Piszczących piłeczek! Ale wtedy mój pies uzna, że to jest jednak jego rower. Odpada ;(
Szybkie Pytanie, Szybka Odpowiedz...
#23
Napisano 12 listopad 2021 - 19:15
Bo nie jeździsz na ramach z główką poniżej 100mm .
Przy MTB'ku mam zdarty lakier na górnej rurze, bo dźwignia manetki XT jak uderzy w ramę to raczej odprysk murowany. A niestety, chyba musiałbym mieć kierownice ponad 700 mm, żeby tego uniknąć.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#24
Napisano 13 listopad 2021 - 15:21
Nie wiem jakie masz tam stery ale np. VP components robi:
https://issuu.com/ar...vp-2016-view/46
Chyba taki myk możliwy jest tylko w sterach ZS.
Jak masz główkę pod IS to raczej nic takiego nie znajdziesz.
#25
Napisano 13 listopad 2021 - 15:50
Zintegrowane oczywiście
Ale skoro inni mają podobnie (chociaż podejrzewam, że na ogół kiera trafi w górną rurę, nie dolną jak u mnie) i nie słychać o masowych zniszczeniach ram przy upadku to szkoda się przejmować. W sumie przypadkiem zwróciłem na to uwagę bo kręciłem rowerem przepychając przewód przez ramę. Gdyby nie to pewnie bym nie zauważył.
#26
Napisano 15 grudzień 2021 - 22:09
Kojarzycie śrubki na które jest już naniesiony zastygły klej do gwintów (najczęściej niebieski)?
Ktoś może wie jaki tam jest klej zastosowany?
To zwykły anaerobowy do gwintów poddany jakiemuś specjalnemu procesowi, z jakimś aktywatorem?
Na logikę to wystarczy wysuszyć w próżni ...
... tylko nie mam skąd wytrzasnąć próżni.
Uprzedzając sugestie - suszenie przez wiele dni nie daje pożądanego efektu - klej dalej jest płynący.
Potrzebuję zrobić śruby do ramienia korby dosłownie lekko maźnięte na części obwodu (śruba alu M18, gwint b. drobnozwojowy - chyba 0,75mm).
#27
Napisano 16 grudzień 2021 - 05:18
Musisz mieć te śruby posmarowane odłożone "na zaś"? Dlaczego Tobie zależy właśnie na takim rozwiązaniu, jak opisujesz?
Nie możesz po prostu kupić kleju o małej sile zrywania i nałożyć go zaraz przed wkręceniem śruby?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#29
Napisano 16 grudzień 2021 - 10:52
Dri Loc od LOCTITE służy do przygotowania śrub 'na zaś'.
Dzięki. To dokładnie to. Problem, że sprzedają go na wiaderka. W sumie logiczne bo to produkt przemysłowy.
Musisz mieć te śruby posmarowane odłożone "na zaś"? Dlaczego Tobie zależy właśnie na takim rozwiązaniu, jak opisujesz?
Nie możesz po prostu kupić kleju o małej sile zrywania i nałożyć go zaraz przed wkręceniem śruby?
Słaby LOCTITE 222 - moment zerwania dla stalowych śrub M10: 6Nm.
Tu mam alu, M18 i gwint dwa razy mniejszy.
Jak zapaćkam po całym obwodzie to wyjmę śrubę bez gwintu.
Łatwiej mi dać trochę na sucho niż zastanawiać się jak to się rozmaże po obwodzie.
No ale chyba się tak skończy bo wiaderka dri loca nie kupię.
#30
Napisano 26 styczeń 2022 - 13:07
#32
Napisano 17 maj 2022 - 10:40
Witam.Mam prośbę. Posiadam taki uchwyt oryginalnie zamontowany do BMC. Chciałem zamontować od spodu lampke Niterider.Prosze o podanie adapterów które mi to umożliwia o ile takie są dostępne. Za Góry dzięki. https://images91.fot...981e24e7med.jpg
#34
Napisano 10 sierpień 2022 - 20:35
na moje oko to jest ten model: https://www.speciali...lor=36344-23461
ktoś zmienił osprzęt na 105 5800 (jak wnioskuję po korbie i przerzutce z tyłu) plus inne koła niż fabrycznie.
- bzx i Ulepekin lubią to
#35
Napisano 10 sierpień 2022 - 21:01
Sl2 i sl4 to po prostu kolejne generacje, takie oznaczenie Speca. W Tarmacu jest tak samo, teraz jeżdżą na sl7, ja mam starszy sl6.Jak sprawdzić, a może ktoś wie z którego roku może być ten rower : Wiem że to spec roubaix i ma jeszcze opis sl2 ale nie wiem co oznacza bo widziałem też sl4
- Ulepekin lubi to
#36
Napisano 10 sierpień 2022 - 21:01
Sl2 i sl4 to po prostu kolejne generacje, takie oznaczenie Speca. W Tarmacu jest tak samo, teraz jeżdżą na sl7, ja mam starszy sl6.Jak sprawdzić, a może ktoś wie z którego roku może być ten rower : Wiem że to spec roubaix i ma jeszcze opis sl2 ale nie wiem co oznacza bo widziałem też sl4
- Ulepekin lubi to
#38
Napisano 11 sierpień 2022 - 08:42
Czemu w przednim kole kapeć za kapciem( mam teraz opona + dętka )
Chodzi o strome, dziurawe zjazdy typu Karkonoska, gdzie prędkość bardzo niska, jazda na hamulcach. Obręcz się strasznie nagrzewa.
Czy to wina obręczy ( DT Swiss Dicut 21- zużycie) może opony ( Conti 5000 też kilkulatnia) , klocków- może za twarde shimano standardowe , dętki to też zwykłe nie żadne tam cienkie, wylajtowane ).W kołach nabijam ponad 7bar.
Z Karkonoskiej z racji bliskiego zamieszkania bezstresowo zjeżdżałem n razy............ do tego sezonu nigdy nie było takich cyrków z łapaniem gumy, myślę że teraz to nie przypadek.
#39
Napisano 11 sierpień 2022 - 08:50
Sam sobie odpowiedziałeś, jakie mogą być przyczyny. Sprawdź je po kolei.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#40
Napisano 12 sierpień 2022 - 10:17
Jeśli by było przegrzanie obręczy, to skończy się to wybuchem dętki (wiem z doświadczenia).
Jak wygląda dętka? Jest tam ślad przebicia? Jeśli tak, defekt jest od strony opony czy koła? Jeśli opona, to może coś w niej jest, jeśli koło, to sprawdź nyple.