Jump to content


Photo

All-New Trek Émonda (3Rd Gen)


662 replies to this topic

#481 Karol30

Karol30
  • Użytkownik
  • 53 posts

Posted 28 October 2020 - 15:31

Co do niebieskiej sl5. Na filmiku yt widziałem że ciemniejsza cześć roweru ma efekt niedomalowanego carbonu. Wiem ze to celowy zabieg ale mi to średnio się podoba, jak się będę decydował to raczej na wersje srebrno/czarną. Do tego zakup stożków w czarnym połysku.

#482 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 28 October 2020 - 15:52

Można dopytać o fotki g88, chyba pierwszego na forum posiadacza (przynajmniej pierwszy, który się przyznał :D) z wątku:

https://szosa.org/to...monda-sl5-2021/



#483 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 28 October 2020 - 16:40

 

 

Nie rozumiem również fetyszu związanego z ciężarem  :unsure:

 


  • Born Ready likes this

#484 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 28 October 2020 - 16:45

Wiadomo, że największy opór aero to kolarz, ale jeśli cięższy rower będzie szybszy to po co wybierać lżejszy? (nie mam tutaj na myśli kozy czasowej, a uniwersalny)

#485 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 28 October 2020 - 16:52

No to chyba już trochę zależy jak i gdzie ktoś jeździ :P Każdy ma inne preferencje, dlatego tyle rodzajów szos.



#486 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 October 2020 - 00:50

Wiadomo, że największy opór aero to kolarz, ale jeśli cięższy rower będzie szybszy to po co wybierać lżejszy? (nie mam tutaj na myśli kozy czasowej, a uniwersalny)

Szybszy to on będzie jak sam na trening pojedziesz, w grupie nic na tym nie ugrasz. Po za tym testy w realnych warunkach pokazują że zyski z rowerów aero są naprawdę niewielkie. Popatrz jak niewielki procent powierzchni czołowej stanowi rama. :) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#487 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 October 2020 - 15:21

A testy z realnych warunków pokazują jak zyski z niższej wagi roweru są niewielkie. :)



#488 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 October 2020 - 16:54

A testy z realnych warunków pokazują jak zyski z niższej wagi roweru są niewielkie. :)

To możesz nawet sam sprawdzić. Ruszasz na podjazd z bidonem i bez ;) Porównasz sobie czasy, a jak chcesz lepsze dane to trzeba porównać straty energii. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#489 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 October 2020 - 17:29

To prawda. A do roweru aero możesz przyczepić coś zwiększającego powierzchnią czołową i zrobić test na płaskim. Tylko co w związku z tym?



#490 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 October 2020 - 19:44

Pisałem o tym w związku z tym że cięższy rower aero wcale nie będzie szybszy. 

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#491 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 October 2020 - 20:19

W jakich warunkach?



#492 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 30 October 2020 - 20:48

At 4%, aero wheels up to 940g heavier will still be the faster option. At 6% this drops to 390g, but by the time you hit 10% there’s just 50g in it for the aero advantage to win over shallow wheels.

https://www.cyclist....htweight-wheels

Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.
  • sirkozi likes this

#493 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2020 - 00:00

https://www.cyclist....htweight-wheels

Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.

Tylko że lżejszy szybciej przspiesza i łatwiej mu w zakrętach (pomijam aero które to akurat skręcanie utrudnia, chodzi tylko o wagę) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#494 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2020 - 00:08

W jakich warunkach?

Zarówno  na podjeździe jak i w sprincie. Czyli w wyscigach gdzie nie jedziesz sam. Na samotne treningi aero się opłaci :) 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#495 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 October 2020 - 08:07

Zarówno  na podjeździe jak i w sprincie. Czyli w wyscigach gdzie nie jedziesz sam. Na samotne treningi aero się opłaci :)

 

Jakieś źródło na potwierdzenie? Mówię o jeździe w peletonie. Zawodowy peleton zdecydowanie temu przeczy.



#496 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 31 October 2020 - 09:21

Zeszliscie z tematu

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

#497 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2020 - 11:52

Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#498 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 31 October 2020 - 11:58

Kto hamuje ten przegrywa, więc po co im tarcze 💁‍♂️
  • lupus likes this

#499 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 October 2020 - 12:20

Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero. 

 

Czekaj, czyli bierzesz etapy płaskie, pagórkowate i górskie i wrzucasz je do jednego wora pt. "etap"? Co to jest w ogóle za pokrętna logika.

 

Pytałem tylko o źródło stwierdzenia, że rower aero nic nie daje w grupie. Masz takie czy to twój wymysł?



#500 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2020 - 17:19

Rower w pozycji górnej to około 10% oporu aero. Te 10% możesz poprawić o jakiś tam procent. Kiedy jedziesz w grupie układ powietrza w koło jeźdźca jest zupełnie inny niż indywidualnie i to na czym jedziesz na prawdę nie ma znaczenia. Możesz stosować sobie jak najszersze oponki by zmniejszyć opory bo ma to o wiele większe znaczenie niż kształt ramy która robi się dla powietrza niewidoczna.

Te wymysły to zwykła fizyka. Która nawet nie wymaga uwzględnienia turbulentnosci przepływu powietrza pomijanego przez tunele aero. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic