Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Karbon Do 15Tyś


314 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:15

Cześć,

Bardzo Was proszę o radę i pomoc w wyborze pierwszej karbonowej szosy.

Do tej pory jeździłem Specem Allez Sport. Zrobiłem nim kilka tyś kilometrów i były to wspaniałe wspólne chwile :)  Chciałbym jednak zrobić krok do przodu jeśli chodzi o śmiganie na szosie i kupić pierwszy rower karbonowy.Budżet tak do 15tyś plus/minus. Teren na którym na co dzień jeżdżę jest mocno zróżnicowany.

Czasem płasko ale też sporo podjazdów mniejszych, większych ale góry to nie są. Aczkolwiek mam ambicje żeby parę razy w roku pojechać np. w bieszczady się trochę powspinać i chciałbym aby rower który pomożecie mi wybrać poradził sobie w takich warunkach. Zwłaszcza że pod górkę lubię stanąć na pedały i się zajechać aż nogi palą ;)

Przeglądam to forum od czasu do czasu i jestem pod wrażeniem waszej wiedzy na temat technicznych niuansów dlatego też zwracam się do Was o pomoc, a jak ktoś by miał jakieś własne doświadczenie z rowerami które wybrałem w drodze wstępnej selekcji i zechce się ze mną nimi podzielić będę wdzięczny.

 

Rowery które biorę pod uwagę to:

 

https://rowmix.com.p...-comp-2021.html

 

Sentyment do speca pozostaje

 

https://bmc-switzerl...slr-three-2021/

 

Ten mi się mega podoba wizualnie

 

https://www.greenbik...020-p-5978.html

 

Wszyscy chwalą więc również się ku niemu skłaniam ale miejsce produkcji Tajwan jakoś mnie nie przekonuje/

 

https://skiteam.pl/r...ee-c-62-sl.html

https://skiteam.pl/r...-c-62-race.html

 

o tych rowerach nic nie wiem jak z jakością itd. i z chęcią posłucham waszych opinii

 

https://www.orbea.co...ca-aero-m30team

 

Na koniec coś z Hiszpańskiego temperamentu.

 

Brałem pod uwagę jeszcze Canyona ale najbliższy termin kiedy może będzie on dostępny wg. producenta to sierpień ;(

 

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BK/BK

 

Wiem że trochę tego wrzuciłem ale proszę pomóżcie coś wybrać. Nie ukrywam że skłaniam się do Speca, BMC no i ten Canyon hmmm.

 

 

 

 



#2 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:26

Nie chce Cie brutalnie sprowadzać na ziemię, ale musisz raczej wybierać w tym co jest dostępne.
Generalnie możemy Ci polecać co będzie fajnie kupić, ale co z tego, skoro nie jest to dostępne.
Sprawdzałeś, czy gdzieś możesz kupić to co Ci się podoba w Twoim rozmiarze?

Aha, jeśli chodzi o miejsce produkcji to nie wiem, czy wiesz ale Tajwan, Chiny i inne azjatyckie kraje to pewnie z 99% produkcji.

#3 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:30

porównywałeś geometrie, wiesz który Ci podpasi najbardziej?

 

Spec jest ok, ale - to jest poprzednia wersja i na dodatek najdroższy

Orca - tutaj tylko 105tka, wszędzie indziej Ultegra, na dodatek w 2021 areo z kablami na wierzchu jest już outdated

BMC i Giant spoko, tylko że ta waga Gianta 7.1kg to pobożne życzenia, prędzej 8.1kg.

 

ale Canyon kosi 3 rzeczami - di2, waga, cena. Jak bym miał brać to pewnie jego.



#4 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:41

Zdaje sobie sprawę że większość jest produkowana w Azji. Z tych które wymieniłem Spec jest, Giant jest czekam na odpowiedź BMC. Też bym wybrał Canyona tylko jest napisane dostępny sierpień 2021 to nie dość że daleko 5 miesięcy czekania to jeszcze nikt w canyonie nie daje gwarancji że on napewno w sierpniu będzie i to w tej cenie.
A z tych trzech które są dostępne Spec, BMC, Giant który wg Was warto kupić pod względem technicznym bo nie ukrywam że jestem w tym temacie zielony.

#5 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:44

Miałem poprzedniego Ultimate, teraz mam Tarmaca SL6 - na nic w tej chwili bym go nie zamienił, chyba że na SL7.

