Nowości Rowerowe
#543
Napisano 20 listopad 2020 - 10:39
W sumie nie wiem czy to ten dział, ale chyba można zaliczyć do nowości sprzętowych Właśnie dostałem maila... Focus bikes dopuszcza Modele Izalco Max serii 8 i 9 do użytkowania w trenażerach typu DD bez utraty gwarancji. Może to kogoś zainteresuje, zwłaszcza w kontekście przyszłych zakupów
#544
Napisano 20 listopad 2020 - 10:45
W sumie nie wiem czy to ten dział, ale chyba można zaliczyć do nowości sprzętowych Właśnie dostałem maila... Focus bikes dopuszcza Modele Izalco Max serii 8 i 9 do użytkowania w trenażerach typu DD bez utraty gwarancji. Może to kogoś zainteresuje, zwłaszcza w kontekście przyszłych zakupów
A dopuszcza do jeżdżenia na nich w ogóle bez utraty gwarancji? Bo czasami mam wrażenie, że niektórzy producenci nawet i tego by chętnie zabronili "Zakaz" wpinania roweru do trenażera to naprawdę jakiś absurd...
- artho lubi to
#545
Napisano 20 listopad 2020 - 10:46
Żałuję tylko, że nie wyposażyli rowerów w takie same koła i nie ponowili testu. Wtedy wiedzielibyśmy ile roboty zrobiły aero koła, a ile zrobiła rama.
Dobre byłoby też porównanie odpowiedników SL6 z SL7, w takiej samej konfiguracji (te same koła, podobna waga). To dałoby obraz ile prawdy, a ile bullshitu jest w twierdzeniach producenta.
Ostatnio zrobiłem sobie taki test - pętla 80 km, dosyć płaska jak na moje okolice (500m up), warunki podobne (wiatr poniżej 5 km/h z tego samego kierunku) - tylko temperatura różna (6 vs 10 stopni), strój ten sam, styl jazdy też (cały czas górny chwyt), rower ten sam a różne były koła. Jazda cały czas równo na 200W, wynik: 9 minut różnicy (5%)!
Sądzę, że jakby im pozamieniać im koła to nie byłoby większych różnic. No ale wtedy byłoby nie 12000 vs 2500 tylko 10000 v 4500.
- ROZMIAR i 4gotten lubią to
#548
Napisano 20 listopad 2020 - 11:05
A dopuszcza do jeżdżenia na nich w ogóle bez utraty gwarancji? Bo czasami mam wrażenie, że niektórzy producenci nawet i tego by chętnie zabronili "Zakaz" wpinania roweru do trenażera to naprawdę jakiś absurd...
Zgadza się, jest to absurd. Jednak teraz przynajmniej może uznają Ci gwarancję Zwróć uwagę, że jednak jeszcze sporo producentów (nie wiem czy nie większość) zabrania jeżdżenia na trenażerach swoimi karbonowymi kobyłami pod grozbą utraty gwarancji. Sam takie pismo dostałem od Focusa właśnie dwa lata temu, teraz zmieniają stanowisko.
#549
Napisano 20 listopad 2020 - 11:21
Ostatnio zrobiłem sobie taki test - pętla 80 km, dosyć płaska jak na moje okolice (500m up), warunki podobne (wiatr poniżej 5 km/h z tego samego kierunku) - tylko temperatura różna (6 vs 10 stopni), strój ten sam, styl jazdy też (cały czas górny chwyt), rower ten sam a różne były koła. Jazda cały czas równo na 200W, wynik: 9 minut różnicy (5%)!
Sądzę, że jakby im pozamieniać im koła to nie byłoby większych różnic. No ale wtedy byłoby nie 12000 vs 2500 tylko 10000 v 4500.
Właśnie o tym napisałem. Dwie minuty na pętli to producenci kół tyle podają różnicy między żadnym stożkiem a stożkiem 50 mm. Więc pytanie ile w tych 2:20 zrobiły koła, a ile rama. Bo w wywiadzie mówią, że marginal gains dało 2:20 zysku czasowego. No dla mnie wrzucenie topowych kół to nie jest marginal gain. Marginal gain to dla mnie schowane kable.
