Do Sowich dojechać też nie mogę.

Dream bike, to Madone SLR7, ale nawet po rabatach dalej jest po prostu drogo.
Wymaganie to tarcze (mimo płaskich terenów) i elektronika. Raczej Shimano wchodzi tylko w grę, bo łatwiej będzie kupić pomiar w ramieniu korby.

Mam na oku 3 rowery. Może jest coś na co powinienem zwrócić uwagę czego nie wiem.
- Orbea Orca Aero M20iTeam-D - https://www.orbea.co...aero-m20-team-d
- BMC Timemachine 01 Road Four - https://bmc-switzerl...road-four-2020/
- Specialized Venge Pro - https://www.speciali...271644-171339.

W Orce na pewno od razu koła by szły do wymiany.
Wiem, że najbardziej kompletny z tych trzech jest Spec, ale najbardziej wizualnie leży mi Orca. Jeszcze się nie przymierzałem do żadnego, bo chcę ewentualnie na starcie któregoś odrzucić.

Jakbym jednak nie szedł w aero, to podoba mi się:
- Orca M20iLTD-D - https://www.orbea.co.../orca-m20-ltd-d
- Teammachine SLR02 One (malowanie) lub Two (Ultegra zamiast Force) - https://bmc-switzerl...-disc-one-2020/
Tutaj też koła do wymiany.

Więc generalnie pytanie czy jest w powyższych coś, co raczej je dyskwalifikuje czy po prosty interesować się tym, co bardziej wpada w oko i na czym oczywiście lepiej będę się czuł?

Bierz venge, to naprawde udana konstrukcja a do tego rama jest taka sama jak w sworks :)
  • kaloo likes this

#4 marb

marb
  • Użytkownik
  • 300 posts
  • Skądsouth

Posted 15 May 2020 - 16:44

Giant Propel Advenced pro. Dużo tańszy, zintegrowany dwustronny miernik,
https://www.giant-bi...nced-pro-1-disc

#5 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Posted 15 May 2020 - 16:56

Poszło PRIV w temacie ;)

 



#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 15 May 2020 - 17:00

Jeśli nie aero, to -moim zdaniem- nowa Orca wygląda rewelacyjnie. Dodatkowy plus jest taki, że w cenie roweru (nie jak u np. Treka za kosmiczne pieniądze) możesz spersonalizować malowanie.

Nie wiem jak jest teraz w innych markach, ale jak ostatnio pytałem o Orbeę w kilku miejscach to rabaty były skromne.

 



#7 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 546 posts
  • SkądSANOK

Posted 15 May 2020 - 17:30

Jakbym miał wybierac to wziąłbym timemachine 01 road four ,dlaczego ? podoba mi się i to rzadkość na naszych drogach :)



#8 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 15 May 2020 - 17:40

SLR7 : - ]

 

A jak SPEC to pogadaj z Bikefinity na fb, mają dostęp do ram prosto od producenta ;-)

 

Odpisałem, dzięki za cynk ;)

 

 

Bierz venge, to naprawde udana konstrukcja a do tego rama jest taka sama jak w sworks :)

 

No właśnie wydaje mi się to najrozsądniejszy wybór, ale chcę go zobaczyć na żywo, żeby się bardziej przekonać. 

 

 

Giant Propel Advenced pro. Dużo tańszy, zintegrowany dwustronny miernik,
https://www.giant-bi...nced-pro-1-disc

 

Wiem, już go obczajałem. Ale jednak chciałbym rower, który naprawdę mi się podoba. Giant, Canonndale i Canyon osobiście niestety kompletnie mi nie leżą. 

 

 

Jeśli nie aero, to -moim zdaniem- nowa Orca wygląda rewelacyjnie. Dodatkowy plus jest taki, że w cenie roweru (nie jak u np. Treka za kosmiczne pieniądze) możesz spersonalizować malowanie.

Nie wiem jak jest teraz w innych markach, ale jak ostatnio pytałem o Orbeę w kilku miejscach to rabaty były skromne.

 

No właśnie jest naprawdę ładna. Oglądałem ją już we Wrocku i ze standardowych malowań już bym coś wybrał heh. 

Właśnie o cenach jeszcze nie rozmawiałem i to jedyna niewiadomo jeśli chodzi o rabaty. Wiem, że w przypadku Speca i BMC można wyrwać 20-25%. 

 

 

Jakbym miał wybierac to wziąłbym timemachine 01 road four ,dlaczego ? podoba mi się i to rzadkość na naszych drogach :)

 

No i też mi się bardzo podoba. Tylko malowanie czwórki akurat najsłabsze dla mnie, ale do przeżycia :). Jeszcze otworzyli mi salon we Wrocku, więc muszę podjechać pomacać. 



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 15 May 2020 - 17:50

Wiem, że w przypadku Speca i BMC można wyrwać 20-25%. 

