W sklepie sprzedawca mi mowil 2100Te koła to odpowiednik wcześniejszych kół Race, piasty na maszynach, bębenek na kulkach. Waga między 1900 a 2000 gramów.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Napisano 01 październik 2020 - 19:34
Będzie ponad 2000 gramów. Znalazłem te koła tu https://allegrolokal...y-tlr-disc-12mm
i jest tam podana dokładna waga.
Napisano 01 październik 2020 - 20:20
Porownales kola z emondy za 12 tysi do kol z gianta za 4 tysie, tego sie nie da porownac. Gdybys minpowiedzial ze kola w propelu albo tcrze waza tyle to bysmy mogli rozmawiac
No ale w sumie niestety ten SL5 jest takim trochę niechlubnym przykładem wagowo. Mówi się, że nowa Emonda przytyła, ale to głównie ten właśnie model najgorzej obrazuje to "przytycie". Z jednej strony łatwo go odchudzić ale z drugiej... mój kilkuletni aluminiowy Trek z kablami na wierzchu i starą grupą waży akurat jakieś 9.5kg w rozmiarze 56. Nówka kosztował jakoś właśnie poniżej 4tysi.
Napisano 01 październik 2020 - 20:24
Jak żyć, mój rower na ramie Emonda ALR waży nieco ponad 7kg. I weź tu teraz przesiądź się na takiego kloca jak SL5
Napisano 01 październik 2020 - 20:38
Dokladnie 2110 ... Z oponami detkami i tarczami 3100 z tego co mi mowil.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Tak pewnie jest. W mojej Emondzie 2020 koła ważą 3050g.
Na kołach można lekko zejść o jakieś 600g, wliczając wymianę ogumienia. Siodło waży ok. 300g, te 100g mozna urwać bez napinania się na karbonowa deskę. Kolejne 150g na wymianie korby na Ultegrę. Jakiś zysk jeszcze na sztycy i kierownicy, ale w sumie niewiele. Mostek pomijam.
Reasunując - do 1000g bez extremalnych posunięć. Kolejne 200-250g przy przejściu na Di2.
Rozmiar ramy robi niezłą robotę. Moja Emonda w rozmiarze 62 "stockowo" ważyła jakieś 9300g. Obecnie z oryginału została wyłącznie rama, sztyca i hamulce. Na Di2, karbonowych stożkach i z korbą Ultegry, karbonową kierownicą waży nadal 8300
Napisano 01 październik 2020 - 20:45
Można porównać, bo w Treku za 4 tysie są koła tylko minimalnie gorsze niż w tym za 12 obecnie jeśli sl5 ma koła ponad 2 kilo to jest dużo gorzej niz w erze beztarczowej. Wtedy podstawowe tlr'y ważyły 400 gramów więcej niż ostatni wypust Race w rowerach odpowiednikach sl5Porownales kola z emondy za 12 tysi do kol z gianta za 4 tysie, tego sie nie da porownac. Gdybys minpowiedzial ze kola w propelu albo tcrze waza tyle to bysmy mogli rozmawiac
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Napisano 01 październik 2020 - 22:06
Bardzo mocno przymierzałem się do SL5 ale już na starcie miałem tam włożyć stożki 50 mm karbonowe ... jednak czas oczekiwania mnie zabił
A odzwoniłeś całą Polskę? Idę o zakład, że SL5 czeka na Twoją gotówkę gdzieś nawet blisko, w sensie nie za granicą
A to nie 4gotten odchudził swojego alu do jakichś absurdów wagi alu?