All-New Trek Émonda (3Rd Gen)
#481
Posted 28 October 2020 - 15:31
#482
Posted 28 October 2020 - 15:52
Można dopytać o fotki g88, chyba pierwszego na forum posiadacza (przynajmniej pierwszy, który się przyznał ) z wątku:
https://szosa.org/to...monda-sl5-2021/
#486
Posted 30 October 2020 - 00:50
Wiadomo, że największy opór aero to kolarz, ale jeśli cięższy rower będzie szybszy to po co wybierać lżejszy? (nie mam tutaj na myśli kozy czasowej, a uniwersalny)
Szybszy to on będzie jak sam na trening pojedziesz, w grupie nic na tym nie ugrasz. Po za tym testy w realnych warunkach pokazują że zyski z rowerów aero są naprawdę niewielkie. Popatrz jak niewielki procent powierzchni czołowej stanowi rama.
#488
Posted 30 October 2020 - 16:54
A testy z realnych warunków pokazują jak zyski z niższej wagi roweru są niewielkie.
To możesz nawet sam sprawdzić. Ruszasz na podjazd z bidonem i bez Porównasz sobie czasy, a jak chcesz lepsze dane to trzeba porównać straty energii.
#492
Posted 30 October 2020 - 20:48
https://www.cyclist....htweight-wheelsAt 4%, aero wheels up to 940g heavier will still be the faster option. At 6% this drops to 390g, but by the time you hit 10% there’s just 50g in it for the aero advantage to win over shallow wheels.
Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.
- sirkozi likes this
#493
Posted 31 October 2020 - 00:00
https://www.cyclist....htweight-wheels
Na podstawie samych kół.
Wychodzi na to, że czasami cięższe będzie szybsze niż lżejsze: aero > waga.
Nie żebym coś miał do lekkich rowerów, ale wygrywa szybszy, nie lżejszy.
Tylko że lżejszy szybciej przspiesza i łatwiej mu w zakrętach (pomijam aero które to akurat skręcanie utrudnia, chodzi tylko o wagę)
#497
Posted 31 October 2020 - 11:52
Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero.
#499
Posted 31 October 2020 - 12:20
Eee tam. Nikt nie wygrał etapu Tdf na madonce a na emondzie tak. Ogólnie na rowerach oero niektórych nawet słabo, to na Wielkim Tourze wygrano 6 etapów. Za to zwycięzca jechał na klasycznej szosie do tego na szczękach, zamiast jak producenci by chcieli na tarczach. Ogólnie zadziwiająco jeszcze dużo szczęk. Ale co tam waga, teraz sprzedaje się wykresiki z tunelu aero.
Czekaj, czyli bierzesz etapy płaskie, pagórkowate i górskie i wrzucasz je do jednego wora pt. "etap"? Co to jest w ogóle za pokrętna logika.
Pytałem tylko o źródło stwierdzenia, że rower aero nic nie daje w grupie. Masz takie czy to twój wymysł?
#500
Posted 31 October 2020 - 17:19
Rower w pozycji górnej to około 10% oporu aero. Te 10% możesz poprawić o jakiś tam procent. Kiedy jedziesz w grupie układ powietrza w koło jeźdźca jest zupełnie inny niż indywidualnie i to na czym jedziesz na prawdę nie ma znaczenia. Możesz stosować sobie jak najszersze oponki by zmniejszyć opory bo ma to o wiele większe znaczenie niż kształt ramy która robi się dla powietrza niewidoczna.
Te wymysły to zwykła fizyka. Która nawet nie wymaga uwzględnienia turbulentnosci przepływu powietrza pomijanego przez tunele aero.