Trek Emonda Sl7 Disc Czy Slr 6 Disc
#5
Napisano 29 lipiec 2020 - 21:05
- kupić model na topowej ramie i gorszym osprzęcie, zysk pewnie 100-200g, trudno powiedzieć czy sztywniej, zapewne jednak rama będzie delikatniejsza
- kupić model na „gorszej” ramie ale za to na fajnej elektrycznej grupie
Ja na te topowe ramy patrzę jak na taki pokazowy wyścig zbrojeń, daje firmie renomę ale czy przekłada się na realną różnicę w jeździe? Nie wiem, za to różnica w jeździe na 105 i di2 już jest bardzo odczuwalna.
- impa lubi to
#6
Napisano 29 lipiec 2020 - 21:36
Tak jak napisał prócz ramy jest tez inny kokpit i już nawet dla tego szedłbym w SLR, bo pochowane kable wyglądają znacznie ładniej i jakby nie patrzeć jest bardziej aero.
SL7 jest o 0,5 kg ciężka od SLR6 i potem po wymianie swojego czasu na elektrykę będzie te 0,7kg różnicy, czyli 10% wagi roweru.
#7
Napisano 29 lipiec 2020 - 21:43
No i tu pojawia się dylemat:
- kupić model na topowej ramie i gorszym osprzęcie, zysk pewnie 100-200g, trudno powiedzieć czy sztywniej, zapewne jednak rama będzie delikatniejsza
- kupić model na „gorszej” ramie ale za to na fajnej elektrycznej grupie
Ja na te topowe ramy patrzę jak na taki pokazowy wyścig zbrojeń, daje firmie renomę ale czy przekłada się na realną różnicę w jeździe? Nie wiem, za to różnica w jeździe na 105 i di2 już jest bardzo odczuwalna.
Ponoć rama SLR jest tez dość znacznie bardziej wytrzymała - YT mówi o wzroście wytrzymałości o Ok 30-40%. Jest wiec lżej ale i sztywniej i bezpiecznej (ponoć). Standardowo pytania na ile to nam potrzebne.
Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃
#9
Napisano 29 lipiec 2020 - 22:17
Ponoć rama SLR jest tez dość znacznie bardziej wytrzymała - YT mówi o wzroście wytrzymałości o Ok 30-40%. Jest wiec lżej ale i sztywniej i bezpiecznej (ponoć). Standardowo pytania na ile to nam potrzebne.
Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃
Co znaczy bardziej wytrzymała? Na uderzenia? Szczerze wątpię, bo SLR ma ograniczony materiał jak tylko się da. Górna rura jest cienka jak aluminiowa puszka, można ją wgiąć uciskając palcem.
- Marcin321 lubi to
#10
Napisano 30 lipiec 2020 - 08:33
Natomiast jak rama ma 800g to nie ma zmiłuj - jest delikatna i mniej odporna na wszelkie wypadki losowe. A takie prędzej czy później wystąpią, nawet jak się nie ścigasz i dbasz/uważasz o rower.
#11
Napisano 30 lipiec 2020 - 09:38
Osobiście wybrałbym SLR. Elektrykę dokupisz w przyszłości. Chyba, że planujesz wymianę roweru na nowy za dwa lata wtedy wybrałbym SL.
0,7 kg wg Best Bike Split na trasie 6,5 km z wzniosem + 259 / - 31 m oznacza dla mnie "Total Gain: 00:00:03". Dużo czy mało? Zwiększenie średniej mocy o 3W "Total Gain: 00:00:05". Śmiem twierdzić, że 99,9% amatorów tego nie wyczuje. Wiatr, pogoda, dobry lub zły dzień będą miał o wiele większe znacznie.
#12
Napisano 30 lipiec 2020 - 14:01
Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃
Mnie w tym co napisałeś zabrakło dwóch ważnych informacji:
1. Na jak długo planujesz zakup? Rok-dwa czy 5?
2. Czy lubisz dłubać przy rowerze, przebudowywać go (samodzielnie bądź w serwisach)?
No i zastanów się jak bardzo wolałbyś elektrykę (może eTap-a od razu?) ponad linki, przykładowo jeżeli chciałbyś eTap-a to już przebudowanie SLR6 będzie bardziej kosztowne niż dorzucenie Di2. Gdybyś brał Emondę SL7 na eTap-ie to masz brak linek (przerzutki bezprzewodowe), wymienne baterie w przerzutkach (a zapasową, naładowaną w kieszeni ) i pomiar mocy od razu "w gratisie"
PS: eTap jest też 12-rzędowy (kaseta 10-33). Po prostu SL7 na eTap-ie to nieco nowocześniejszy rower niż SLR6 na Ultegrze. Wg. mnie SL7 w wersji eTap to bardzo mocny zawodnik.
#13
Napisano 30 lipiec 2020 - 22:03
1. Zdecydowanie w takim przypadku to jest rower na con. 5 lat
2. Nie No dłubać bym nie chciał, wiesz owijkę zmienię i siodło podniosę, czy tam pedały wymienię, ale to starczy
Elektryka to na pewno bajka i docelowe rozwiązanie (arg za SL7)
Karbonowa kierownica to nie must have bo mam obecnie deda superzero z chowanymi przewodami wiec najwyżej można przełożyć.
