Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kasety - wonlobiegi - bębenki - łańcuchy - koronki


347 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marzec 2011 - 09:13

Proszę o zamieszczanie w tym temacie wszelakich pytań odnośnie:
kasety , wielotryby, łańcuchy, koronki - ich zastosowanie, kompatybilność i wszystko " O ".




Co do tematu podkładek do kaset to :

http://www.sheldonbr...et-spacing.html

i tam jest troche info na ten temat.

Można także skorzystać z :

http://techdocs.shim...dvMdnQWShZTGvN!

jeśli chodzi o rysynki serwisowe, w wyszukiwarce Google można także oznaczyć rok Tech doc.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądBrzeg Dolny

Napisano 06 marzec 2011 - 23:03

Takie pytanie, bębenek po jakim zużyciu idzie do wymiany?

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2011 - 10:09

Sprecyzuj pytanie .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 marzec 2011 - 15:11

Takie pytanie, bębenek po jakim zużyciu idzie do wymiany?


W przypadku piast shimano.

1. Zużyciu uległy bieżnie
2. Zużyciu uległy "ząbki"
3. Brak części zamiennych

Co do reszty firm to ciężko określić. Zazwyczaj są to uszkodzenia zapadek, sprężynek, wyrobione łożyska (luzy).

#5 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 marzec 2011 - 15:12

SPIKE, ogólnie polecam stronkę Sheldona Browna - ciekawe rzeczy pisze. Poza jednym, chodzi o rozbieranie wolnobiegów i bębenków. Sheldon zaleca tylko przemycie i nasmarowanie oliwą, jednak tego nie chwalę.
Bębenen to część praktycznie długowieczna, dopóki nie zacznie przeskakiwać ani hurgotać, wibrować itp. Pomijając ekstremum typu pęknięcie (a komuś to się już zdarzyło w piaście Miche).

Na przeskakiwanie dobre jest po prostu rozebranie i nasmarowanie tylko bieżni oraz zwilżenie zapadek. Ewentualnie porządne przemycie w benzynie, wysuszenie i nasmarowanie z czuciem smarem stałym w sprayu w taki sposób, by nie wyciszyć znacząco pracy zapadek. Długotrwałe jeżdżenie z przeskakiwaniem powoduje zniszczenie ząbków zapadek, ale nie następuje to gwałtownie.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2011 - 20:17

Bębenki już rozbierałem na forum zdjęcia i opis były, gdzieś w tłumie są.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 08 marzec 2011 - 09:52

Jaka kaseta na aluminiowy bębenek?

Standard Shimano/Sram. Zależy mi na jak najmniejszym niszczeniu bębenka - wcinające/wgryzające się koronki.
Wydaje mi się, że DuraAce jest dobrym wyborem (i jestem za kupnem takiej kasety).
Niezależnie od zakresu przełożeń w przypadku tej kasety tylko trzy koronki są 'luzem' (14-15-16). Największe koronki (od 17'ki w góre) łączone na aluminiowych pająkach, najmniejsze (od 13'ki w dół) są 'zintegrowane' z podkładkami (szersze miejsca styku z bębenkiem, więc nie powinny się wcinać).
Tylko czy warto dokładać 150zł do DuraAce, gdy w zakresie przełożeń jaki mnie interesuje, tj. 11-23, kaseta Ultegra (to samo 105'ka) ma tylko o jedną 'luźną' (oddzielnie zębatka i podkładka) zębatkę więcej?

W grę wchodzi jeszcze Sram OG-1090. Jeśli dobrze kajarzę to osiem największych koronek jest połączonych (zrobione z jednego kawałka metalu), a dwie najmniejsze są luzem (ale 'zintegrowane' z podkładkami). Niestety(?) te połączone koronki łączą się z bębenkiem tylko przez jeden 'pierścień' o szerokości 3mm. Czy to nie spowoduje szybszego niszczenia bębenka?

Inna sprawa - która z tych kaset (DuraAce i Sram Red) będzie trwalsza? No i te brakujące ząbki w Red - jakoś mnie to nie przekonuje.

#8 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marzec 2011 - 14:51

Także zastanawiałem się na tematem aluminiowego bębenka w Novatecu NT-F172. Ten sezon śmigam na 9s, przyszły będzie na 10s. Kupowanie kasety na której przejadę 2-3 tysie nie do końca ma sens (ultegra 6500). Doszedłem do wniosku, że wolę śmigać na obecnych dwóch kasetach, Miche i SH CS-HG50, a na koniec sezonu ewentualnie wymienić bębenek który kosztuje 90zł. Co sadzicie o takim rozwiązaniu??


#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2011 - 20:09

Tak bębenek 90 a piasta 130 .
bębenek alu wymaga kasety z pająkiem alu min Ultegra czyli przynajmniej 5 koronek na pająku, firma obojętna, dlaczego - ano dlatego iż może dojść do uszkodzenia czy przekręcenia , to też zależy jak kto depnie , wiec czy przejedziesz sezon ? nikt nie wie, koronki wrzynające przesuwają sie na obwodzie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 08 marzec 2011 - 20:09

Możesz jeszcze spróbować ze sposobem na spinacze. Pomiędzy alu bębenek a wypustki kasety wkładasz spinacze, czasem wymaga to spiłowania trochę wypustek w kasecie. Był o tym temat na jakimś innym forum, spróbuj poszukać.

