Tymczasem Specialized i Trek śmieją się nerwowo.
Temat Społeczno-Ekonomiczny
#142
Posted 20 March 2023 - 21:58
Jeżeli firma po tylu latach wciąż nie ma stabilnych fundamentów, to jest niczym innym jak giełdową wydmuszką. A przede wszystkim jeżeli firma od tylu lat nie przynosi zysków, a jej istnienie jest uzależnione od robienia wody z mózgu kolejnym naiwnym inwestorom dolewającym wodę do dziurawego wiadra, to coś tu jest zdecydowanie nie tak.
Nie wiem czy przypadkiem dobrym fundamentem nie jest ciągle jednak ich sieć ładowarek. Tym jeszcze przez długie lata będą bić na głowę w Stanach i Europie wiele koncernów. Oczywiście Unia pewnie wkrótce wymusi na Tesli możliwość ładowania dowolnych samochodów, ale póki co mają niezły monopol.
Moim zdaniem oni ciągle jadą rozpędzeni mediami, sukcesem właściciela itd., jeszcze trochę lat pewnie będą w stanie w taki sposób pojechać a później inwestorzy postawią nowy zarząd i zaczną prostować tą spółkę - oby do tego czasu było jeszcze co prostować.
Zwróć uwagę, że większość dużych spółek giełdowych ma przynajmniej po jednym istotnym akcjonariuszu z inwestorskiej śmietanki. Tesla istnieje dzięki modelowi piramidy biznesowej: obietnicy szybkiego zysku w krótkim czasie, bez prawdziwego planu biznesowego, bez ustabilizowanych procesów.
Niestety podobnie jak cała masa innych współczesnych małych spółek technologicznych, w tym też większości jednorożców.. itd.
#144
Posted 21 March 2023 - 05:30
tak bo cóż?
Kup sobie Treka albo Speca online z dostawą do domu i daj znać, jak poszło.
- Senninho and artho like this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#146
Posted 21 March 2023 - 07:42
I nic im nie zrobią, bo działali dla dobra klienta...Merida 2.5mln zł kary od UOKiK
https://www.bankier....et-8507998.html
Poza tym nasz UOKiK dość często nakłada kary które nie są "prawomocne" i o tych jest głośno, a potem gdy umorzy je sąd jest cisza.
Jedna z moich spółek też dostała karę za "nielegalne" zapisy w umowach, po 4 latach sąd sprawę oddalił i zasądził zwrot kosztów sądowych i adwokackich.
Najgorsze jest to że urzędnicy w Pl za nic nie odpowiadają.
#150
Posted 21 March 2023 - 10:42
To tym bardziej uderza w Speca. Przecież skoro na Zachodzie się da, a w Polsce się nie da, to tym bardziej daje UOKiK-owi argumenty, że dystrybucja jest nieprzyjazna dla polskich konsumentów.
Co do allegro - nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze niedawno Spec otwarcie groził sprzedawcom, że współpracę trzeba będzie przemyśleć, jeżeli rower nie zostanie zdjęty z oferty. To samo dotyczyło np. wyprzedaży organizowanych zbyt wcześnie i bez porozumienia z centralą.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#151
Posted 21 March 2023 - 11:19
To tym bardziej uderza w Speca. Przecież skoro na Zachodzie się da, a w Polsce się nie da, to tym bardziej daje UOKiK-owi argumenty, że dystrybucja jest nieprzyjazna dla polskich konsumentów.
teraz popatrzyłem na polską stronę Speca i np. Alleza Sprint za 35 000 zł mogę zamówić przez internet z dostawą do domu więc chyba to zaczęło działać.
A z tym cięciem dystrybucji coś będzie - mój lokalny właściciel sklepu miał fioła na punkcie speca. Po wprowadzeniu sprzedaży online chyba już się z nimi nie dogadał bo ich logo wszędzie wymazał, w sklepie nic nowego nie ma a prywatne spece wymienił na BMC
#152
Posted 21 March 2023 - 12:42
teraz popatrzyłem na polską stronę Speca i np. Alleza Sprint za 35 000 zł mogę zamówić przez internet z dostawą do domu więc chyba to zaczęło działać.
Okej! Czyli coś drgnęło. Pozostaje w takim razie pytanie, czy sprzedaż on-line jest możliwa wyłącznie bezpośrednio od Speca i czy Spec utrudnia/zabrania indywidualnym dealerom sprzedaż on-line (albo np. pozwala sprzedawać w sklepie on-line, ale nie na allegro - takie numery wywijał z kolei przez wiele lat dystrybutor Topeaka i Ortlieba).
Ciekawi mnie też, jak UOKiK zapatrywałby się na sytuację, gdyby producent odmówił nawiązania umowy dealerskiej ze sklepem działającym wyłącznie w internecie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?