Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mała, Zgrabna Lampka Na Przód.


38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 12 grudzień 2020 - 16:44

Poszukuję lampki na przód, która ma służyć do sygnalizowania obecności na drodze w dzień. Musi być nieduża, ładna :) i koniecznie odpinana od mocowania na kierownicy. Do tego z sensowną pojemnością akumulatora. 

Aktualnie używam Knog Chippy Blinder

https://rowerowy.com...der-mini-chippy

Jest dobrze wykonana i wygląda nieźle, ale po każdej jeździe muszę ją ładować odpinając w całości z kierownicy. Po 2 latach mogę stwierdzić, że to porażka.

Czy możecie coś polecić, podsunąć?

Bontragery odpadają. Po prostu mi się nie podobają, a to jest argument ostateczny :)

 



#2 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 12 grudzień 2020 - 17:02

Ładna, nieduża ale jednocześnie Bontrager jest brzydki. Niestety wybór nie jest prosty bo jest masa naprawdę brzydkich dziennych świecidełek. Hm, a może szukasz po prostu czegoś niebanalnego? Np.:

 

See.Sense ICON2:

https://seesense.cc/...ront-light-only

 

Stix Elite 2 Headlight:

https://www.speciali...Text=49120-1800

 

Choć wygląd dość indywidualna sprawa, mnie See.Sense podchodzi bardziej niż Stix w kategorii niebanalnej stylistyki i odrobiny stylu natomiast wszelkie Lezyny to już bije na łeb na szyję.



#3 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 12 grudzień 2020 - 17:17

Bontragery wydają mi się takie mocno "odstające". Wystarczyłoby mi coś w stylu mojego Knoga, ale bez jego wad, w trybie migania latem nie wytrzymuje 3 godzin, a zimą dwóch. Miałem i przód i tył, z różnych sklepów, obydwie tak samo. Tył zastąpiłem Varią, został przód.

Mam schizy, że ciągłe odpinanie i zapinanie lampki rysuje moją przezajebistą kierownicę.

Teraz masz kompletny opis przypadku  :D



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 grudzień 2020 - 17:20

Jak nie chcesz dziwadla, to mala, zgrabna i super wykonana, latwo sciagalna Exposure Trace. 3-24h 700mAh. Tej akurat nie mam ale pare innych od nich, wiec moge gwarantowac jakosc.

#5 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 12 grudzień 2020 - 18:05

Paskudna jest ta Exposure Trace. No niemniej o dziwo więc dobrze trafiłem z tym See.Sense jak chcesz w miarę możliwości płaską lampkę. Tylko raczej pionowo, nie na kierownicy - poziomo dziwnie to wygląda. A z Knoga próbowałeś Cobber-y? Czy Lil, Mid czy Big to już musiałbyś dopasować pod rower, zdecydowanie nie będzie to też z każdym rowerem dobrze wyglądało - pewnie idealnie byłoby przymierzyć. Nieco podobna ale może nawet ciekawsza jest też w ofercie Moon-a, konkretniej Comet-X Pro.



#6 JohnDoePL

JohnDoePL
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądChełmża

Napisano 12 grudzień 2020 - 18:30

Infini I-260W LAVA

https://www.infini.t...ct/i-260w-lava/



#7 Jarek.b

Jarek.b
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądTrójmiasto

Napisano 13 grudzień 2020 - 09:45

Ja zastanawiam się ponownie nad knogiem ;-)

https://www.knog.com/product/plugger/

W polskich sklepach wersja z 350 lm, około 140 PLN.

Mam nadzieję, że to będzie kompromis między byciem widocznym i w razie czego pozwoli też coś oświetlić przy spokojniejszym dojeździe. Gumki powinny też pasować od Garmina.

Miałem różne lampki i w większości, to była porażki a największa z nich to Botrager ION 200, której bateria padła po około 2 miesiącach. 



#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 grudzień 2020 - 13:34

Ciekawa lampka i wygladajak lampka, a nie jak plaskie zwisy z mega czolowa powierzchnia, jak te w powyzszych linkach. Troche kompromisowy sposob mocowania ale za to siedzi plasko na kierownicy. Tu podoba mi sie wieksza opcja mocowania lampek Exposure. Mozna ja miec na kierownicy lub z adapterem podwiesic do mocowania GoPro, z przodu, na kask itd. Bateria moglaby byc troche mocniejsza. Wiesz z czego jest wykonana obudowa, plastik, czy aluminium?

#9 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 13 grudzień 2020 - 17:45

No właśnie mnie ten przedni Cobber też niespecjalnie siedzi. Kwestia jak bardzo stylowo/nowocześnie/niebanalnie chcesz zajść.

 

Miałem różne lampki i w większości, to była porażki a największa z nich to Botrager ION 200, której bateria padła po około 2 miesiącach. 

Używam Ion-a 200 od wczesnej wiosny, możesz mi dać znać co się wydarzyło po wymianie gwarancyjnej Twojego wadliwego modelu? Jak długo podziałała z oczywistego powodu nowa, wymieniona na gwarancji?



#10 Jarek.b

Jarek.b
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądTrójmiasto

Napisano 13 grudzień 2020 - 18:03

No właśnie mnie ten przedni Cobber też niespecjalnie siedzi. Kwestia jak bardzo stylowo/nowocześnie/niebanalnie chcesz zajść.

 

Używam Ion-a 200 od wczesnej wiosny, możesz mi dać znać co się wydarzyło po wymianie gwarancyjnej Twojego wadliwego modelu? Jak długo podziałała z oczywistego powodu nowa, wymieniona na gwarancji?

Objawy po kilku użyciach - tuż po włączeniu sygnalizacja niskiego stanu, potem po kilku użyciach, nie wytrzymywała nawet godziny w trybie auto a nawet po pełnym ładowaniu, na drugi dzień w ogóle nie chciała się włączyć. Moja wina trochę bo zgubiłem dowód zakupu i nawet nie pamiętam, w którym internetowym sklepie to kupiłem ale tanie chińczyki nie tylko wytrzymywały więcej ale wykonanie było o wiele lepsze.



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 grudzień 2020 - 18:13

Dlatego tego typu zakupy warto robic u producentow, ktorzy specjalizuja sie w danej branzy, tu swiatelek. Ja tam do Bontragera, jako brandu nic nie mam ale glowe dam, ze te ich lampki ktos im sklada i dokleja ich logo, pewnie podobnie jest ze wszystkim w ich szerokiej ofercie.

#12 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 grudzień 2020 - 18:26

ze te ich lampki ktos im sklada i dokleja ich logo, pewnie podobnie jest ze wszystkim w ich szerokiej ofercie.

 

To akurat łatwo rozszerzyć na całą branżę rowerową, z niewielkimi wyjątkami. Chociażby mało kto obecnie produkuje "swoje" ramy, nie mówiąc o siodełkach, gdzie jedna firma ma pewnie z połowę rynku.

 

Co do lampek Bontragera, nie wiem kto to projektuje i produkuje, ale na 100% nie są to tzw. produkty z katalogu. Są to na pewno dobre produkty, patrząc po tym ile jest pozytywnych opinii o Flare R.



#13 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 13 grudzień 2020 - 18:40

Ja poochwale ion 200 + flare rt.
Spełniło wszystkie pokladane nadzieje:
- minimalizm,
- schowane pod licznikiem (nie zajmuje miejsca, nie widzę tego)
- nie muszę włączać/wyłączać bo dzieje się to samo
- krzyczy na komputerku, że chce być naładowane
- wytrzymuje spokojnie te trzy jazdy po 2h na jednym ładowaniu

Naprawdę ciężko mi znaleźć coś nie tak jeśli chodzi o jazdę w dzień/lekka szarówka.
Z drugiej strony rozumiem, że może się nie podobać. ;)
  • artho lubi to

#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 13 grudzień 2020 - 19:45

@Jarek współczuję takich kiepskich doznań, przyznam, że też często nieco bezmyślnie szybko wyrzucam paragon. No niemniej z internetowego sklepu to powinieneś z łatwością znaleźć na skrzynce mailowej historię gdy tylko wpiszesz "Bontrager" albo "ion 200" (najlepiej w cudzysłowie).

