Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Emonda Sl7 Disc Czy Slr 6 Disc


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 29 lipiec 2020 - 17:07

Cześć wszystkim,

rozkminiajac dalej temat Emondy 2020/2021 mam do Was pytanie : co byście wybrali ? SL7 czy SLR6 i dlaczego ?

SL7: https://sprint-rower...-disc-etap-2021
SLR6: https://sprint-rower...slr-6-disc-2021

#2 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 19:06

SLR6, bo zawsze możesz dołożyć elektrykę, a ramy SL na SLR nie zmienisz.

#3 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 29 lipiec 2020 - 19:08

Hej dzięki za feedback.
Czym konkretnie różni się rama SLR od SL ? (Poza wagą?)

#4 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 20:49

Materiałem OCLV 500 vs 800, czyli właśnie waga. Do tego SLR ma nowy zintegrowany kokpit RSL z ukrytymi kablami.



#5 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 lipiec 2020 - 21:05

No i tu pojawia się dylemat:

- kupić model na topowej ramie i gorszym osprzęcie, zysk pewnie 100-200g, trudno powiedzieć czy sztywniej, zapewne jednak rama będzie delikatniejsza
- kupić model na „gorszej” ramie ale za to na fajnej elektrycznej grupie

Ja na te topowe ramy patrzę jak na taki pokazowy wyścig zbrojeń, daje firmie renomę ale czy przekłada się na realną różnicę w jeździe? Nie wiem, za to różnica w jeździe na 105 i di2 już jest bardzo odczuwalna.
  • impa lubi to

#6 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 21:36

Tak jak napisał prócz ramy jest tez inny kokpit i już nawet dla tego szedłbym w SLR, bo pochowane kable wyglądają znacznie ładniej i jakby nie patrzeć jest bardziej aero. 

SL7 jest o 0,5 kg ciężka od SLR6 i potem po wymianie swojego czasu na elektrykę będzie te 0,7kg różnicy, czyli 10% wagi roweru. 



#7 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 29 lipiec 2020 - 21:43

No i tu pojawia się dylemat:

- kupić model na topowej ramie i gorszym osprzęcie, zysk pewnie 100-200g, trudno powiedzieć czy sztywniej, zapewne jednak rama będzie delikatniejsza
- kupić model na „gorszej” ramie ale za to na fajnej elektrycznej grupie

Ja na te topowe ramy patrzę jak na taki pokazowy wyścig zbrojeń, daje firmie renomę ale czy przekłada się na realną różnicę w jeździe? Nie wiem, za to różnica w jeździe na 105 i di2 już jest bardzo odczuwalna.


Ponoć rama SLR jest tez dość znacznie bardziej wytrzymała - YT mówi o wzroście wytrzymałości o Ok 30-40%. Jest wiec lżej ale i sztywniej i bezpiecznej (ponoć). Standardowo pytania na ile to nam potrzebne.

Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃

#8 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 29 lipiec 2020 - 21:50

Ale tak jak pisałem na początku, weźmiesz SLR6 i zachce Ci się elektryki, to ją po prostu zmienisz.
Kupisz SL7 i już ramy nie zmienisz, co najwyżej kokpit.

#9 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 29 lipiec 2020 - 22:17

Ponoć rama SLR jest tez dość znacznie bardziej wytrzymała - YT mówi o wzroście wytrzymałości o Ok 30-40%. Jest wiec lżej ale i sztywniej i bezpiecznej (ponoć). Standardowo pytania na ile to nam potrzebne.

Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃

 

Co znaczy bardziej wytrzymała? Na uderzenia? Szczerze wątpię, bo SLR ma ograniczony materiał jak tylko się da. Górna rura jest cienka jak aluminiowa puszka, można ją wgiąć uciskając palcem.


  • Marcin321 lubi to

#10 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 lipiec 2020 - 08:33

No właśnie to miałem na myśli: topowe ramy są na super-duper włóknach, layout dopieszczony więc mimo niższej masy „może” być sztywniej i pewnie o tym te wszystkie testy i procenty w materiałach reklamowych (z naciskiem na może).

Natomiast jak rama ma 800g to nie ma zmiłuj - jest delikatna i mniej odporna na wszelkie wypadki losowe. A takie prędzej czy później wystąpią, nawet jak się nie ścigasz i dbasz/uważasz o rower.

