Mam wrażenie, że Trek przed niektórymi ukrywa pewne informacje i dlatego wnioski, że nowa Emonda to rower nadal stricte wspinaczkowy. Więc napiszmy to raz jeszcze - nowa Emonda to nieco uproszczona i odchudzona rama z Madone tak, aby łączyć aero i wspinaczkę. Ale zasadniczo w skrócie to to jest Madone z brzydszym masztem podsiodłowym i bez isospeed-ów.
I 8.5kg nie jest tutaj obecnie opcją, z budżetowych wersji masz albo napakowane aluminium ale w pięknym kolorze SL5 9.2kg, albo SL6 8.2kg albo SL6Pro 8.1kg. Przy czym warto zwrócić uwagę, że koła w SL6Pro są o ~100g lżejsze niż te alu w SL6, więc prawdopodobnie nie dla każdego to będzie korzystny deal dopłacić 2500zł za -100g.
Z tych nieco droższych opcji masz do wyboru:
SL7: 7.74kg
SLR6: 7.26kg
SLR7: 7.18kg
SLR9: 6.72kg
... ale niestety bazowe 8.5kg nie będzie opcją tutaj .
PS: naprawdę nikt nie broni jeździć na "twojej starej stalówce 7.5kg" i powiem więcej: wrzuć koniecznie ten rower do działu "Nasze rowery", zrób zdjęcia, opowiedz jego historię, jakie retro tarcze hamulcowe tam są i generalnie jak się na nim śmiga. To musi być ciekawa historia, chętnie poczytam i polajkuję.
PS2: jak ktoś chce lżejszy rower to naprawdę nikt nie broni kupić zakupić sobie Canyona, nawet na tarczach a dokładniej Ultimate 8 i mieć wg. producenta 7.6kg (nie wiem na ile wagi u Canyona się pokrywają z rzeczywistością, chyba w miarę OK nie?). Będzie lżej, będą tarcze lub nie jeżeli ktoś nie chce, będzie kokpit aero z karbonu - naprawdę spoko opcja, minus - będą druty sterczały na wierzchu, więc i wartość odsprzedaży w ciągu najbliższych miesięcy/lat automatycznie w dół - ale to nie dla każdego ma znaczenie. Minus 2: Canyon robi osobne ramy do Di2 a u Trek-a masz wspólną, ale ponownie - dla wielu to nie będzie zbyt ważne. Tak samo jak dla wielu u Treka te +600g bazowej wagi nie ma znaczenia... .
"PS: naprawdę nikt nie broni jeździć na "twojej starej stalówce 7.5kg" i powiem więcej: wrzuć koniecznie ten rower do działu "Nasze rowery", zrób zdjęcia, opowiedz jego historię, jakie retro tarcze hamulcowe tam są i generalnie jak się na nim śmiga. To musi być ciekawa historia, chętnie poczytam i polajkuję."
@arturoo03, widać kolego że jednak Chris trochę racji miał i na forum i w "rowerach" siedzisz chyba od niedawna bo "stara stalówka" Adama jest już w dziale "nasze rowery" - wystarczy poszperać. Podobnie Twoje tezy i "mądrkowanie" się bazując na katalogach producenta i danych w nich zawartych
BTW - nie mogę uwierzyć w to że wątek o tak banalnym rowerze ma już tyle stron...