Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mała, Zgrabna Lampka Na Przód.


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 17 grudzień 2020 - 22:53

Rozumiem że nie ma na rynku sensownej alternatywy dla ION 200 RT jako małej lampki dziennej? Warunek: mała i musi gadać z edge i varia z tyłu

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#22 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 17 grudzień 2020 - 23:12

No były te wszystkie lampki Garminowskie też, pewnie są do dostania na Ali albo używki. Ale inne firmy chyba na razie kiepsko z popularnością, a szkoda.



#23 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 17 grudzień 2020 - 23:20

A cały czas tak jest, że jak się skończy bateria w edge'u to się lampki wyłączają? Przynajmniej z tylną varią tak było kiedyś.

Bo jeśli cały czas tak jest to już chyba lepiej się zdobyć na wysiłek intelektualny i samemu sobie te lampki włączać i wyłączać.

Chyba nikt nie wozi tylu lampek by samemu tego nie ogarnąć bez pomocy garmina.



#24 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 17 grudzień 2020 - 23:24

Nigdy nie skończyła mi się bateria w Edge-u. Poza tym chodzi o wygodę, i opcjonalnie możliwość zmiany trybów z poziomu Edge-a. No a w radarze wiadomo o co chodzi.

 

Skoro wszystkie czujniki uruchamiają się same i łączą z Edgem to czemu lampki miałyby się nie włączać :P



#25 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 18 grudzień 2020 - 08:54

@Yudo jak Ci się skończy bateria w Edge (dla mnie nie pojęte w czasie jazdy) i radar się wyłączy to zawsze możesz zdobyć się na wysiłek intelektualny żeby sobie włączyć radar ręcznie :)

 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#26 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 679 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 10:07

Nigdy nie skończyła mi się bateria w Edge-u. [...]

 

 

@Yudo jak Ci się skończy bateria w Edge (dla mnie nie pojęte w czasie jazdy) i radar się wyłączy to zawsze możesz zdobyć się na wysiłek intelektualny żeby sobie włączyć radar ręcznie :)

 

Zależy od podejścia. Nie każdy jest niewolnikiem małego pudełka z przodu (to nie mój tekst - ma ponad 10 lat i odnosił się do LYC w powertapie - ale bardzo mi się podoba). Co do wysiłku intelektualnego to bardziej chodzi o fakt nagłego zniknięcia czerwonego światełka z tyłu niż o konieczność włączania przyciskiem.

Zresztą każdy sam definiuje swoje potrzeby.



#27 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 11:01

Miałem w tym sezonie jedną jazdę, gdy wyjeżdżając faktycznie okazało się, że nie mam za dużo baterii natomiast po przekonfigurowaniu Edge-a 530 na superenergooszczędne tryby dociułałem do domu na ostatnich 3% albo 4% :P. Edge to dobra maszyna jest.

 

Niemniej jak lampka zgaśnie to zgaśnie, też nie czaję problemu - ja dość szybko zauważę, że Edge zszedł. Jeżeli jest ciemno to też szybko zauważę, że lampka się wyłączyła. Raczej w drugą stronę - nieraz mi się lampka kończyła o czym Edge mnie poinformował, dzięki czemu mogłem zrewidować plany odnośnie długości danej wyprawy. Wyświetlanie stanu baterii na "komputerze pokładowym" to też bardzo przydatna informacja. Absolutnie nie czuję się tutaj niewolnikiem pudełka z przodu, jeżeli mam ochotę na przejażdżkę bez komputerka to go zostawiam i włączam lampki ręcznie. Tutaj nie ma żadnego zniewolenia lampek przez komputer.



#28 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudzień 2020 - 11:28

Też jestem ciekawy czy jest coś poza lampkami garmin i bontrager zintegrowanego z licznikiem.

Używam w MTB bontragerów bez BT i chętnie bym przytulił coś co integruje się z licznikiem. Tak to zawsze ładuję lampki po każdej jeździe bo nie wiem ile tam jeszcze energii zostało.

Do tego przydałby się remote do latarki convoy, który też gada pod BT - ale to już raczej w sferze marzeń.
  • artho lubi to

#29 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 12:01

Do tego przydałby się remote do latarki convoy, który też gada pod BT - ale to już raczej w sferze marzeń.

Jak pójdziesz w lampki zgodne z Garminem to Convoy-a pewnie też zamienisz na coś zgodnego z Garminem :P. Może to nie jest takie "przed i po" jak w przypadku radaru, ale trochę...



#30 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 grudzień 2020 - 12:36

^ No tak. A jak już będziesz mieć lampkę i radar to aż się prosi o Di2 :) . Taka nałogowa integracja :) .
Mnie korci ta Flare RT, głównie, żeby wiedzieć jaki ma stan baterii i móc nią operować podczas jazdy. Na przód może ściągnę sobie Navi800. Podoba mi się mocowanie na uchwycie gopro i wymienność akumulatora. Jak nie masz pewności czy wystarczy to ładujesz zapasowy do kieszonki i można jechać spokojnie.



#31 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 14:13

Hobby jak każde inne. Jak w nie wchodzisz to ciągnie pieniądze. Nie ma tu nic dziwnego.

Natomiast faktycznie lampki Bontragera nie powalają czasem racy na baterii (trzymają plus minus to co podaje producent).

#32 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 grudzień 2020 - 14:41

Niestety z przednią lampką to jest jak z poszukiwaniem graala :) .

Powinna mieć kilka opcji montażu, dobre odcięcie, daleki zasięg, szeroki kąt, długi czas działania, niską masę, ładny wygląd, być smart i do tego tania. Pewnie inni by jeszcze dopisali sporo punktów do listy życzeń :) .



#33 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 14:44

To, że trzymają tyle, ile podaje producent to wręcz ich wielka zaleta. Wiesz co kupujesz i nie ma rozczarowania.
Osobiście uważam, że czas pracy 6h w trybie day-flash (który jak mocny jest każdy wie) przy ich rozmiarach to naprawdę bardzo dobry wynik.
W nocy ION200 to i tak awaryjna ostateczność. ;)

#34 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 14:56

Czemu ostateczność? Jeżdzę po ciemku po szosie od 2 lat na niej i jest ok. 



#35 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 15:20

Noc trzeba rozróżnić na oświetloną i nieoświetloną. Do pierwszej Ion 200 da radę, zwłaszcza jak dobrze widzimy po czym jedziemy. Do drugiej jest bardzo źle.



#36 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 18 grudzień 2020 - 15:23

Jeżdżę głównie po nieoświetlonych wioskach i między polami. Widocznie jestem mało wymagający.


  • artho lubi to

#37 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudzień 2020 - 15:28

^ No tak. A jak już będziesz mieć lampkę i radar to aż się prosi o Di2 :) . Taka nałogowa integracja :) .
Mnie korci ta Flare RT, głównie, żeby wiedzieć jaki ma stan baterii i móc nią operować podczas jazdy. Na przód może ściągnę sobie Navi800. Podoba mi się mocowanie na uchwycie gopro i wymienność akumulatora. Jak nie masz pewności czy wystarczy to ładujesz zapasowy do kieszonki i można jechać spokojnie.


Di2 i radar to posiadam, ale w szosie. W MTB to radar jest zbędny, a di2 ... za dużo razy urwałem zmieniarkę żeby ryzykować :)

Chyba pozostaje zmienić ion 100 / flare r na 200 rt i cieszyć się connectivity.

A z latarką to się nie rozstanę :) Do jazdy w lesie idealna, te 600 lumenów i szeroki rozkład światła musi być. Do tego czas pracy 2-3h i żadnych kabelków.
  • artho lubi to

#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 grudzień 2020 - 15:39

W lesie 600lm idealnie? To jak jazda po omacku. 2x tyle to jest takie przyzwoite minimum. 



#39 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 grudzień 2020 - 17:08

W lesie 600lm idealnie? To jak jazda po omacku. 2x tyle to jest takie przyzwoite minimum.


No może 700, nie pamiętam z jakiego bin-u mam tam diodę, ale powiedzmy że to był top 5 lat temu więc przy ciepłej barwie jakieś 120lm/w. W trybie 60% i sprawności 95% mam:

2.8A*3.6V*120lm/W*0.6*0.95=689lm

Mi starcza, może kwestia rozkładu, a może znajomości każdej ścieżki w lesie gdzie jeżdżę. Zresztą jak jest ciemniej to mam wrażenie że szybciej jadę :D



Dodaj odpowiedź