Szybkie Pytanie, Szybka Odpowiedz...
#42
Posted 12 August 2022 - 23:33
Jeśli by było przegrzanie obręczy, to skończy się to wybuchem dętki (wiem z doświadczenia).
Jak wygląda dętka? Jest tam ślad przebicia? Jeśli tak, defekt jest od strony opony czy koła? Jeśli opona, to może coś w niej jest, jeśli koło, to sprawdź nyple.
Za pierwszym kapciem ( zjazd z Karkonoskiej) z dętki zostało takie coś https://www.fotosik....b8076cbb4cae1b8, kolejne kapcie już normalne tzn. punktowe ale konkretne dziury bo powietrze schodzi natychmiast
Opony mają kilka lat z tym, że był ca. >rok przerwy jak sobie tubelesy próbowałem. Teraz wygląda jak tu https://www.fotosik....45b0feb07f7128c
Zużycie felgi chyba duże - tu na zdjęciu https://a.allegroimg...a2a383a829fa4ce jest wskaźnik zużycia widoczny.......... tak u mnie już prawie wcale . Tak ta ''kropka'' wygląda https://www.fotosik....41cfca0198ac00c
Nyple to nie wiem , mam założoną taśme ,nic wystającego od strony koła nie widać , raczej gładko.
Jakby winna była obręcz to też za bardzo nie wiadomo na co się zdecydować- w dt4you wymiana obręczy to koszt ca 550 pln, może lepiej w takim układzie byłoby kupić jakieś inne koła, do przemyślenia jeszcze.
#43
Posted 13 August 2022 - 00:03
#44
Posted 13 August 2022 - 12:19
Nie wiem czy przypadkiem nie znalazłem być może głównego winowajcy tych kapciów.....na jednym z nypli zrobiła się dziura w opasce/taśmie , udało się to namierzyć przy pompowaniu kiedy dętka na feldze bez opony. Sprawdziłem dwie ostatnie dętki i dziura jest praktycznie w tym samym miejscu, ta sama odległość od wentyla.
Tak to wygląda https://www.fotosik....2438a5e17ff214f
Mierzyliśmy też obręcz suwmiarką , wiadomo aż tak dokładnie to nie mam wprawy ale szerokość ścianki ca 1,8 mm, szerokość zewnętrzna obręczy ca 21,4 mm wewnętrzna ca 17,6 .
Dla porównanie dane z jakiegoś katalogu - szerokość zewnętrzna 21,5 mm , wewnętrzna 18 mm.
Tyle że nie wiem czy to kwalifikuje obręcz do wymiany czy nie.
- ROZMIAR likes this
#46
Posted 14 October 2022 - 09:11
Cześć, niedawno kupiłem Accenta cx one, tylna oś ma wymiary: ⌀ 12*154.5mm L * M12 (P1.5) i wygląda tak:
https://zapodaj.net/...7dd6b3.jpg.html
https://zapodaj.net/...8770a9.jpg.html
mam z nią problem, bo pomimo tego, że zamykam ją prawidło, w trakcie jazdy potrafi się luzować, podejrzewam, że ta klamka jest wadliwa.
Szukam zamiennika, czy taki chińczyk będzie pasował:
https://pl.aliexpres...ayAdapt=glo2pol
To chyba jedyna oś jaką udało mi się znaleźć, może macie inne propozycje?
Teoretycznie wymiary się zgadzają, ale nigdy nie podmieniałem fabrycznych sztywnych osi w rowerach i obawiam się, że mogę na coś się naciąć.
#47
Posted 14 October 2022 - 10:02
Jeżeli długość i gwint jest taki sam, to będzie pasowała. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma problemu z ramą.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#49
Posted 25 October 2022 - 10:23
No i chińczyki wysłali za krótką ośkę szukam więc dalej. mam jednak wątpliwości.
Wydaje mi się że moja oś jest źle oznaczona, podane wymiary to wymiary: ⌀ 12*154.5mm L * M12 (P1.5) ,ale po zmierzeniu okazuje się, że jej faktyczna długość to 171 mm (154,5 od początku do gwintu+ 16,5 mm gwintu)
Znalazłem podobną oś Dt Swiss, długość (171 mm) się zgadza, ale jest krótszy gwint -11 mm.