 

Bontragerowskie przednia Ion 200 RT i tylna Flare RT są zasadniczo bardzo dobrymi produktami - tak wynika z większości recenzji jak i opinii użytkowników. Jakości wykonania ciężko jest coś zarzucić ewentualnie wykorzystanie plastiku no ale chodzi o wagę (sprawdziłem teraz, Ion 200 RT to 22g). Tutaj na pewno znajdą się osoby, które preferują bardziej metalową obudowę, ale pewnie waga zdecydowanie się zwiększa. Przykładowo mój Ion Pro RT w solidnej, metalowej obudowie to już 149g. Przycisk w Ion 200 RT/Flare RT jest dość twardy, sprawia wrażenie dość trwałego. Z baterią od wiosny nie mam problemów zwłaszcza, że jest tam jeszcze tryb oszczędny, jest czujnik światła, są tryby bardziej i mniej prądożerne. Miła jest ta bezobsługowość gdy połączymy ją z licznikiem, w Edge-ach można skonfigurować uruchomienie/gaszenie lampek na start/koniec aktywności a w Fenixie akurat tej opcji nie znalazłem. Natomiast Ion 200 to jest zdecydowanie lampka dzienna i ewentualnie poranna/wieczorna lub do oświetlonego miasta. Poza miastem lub na wszelkiej maści nieoświetlonych wałach rowerowych to już tylko tryb maksymalny, który szybko zje baterię (pełną chyba w 2 godziny) a do tego doświetli raczej mocno awaryjny powrót z trasy - to nie będzie komfortowa nocna jazda. Miałem kilka takich powrotów ciemną nocą i zdecydowanie nie polecam, kto widział "duchy" saren ten dość dobrze wie co mam na myśli. Przebiegające 5 metrów przed Tobą.

 

Natomiast w sklepach nadal można dostać starsze modele, czyli przednią Ion 100 R oraz tylną Flare R City, które nie mają łączności z Garminem ale dobre kilka kaw idzie urwać :).


  • piotrkol lubi to

#15 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 grudzień 2020 - 21:35

Właśnie co do kwestii wizualnej - nie lepiej wrzucić lampę pod licznik? Wtedy jej nie widzisz w ogóle i to czy jest ładna czy nie spada na dalszy plan. Kierownica pozostaje czysta czyli tak jak powinno być :P

 

Co do bontragerów. Jeszcze rok temu śmiałem się, że można wydać tyle kasy na lampki sygnalizacyjne, ale jakoś tak się stało, że sam je mam - przód od wiosny, tył od października. Szczerze to nie żałuje ani jednej złotówki. Nie widzę sensownej alternatywy w kwestii lampy do jazdy w dzień. Wiązka światła jest świetnie skupiona i te małe skurczybyki są widoczne z dobrych 800-1000 metrów w słoneczny dzień! (kumpel je ma i często z naprzeciwka nadjeżdża jak jedziemy wspólnie i niezmiennie robią na mnie wrażenie). Tryb migający fajnie rozwiązany - przyciąga oko.

 

Materiał plastik + guma ale sprawia dobre wrażenie. Lampy nie mają na tyle dużo mocy żeby była potrzeba odprowadzania ciepła na metalową obudowę.

 

Trzymają też nieźle (3 treningi na luzie, więc całodniową jazdę też powinny ogarnąć), są małe, lekkie, solidne. Na wybór przedniej lampy sygnalizacyjnej poświęciłem ze 2 tygodnie i po prostu nie znalazłem niczego lepszego. Zastanawiałem się jeszcze nad którymś tam Knogiem ale parametry miały słabsze od bontragera co w przypadku lampy na dzień ma znaczenie. Żeby się przebić przez słońce to jednak musi mieć pewien wygar. Zarówno niezła moc jak i soczewka zadecydowały.

 

Z minusów - cena (choć to kwestia sporna), i raczej marne parametry jako lampy do jazdy w nocy (awaryjnie ujdzie w tłoku), ale to też ciężko zaliczyć do minusów skoro jest jasno powiedziane, że to lampa sygnalizacyjna. Trzeba pamiętam  żeby przełączyć na słabszy tryb po zachodzie słońca - w nocy tryby do jazdy w dzień są zbyt jasne i mogą oślepiać.

 

Z padniętym akumulatorem - po prostu pech. Zdarzyć się może w każdym jednym produkcie.


  • Prozor lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#16 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 13 grudzień 2020 - 22:10

Właśnie co do kwestii wizualnej - nie lepiej wrzucić lampę pod licznik? Wtedy jej nie widzisz w ogóle i to czy jest ładna czy nie spada na dalszy plan. Kierownica pozostaje czysta czyli tak jak powinno być :P

No tak jest idealnie, oficjalne mocowanie pod BLENDR mnie też przekonało do zakupu. Dla mnie ten system mocowania akcesoriów na wysięgnikach z mostka kreuje nam najbardziej minimalistyczny i jednocześnie elegancki "kokpit". Ktoś powie, że lampka droga i jeszcze płacisz za mocowanie niemało... ktoś inny machnie ręką na cenę bo estetyka tego bije na głowę naprawdę wiele. Na tyle polubiłem się z tym systemem, że nawet gdybym kupił rower innej firmy niż TREK to raczej zmieniłbym mostek na zgodny z BLENDR-em.

 

Taki się ze mnie zrobił na starość esteta :D. Ale jednocześnie stuprocentowo rozumiem i wręcz szanuję, ze komuś ta prawie kostka-lampka może się nie podobać. Niestety zaskakująco mało jest ciekawych kształtem i stylem lampek. Może jest miejsce po prostu to urozmaicenia tego rynku.

 

i9PseT9.jpg

 

TZGTpog.jpg


  • piotrkol lubi to

#17 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 13 grudzień 2020 - 22:21

Doskonale rozumiem poczucie estetyki na starość  ;)  Również starannie dobieram elementy roweru i nie powieszę już żadnej lampki, która mi się nie podoba. W tej chwili wygląda to tak :

 

0e6f4a89d396.jpg

 

b0e7575c02ac.jpg

 

Nawet obręcze musiały być "w temacie":

 

9535e13c0ae1.jpg

 

Cenię system Blendr, ale wywaliłem mostek Bontragera bo nie toleruję żadnych okrągłych, rurkowych, a obecny uważam za piękny. Pozostaje więc uchwyt licznika z dodatkowym mocowanie pod Go Pro, gdzie na upartego mógłbym podwiesić jakiegoś Ion'a, ale ze względu na wydłużenie wsporników wygląda to ujowo.

Generalnie mogłoby to być coś w kształcie i rozmiarze obecnego Knoga, ale bez jego wad. No dobra, nieco większa ze względu na pojemniejszy aku :)

 



#18 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 14 grudzień 2020 - 21:57

Wygląda to bardzo przyjemnie, jedyny upgrade to zintegrowany „kokpit”, wtedy mostek masz z aero kierownicą a Blebdr wychodzi wprost z frontu kierownicy. No ale to niestety srogi cenowo update. Z tymi mostkami racja, też bym przywitał mniej tradycyjny mostek z Blendr-em.

#19 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 15 grudzień 2020 - 06:43

jedyny upgrade to zintegrowany „kokpit”, wtedy mostek masz z aero kierownicą a Blebdr wychodzi wprost z frontu kierownicy. 

 

Paskudny  ;)



#20 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 15 grudzień 2020 - 11:45

Zależy który, mnie ten:

 

https://www.trekbike...colorCode=black

 

też nie siedzi :(. Ale za to waga zacna.

 

Ten już sporo lepiej:

https://www.trekbike...orCode=greydark

 

ale chyba najlepsze aero są w Madonkach. Obecnie ich nie widzę w ofercie do zamówienia osobno, ale kojarzę, że w sklepach się da.





Dodaj odpowiedź