Jump to content


Photo

Aero - Bmc/specialized/orbea


285 replies to this topic

#241 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 September 2020 - 13:22

Jak ja przymierzałem się do idmatch to jest tak że jak pasuje S1/L1 to nic się nie stanie jak założysz S3/L3. Odwrotnie już nie bardzo (czyli dziurka nie przeszkadza nawet jak jej nie potrzebujesz).

Na dziobie siodła testowego masz też poprzeczną kreskę, powinieneś ją widzieć jak jedziesz - jak nie widzisz to znaczy że siodło może być za szerokie bo mimowolnie przesuwasz się do przodu.

Mnie właśnie test na selle wyleczył z szerokich siodeł, wyszło mi S1 - co prawda nie kupiłem w końcu selle, ale teraz mam w 3 rowerach siodła ~135mm, w szosie ze względu na pochyloną pozycję z dziurką.
  • Bzyk likes this

#242 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 04 September 2020 - 13:43

Selle Italia stosuje w swoich siodełkach BRP czyli Biomechanical Reference Point.

 

Na siodełku wyznacza się szerokość 70 mm, od tego miejsca w stronę nosa odmierza się 110 mm. To jest właśnie lokalizacja kreski, która powinna być widoczna. Teraz możecie sprawdzać dopasowanie bez testówek.


Trzepak 

"MAMIL"


#243 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 04 September 2020 - 14:34

Z tym, że SLR Boost Superflow ma dokładnie 115 mm od linii BRP do końca siodełka. Więc wychodzi na to, że powinienem widzieć tylko ledwo jego koniec. 



#244 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 04 September 2020 - 17:54

Z tego co widzę, to jest to siodełko skrócone jak Power Speca, ma 24,8 cm długości. Zatem to jest przyczyna tego stanu i stawiam, że tak ma właśnie być.


Trzepak 

"MAMIL"


#245 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 posts
  • SkądSobótka

Posted 07 September 2020 - 19:54

Pomiar miałem na Retulu pod Speca kiedyś. To sobie wziąłem ze ściany

W harfie mają ten sprzęt do pomiarów od selle Italia. Niedawno robiłem pomiary u nich ale żadne siodło od selle mi nie pasowało a kilka przetestowałem.

#246 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 07 September 2020 - 20:40

Mierzyłem się na idMatch i wyszło mi L2. Aktualnie zrobiłem 4 h w siodle na SLR Boost Superflow S3 i to chyba będzie moje docelowe siodło. W środę jeszcze mam ustawkę ~3 h i jak będzie dalej ok, to je zamawiam.
  • stryjek likes this

#247 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2020 - 04:50

Czy jeśli bym się decydował na siodło z carbonowymi prętami muszę zmieniać jarzmo?

#248 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 08 September 2020 - 05:25

Czy jeśli bym się decydował na siodło z carbonowymi prętami muszę zmieniać jarzmo?


Tak, z tego co kojarze to sworksy maja w serii tylko pod karbonowe/ovalne

#249 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2020 - 05:53

Sztycę mam S-Works, ale jarzmo chyba pod alu, co sugeruje napis heh. Czyli rozumiem, że to nie zagra. Gdzie mogę znaleźć odpowiednie jarzmo, bo Google wypluwa różne rzeczy. 

 

3-A1332-E4-B515-45-D2-B769-60-FEF15-C67-

F2345-B5-B-9313-4-BB4-AC5-E-A2-A51-EA5-C
77006431-F8-BB-48-FE-BA3-E-0-A4116-B4-F9
752-F9-ADF-DEF3-47-C7-BBBD-DDA04-B5-B0-A


#250 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 08 September 2020 - 06:05

Alloy nie zagra, gdyby byl „carbon” to dziala z okraglymi i ovalnymi.

Kupisz u kazdego dealera speca:

https://www.speciali...hText=2812-9050
  • Bzyk likes this

#251 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2020 - 06:15

Super, dzięki. Nie wiem więc czy nie zostanę przy szynach 316Ti. Różnica w wadze niewielka, a czy w kwestii komfortu szyny carbonowe aż taką zrobią różnicę, nie wiem.

