Mała, Zgrabna Lampka Na Przód.
#21
Napisano 17 grudzień 2020 - 22:53
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#23
Napisano 17 grudzień 2020 - 23:20
A cały czas tak jest, że jak się skończy bateria w edge'u to się lampki wyłączają? Przynajmniej z tylną varią tak było kiedyś.
Bo jeśli cały czas tak jest to już chyba lepiej się zdobyć na wysiłek intelektualny i samemu sobie te lampki włączać i wyłączać.
Chyba nikt nie wozi tylu lampek by samemu tego nie ogarnąć bez pomocy garmina.
#24
Napisano 17 grudzień 2020 - 23:24
Nigdy nie skończyła mi się bateria w Edge-u. Poza tym chodzi o wygodę, i opcjonalnie możliwość zmiany trybów z poziomu Edge-a. No a w radarze wiadomo o co chodzi.
Skoro wszystkie czujniki uruchamiają się same i łączą z Edgem to czemu lampki miałyby się nie włączać
#25
Napisano 18 grudzień 2020 - 08:54
@Yudo jak Ci się skończy bateria w Edge (dla mnie nie pojęte w czasie jazdy) i radar się wyłączy to zawsze możesz zdobyć się na wysiłek intelektualny żeby sobie włączyć radar ręcznie
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#26
Napisano 18 grudzień 2020 - 10:07
Nigdy nie skończyła mi się bateria w Edge-u. [...]
@Yudo jak Ci się skończy bateria w Edge (dla mnie nie pojęte w czasie jazdy) i radar się wyłączy to zawsze możesz zdobyć się na wysiłek intelektualny żeby sobie włączyć radar ręcznie
Zależy od podejścia. Nie każdy jest niewolnikiem małego pudełka z przodu (to nie mój tekst - ma ponad 10 lat i odnosił się do LYC w powertapie - ale bardzo mi się podoba). Co do wysiłku intelektualnego to bardziej chodzi o fakt nagłego zniknięcia czerwonego światełka z tyłu niż o konieczność włączania przyciskiem.
Zresztą każdy sam definiuje swoje potrzeby.
#27
Napisano 18 grudzień 2020 - 11:01
Miałem w tym sezonie jedną jazdę, gdy wyjeżdżając faktycznie okazało się, że nie mam za dużo baterii natomiast po przekonfigurowaniu Edge-a 530 na superenergooszczędne tryby dociułałem do domu na ostatnich 3% albo 4% . Edge to dobra maszyna jest.
Niemniej jak lampka zgaśnie to zgaśnie, też nie czaję problemu - ja dość szybko zauważę, że Edge zszedł. Jeżeli jest ciemno to też szybko zauważę, że lampka się wyłączyła. Raczej w drugą stronę - nieraz mi się lampka kończyła o czym Edge mnie poinformował, dzięki czemu mogłem zrewidować plany odnośnie długości danej wyprawy. Wyświetlanie stanu baterii na "komputerze pokładowym" to też bardzo przydatna informacja. Absolutnie nie czuję się tutaj niewolnikiem pudełka z przodu, jeżeli mam ochotę na przejażdżkę bez komputerka to go zostawiam i włączam lampki ręcznie. Tutaj nie ma żadnego zniewolenia lampek przez komputer.
#28
Napisano 18 grudzień 2020 - 11:28
Używam w MTB bontragerów bez BT i chętnie bym przytulił coś co integruje się z licznikiem. Tak to zawsze ładuję lampki po każdej jeździe bo nie wiem ile tam jeszcze energii zostało.
Do tego przydałby się remote do latarki convoy, który też gada pod BT - ale to już raczej w sferze marzeń.
- artho lubi to
#29
Napisano 18 grudzień 2020 - 12:01
Do tego przydałby się remote do latarki convoy, który też gada pod BT - ale to już raczej w sferze marzeń.
Jak pójdziesz w lampki zgodne z Garminem to Convoy-a pewnie też zamienisz na coś zgodnego z Garminem . Może to nie jest takie "przed i po" jak w przypadku radaru, ale trochę...
#30
Napisano 18 grudzień 2020 - 12:36
^ No tak. A jak już będziesz mieć lampkę i radar to aż się prosi o Di2 . Taka nałogowa integracja .
Mnie korci ta Flare RT, głównie, żeby wiedzieć jaki ma stan baterii i móc nią operować podczas jazdy. Na przód może ściągnę sobie Navi800. Podoba mi się mocowanie na uchwycie gopro i wymienność akumulatora. Jak nie masz pewności czy wystarczy to ładujesz zapasowy do kieszonki i można jechać spokojnie.
#32
Napisano 18 grudzień 2020 - 14:41
Niestety z przednią lampką to jest jak z poszukiwaniem graala .
Powinna mieć kilka opcji montażu, dobre odcięcie, daleki zasięg, szeroki kąt, długi czas działania, niską masę, ładny wygląd, być smart i do tego tania. Pewnie inni by jeszcze dopisali sporo punktów do listy życzeń .
#33
Napisano 18 grudzień 2020 - 14:44
Osobiście uważam, że czas pracy 6h w trybie day-flash (który jak mocny jest każdy wie) przy ich rozmiarach to naprawdę bardzo dobry wynik.
W nocy ION200 to i tak awaryjna ostateczność.
#37
Napisano 18 grudzień 2020 - 15:28
^ No tak. A jak już będziesz mieć lampkę i radar to aż się prosi o Di2 . Taka nałogowa integracja .
Mnie korci ta Flare RT, głównie, żeby wiedzieć jaki ma stan baterii i móc nią operować podczas jazdy. Na przód może ściągnę sobie Navi800. Podoba mi się mocowanie na uchwycie gopro i wymienność akumulatora. Jak nie masz pewności czy wystarczy to ładujesz zapasowy do kieszonki i można jechać spokojnie.
Di2 i radar to posiadam, ale w szosie. W MTB to radar jest zbędny, a di2 ... za dużo razy urwałem zmieniarkę żeby ryzykować
Chyba pozostaje zmienić ion 100 / flare r na 200 rt i cieszyć się connectivity.
A z latarką to się nie rozstanę Do jazdy w lesie idealna, te 600 lumenów i szeroki rozkład światła musi być. Do tego czas pracy 2-3h i żadnych kabelków.
- artho lubi to
#38
Napisano 18 grudzień 2020 - 15:39
W lesie 600lm idealnie? To jak jazda po omacku. 2x tyle to jest takie przyzwoite minimum.
#39
Napisano 18 grudzień 2020 - 17:08
W lesie 600lm idealnie? To jak jazda po omacku. 2x tyle to jest takie przyzwoite minimum.
No może 700, nie pamiętam z jakiego bin-u mam tam diodę, ale powiedzmy że to był top 5 lat temu więc przy ciepłej barwie jakieś 120lm/w. W trybie 60% i sprawności 95% mam:
2.8A*3.6V*120lm/W*0.6*0.95=689lm
Mi starcza, może kwestia rozkładu, a może znajomości każdej ścieżki w lesie gdzie jeżdżę. Zresztą jak jest ciemniej to mam wrażenie że szybciej jadę