Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki
#1
Posted 06 March 2011 - 09:13
kasety , wielotryby, łańcuchy, koronki - ich zastosowanie, kompatybilność i wszystko " O ".
Co do tematu podkładek do kaset to :
http://www.sheldonbr...et-spacing.html
i tam jest troche info na ten temat.
Można także skorzystać z :
http://techdocs.shim...dvMdnQWShZTGvN!
jeśli chodzi o rysynki serwisowe, w wyszukiwarce Google można także oznaczyć rok Tech doc.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Posted 07 March 2011 - 10:09
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Posted 07 March 2011 - 15:11
Takie pytanie, bębenek po jakim zużyciu idzie do wymiany?
W przypadku piast shimano.
1. Zużyciu uległy bieżnie
2. Zużyciu uległy "ząbki"
3. Brak części zamiennych
Co do reszty firm to ciężko określić. Zazwyczaj są to uszkodzenia zapadek, sprężynek, wyrobione łożyska (luzy).
#5
Posted 07 March 2011 - 15:12
Bębenen to część praktycznie długowieczna, dopóki nie zacznie przeskakiwać ani hurgotać, wibrować itp. Pomijając ekstremum typu pęknięcie (a komuś to się już zdarzyło w piaście Miche).
Na przeskakiwanie dobre jest po prostu rozebranie i nasmarowanie tylko bieżni oraz zwilżenie zapadek. Ewentualnie porządne przemycie w benzynie, wysuszenie i nasmarowanie z czuciem smarem stałym w sprayu w taki sposób, by nie wyciszyć znacząco pracy zapadek. Długotrwałe jeżdżenie z przeskakiwaniem powoduje zniszczenie ząbków zapadek, ale nie następuje to gwałtownie.
#6
Posted 07 March 2011 - 20:17
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Posted 08 March 2011 - 09:52
Standard Shimano/Sram. Zależy mi na jak najmniejszym niszczeniu bębenka - wcinające/wgryzające się koronki.
Wydaje mi się, że DuraAce jest dobrym wyborem (i jestem za kupnem takiej kasety).
Niezależnie od zakresu przełożeń w przypadku tej kasety tylko trzy koronki są 'luzem' (14-15-16). Największe koronki (od 17'ki w góre) łączone na aluminiowych pająkach, najmniejsze (od 13'ki w dół) są 'zintegrowane' z podkładkami (szersze miejsca styku z bębenkiem, więc nie powinny się wcinać).
Tylko czy warto dokładać 150zł do DuraAce, gdy w zakresie przełożeń jaki mnie interesuje, tj. 11-23, kaseta Ultegra (to samo 105'ka) ma tylko o jedną 'luźną' (oddzielnie zębatka i podkładka) zębatkę więcej?
W grę wchodzi jeszcze Sram OG-1090. Jeśli dobrze kajarzę to osiem największych koronek jest połączonych (zrobione z jednego kawałka metalu), a dwie najmniejsze są luzem (ale 'zintegrowane' z podkładkami). Niestety(?) te połączone koronki łączą się z bębenkiem tylko przez jeden 'pierścień' o szerokości 3mm. Czy to nie spowoduje szybszego niszczenia bębenka?
Inna sprawa - która z tych kaset (DuraAce i Sram Red) będzie trwalsza? No i te brakujące ząbki w Red - jakoś mnie to nie przekonuje.
#8
Posted 08 March 2011 - 14:51
#9
Posted 08 March 2011 - 20:09
bębenek alu wymaga kasety z pająkiem alu min Ultegra czyli przynajmniej 5 koronek na pająku, firma obojętna, dlaczego - ano dlatego iż może dojść do uszkodzenia czy przekręcenia , to też zależy jak kto depnie , wiec czy przejedziesz sezon ? nikt nie wie, koronki wrzynające przesuwają sie na obwodzie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#12
Posted 18 March 2011 - 13:45
Chodzi o to, że łańcuch przy kręceniu korbami w tył opada na wózek przedniej przerzutki. Myślałem, że to wina zabrudzonego wolnobiegu, teraz jest wyczyszczony i przesmarowany a problem dalej występuje. Wyczyściłem też tylną przerzutkę i dałem trochę oleju na ruchome części - też nic. Kupiłem nowy łańcuch bo w starym pękło jedno ogniwo, wydaje mi się że skróciłem go odpowiednio ale nic to nie pomogło. Tak się jeszcze zastanawiam, czy może to być wina sprężyny która naciąga wózek tylnej przerzutki? Chociaż mam wrażenie,że stosunkowo mocno jeszcze napina.
Tu macie kilka zdjęć poglądowych:
Łańcuch na najmniejszych zębatkach z przodu i z tyłu
Łańcuch na małej z tyłu i dużej z przodu
Tylna przerzutka
#13 Gosc_bula_*
Posted 19 March 2011 - 09:00
#14
Posted 19 March 2011 - 10:09
zazwyczaj są to problemy bębenków, czy wielotrybów że za wolno idą do tyłu, kółek od przerzutki .
Także łańcuch nie może sie kleić do części.
Spróbu pokrecić sam wolnobieg do tyłu czy jak go mocniej pociągniesz to pokręci sie lekko.
Często jest także i tak - jeśli łańcuch spada, kiedy przerzutka nie jest dobrze wyregulowana tył.
Buła
Tę bieżnie odkręcamy do przodu
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Posted 19 March 2011 - 13:16
#16
Posted 19 March 2011 - 19:02
http://www.forumszos...p?t=538&start=0
Myślę, że w tych tematach już powiedziano prawie wszystko o rozbiórce kaset i wolnobiegów.
szpiler, miałem i mam nadal ten sam problem, jak na ironię także w bardzo wiekowych bicyklach, z tym że u mnie to dość chamsko przebiega(ło) bo od razu łańcuch leci na mufę.. Przyczyna to nierówne ustawienie wózka na niskim biegu względem małej patelni korby. Ja obecnie z tym już nie walczę, bo nie mam pojęcia czego to wina... Podejrzewam niedokładne spasowanie długości wkładu tudzież głębokości osadzenia korby na osi.
W poprzednim rowerze to akurat mi się przypomniało, że być może to była wina krzywej przerzutki tylnej - wstyd przyznać, ale pokrzywiłem przy rozbieraniu. :roll: Ale to było z 5 lat temu. ;-)