Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co Dziś Zrobiłeś Dla Swojego Roweru


86 odpowiedzi w tym temacie

#41 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1864 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 29 wrzesień 2020 - 17:40

Z racji dzisiejszej aury za oknem rower MTB doczekał się spa i ogólnego przeglądu i to co "lubię" najbardziej, czyszczenie opon ze starego mleka(k.. wa masakra jakaś ), na jedną oponę zeszło mi 4.5h. Przy okazji może znacie jakiś lepszy i szybszy sposób na pozbycie się tego cholerstwa??

 

Dętki? :D A Prozor dalej będzie twierdził, że tubeless to idealne, szybkie i bezproblemowe rozwiązanie.


  • Bullet lubi to

#42 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 589 postów
  • SkądKielce

Napisano 29 wrzesień 2020 - 19:48

Dętki? :D A Prozor dalej będzie twierdził, że tubeless to idealne, szybkie i bezproblemowe rozwiązanie.

Bo takie jest :) Oprócz tego czyszczenia, które wypada u mnie raz w roku(z lenistwa), to nie widzę wad tego systemu w mtb. Do dętek na pewno nie wrócę.


  • Prozor lubi to

#43 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7253 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 wrzesień 2020 - 19:52

Dokładnie. O ile w szosie rozumiem (a nawet popieram) zwolenników dętek, w MTB czy przełajach tubeless bije dętki na głowę.


  • Prozor i arturooo3 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#44 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1864 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 29 wrzesień 2020 - 20:21

Bo takie jest :) Oprócz tego czyszczenia, które wypada u mnie raz w roku(z lenistwa), to nie widzę wad tego systemu w mtb. Do dętek na pewno nie wrócę.

 

Można nie czyścić, tylko z czasem się zbierze tego sporo i wpłynie negatywnie na jakość jazdy. Jak sam przyznałeś w porównaniu do dętek jest dużo więcej zabawy z tym.



#45 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 589 postów
  • SkądKielce

Napisano 29 wrzesień 2020 - 20:36

Można nie czyścić, tylko z czasem się zbierze tego sporo i wpłynie negatywnie na jakość jazdy. Jak sam przyznałeś w porównaniu do dętek jest dużo więcej zabawy z tym.

Ehh nie dogadamy się :D Widać, że chyba nie jezdziłeś na tym. Nawet jak raz w roku poświęce jeden dzień na czyszczenie tego, to komfort, mniejsze opory, trakcja i brak kapci jest wart tego :)


  • Prozor lubi to

#46 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1864 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 29 wrzesień 2020 - 20:55

Przecież nie twierdzę, że tubeless nie ma zalet. Jak najbardziej ma wszystkie wymienione przez ciebie, może z wyjątkiem oporów toczenia w szosie. Skomentowałem tylko i wyłącznie upierdliwość systemu, która w porównaniu do dętek jest wielokrotnie większa.


  • EmPe i Bullet lubią to

#47 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 7253 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 wrzesień 2020 - 06:54

Upierdliwość? Mniej czasu spędzisz na skrobaniu mleczka raz na rok, w ciepłym domu i z piwkiem w dłoni, niż stracisz na wymianę dobitych dętek w błocie po kostki przy +4 stopniach ;)


  • Prozor i EmPe lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#48 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 wrzesień 2020 - 07:03

W błocie nie dobijesz ;) A tak serio, w MTB nie widzę powrotu do dętek, tak samo jak w szosie przejścia z lateksu na tubeless.

#49 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1422 postów
  • Skądpolska

Napisano 30 wrzesień 2020 - 08:27

Moim zdaniem te całe teoretyczne historie o tubelessasch ich trakcji, jakimś tam kosmicznym komforcie,opory toczenia .....to trochę sobie wmawiamy( dotyczy nie ekspertów, nie ekstremalnych sytuacji ale przeciętnych rowerzystów chyba większośc takich tutaj)  w sensie zdecydowaliśmy się więc chcemy żeby tak było. 

