
All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#481
Napisano 28 październik 2020 - 15:31
#482
Napisano 28 październik 2020 - 15:52
Można dopytać o fotki g88, chyba pierwszego na forum posiadacza (przynajmniej pierwszy, który się przyznał ) z wątku:
https://szosa.org/to...monda-sl5-2021/
#486
Napisano 30 październik 2020 - 00:50
Wiadomo, że największy opór aero to kolarz, ale jeśli cięższy rower będzie szybszy to po co wybierać lżejszy? (nie mam tutaj na myśli kozy czasowej, a uniwersalny)
Szybszy to on będzie jak sam na trening pojedziesz, w grupie nic na tym nie ugrasz. Po za tym testy w realnych warunkach pokazują że zyski z rowerów aero są naprawdę niewielkie. Popatrz jak niewielki procent powierzchni czołowej stanowi rama.

#488
Napisano 30 październik 2020 - 16:54
A testy z realnych warunków pokazują jak zyski z niższej wagi roweru są niewielkie.
To możesz nawet sam sprawdzić. Ruszasz na podjazd z bidonem i bez Porównasz sobie czasy, a jak chcesz lepsze dane to trzeba porównać straty energii.

#492
Napisano 30 październik 2020 - 20:48
https://www.cyclist....htweight-wheelsAt 4%, aero wheels up to 940g heavier will still be the faster option. At 6% this drops to 390g, but by the time you hit 10% there’s just 50g in it for the aero advantage to win over shallow wheels.
Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.
- sirkozi lubi to
#493
Napisano 31 październik 2020 - 00:00
https://www.cyclist....htweight-wheels
Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.
Tylko że lżejszy szybciej przspiesza i łatwiej mu w zakrętach (pomijam aero które to akurat skręcanie utrudnia, chodzi tylko o wagę)

#497
Napisano 31 październik 2020 - 11:52
Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero.

#499
Napisano 31 październik 2020 - 12:20
Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero.
Czekaj, czyli bierzesz etapy płaskie, pagórkowate i górskie i wrzucasz je do jednego wora pt. "etap"? Co to jest w ogóle za pokrętna logika.
Pytałem tylko o źródło stwierdzenia, że rower aero nic nie daje w grupie. Masz takie czy to twój wymysł?
#500
Napisano 31 październik 2020 - 17:19
Rower w pozycji górnej to około 10% oporu aero. Te 10% możesz poprawić o jakiś tam procent. Kiedy jedziesz w grupie układ powietrza w koło jeźdźca jest zupełnie inny niż indywidualnie i to na czym jedziesz na prawdę nie ma znaczenia. Możesz stosować sobie jak najszersze oponki by zmniejszyć opory bo ma to o wiele większe znaczenie niż kształt ramy która robi się dla powietrza niewidoczna.
Te wymysły to zwykła fizyka. Która nawet nie wymaga uwzględnienia turbulentnosci przepływu powietrza pomijanego przez tunele aero.

Dodaj odpowiedź