 

 

 

 

 

Właśnie do rabatów na co najmniej takim poziomie byłem "przyzwyczajony" więc -w przypadku Orbei- nieco się zdziwiłem. Ale może Ty trafisz lepiej. Poza tym pytałem o inny model.


  • Bzyk likes this

#10 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 15 May 2020 - 17:52

Właśnie do rabatów na co najmniej takim poziomie byłem "przyzwyczajony" więc -w przypadku Orbei- nieco się zdziwiłem. Ale może Ty trafisz lepiej. Poza tym pytałem o inny model.


Czasami centrala nie pozwala rabatowac sklepom i sprawdzaja dokumenty sprzedazy, rabat dealerski to zwyczajowo 40-50% wszystko zalezy od polityki.

#11 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 May 2020 - 20:11

Trudny wybór, każdy ładny na swój sposób.
Myślę że cena może być tu dobrym argumentem po odrzuceniu tego co się nie podoba.

Zakładam że geometrię przejrzałeś i będzie Ci pasować bo tam mostkiem to za dużo nie wyregulujesz :)

Jeżeli chodzi o technikalia to bym poszukał opinii o tym co różni te rowery i może potencjalnie utrudniać życie:
- rozwiązania kokpitu, co prawda przy elektryce i hydraulice trudniej coś sknocić ale jednak pochowanie tych kabli nie jest trywialne
- support, jak dla mnie 386evo chyba by wygrało, generalnie duże łożyska i coś miedzy łożyskiem i karbonem
- mocowanie sztycy, jak producent coś skopał w danym modelu to będziesz się wkurzał bez specjalnego ratunku

Do tego:
- dobrze jakby korba miała takie blaty jakie chcesz, niby można zmienić ale skoro kupujesz nowy rower ...
- zastanów się na jakich kasetach będziesz jeździł, średni wózek obsłuży kasety od 28 do 34, krótki od 25 do 30
- sprawdź czy dostaniesz do di2 moduł bezprzewodowy, fajna rzecz, miło jakby było bo to zawsze kilka stówek

Na pewno odrzuciłbym wszystkich bez gwarancji lifetime na ramę.

Niby możliwość własnego malowania kusi, ale jak nie masz zdolności w projektowaniu (albo nie znasz kogoś kto je ma i pomoże) to łatwo można popsuć cały efekt. Ja nie wiem czy bym się odważył. Chociaż możliwość umieszczenia swojego imienia na ramie fajna. Jak kupowałem swoją Orbee to dla Avanta nie było jeszcze takiej możliwości.
  • Bzyk and Yudo like this

#12 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 15 May 2020 - 20:25

+1 dla tego co napisał Marcin.

Zwróć uwagę na "interfejsy" ramy. Bo nic tak nie wkurza jak coś jest sp..dolone by design i trzeszczy, stuka, obraca się, łapie luzy i ma czas eksploatacji rzędu 4kkm. Czyli suport, kokpit/stery i sztyca.

Z moje strony: czerwone są szybsze (a jak nie są to dowyglądają) a orbea przy całej mojej sympatii dla firmy wygląda trochę jak e-bike z tą masywną dolną rurą. 


  • Bzyk likes this

#13 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 15 May 2020 - 20:30

Dodam jeszcze, że w Orbei -oprócz bezpłatnej zmiany malowania- istnieje mozlowość wymiany niektórych elementów (między innymi długości i modelu mostka, kasety, korby, kół - to już oczywiście odpłatnie).

#14 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 15 May 2020 - 21:01

Wiem, że nie jest łatwo zobaczyć takie rowery "na żywo", ale wg mnie jest to cholernie istotne. W ubiegłym roku, kiedy szukałem czegoś dla siebie, bardzo poważnie brałem pod uwagę jeden z modeli Cube'a. Dopóki w końcu nie zobaczyłem go w sklepie. Czar prysł, nawet konkurent od Gianta wyglądał przy nim jak milion dolarów :)

Ma się podobać. Resztę, w razie czego, się wymieni  :D



#15 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 15 May 2020 - 21:36

Zakładam że geometrię przejrzałeś i będzie Ci pasować bo tam mostkiem to za dużo nie wyregulujesz :)

Jeżeli chodzi o technikalia to bym poszukał opinii o tym co różni te rowery i może potencjalnie utrudniać życie:
- rozwiązania kokpitu, co prawda przy elektryce i hydraulice trudniej coś sknocić ale jednak pochowanie tych kabli nie jest trywialne
- support, jak dla mnie 386evo chyba by wygrało, generalnie duże łożyska i coś miedzy łożyskiem i karbonem
- mocowanie sztycy, jak producent coś skopał w danym modelu to będziesz się wkurzał bez specjalnego ratunku

Do tego:
- dobrze jakby korba miała takie blaty jakie chcesz, niby można zmienić ale skoro kupujesz nowy rower ...
- zastanów się na jakich kasetach będziesz jeździł, średni wózek obsłuży kasety od 28 do 34, krótki od 25 do 30
- sprawdź czy dostaniesz do di2 moduł bezprzewodowy, fajna rzecz, miło jakby było bo to zawsze kilka stówek

Na pewno odrzuciłbym wszystkich bez gwarancji lifetime na ramę.