#11 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 30 lipiec 2020 - 09:38

Osobiście wybrałbym SLR. Elektrykę dokupisz w przyszłości. Chyba, że planujesz wymianę roweru na nowy za dwa lata wtedy wybrałbym SL.

0,7 kg wg Best Bike Split na trasie 6,5 km z wzniosem + 259 / - 31 m oznacza dla mnie "Total Gain: 00:00:03". Dużo czy mało? Zwiększenie średniej mocy o 3W "Total Gain: 00:00:05". Śmiem twierdzić, że 99,9% amatorów tego nie wyczuje. Wiatr, pogoda, dobry lub zły dzień będą miał o wiele większe znacznie.



#12 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 30 lipiec 2020 - 14:01

Z drugiej strony przy tych poziomach cen to już (umówmy się) kwestia serca a nie rozsądku 🙃

Mnie w tym co napisałeś zabrakło dwóch ważnych informacji:

1. Na jak długo planujesz zakup? Rok-dwa czy 5?

2. Czy lubisz dłubać przy rowerze, przebudowywać go (samodzielnie bądź w serwisach)?

 

No i zastanów się jak bardzo wolałbyś elektrykę (może eTap-a od razu?) ponad linki, przykładowo jeżeli chciałbyś eTap-a to już przebudowanie SLR6 będzie bardziej kosztowne niż dorzucenie Di2. Gdybyś brał Emondę SL7 na eTap-ie to masz brak linek (przerzutki bezprzewodowe), wymienne baterie w przerzutkach (a zapasową, naładowaną w kieszeni  :P) i pomiar mocy od razu "w gratisie" ;)

 

PS: eTap jest też 12-rzędowy (kaseta 10-33). Po prostu SL7 na eTap-ie to nieco nowocześniejszy rower niż SLR6 na Ultegrze. Wg. mnie SL7 w wersji eTap to bardzo mocny zawodnik.



#13 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 30 lipiec 2020 - 22:03

Arturoo3, odpowiadając na Twoje pytania:

1. Zdecydowanie w takim przypadku to jest rower na con. 5 lat
2. Nie No dłubać bym nie chciał, wiesz owijkę zmienię i siodło podniosę, czy tam pedały wymienię, ale to starczy :P

Elektryka to na pewno bajka i docelowe rozwiązanie (arg za SL7)
Karbonowa kierownica to nie must have bo mam obecnie deda superzero z chowanymi przewodami wiec najwyżej można przełożyć.

Zintegrowany kokpit wyglada przepięknie (arg. za SLR)

Czy się różni di2 od eTap ? (Poza producentem)

#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 00:20

Emonda SL7 eTap vs Emonda SL7 Di2:

 

1. Kaseta 12 (10-33) vs Kaseta 11 (11-30). No czyli w SRAM-ie w sumie większa rozpiętość i jeden dodatkowy blat kasety. Korba w SRAM-ie nie wiem czy nie jest 48/35, do dopytania w sklepie.

 

2. Bezprzewodowość vs Kabelki do przerzutek. Patrz foty niżej oraz punkt 4.

 

3. W przypadku Emondy każdy model na SRAM eTap otrzymuje pomiar mocy (dość dobry zresztą, ANT+ i BT z tego co pamiętam w testach GPLamy wypadał super), a w przypadku Di2 dopiero model z Dura-Ace. Czyli SL7 na Di2 nie ma pomiaru mocy. Wiadomo, ten argument cię nie interesuje, jeżeli masz już swój pomiar mocy np. w pedałach Favero i po prostu je sobie przekręcisz do nowego roweru. Jeżeli nie masz pomiaru mocy no to może Cię zainteresować.

 

4. "4 baterie", zamiast jednej w Shimano. W praktyce wygląda to w SRAM-ie tak, że w klamkomanetkach są małe baterie okrągłe płaskie a przerzutka przednia i tylna mają każda baterię wymienną, możliwą do dokupienia, możesz wozić zapasową. Jeżeli jedna się rozładuje a nie masz zapasu możesz też łatwo przełożyć baterię np. z przodu na tył i operować samym tyłem. W Shimano jeżeli bateria się rozładuje to trochu kaplica, Shimano chyba nawet zrzuca obie na koniec.

 

Brak przewodu "do urwania na krzaku" do tylnej przerzutki:

katMvCS.jpg

 

Jedyne przewody pod kierownicą idą do hamulców tarczowych:

bwjnpQz.jpg

 

Jeżeli nie jesteś psycho-fanem Shimano, to raczej na ten moment lepszą opcją jest SRAM eTap.

