Spójrz jeszcze na https://www.focus-bi...co-max-disc-9-7 wg. mnie to może być ciekawa alternatywa dla wybranych przez Ciebie modeli
Dzięki, ale sytuacja podobna jak w przypadku Gianta. Na papierze super, ale nie ten design.
Napisano 16 maj 2020 - 06:43
Spójrz jeszcze na https://www.focus-bi...co-max-disc-9-7 wg. mnie to może być ciekawa alternatywa dla wybranych przez Ciebie modeli
Napisano 16 maj 2020 - 06:44
W przypadku Venge to tylko wyobraznia i pieniadze beda ograniczeniem jak lekko mozna z ta rama zejsc.
Napisano 16 maj 2020 - 06:44
Napisano 16 maj 2020 - 08:26
Napisano 16 maj 2020 - 09:26
Po prawdzie, to te rowery na jedno kopyto, ale wzrokowo wybrał bym BMC TM 01
Jakiś on taki najbardziej agresywny, najszybszy się wydaje. No i dla mnie zaletą była by szyna jarzma sztycy. Do tego męska korba 54/42, na kasecie 11-25 i można ciąć powietrze
Napisano 16 maj 2020 - 09:55
Fakt celują w lekkie standardy, suport BB30 z łożyskami które nadają się raczej do sokowirówki ze swoimi wymiarami ...
Do tego mufa 68mm - nie jeździłem ale jakoś nie chce mi się wierzyć że to będzie sztywne.
I to jest wartościowa opinia: nie jeździłem, ale się wypowiem.
Napisano 16 maj 2020 - 12:01
Napisano 16 maj 2020 - 12:40
Napisano 16 maj 2020 - 15:20
Czytam opis wenge i widzę w opisie BB30 to napisałem. Jak łożysko ma 41mm średnicy zewnętrznej i 30mm wewnętrznej to dla mnie to nieporozumienie do codziennej jazdy. W pro tour to mogą sobie je zmieniać i co jazdę - ja bym wolał jednak mieć spokój na dłużej.
EDIT: głupoty napisałem, siadam się dokształcać z supportów
Dobra moja poprzednia szosa miała BB30 i mufę 68mm - nie grzeszyła sztywnością ale to była stara karbonowa konstrukcja więc nawet nie ma co porównywać. Zresztą żeby to porównać to musiałbym teraz na niej pojechać.
Napisano 16 maj 2020 - 15:56
Wiem, że w przypadku Speca i BMC można wyrwać 20-25%.
Jeżeli uda Ci się uzyskać taki rabat, daj znać. Słyszałem legendy o rabatach 25% na rowery, ale zawsze na koniec opowieści okazywało się, że tak właściwie to cena od znajomego dla znajomego. Oczywiście trzymam kciuki, aby choćby 20% się udało, bo sam też myślę o BMC.
Napisano 16 maj 2020 - 16:13
Słyszałem legendy o rabatach 25% na rowery, ale zawsze na koniec opowieści okazywało się, że tak właściwie to cena od znajomego dla znajomego. Oczywiście trzymam kciuki, aby choćby 20% się udało, bo sam też myślę o BMC.
Napisano 16 maj 2020 - 16:48
Reasumujac, to ze rama ma BB30 to nie znaczy ze oni tam pakuja lozyska zazwyczaj skrecaja suporty ktore maja lozyska na zewnatrz, dzieki temu jest to duzo wytrzymalsze ( zazwyczj sa to korby Shimano lub Sram z osia 24mm)Czytam opis wenge i widzę w opisie BB30 to napisałem. Jak łożysko ma 41mm średnicy zewnętrznej i 30mm wewnętrznej to dla mnie to nieporozumienie do codziennej jazdy. W pro tour to mogą sobie je zmieniać i co jazdę - ja bym wolał jednak mieć spokój na dłużej.
EDIT: głupoty napisałem, siadam się dokształcać z supportów
Dobra moja poprzednia szosa miała BB30 i mufę 68mm - nie grzeszyła sztywnością ale to była stara karbonowa konstrukcja więc nawet nie ma co porównywać. Zresztą żeby to porównać to musiałbym teraz na niej pojechać.
Napisano 16 maj 2020 - 17:22
Jeżeli uda Ci się uzyskać taki rabat, daj znać. Słyszałem legendy o rabatach 25% na rowery, ale zawsze na koniec opowieści okazywało się, że tak właściwie to cena od znajomego dla znajomego. Oczywiście trzymam kciuki, aby choćby 20% się udało, bo sam też myślę o BMC.
Znajomy znajomego kupił w styczniu czy lutym BMC z rabatem dokładnie z takim rabatem.
Dam znać, co mi się uda ustalić.
Napisano 16 maj 2020 - 17:29
Znajomy znajomego kupił w styczniu czy lutym BMC z rabatem dokładnie z takim rabatem.
Dam znać, co mi się uda ustalić.
Napisano 16 maj 2020 - 18:27
Reasumujac, to ze rama ma BB30 to nie znaczy ze oni tam pakuja lozyska zazwyczaj skrecaja suporty ktore maja lozyska na zewnatrz, dzieki temu jest to duzo wytrzymalsze ( zazwyczj sa to korby Shimano lub Sram z osia 24mm)
Ja w Tarmacu mam lozyska CS w mufie bo mam korbe Sworks z oska 30mm, wymaga to wiekszej uwagi (smarowanie lozysk, czyszczenie i najlepiej wklejenie ich w rame na klej) ale nie narzekam
Aż wyciągnąłem suwmiarkę i sprawdziłem co mam w Orbea Avant (wydaje mi się że Orca używa tego samego standardu) - w skrócie wygląda na 386EVO: https://wheelsmfg.com/386evo-tech-info
Szerokość mufy: 86.5mm
Średnica mufy: 46mm
Łożyska wewnątrz mufy: 42x30x7 (6806)
Czyli plastikowy insert ma ścianki o grubości 2mm.
Korba Shimano 24mm, więc mam wsadzone aluminiowe redukcje z 30mm.
Na razie bez historii, ale zamiast tych redukcji to wolałbym po prostu większe łożyska
Napisano 16 maj 2020 - 19:23
dobrze celujesz i na tych modelach się skup
na twoim miejscu pewnie bym brał vęża, ale to już z przyzwyczajenia do speca
ale aero nie lubię - sztywne, niewygodne, trzęsie, telepie.. to fajne maszyny ale tylko na idealne asfalty. na silnym bocznym wietrze uhh..
anyway z tarcz i elektryki na pewno będziesz kontent
no właśnie te dopasowanie komponentów typu długość ramienia korby to chyba nie u każdego da się ot tak... pewnie też zależy od sklepu