Dlatego ten test nie pokazuje o ile Tarmac SL7 jest szybszy od Tarmaca SL6, tylko pokazuje o ile drogi, topowy rower jest szybszy od taniego. Czyli test jakich były setki. Ale w sumie tak też zatytułowali film.
#550
Napisano 20 listopad 2020 - 11:31
#551
Napisano 20 listopad 2020 - 11:37
Ostatnio zrobiłem sobie taki test - pętla 80 km, dosyć płaska jak na moje okolice (500m up), warunki podobne (wiatr poniżej 5 km/h z tego samego kierunku) - tylko temperatura różna (6 vs 10 stopni), strój ten sam, styl jazdy też (cały czas górny chwyt), rower ten sam a różne były koła. Jazda cały czas równo na 200W, wynik: 9 minut różnicy (5%)!
Sądzę, że jakby im pozamieniać im koła to nie byłoby większych różnic. No ale wtedy byłoby nie 12000 vs 2500 tylko 10000 v 4500.
Temperatura i ogólnie pogoda ma też duży wpływ. Normalnie różnica powinna wyjść mniejsza. Ale reszta się zgadza.
Kable to rzeczywiscie marginal, a nawet bardziej estetik
#552
Napisano 20 listopad 2020 - 11:47
Ale na koniec zastanawiali się jakieś byłyby różnice gdyby SL6 wyposażyć w lepsze koła😉
Okej, no fajnie, że się zastanawiają, ale super byłoby, gdyby tym rowerom pozamieniali koła i ponowili test Może się doczekamy.
A kable jednak wrzuciłbym do kategorii marginal gain, bo jakiś opór aerodynamiczny na pewno stawiają.
#554
Napisano 20 listopad 2020 - 12:01
Jakie koła dałeś w obu testach?
Vinci Rapid 50mm z szytkami Continental Competition a drugie to 35 mm (karbon) z piastami DT 120 (stara wersja) na oponach Continental GP 5000 ze zwykłymi dętkami Continental (cisnienie to samo 7,5)
Co ciekawe te niższe były szybsze! Sądzę iż część różnicy to piasty, bo ceramiczne łożyska kręcą się z dużo mniejszym oporem a reszta to opony - według testów między Competition a GP 5000 jest 4 W (na jednej) różnicy a w moim odczuciu jeszcze więcej (kwestia klejenia). Poza tym 200 W (dokładnie 201) dało dość niskie prędkości średnie (30,8 km/h vs. 29,0 km/h) więc aerodynamika miała mniejsze znaczenie niż opory toczenia. Muszę zrobić taki test na 250 W to powinno być bardziej wiarygodne.
#556
Napisano 20 listopad 2020 - 12:23
Cieplej to powietrze rzadsze. Raz mija Cię na prostej 5 ciężarówek raz żadna. Raz wieje w twarz a raz w plecy. Jak wieje w twarz i TIR leci z naprzeciwka to zwalniasz jak wieje w plecy to Ci to lata. Raz słonko raz mokro i inaczej się toczy. Jeździłem na zmianę 40 mm lekki karbon na dobrych piastach a raz Fulcrum Racing 3 100 gram więcej i niższe Alu. Opony i dętki przekładane. Wnioski żadne bo przy tych samych treningach tlenowych wyniki wychodziły różne. Przy tempówkach czasy na segmentach i średnie podobne i też raz na korzyść jednych raz drugich. Generalnie różnice powtarzalne to wychodzą w laboratorium i pewnie da się stworzyć warunki w których jedne będą lepsze od drugich i to zdecydowanie a można stworzyć takie, w których różnicy nie będzie.
A odnośnie nowości Romek Huragan 2. Koła karbon, kiera karbon, DI2 i 7,3 kg. Za jedyne 14.999. W porównaniu do nowej np. Emondy wychodzi dość drogo bo tam za 15 koła dostajemy 8,3 kg rowera a Romek daje kg mniej i mniejszy napis na ramie. Do tego u Emondy szlachetne amelinium na kołach, sprawdzona mechanika, Alu na kierownicy a nie jakiś tam szmata z żywicą i kabelki
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- 4gotten lubi to