Vinci Rapid 50mm z szytkami Continental Competition a drugie to 35 mm (karbon) z piastami DT 120 (stara wersja) na oponach Continental GP 5000 ze zwykłymi dętkami Continental (cisnienie to samo 7,5)
Co ciekawe te niższe były szybsze! Sądzę iż część różnicy to piasty, bo ceramiczne łożyska kręcą się z dużo mniejszym oporem a reszta to opony - według testów między Competition a GP 5000 jest 4 W (na jednej) różnicy a w moim odczuciu jeszcze więcej (kwestia klejenia). Poza tym 200 W (dokładnie 201) dało dość niskie prędkości średnie (30,8 km/h vs. 29,0 km/h) więc aerodynamika miała mniejsze znaczenie niż opory toczenia. Muszę zrobić taki test na 250 W to powinno być bardziej wiarygodne.
To samo ciśnienie to błąd. Powinieneś wybrać optymalne dla danej opony szytki. Niższe obręcze do pewnej prędkości mogą być szybsze. No i jeszcze budowa koła, czasem koła zbudowane na 50 są równie szybkie jak 70, a w innym kole właśnie wolniejsze od 35. Łożyska też mają znaczenie. To nie jest takie proste jak na rysunkach marketingowców.