 

Ja akurat mam teraz w kolarce Conti 5000 z dętką , kupione w zeszłym roku po niespodziewanej kolejnej awarii systemu tubeless w Austrii , on zdecydowanie nie lubi upałów.

Od czasu założenia robiłem przy tym kole= NIC,..... różnicy w jeździe w porównaniu do wcześniejszych Schwalbe Tubelessów nie widzę albo jest ona ....pomijalna. Tubelessy pompowałem ca 6 , te Conti ca 8.

 

 

To nie jest tak jak w aucie twardy Runflat vs  zwykła bezdętkowa. Tam przy szybkiej jeździe tę różnice po prostu czuć (Run flat lepsze na  duże prędkości szybkie łuki, autostrady....zwykłe opony  to na polskie dziury  )

 

 

Ale jak skończą się Conti to być może wrócę do tubelsssów  ale nie z powodu ''komfortu ''  a tylko i wyłącznie z 2 powodów

 

- ca. mniejsza szansa przebicie brak Snaków itp

- ryzyko wystrzału ,

szczególnie to 2 średnia przyjemność

 

 Awaryjność to też nie do końca jej nie ma - W MTB u mnie  już kilka lat tubelessy. Ostatnio jakaś mini dziurka , zaczęło uciekać powietrze.Dolałem mleczka spokój na jakieś 2 tygodnie. Umówiony wyjazd rano muszę dojechać a tu po ca 2 km zaczęło sikać mlekiem, cała rama zapaćkana. Powrót do domu  mleko , chwilowo tym razem na ca 10 min uszczelniło. Znowu powrót  mleko wentyl + na zewnątrz....udało się kilka h  trasa przejechana. Potem zakleiłem tą dziurkę od spodu i jak na razie trzyma. 

 

Wcześniesza awaria 2 lata wstecz kolarka również  w gorach (akurat Stelvio)    gdzieś tam taśma się obsunęła jak myślę pod wpływem upału, bo skoro przez ponad rok było Ok to chyba zawinięta była raczej dobrze. Zawsze mam dętkę to jakoś dałem radę.

 

Ale sama zabawa z Tubeless przyjamna nie jest 

''upierdliwość/czasochłonność '' serwisowania ,montowania zdecydowanie porównywalna chyba tylko do przeciągania linek/kabli w ramie, chciałoby się zrobić raz i nigdy więcej. 

 


  • slaweko lubi to

#50 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 wrzesień 2020 - 21:10

Bateria Di2 rozładowała mi się dziś, po 2120km, 77h jazdy, 14100m. Chyba rekord długości :) ponad 2 msce.

Przy okazji ładowania było pucowanie obu rumaków i zmiana łańcuchów. Założone nowe DuraAce (XT już nie ufam po dwóch awariach w dwóch różnych). Przy okazji coś skrzypiało w korbie Epica, rozebrałem, wyczyściłem syf, nasmarowałem, złożyłem i jest git. Przerzutki nasmarowane Finishlinem Dry, łańcuchy Squirtem. Ramy nawoskowane MucOffem Shine. No, to jestem gotów na ostatni kwartał :)
96d18a83e28996b9e324faa9f9fb5ddd.jpg
  • Marcin321 lubi to

#51 KrissKross

KrissKross
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 30 wrzesień 2020 - 22:27

Ja w mtb z tublesów wróciłem do dętek... odkąd wróciłem zero problemów, wczesniej musiałem dopompowywac koła raz na tydzeń aż pewnego feralnego dnia pojechałem przy +30 stopniach na kaczuszkę do knajpki ... wstawiłem rower oponą w nagrzany stojak i roztopiło mi gumę na bocznej ściance aż do oplotu ... tubeless nie dało rady a ja byłem 15 km od domu. Dobrze że miałem pompkę  po 15 pompowaniach doczłapałem jakoś do domu. 



#52 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 01 październik 2020 - 07:34

Bateria Di2 rozładowała mi się dziś, po 2120km, 77h jazdy, 14100m. Chyba rekord długości :) ponad 2 msce.

