Pierwszy Karbon Do 15Tyś
#221
Posted 23 April 2021 - 13:55
Pierwszą rzeczą (jeśli Ci na tym zależy) jaką bym chciał zmienić to koła. Stożek robi mega robotę w wyglądzie.
ROZMIAR, sam serwisuje swój rower i zawsze bawi mnie jak słyszę jakie to ciężkie jest serwisowanie ukrytych linek. Nie mówię, że tak jest w przypadku każdego rozwiązania, ale u siebie mogę wymienić wszystkie linki i pancerze bez jednego słowa na "k" (wyjątkiem jest kierownica z prowadzeniem wewnątrz połączona z mechaniczną grupą).
Tradycja? Linki na zewnątrz to jakaś tradycja?
No i chciałbym wiedzieć ile trzeba siedzieć w jakimś temacie żeby wiedzieć co mi się podoba, a co nie. Zauważ, że w przypadku eTap jedyne co prowadzisz wewnątrz to przewody hydrauliczne.
Nie latam z rowerem w samolocie, a do transportu zdejmuje tylko przednie koło, lub nic jeśli jadę sam.
#222
Posted 23 April 2021 - 14:02
No i bardzo ładny rower. Na pewno rzadszy widok na drogach niż kolejny wiadomo co.
Niż Trek i Spec . Aczkolwiek najnowszej generacji Treków i Speców też jeszcze chwilę nie będą mieć tłumy.
ROZMIAR, sam serwisuje swój rower i zawsze bawi mnie jak słyszę jakie to ciężkie jest serwisowanie ukrytych linek. Nie mówię, że tak jest w przypadku każdego rozwiązania, ale u siebie mogę wymienić wszystkie linki i pancerze bez jednego słowa na "k" (wyjątkiem jest kierownica z prowadzeniem wewnątrz połączona z mechaniczną grupą).
Trzeba Rozmiarowi przyznać rację, że trwa to nieco dłużej. Obniżenie mostka to trochę więcej dłubania, ale z drugiej strony jak często to robimy?
Nie latam z rowerem w samolocie, a do transportu zdejmuje tylko przednie koło, lub nic jeśli jadę sam.
Akurat pod transport wszelaki, czy to w samochodzie czy w samolocie poukrywane okablowanie raczej ułatwia, w końcu zawsze mniejsze ryzyko urwania czegoś, zahaczenia itd.
#223
Posted 23 April 2021 - 14:29
Gratulacje. Bardzo fajny rower.
projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów
#227
Posted 23 April 2021 - 15:01
Odpalaj radar opadów i sprawdzaj gdzie najbliżej sucho
projektowanie wnętrz www.wlodarski.org aranżacje rezydencji i apartamentów
#229
Posted 23 April 2021 - 15:11
No i bardzo ładny rower. Na pewno rzadszy widok na drogach niż kolejny wiadomo co.
Pierwszą rzeczą (jeśli Ci na tym zależy) jaką bym chciał zmienić to koła. Stożek robi mega robotę w wyglądzie.
ROZMIAR, sam serwisuje swój rower i zawsze bawi mnie jak słyszę jakie to ciężkie jest serwisowanie ukrytych linek. Nie mówię, że tak jest w przypadku każdego rozwiązania, ale u siebie mogę wymienić wszystkie linki i pancerze bez jednego słowa na "k" (wyjątkiem jest kierownica z prowadzeniem wewnątrz połączona z mechaniczną grupą).
Tradycja? Linki na zewnątrz to jakaś tradycja?
No i chciałbym wiedzieć ile trzeba siedzieć w jakimś temacie żeby wiedzieć co mi się podoba, a co nie. Zauważ, że w przypadku eTap jedyne co prowadzisz wewnątrz to przewody hydrauliczne.
Nie latam z rowerem w samolocie, a do transportu zdejmuje tylko przednie koło, lub nic jeśli jadę sam.
Sam serwisuje, jest jeszcze górzej
#233
Posted 25 April 2021 - 11:22
Co mogę napisać mój teammachine jest fantastyczny. Pierwsze spostrzeżenie to zmiana aluminium na karbon jest bardzo odczuwalna. Czuć te 7 kilo z kawałkiem jest taki lekki, zrywny od razu reaguje jak się mocniej nacisnie na pedały.Ta lekkość i szybkość jaka od razu nabiera mmm oszalalem naprawdę tego oczekiwałem a może nawet przerosło to moje oczekiwania. Ultegra bardzo fajnie działa tak szybciutko i sprawnie się zmienia nie ukrywam że będę się musiał tej przerzutki etc. trochę nauczyć. Pod górkę ładnie idzie na siodle w.pedaly jeszcze nie stawalem bo byliśmy na zapoznawczej przejażdżkę żebym nic nie popsuł i nic nie pękło A to przecież karabon i nie mozna wyczyniac takich rzeczy jak na aluminium
Jestem mega zadowolony może nie mam porównania do innych karbonowych rowerów bo nie miałem okazji na innych zrobić chociaż 10 km ale jak dla mnie mój BMC jest naprawdę bardzo fajny. A wrażenia z mojej pierwszej jazdy przeszły moje oczekiwania co do niego. Teraz czekamy na kolejne okna pogodowe
- admsk, cauchy and artho like this
#234
Posted 25 April 2021 - 11:35
Fajnie sie komus doradza zeby czekac, albo minimalnie nagiac budzet. Cos o tym wiem.
Jednak jak patrze na rower za 18k, ktory nie ma elektryki i kable na wierzchu to az mnie cos skreca w zoladku i osobiscie bym nie kupil. Tylko, ze ja to ja i (nie)stety uwielbiam gadzety (elektryka), a dla niecheci do przewodow na wierzchu jestem gotow pojsc w hamulce tarczowe (jakby jeszcze byl jakis wybor )
W dodatku patrze teraz i w trzecim kwartale molgbym miec:
https://www.storck-b...-axs-quarq-2x12
W ktorym jest juz wszystko i nic nie trzeba zmieniac bo odstaje od reszty.
Tak bardzo w punkt =) Tak mnie drażniło niszczenie obręczy hamowaniem, więc kolejny już disc +.+ Pochowane kable to samo, w nowym już kokpit ze wszystkim w środku
W sumie dla mnie też, między innymi dlatego wjechała nowa Emonda a nie stara Emonda (a było kilka opcji na szczękach ważących na start 7 z bardzo małym naddatkiem, karbonowych kołach itd., po prostu leżaki rocznika 2018 w niezłych cenach). Ale jak już wjechała, jak już człowiek trochę kilometrów zrobi to i tak zaraz zaczyna szukać pola do upgrejdu, niekoniecznie zawsze stricte wagowego, czasem to może być uzupełnienie looku i wygody, czy też połączenie wszystkich 3 wartości jak np. karbonowy kokpit
(w mojej jeszcze nie wjechał bo rozważam jakie są opcje pośród innych firm)
Zamiast tego mono lepiej chyba ten od SLR, a chyba cenowo podobnie (?) Tylko pamiętaj o nakładce na stery i innym zestawie podkładek XD
Najważniejsze, że Ci się podoba. Każdy ma inny gust, ja bym nie dał rady z tymi kablami
Szkoda że u mnie leje bo już mnie ciągnie wyjść wypróbować. Tak kola to pierwsze w co pójdą zaoszczędzone pieniądze. Coś fajnego polecacie?
Rzuć okiem w ofertę Vinciwheels. Ja teraz w nie zainwestowałem, a skoro zależy Ci na wadze, to mają chyba obecnie najlżejsze w ofercie i jakąś tam wyprzedaż kolekcji. Tytułem przykładu Vici Tore 45 pod oponę Disc ważą 1255g =), a wersja 35 (wyprzedana już) ważyła bodaj 1195g A i opinie na forum dobre, bo jest wątek.
#235
Posted 25 April 2021 - 11:43
Zamiast tego mono lepiej chyba ten od SLR, a chyba cenowo podobnie (?) Tylko pamiętaj o nakładce na stery i innym zestawie podkładek XD
Tutaj jest analogicznie jak w Madonkach. Emondy SL mają klasyczny mostek + kierę a Emondy SLR mają kokpit.
W przypadku Emondy mamy zintegrowaną, która jest dołączana od Emond w wersji SLR:
https://www.trekbike...-vr-c/p/601217/
A nowe Madonki z tego co kojarzę mają rozdzielony kokpit aby łatwiej było zamontować lemondki .
Ja raczej nie pójdę w rozdzielony kokpit od Madone do swojej Emondy bo jednak optycznie jest większy i bardziej pasuje do Madonki niż Emondy, natomiast rozważam jeszcze inne karbonowe opcje bo trochę ich na rynku w sumie jeszcze jest, np:
Prosty, elegancki Black Inc: https://blackinc.cc/...grated-barstem/
Ładna ale ciężka Alanera: http://www.dedaeleme...en/alanera-dcr/
Kilka opcji u Visiona ale też dość ciężkie.
itd.
- dmxzor likes this
#236
Posted 25 April 2021 - 12:11
Hej, wczoraj wsiadłem na mojego nowego BMC korzystając z okna pogodowego pomimo zimna i wiatru.
Co mogę napisać mój teammachine jest fantastyczny. Pierwsze spostrzeżenie to zmiana aluminium na karbon jest bardzo odczuwalna. Czuć te 7 kilo z kawałkiem jest taki lekki, zrywny od razu reaguje jak się mocniej nacisnie na pedały.Ta lekkość i szybkość jaka od razu nabiera mmm oszalalem naprawdę tego oczekiwałem a może nawet przerosło to moje oczekiwania. Ultegra bardzo fajnie działa tak szybciutko i sprawnie się zmienia nie ukrywam że będę się musiał tej przerzutki etc. trochę nauczyć. Pod górkę ładnie idzie na siodle w.pedaly jeszcze nie stawalem bo byliśmy na zapoznawczej przejażdżkę żebym nic nie popsuł i nic nie pękło A to przecież karabon i nie mozna wyczyniac takich rzeczy jak na aluminium
Jestem mega zadowolony może nie mam porównania do innych karbonowych rowerów bo nie miałem okazji na innych zrobić chociaż 10 km ale jak dla mnie mój BMC jest naprawdę bardzo fajny. A wrażenia z mojej pierwszej jazdy przeszły moje oczekiwania co do niego. Teraz czekamy na kolejne okna pogodowe
Super, że jesteś zadowolony. Na pedały stawać możesz, nic się nie bój, rower zniesie wszystko to, co aluminium. Popatrz na pro peleton - wytrzymuje moce, o których możemy tylko śnić 😉
Dużo szczęśliwych kilometrów!