Niby możliwość własnego malowania kusi, ale jak nie masz zdolności w projektowaniu (albo nie znasz kogoś kto je ma i pomoże) to łatwo można popsuć cały efekt. Ja nie wiem czy bym się odważył. Chociaż możliwość umieszczenia swojego imienia na ramie fajna. Jak kupowałem swoją Orbee to dla Avanta nie było jeszcze takiej możliwości.

 

Dzięki wielkie! Wymieniłeś rzeczy, o których wcześniej nie myślałem nawet. 

Co do geometrii, to jeszcze się nie przymierzałem. Chciałem pierw wyeliminować ewentualne modele, którymi nie warto sobie zawracać głowy. Na szczęście mam wszystkich dystrybutorów w mieście, żeby podjechać. 

Obecnie jeżdżę na Fuji SL, który geometrię ma mniej, niż bardziej komfortową, więc mam nadzieję, że nie będzie to dla mnie duży przeskok na minus. 

 

Customizacji nie biorę pod uwagę. Tak jak piszesz można przekombinować i potem trudniej ze sprzedażą. 

 

 

Dodam jeszcze, że w Orbei -oprócz bezpłatnej zmiany malowania- istnieje mozlowość wymiany niektórych elementów (między innymi długości i modelu mostka, kasety, korby, kół - to już oczywiście odpłatnie).

 

Szczerze, to zakładałem, że przy kupnie roweru na takim poziomie każdy producent oferuje podmiankę poszczególnych podzespołów. 

 

 

Wiem, że nie jest łatwo zobaczyć takie rowery "na żywo", ale wg mnie jest to cholernie istotne. W ubiegłym roku, kiedy szukałem czegoś dla siebie, bardzo poważnie brałem pod uwagę jeden z modeli Cube'a. Dopóki w końcu nie zobaczyłem go w sklepie. Czar prysł, nawet konkurent od Gianta wyglądał przy nim jak milion dolarów :)

Ma się podobać. Resztę, w razie czego, się wymieni  :D

 

Tak jak pisałem wyżej, mam wszystkich 3 dystrybutorów pod nosem, więc będę oczywiście pierw chciał podotykać i popatrzeć :). Tylko nie wiem czy Venge będzie na miejscu. W przyszłym tygodniu zrobię rekonesans. 

 

Dzięki za wszelkie uwagi. Generalnie póki co większość sprowadza się do tego, co napisał Arg. Musi mnie rzucić na kolana :D



#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 May 2020 - 21:42

Skoro decydujesz sie na aero i do tego na tarczach, to lekko nie bedzie. Nimniej jak aspekt wagi ma jakies znaczenie, to na pewno Venge bedzie najlzejsza opcja, z pewnoscia sam frameset i pewnie pod wzgledem aero tez moze byc to najlepszy wybor.
Swiadomosc swoich oczekiwan i praktyczne podejscie do zastosowanych rozwiazan w rowerze to dobry sposob na wybor roweru ;)
Patrzyles na propozycje np De Rosa, Factor? Tu unikalnosc bedzie duzym atutem.
  • kaloo likes this

#17 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 15 May 2020 - 21:53

De Rosa w zasadzie w ogóle nie znam modeli. Factor nie do końca mój klimat. 

 

Że lekko nie będzie, to wiem. Co do Venge, to wiem, że jest lekki jak na aero. Jak dobrze pamiętam, to 7,5 kg. Nowa Orca Aero niby 7,8 kg. Timemachine wg katalogu 8,17 kg. Plus dla mnie, że jestem niski, więc trochę rower będzie lżejszy. No i pytanie czy te 0,5 kg mnie zbawi, jak sam ważę o 76 kg przy 170 cm. 



#18 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 15 May 2020 - 21:58




Szczerze, to zakładałem, że przy kupnie roweru na takim poziomie każdy producent oferuje podmiankę poszczególnych podzespołów.


Niestety, tak nie jest.

#19 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 May 2020 - 22:03

W przypadku Venge to tylko wyobraznia i pieniadze beda ograniczeniem jak lekko mozna z ta rama zejsc.
Ja uwazam, ze wydajac takie pieniadze i rozmawiajac o rowerach wazacych 8kg i wiecej, to jest jakies nieporozumienie. No ale po pierwszym kroku pt aero, potem dorzucajac tarcze, teraz producenci moga robic sobie jaja i sprzedawac takie rowery. Ja jeszcze zalapalem sie na ere, gdzie waga roweru miala znaczenie ;)

#20 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 16 May 2020 - 06:26

Spójrz jeszcze na https://www.focus-bi...co-max-disc-9-7 wg. mnie to może być ciekawa alternatywa dla wybranych przez Ciebie modeli  ;)





Reply to this topic