Zintegrowany kokpit wyglada przepięknie (arg. za SLR)
Czy się różni di2 od eTap ? (Poza producentem)
#14
Napisano 31 lipiec 2020 - 00:20
Emonda SL7 eTap vs Emonda SL7 Di2:
1. Kaseta 12 (10-33) vs Kaseta 11 (11-30). No czyli w SRAM-ie w sumie większa rozpiętość i jeden dodatkowy blat kasety. Korba w SRAM-ie nie wiem czy nie jest 48/35, do dopytania w sklepie.
2. Bezprzewodowość vs Kabelki do przerzutek. Patrz foty niżej oraz punkt 4.
3. W przypadku Emondy każdy model na SRAM eTap otrzymuje pomiar mocy (dość dobry zresztą, ANT+ i BT z tego co pamiętam w testach GPLamy wypadał super), a w przypadku Di2 dopiero model z Dura-Ace. Czyli SL7 na Di2 nie ma pomiaru mocy. Wiadomo, ten argument cię nie interesuje, jeżeli masz już swój pomiar mocy np. w pedałach Favero i po prostu je sobie przekręcisz do nowego roweru. Jeżeli nie masz pomiaru mocy no to może Cię zainteresować.
4. "4 baterie", zamiast jednej w Shimano. W praktyce wygląda to w SRAM-ie tak, że w klamkomanetkach są małe baterie okrągłe płaskie a przerzutka przednia i tylna mają każda baterię wymienną, możliwą do dokupienia, możesz wozić zapasową. Jeżeli jedna się rozładuje a nie masz zapasu możesz też łatwo przełożyć baterię np. z przodu na tył i operować samym tyłem. W Shimano jeżeli bateria się rozładuje to trochu kaplica, Shimano chyba nawet zrzuca obie na koniec.
Brak przewodu "do urwania na krzaku" do tylnej przerzutki:
Jedyne przewody pod kierownicą idą do hamulców tarczowych:
Jeżeli nie jesteś psycho-fanem Shimano, to raczej na ten moment lepszą opcją jest SRAM eTap.
Wracając do SL7 vs SLR6:
Jeżeli miałbyś kupować SLR6 tylko dla kierownicy to możesz ją dokupić później:
https://www.trekbike...l-vr-c/p/601217
Koła są w SL7 i SLR6 te same.
Ciekawostka, SLR6 ma bazowo teoretycznie lepszą oponę, 120TPI, aż po 150zł sztuka w porównaniu do 99zł sztuka 60TPI w SL7... . Ale pewnie i tak szybko zmienisz na swoje ulubione opony, do których jesteś przyzwyczajony.
SLR6 ma 2x droższe siodełko wyglądające tak samo, ale ważące 70g mniej.
Oba rowery mają tą samą aluminiową sztycę.
No i finalnie różnica w wadze:
SL7 eTap: 7.95kg
SLR6: 7.26kg.
Dodając trochę prywaty na koniec:
Biorąc rower na nieco dłużej (piszesz o 5 latach), do tego nie planując dużych zmian - po prostu chcąc kupić i jeździć, a do tego jeździć maksymalnie wygodnie (patrz grupa elektryczna), dodatkowo ciesząc się wbudowanym pomiarem mocy (zamiast planować dodanie pomiaru "za kilka miesięcy") to ja:
Brałbym SL7, do którego w ramach prostej, nieskomplikowanej rozbudowy "za kilka miesięcy" wrzuciłbym po prostu tą fantastyczną kierę z modeli SLR ze zintegrowanym mostkiem.
Ciekawostka: zwróć uwagę, że SLR7 eTap różniący się od SL7 prawie tylko ramą kosztuje 36k pln. Główna różnica od SL7 to to, co w SLR6, czyli inne siodełko i grubsza w TPI opona.. . Waga? 7.33kg.
- piotrkol lubi to
#16
Napisano 31 lipiec 2020 - 10:05
Z klamkami jest ieszcze w sramie teb plus dla dodatkowej serii klamek na kierownicach thriatlonowych, może na lemondce tez idzie zamontować (tez bezprzewodowe).
#17
Napisano 31 lipiec 2020 - 10:53
Wracając do SL7 vs SLR6:
Jeżeli miałbyś kupować SLR6 tylko dla kierownicy to możesz ją dokupić później:
https://www.trekbike...l-vr-c/p/601217
A tamże jest napisane:
"Dodatkowa prędkość
- kristo i lukaszzsch lubią to
#18
Napisano 31 lipiec 2020 - 11:04
Myślę, że autor wątku zdaje sobie sprawę, że tą kierę w cenie 2800zł kupuje się trochę dla zmniejszenia wagi ale głównie dla wartości wizualnych
Z drugiej strony sprawdzona w tunelu aerodynamicznym oszczędność 7W, to jest sprawdzona w tunelu aerodynamicznym oszczędność 7W. Nie sądzę, by ta dana była nieprawdziwa, raczej jest prawdziwa dla specyficznych warunków, konkretnej X prędkości itd; tylko... ona generalnie mało informacji daje w zastosowaniu realnym .
#20
Napisano 31 lipiec 2020 - 20:04
Wszystkie te super high endowe ramy są przereklamowane, tak samo jak zrzucanie kilku dziesięciu gramów.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany