Aero - Bmc/specialized/orbea
#203
Posted 17 August 2020 - 07:24
Fuji zostaje ze mną, więc przed wyścigiem będzie pewnie moment zawahania którym jechać
Pytanie o siodło. Mam tu 155 mm. Mój rozstaw guzów kulszowych, to 107 mm, więc siodło powinienem mieć 143 mm. Czy szersze siodło może powodować ból czy tylko otarcia? Bo ból jest dość mocno odczuwalny i nie wiem czy węższe siodło coś poprawi czy po prostu mój tyłek musi się przyzwyczaić do twardszego siodła. Mowa o Spec Power Pro.
#204
Posted 17 August 2020 - 07:50
Fuji zostaje ze mną, więc przed wyścigiem będzie pewnie moment zawahania którym jechać
Pytanie o siodło. Mam tu 155 mm. Mój rozstaw guzów kulszowych, to 107 mm, więc siodło powinienem mieć 143 mm. Czy szersze siodło może powodować ból czy tylko otarcia? Bo ból jest dość mocno odczuwalny i nie wiem czy węższe siodło coś poprawi czy po prostu mój tyłek musi się przyzwyczaić do twardszego siodła. Mowa o Spec Power Pro.
Spec Power to jest typowe siodlo do agresywnej pozycji w dolnym chwycie, poziomuje sie je na podstawie szyn i wtedy widac ze tyl siodla jest dosc mocno pochylony. Ja kilka razy podchodzilem do niego i jakos mi nie lezy, przede wszystkim wspinanie w gornych chwycie z „siodla” jest niewygodne. Oczywiscie Ty mozesz miec zupelnie inne odczucia dla mnie np plaske PRO Stealth jest duzo bardziej uniwersalne.
Co do rozmiaru, jezeli wychodzi ci 143 to ja bym takie zalozyl, ze sprzedaniem tego nie bedziesz mial wiekszego problemu, ale chyba najpierw pojezdzilbym chwike na nim i sprawdzil jak jest na podjazdach.
- Rrr16 and Bzyk like this
#205
Posted 17 August 2020 - 08:11
Co ciekawe na stronie Speca nie ma siodła Power Pro, tylko wersja Elaston. Znalazłem je tylko w jednym sklepie na necie. Różni się od Power Expert tylko wyściółką. Pro ma poziom 1, a Expert poziom 2. No i 20 gr różnicy heh.
#206
Posted 17 August 2020 - 09:46
Finalnie wylądowałem na siodłach 135-140mm przy rozstawie kości kulszowych 122mm. Na siodle 155mm było bardzo źle.
#208
Posted 17 August 2020 - 11:00
Jak miałem za szerokie siodło to cierpiała wewnętrzna strona ud. Efektywnie musiałem je opuścić, a wtedy ucierpiała efektywność pedałowania. W dolnym chwycie jest lepiej bo wtedy pewnie przesuwasz się do przodu gdzie siodło jest węższe.
Finalnie wylądowałem na siodłach 135-140mm przy rozstawie kości kulszowych 122mm. Na siodle 155mm było bardzo źle.
Widzisz, u mnie z udami nie ma żadnego problemu. Boli mnie po prostu tyłek hehe. Właśnie wydaje mi się, że na guzach kulszowych. Ale to może po prostu zmiana na twardsze siodełko. Zobaczę jak dzisiaj będzie, bo mam mocniejszy trening, a przy mocniejszych zawsze jednak tyłek bardziej czułem.
Ponieważ jeżdżę na identycznym modelu Fuji, to interesowałyby mnie subiektywne odczucia w różnicy jazdy między Fuji a tym Specem Pomijam może kwestię różnic w hamowaniu na szczękach i tarczach, bo to dość oczywiste
Na razie pierwsze wrażenia, to jest szybciej. Ale na ile jest tak rzeczywiście, a na ile mi się tylko wydaje, to trudno powiedzieć. Pozycja jest bardzo ok. Rower jest o wiele bardziej responsywny. Jak naciskam w pedał, to reakcja jest bardzo szybka.
Napęd też poezja, ale nie dziwne, bo przy 105 R5800 vs Ultegra Di2 R8050 trudno tej różnicy nie zauważyć hehe.
Jeszcze co do szybkości, to nie chcę oceniać na podstawie jednej jazdy, ale w sobotę 4 h, średnia moc 220 W i średnia prędkość 37,7 km/h. A na Fuji podobny trening na trasie o podobnym profilu 4 h, średnia moc 218 W i średnia 32,2 km/h. Czy to duża czy mała różnica, czy przypadek czy nie. Trudno odpowiedzieć raczej.
Fuji na stożkach 50 mm, Tarmac 51/60 mm.
- artho likes this
#213
Posted 17 August 2020 - 17:30
Jeszcze co do szybkości, to nie chcę oceniać na podstawie jednej jazdy, ale w sobotę 4 h, średnia moc 220 W i średnia prędkość 37,7 km/h. A na Fuji podobny trening na trasie o podobnym profilu 4 h, średnia moc 218 W i średnia 32,2 km/h. Czy to duża czy mała różnica, czy przypadek czy nie. Trudno odpowiedzieć raczej.
Fuji na stożkach 50 mm, Tarmac 51/60 mm.
Skrobnij coś więcej po paru jazdach. Bo te wyniki to spać nie będą dawać. Gdybyś jeszcze pojechał bez pomiaru to np. przy nowych kołach jest zawsze jakiś efekt placebo i jedzie się szybciej (przynajmniej na początku). Ale z pomiarem przy tej samej mocy? Przy przesiadce z roweru z kołami aero?
#214
Posted 17 August 2020 - 17:48
Teraz np. robiłem interwały 30/30” 115/50% FTP i przez niecałe 2 h razem z rozgrzewką i rozjazdem wyszła mi średnia 35,3 km przy średniej mocy 233 W. Ale to mało równa jazda, więc mało miarodajny wynik. Ale jutro mam równą jazdę na 85%, to coś więcej będzie wiadomo.
Mnie bardziej dziwi Marcina średnia 37-38 przy 260 W. Na Fuji miałem trening 2 h ze średnią 259 W po płaskim i wyszło mi 35,6 km/h.
marb, nie mam pojęcia jaka długa jest sztyca, widziałem już złożony rower.
Z tego co wiem Spec wysyła tylko jeden setup jeśli chodzi o mostek i kierownicę w zależności od rozmiaru, ale zazwyczaj można się dogadać z dystrybutorem.
Sorry raz jeszcze za zamieszanie. Ale nie zmienia to faktu, że wariat to jest straszny. Zrobiłem parę sprintów i naprawdę reakcja jest mega.
#217
Posted 17 August 2020 - 18:10
Nie no pisał o średniej chyba ale przy jeździe w dolnym chwycie, że większe te średnie mu wychodzą co nie powinno dziwić Po za tym Marcin może ważyć 60kg, a Bzyk 80kg i ten drugi będzie potrzebował więcej W do tej samej średniej.Ale Marcin nie pisał, że to średnia. Chyba