Przy okazji ładowania było pucowanie obu rumaków i zmiana łańcuchów. Założone nowe DuraAce (XT już nie ufam po dwóch awariach w dwóch różnych). Przy okazji coś skrzypiało w korbie Epica, rozebrałem, wyczyściłem syf, nasmarowałem, złożyłem i jest git. Przerzutki nasmarowane Finishlinem Dry, łańcuchy Squirtem. Ramy nawoskowane MucOffem Shine. No, to jestem gotów na ostatni kwartał :)
96d18a83e28996b9e324faa9f9fb5ddd.jpg

 

No tak.. Nie możesz pograć, bo kejs na wzmacniacz robi za stolik na chemię rowerową :) .
 



#53 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 październik 2020 - 09:19

dokładnie tak, od pół roku już  :lol:  :lol:



#54 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 01 październik 2020 - 11:17

Mycie, czyszczenie, pucowanie, woskowanie, smarowanie, oliwienie, regulacja luzów itd. Ogólnie robię to dwa razy w roku ale w tym roku lato a zwłaszcza jego końcówka dość mocno eksploatacyjna :P końcówka lata, ostatnie dwa mies 5300km, 53 tys up w tym nieco szutru, piachu,błota, kamyków itd

#55 arturooo3

arturooo3
  • Użytkownik
  • 1105 postów

Napisano 10 październik 2020 - 21:21

Człowiek chce w spokoju sobie lemondkę zainstalować, to klasycznie - nie ma opcji, aby coś drobnego nagle nie wyskoczyło no i tym razem padło na piastę w kole do trenażera i luz na tejże piaście. Więc konieczne otwarcie piwa no i rozbebeszanie owej, udało się na szczęście raz dwa to skorygować, skręcić, przywrócić na trenażer i finalnie także zamocować i wstępnie ustawić lemondkę.



#56 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 październik 2020 - 10:31

Przegląd „zerowy” zawiasu, jest dobrze, łożyska i ślizgi jeszcze długo pożyją :) Bardzo przemyślana konstrukcja, łatwa do serwisu, do tego ciekawy materiał łożysk ślizgowych.

ecb1af803cf42693c3b28c16675fdf96.jpg
542f0ff918e34d648d39d3dd1a0f4281.jpg
  • KrissKross lubi to

#57 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2020 - 18:43

Gruntowne czyszczenie napędu w MTB po 1450km. Łańcuch zyskał ok 4-5mm długości co jak na taki przebieg bez czyszczenia uważam za sukces. Schnie na gwoździu, a na rowerze wylądował nowy egzemplarz.

Jak już pucowałem kasetę (oj jest co robić) to wyczyściłem i nasmarowałem zapadki w bębenku korzystając z dedykowanego smaru od Shimano. Dobrze że tam zajrzałem bo było już sporo brudu.

A na deser umyłem alkoholem tarcze i klocki, zresetowałem tłoczki oraz podregulowałem zaciski.
  • KrissKross lubi to

#58 luker

luker
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 16:17

Zamontowałem nową kierownice Deda zero100. Kierka dostarczona z rowerem  była za szeroka.

Zostało wymienić kable i owinąć

 

spuJ3aE.jpg


  • admsk lubi to

#59 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 264 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 20:00

Zamontowałem nową kierownice Deda zero100. Kierka dostarczona z rowerem była za szeroka.
Zostało wymienić kable i owinąć

spuJ3aE.jpg

Jeszcze komin do likwidacji i będzie cacy

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#60 luker

luker
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 20:52

Z kominem mam taki problem że nie wiem jeszcze na jakiej wysokości to zostawić ostatecznie, a jeżdżę już 3 sezony. Przetestowałem w 2 skrajnych położeniach. Plecy przyjmą wszystko i jest wygodnie w obu. Jest jakiś wzór określający jak wysoko ma znajdować kierownica biorąc pod uwage długość nogi?  Pamiętam że w któryś filmiku o fittingu z VLOGA CEZAREGO ZAMANY, fitter o tym mówił, ale wzoru nie podał. Muszę chyba zrobić sobie zdjęcie i wymierzyć kąt nachylenia pleców.





Dodaj odpowiedź