#252 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 08 September 2020 - 06:27

Super, dzięki. Nie wiem więc czy nie zostanę przy szynach 316Ti. Różnica w wadze niewielka, a czy w kwestii komfortu szyny carbonowe aż taką zrobią różnicę, nie wiem.


Monoblokowa carbonowa skorupa robi robote, swietnie amortyzuje :)

#253 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 September 2020 - 06:28

Ja bym osobiście kupił 316Ti, jakoś nie wierzę w elastyczność karbonu na tak krótkim odcinku jak pręty siodła. To już raczej skorupa się ugina.

Ale żeby nie było, sam mam siodło z karbonowymi prętami - po prostu tylko takie było dostępne i za ~400zł żal było nie kupić.

#254 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2020 - 06:39

SLR Boost Superflow ma skorupę carbonową w 30%. Nie wiem na ile to chwyt marketingowy, a na ile dali go w strategicznych miejscach. Ale tak jak piszę na o połowę tańszym SLR Boost TM Superflow na szynach magnezowych jeździ mi się ok, to na 316Ti będzie i tak chyba lepiej. KIT Carbonio wyjdzie mnie razem z jarzmem 200-250 zł więcej.

#255 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 08 September 2020 - 06:40

Ja bym osobiście kupił 316Ti, jakoś nie wierzę w elastyczność karbonu na tak krótkim odcinku jak pręty siodła. To już raczej skorupa się ugina.

Ale żeby nie było, sam mam siodło z karbonowymi prętami - po prostu tylko takie było dostępne i za ~400zł żal było nie kupić.


Ja np bardzo odczulem roznice karbonowe prety/nylonowa skorupa vs karbonowe prety monoblok ze skorupa karbonowa, inaczej sie jezdzi, bdb tlumi wszelkie mniejsze nierownosci na drodze

#256 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 September 2020 - 06:46

Jak znam życie to 30% to jest coś w rodzaju „carbon reinforced nylon shell” i to dobrze IMHO. Bo skorupa ma nieco pracować, a nie być kawałkiem sztywnej karbonowej deseczki (którą na pewno łatwiej zaprojektować i zrobić - dlatego taki zalew chińskich deseczek za ~60zł).

Pytanie czy różnica jest tylko na prętach? Poniżej masz budowę siodła na którym jeżdżę (górne), jak widać ma element nr 5 którego nie ma wersja na prętach tytanowych. Tylko dla selle nie znalazłem takich wybebeszonych rysunków.

962b50be1b56c737c37658fa6381e71d.jpg

#257 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 September 2020 - 06:50

Ja np bardzo odczulem roznice karbonowe prety/nylonowa skorupa vs karbonowe prety monoblok ze skorupa karbonowa, inaczej sie jezdzi, bdb tlumi wszelkie mniejsze nierownosci na drodze


Nigdy nie miałem markowego siodła typu monoblok, może szkoda w takim razie (znaczy miałem, wersję od chińczyka - na dłuższą jazdę nie polecam - bo nie tłumiła kompletnie nic).

#258 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 08 September 2020 - 07:21

Myślę, że w Selle nie będzie tego, bo przeczytałem kilka recenzji i nigdzie nie było słowa o jakiejś różnicy.

#259 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 08 September 2020 - 07:29

Selle to siodła/siodełka po włosku ;) Jest Selle Italia, Selle San Marco, Selle Royal, Selle SMP, Selle Monte Grappa.


  • Marcin321 likes this

Trzepak 

"MAMIL"


#260 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,185 posts

Posted 08 September 2020 - 08:05

Próbowałem kilku siodeł Selle Italia, ale żadne mi nie przypasowało.

Berk Lupina ma karbonową skorupę i tłumi pięknie.

Taka mała sugestia: poszukaj może torebki mocowanej tylko do prętów siodełka bo ten pasek wokół sztycy

może zostawić na niej ślady.





Reply to this topic