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 marzec 2011 - 20:25

Kojarzę ten sposób na spinacze, aczkolwiek nie jest to wykonalne z bębenkami Novateca. Kaseta CS-HG50-9 ma największe koronki znitowane, ciekawe jaki to ma wpływ. No nic założę przekulam z 200km i zobaczę co zepsułem :mrgreen:


#12 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 18 marzec 2011 - 13:45

Mam problem którego od jakiegoś czasu nie potrafię rozwiązać.
Chodzi o to, że łańcuch przy kręceniu korbami w tył opada na wózek przedniej przerzutki. Myślałem, że to wina zabrudzonego wolnobiegu, teraz jest wyczyszczony i przesmarowany a problem dalej występuje. Wyczyściłem też tylną przerzutkę i dałem trochę oleju na ruchome części - też nic. Kupiłem nowy łańcuch bo w starym pękło jedno ogniwo, wydaje mi się że skróciłem go odpowiednio ale nic to nie pomogło. Tak się jeszcze zastanawiam, czy może to być wina sprężyny która naciąga wózek tylnej przerzutki? Chociaż mam wrażenie,że stosunkowo mocno jeszcze napina.
Tu macie kilka zdjęć poglądowych:
Łańcuch na najmniejszych zębatkach z przodu i z tyłu
Dołączona grafika
Łańcuch na małej z tyłu i dużej z przodu
Dołączona grafika
Tylna przerzutka
Dołączona grafika

#13 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Napisano 19 marzec 2011 - 09:00

W którą stronę odkręcić bębenek?
http://img192.images...pboard01ug.png/
Tam są 2 wpusty.

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 marzec 2011 - 10:09

Szpiler - nie krec do tyłu :-D
zazwyczaj są to problemy bębenków, czy wielotrybów że za wolno idą do tyłu, kółek od przerzutki .
Także łańcuch nie może sie kleić do części.

Spróbu pokrecić sam wolnobieg do tyłu czy jak go mocniej pociągniesz to pokręci sie lekko.

Często jest także i tak - jeśli łańcuch spada, kiedy przerzutka nie jest dobrze wyregulowana tył.


Buła
Tę bieżnie odkręcamy do przodu

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 19 marzec 2011 - 13:16

SPIKE, wolnobieg chodzi lekko, bo wymieniałem w nim kulki i za dużo smaru potem nie dawałem, żeby się nie kleiło. Przerzutka tył jest wyregulowana wg. opisu z forum, więc powinno być dobrze. Spróbuję jeszcze rozebrać i przesmarować kółka przerzutki. Chociaż z drugiej strony, nie można wymagać od 30-letnich części, żęby działały jak nowe :-P

#16 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 19 marzec 2011 - 19:02

http://www.forumszos...opic.php?t=5256
http://www.forumszos...p?t=538&start=0
Myślę, że w tych tematach już powiedziano prawie wszystko o rozbiórce kaset i wolnobiegów.
szpiler, miałem i mam nadal ten sam problem, jak na ironię także w bardzo wiekowych bicyklach, z tym że u mnie to dość chamsko przebiega(ło) bo od razu łańcuch leci na mufę.. Przyczyna to nierówne ustawienie wózka na niskim biegu względem małej patelni korby. Ja obecnie z tym już nie walczę, bo nie mam pojęcia czego to wina... Podejrzewam niedokładne spasowanie długości wkładu tudzież głębokości osadzenia korby na osi.
W poprzednim rowerze to akurat mi się przypomniało, że być może to była wina krzywej przerzutki tylnej - wstyd przyznać, ale pokrzywiłem przy rozbieraniu. :roll: Ale to było z 5 lat temu. ;-)

#17 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 19 marzec 2011 - 20:35

Jednak rozebranie i wyczyszczenie kółek tylnej przerzutki nie pomogło. Wobec tego zastosuję się do rady h/k i przestanę z tym walczyć. Łańcuch mi z zębatek nie spada, wiec gleba w czasie jazdy mi nie grozi ;-)

#18 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 24 marzec 2011 - 13:22

Mam takie oto pytanko.
Czy mogę zainstalować na piaście na której jest standardowy wolnobieg 6 rzędowy shimano wersję 1 rzędową taką jak do bmx jeśli chcę zrobić singla ze starego rowerka?
pozdrawiam

#19 karol

karol
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądJawor

Napisano 24 marzec 2011 - 15:06

Da się założyć, tylko sprawdź rozmiar gwintu przed kupnem, są dwa: 34mm i 30mm ;-)

#20 Gosc_Grzegoez30_*

Gosc_Grzegoez30_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2011 - 17:07

Panowie jak dobrze wyregulować przednia przezutkę shimano 105 tak aby pancerz nie ocierał o łańcuch?



Dodaj odpowiedź