 

Wracając do SL7 vs SLR6:

 

Jeżeli miałbyś kupować SLR6 tylko dla kierownicy to możesz ją dokupić później:

https://www.trekbike...l-vr-c/p/601217

 

Koła są w SL7 i SLR6 te same.

 

Ciekawostka, SLR6 ma bazowo teoretycznie lepszą oponę, 120TPI, aż po 150zł sztuka w porównaniu do 99zł sztuka 60TPI w SL7... :P. Ale pewnie i tak szybko zmienisz na swoje ulubione opony, do których jesteś przyzwyczajony.

 

SLR6 ma 2x droższe siodełko wyglądające tak samo, ale ważące 70g mniej.

 

Oba rowery mają tą samą aluminiową sztycę.

 

No i finalnie różnica w wadze:

SL7 eTap: 7.95kg

SLR6: 7.26kg.

 

Dodając trochę prywaty na koniec:

Biorąc rower na nieco dłużej (piszesz o 5 latach), do tego nie planując dużych zmian - po prostu chcąc kupić i jeździć, a do tego jeździć maksymalnie wygodnie (patrz grupa elektryczna), dodatkowo ciesząc się wbudowanym pomiarem mocy (zamiast planować dodanie pomiaru "za kilka miesięcy") to ja:

Brałbym SL7, do którego w ramach prostej, nieskomplikowanej rozbudowy "za kilka miesięcy" wrzuciłbym po prostu tą fantastyczną kierę z modeli SLR ze zintegrowanym mostkiem.

 

Ciekawostka: zwróć uwagę, że SLR7 eTap różniący się od SL7 prawie tylko ramą kosztuje 36k pln. Główna różnica od SL7 to to, co w SLR6, czyli inne siodełko i grubsza w TPI opona.. :P. Waga? 7.33kg.


  • piotrkol lubi to

#15 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 09:44

Fajne podsumowanie, sle ja bym dodal bardzo istotna kwestie czyli ergonomie klamek. Mam Srama AXS w jednym rowerze i Dura Ace w drugim i dla mnie sram do szosy jest nieakceptowalny, za duze klamki, w gravelu jest ok :)

#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 10:05

No tak, indywidualne preferencje trzeba też wziąć pod uwagę, przejechać się przed zakupem itd.

Z klamkami jest ieszcze w sramie teb plus dla dodatkowej serii klamek na kierownicach thriatlonowych, może na lemondce tez idzie zamontować (tez bezprzewodowe).

#17 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 10:53

 

Wracając do SL7 vs SLR6:

 

Jeżeli miałbyś kupować SLR6 tylko dla kierownicy to możesz ją dokupić później:

https://www.trekbike...l-vr-c/p/601217

 

 

A tamże jest napisane:

"Dodatkowa prędkość

 
Zwiększa o 10% szybkość względem poprzednich modeli,[...]"
 
Widzę, że do wynalezienia perpetuum mobile coraz bliżej.
Też kilkanaście lat temu lubiłem popatrzeć czasem na mango tv i tv shop. Tam tez były magiczne mopy, noże i stymulatory do sześciopaka. Ale żeby od razu w to wierzyć....

  • kristo i lukaszzsch lubią to

#18 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 31 lipiec 2020 - 11:04

Myślę, że autor wątku zdaje sobie sprawę, że tą kierę w cenie 2800zł kupuje się trochę dla zmniejszenia wagi ale głównie dla wartości wizualnych ;)

 

Z drugiej strony sprawdzona w tunelu aerodynamicznym oszczędność 7W, to jest sprawdzona w tunelu aerodynamicznym oszczędność 7W. Nie sądzę, by ta dana była nieprawdziwa, raczej jest prawdziwa dla specyficznych warunków, konkretnej X prędkości itd; tylko... ona generalnie mało informacji daje w zastosowaniu realnym :P.



#19 Robert Ratajczak

Robert Ratajczak
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWlkp

Napisano 31 lipiec 2020 - 13:21

Arturoo3 a dzięki za extra podsumowanie - 👍
Kierownice i siodło mam dobre (deda karbon i siodło gebamized za kilo dukatów - dobrane na fittingu) wiec chyba faktycznie SL7 eTap to nr1 na razie :)

#20 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 31 lipiec 2020 - 20:04

Wszystkie te super high endowe ramy są przereklamowane, tak samo jak zrzucanie kilku dziesięciu gramów.





Dodaj odpowiedź