W moim accencie ośka nie wkręca się bezpośrednio w ramę, tylko w nakrętkę. Czy jeżeli kupił bym tą oś DT Swiss, która w zestawie ma nakrętkę nie musiałbym przejmować się różnica w długością gwintu?
Pozdrawiam, Tomek
#51
Posted 20 April 2023 - 20:35
Panowie jak jest z kompatybilnością 12 rzędowych napędów i łańcuchów 12s?? Chodzi mi o to, że w poprzednim rowerze na Ultegrze R8000 z powodzeniem używałem łąńcuchów Campy Record 11s i zastanawiam się czy ten sam manewr mógłbym zastosować przy Rival AXS z łańcuchem C SuperRecord 12s. Wiadomo, że Sram zaleca używanie tylko ich łańcuchów flattop, ale trudno aby było inaczej
#53
Posted 21 April 2023 - 07:48
nie przejdzie, flat topy mają grubsze rolki na sworzniach łańcucha, szosowy napęd axs nie jest kompatybilny innymi systemami,
Dzięki. Właśnie doczytałem na zagranicznych forach, że nie jest to najlepszy pomysł. Zostaje zatem z flattop. A szkoda bo na łańcuchu Campy robiłem gigantyczne przebiegi rzędu 30kkm i kaseta jeszcze przyjmowała nowy łańcuch.
#54
Posted 21 April 2023 - 10:49
U siebie w Sram Force AXS założyłem kiedyś łańcuch KMC 12s i myślałem że go wyrzucę Po przejechaniu kilku kilometrów piszczał jak nie wiem.
Kupiłem jeszcze na test łańcuch Sram NX Eagle, ale jeszcze nie założyłem Śmigam jak na razie na łańcuchach Force flattope.
- EmPe likes this
#56
Posted 21 April 2023 - 11:36
Wiem, że pojęcie względne, ale jak taki łańcuch wypada u Ciebie jeśli chodzi o żywotność?? Zastanawiam się czy nie pójść w Reda ale być może Force też by się sprawdził
Od lutego mam założony nowy łańcuch Force AXS i pomiar nie pokazuje zużycia. Sam się zastanawiam nad Red'em, bardzo wytrzymały jest.
U mnie problem z łańcuchem typu flattop jest szejkowanie w butelce z benzyną i IPA. Problem polega na tym, że po kilku szejkach łańcuch nadaje się do wyrzucenia. Podczas pedałowania jakby zaciągał i słychać charakterystyczne stukanie/piszczenie. Czasem pomaga złapanie założonego łańcucha na końcach zluzowanie go i szarpnięcie. Operacja krótko trwała.
Teraz wrzucam łańcuch do woreczka strunowego, zalewam benzyną i potrząsam żeby jak najlepiej go wyczyścić.
#57
Posted 21 April 2023 - 12:08
To dziwne bardzo. Swojego flattopa potraktowałem w dokładnie ten sam sposób przed pierwszą aplikacją (jeżdżę na wosku) i nic takiego nie zauważyłem, zrobiłem na nim póki co 2kkm. Może Twój łańcuch jakąś wadę ma, w sensie któreś ogniwo albo ze spinką coś nie tak??.
U mnie problem z łańcuchem typu flattop jest szejkowanie w butelce z benzyną i IPA. Problem polega na tym, że po kilku szejkach łańcuch nadaje się do wyrzucenia. .
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#58
Posted 21 April 2023 - 12:33
To dziwne bardzo. Swojego flattopa potraktowałem w dokładnie ten sam sposób przed pierwszą aplikacją (jeżdżę na wosku) i nic takiego nie zauważyłem, zrobiłem na nim póki co 2kkm. Może Twój łańcuch jakąś wadę ma, w sensie któreś ogniwo albo ze spinką coś nie tak??
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeśli szejkuję pierwszy raz, żeby usunąć fabryczny smar przed woskowaniem to wszystko jest ok. Problem pojawia się po 5-tym szejkowaniu i na łańcuchu dzieje się to na ogniwach (nie na spince). Od lutego na obecnym łańcuchu mam zrobione 4kkm.
#60
Posted 22 April 2023 - 13:53
Teraz już robie tak jak Ty, później tylko dosmarowywanie.No to nie wiem. Ja od szejków się uwolniłem. Robię tylko przed pierwszym smarowaniem.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka