Ale Tarmac przy tej Emondzie to wygląda jak... no po prostu zero. Wybaczcie fani Tarmaca.
Ale już chyba niedługo:
https://www.bikerada...ialized-tarmac/
Napisano 19 czerwiec 2020 - 06:16
Ale Tarmac przy tej Emondzie to wygląda jak... no po prostu zero. Wybaczcie fani Tarmaca.
Ale już chyba niedługo:
https://www.bikerada...ialized-tarmac/
Napisano 19 czerwiec 2020 - 06:50
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:17
Niech zrobią nową Madonkę, to się zastanowię. Bo jednak co aero, to aero.
Ogólnie OCLV 800 lekkie, ale taka SL5 grubo ponad 9 kg i za taką kasę to słabo trochę.
Sam jestem ciekaw co pokażą przy Madone, wiadomo dlaczego
Ale wagowo to idą niestety w złą stronę..Decathlon się śmieje No chyba, że SLR9 - 6,7 dla 56 rozm.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:29
dmxzor już planujesz zmieniać Madonkę? Odpowiadając na poważne to Decathlon nie ma tarcz w szosach karbonowych i często w tych droższych lądują już w miarę lekkie koła.
SL5 wagą nie powala.. 9.15kg, ale z drugiej strony za te 12k będzie dobrą bazą do.. wymiany osprzętu (może od razu na Di2) i kół w późniejszym czasie. SL6 z drugiej strony to też baza pod wymianę na Di2, ale wagowo to tam tylko koła są do wymiany - zawsze coś mniej. No i SL6 jednak ciekawszy w tym szarym lakierze.
Trochę szkoda, że wszystko na tarczach. Obecnie kupiłbym raczej klasyczne szczęki, wyszłoby 1500zł taniej i lżej o 0.5kg. Z drugiej strony zakup na ładne parę lat.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:30
SL7 waga 7,74 dla rozmiaru 56, to chyba nie jest źle? W średniej wadze dla rowerów na tarczach z ultegrą di2. Czy się mylę?
Choć z drugiej strony rower, którym się interesuję, czyli Canyon Ultimate SL disc 8.0 też z di2 - waga 7,5 (nie piszą dla jakiego rozmiaru, ale pewnie M). Tyle, że tam są kółka aluminiaki. Nie porównywałem wagi samych kół.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:32
w temacie samych kół - też są nowości, ale nie tak lekkie jak nówki Speca
https://www.cyclingn...-aeolus-wheels/
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:38
I Canyon to cenowo wydaje się mądrzejszym zakupem:
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/GY
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BU/WH
+ dodatkowe zbicie wagi na wymianie kół nawet w późniejszym okresie lub tych, które i tak już masz.
Tylko... te druty na wierzchu
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:46
I Canyon to cenowo wydaje się mądrzejszym zakupem:
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/GY
https://www.canyon.c...hmenfarbe=BU/WH
+ dodatkowe zbicie wagi na wymianie kół nawet w późniejszym okresie lub tych, które i tak już masz.
Tylko... te druty na wierzchu
No tak, cena canyona jest super. Waga wersji bez tarcz imponuje, a po zmianie kół na jakieś stożki 38 pewnie można zrzucić ze 300 gramów. Te kable faktycznie mogą irytować. Ale za chwilę ma być nowy Ultimate - takie dostałem info. Z drugiej strony z rozmowy wynikało, że rewolucji mamy się nie spodziewać. Może jednak z kablami coś zrobią. Pytanie czy cena nie spuchnie o dodatkowe 1,5 - 2 tys.
Ale zaraz ktoś powie, że cena Emondy też jest spoko, bo przecież na pewno w sklepie dadzą 30% rabatu.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:47
Koła to chyba najprostsza waga do zbicia. Kwestia włożenia kasy i wymieni każdy głupi. Z osprzętem gorzej, tylko ile z takiego SL5 idzie zyskać samą wymianą kół? Zgaduję, że 0.5kg to jest max?
Opona w tym modelu waży 300 gramów. Zakładając lżejsze opony i dętki można urwać 250-300 gramów. Siodło też pewnie do najlżejszych nie należy, podobnie mostek i kierownica. Wliczając wymianę kół można pewnie zbić wagę o ok 1000 gramów.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:48
Koła to chyba najprostsza waga do zbicia. Kwestia włożenia kasy i wymieni każdy głupi. Z osprzętem gorzej, tylko ile z takiego SL5 idzie zyskać samą wymianą kół? Zgaduję, że 0.5kg to jest max?
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:54
Ale zaraz ktoś powie, że cena Emondy też jest spoko, bo przecież na pewno w sklepie dadzą 30% rabatu.
Zależy gdzie, absolutebikes.pl nie daje żadnych, przynajmniej na inne modele rowerów. Możesz dostać lampkę, czy bagażnik, ale z ceny nie zbijesz.
Z drugiej strony w Białymstoku 10% na dzień dobry dostajesz mniej.
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:54
Dziękuję uprzejmie 4gotten i Argi! SL5 lub SL6 to myślę celować ale pewnie na ładne kilka lat, więc to dobra wiadomość, że można sporo zbić nawet drobnymi usprawnieniami.
Te "drobne" usprawnienia to koszt dodatkowych kilku tys. zł do roweru, który i tak kosztuje bardzo dużo. Oczywiście zdjęte części można sprzedać i lekko odrobić koszty.
jak tak będą wyprzedawać na pniu to będzie ciężko o rabaty
Też tak podejrzewam
Napisano 19 czerwiec 2020 - 08:59
No tak, cena canyona jest super. Waga wersji bez tarcz imponuje, a po zmianie kół na jakieś stożki 38 pewnie można zrzucić ze 300 gramów. Te kable faktycznie mogą irytować. Ale za chwilę ma być nowy Ultimate - takie dostałem info. Z drugiej strony z rozmowy wynikało, że rewolucji mamy się nie spodziewać. Może jednak z kablami coś zrobią. Pytanie czy cena nie spuchnie o dodatkowe 1,5 - 2 tys.
Ale zaraz ktoś powie, że cena Emondy też jest spoko, bo przecież na pewno w sklepie dadzą 30% rabatu.
Kable w Ultimate chyba zostaną - teraz jest nowy Inflite i nie widać rewolucji. To samo zrobił Giant z TCR 2021. Aeroad ma być już bez kabli.