#6 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:47

No ja mam sentyment do Speca. Na moim aluminium Allez zrobiłem naprawdę sporo km i nigdy nie było z nim problemu A jak była górką i stanęło się w pedalach to ciął pod górę jak szalony

#7 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 20:50

Bmc mi się podoba i niby jest dostępny ale gdzieś tu na forum czytałem że był w nich problem z widelcami które się delikatnie mówiąc psuły. A mimo wszystko wolałbym mieć zęby swoje jeszcze przez chwilę ;)

#8 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2021 - 21:29

to bierz Sl6, mi się on bardziej podoba niż Sl7

(a i tak z tych dwóch brałbym Aethosa :D )


  • impa lubi to

#9 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 22:07

Orca, ale nie Aero jest piękna i ma fajnie kable pochowane. 



#10 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 22:11

Aethos zdecydowanie poza zasięgiem;(
W Giant przekonują mnie te karbonowe koła bo to jednak w przyszłości spory wydatek. Zastanawia mnie jednak różnica w sprzęcie między tymi 3 rowerami Spec, BMC i Giant jak sztuka, support i reszta gdzie jest lepsza bo zupełnie się na tym nie znam

#11 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 22:14

Jakbyś gdzieś trafił gianta ale rok 2021, to bym się nie zastanawiał zbyt długo: https://www.giant-bi...d-pro-team-disc
Powód: zdecydowanie bezkonkurencyjne koła w tej kategorii cenowej, tubeless i obustronny pomiar mocy. Realna waga M to 7,4 - 7,5kg. Minus - nie ma di2 I w Polsce/Europie nie jest marką premium.
Mi się jeszcze podoba Cannondale system six 😎
Btw. mój TCR z roku 2017 ma na ramie made in Netherland.

#12 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 14 kwiecień 2021 - 22:20

Ciekawy jestem tego Gianta z 2021 roku bo poczytałem trochę o tym z 2020 tutaj na forum i szału niema jeśli chodzi o opinie

#13 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2021 - 22:22

Też tak czytałem podobno mega sztywny mega nerwowy mało komfortowy no i tych Kabli nie pochowali

A serio to każdy z tych trzech będzie super i nie będzie Lipy.

#14 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 06:54

Ja przeskoczyłem z BMC Teammachine na TCR 2021 Advanced Pro 0 i różnica w sztywności jest bardzo duża. Fakt, że BMC to był model sprzed kilku dobrych sezonów, więc może nawet nie ma sensu porównywać. Kierowałem się też super ceną, w której dostajesz bardzo fajne koła i obustronny pomiar. U mnie jest jeszcze Di2, karbon kierownica. Każdy inny konkurent był tak zestrojony, że na start wymagał dodatkowych inwestycji.

 

Co do opinii o TCR - no ja też czytałem opinie użytkowników, oglądałem testy i same pozytywy - nie wiem w sumie co w tym rowerze mogłoby stanowić minus. No nie jest aero, ale to widać na pierwszy rzut oka. I ma kabel na wierzchu, co mi akurat zupełnie nie przeszkadza :) Co do wagi - u mnie się zgadza z tym, co na stronie. 7,1 i jest 7,15 kg na wadze, bez pedałów, bez koszyków. Na podjazdach jest prawdziwa bajeczka ten rower, a dla mnie to najważniejsze. W sprincie jest też zajesuper z uwagi na tę sztywność.

 

Z komfortem zero problemu, wszystko zależy od tego jak sobie ustawisz wysokości i długości poszczególnych elementów, siodła, kierownicy. 

 

Potwierdzam jedynie, że jest o wiele bardziej nerwowy od Teammachine. Zauważyłem to natychmiast. Dla mnie to plus, więcej wyścigowego pierwiastka. Też rozważałem nowe Teammachine i do ostatniego momentu walczyłem ze sobą, ale doszedłem do wniosku, że wygląd Teammachine mi się już lekko znudził. Postawiłem na TCR, bo w mojej ocenie ma ładniejszy kolor oraz jest lżejszy. Pod względem performance'u nie mam żadnych wątpliwości, że oba rowery są sobie równe, jak masa innych, czy to Ultimate czy Tarmac (bardziej SL6, bo SL7 aerodynamicznie jest o poziom wyżej). 

 

Natomiast jak wybierzesz Teammachine to też będziesz zadowolony. Ekstra rower. Naprawdę nie wiem w czym jeden rower typu allround mógłby być lepszy w sensie technicznym czy gorszy od drugiego - jeżeli nie ma wad fabrycznych i ryzyka usterki. W takim wypadku wszystko sprowadza się do gustu. Te wady widelca w BMC to chyba historia dotycząca modelu sprzed kilku lat.

 

Ale tego TCR, którego wysłałeś bym nie kupił, bo to model 2020 i jeżeli się nie mylę (może ktoś potwierdzi) ma zewnętrzne prowadzenie przewodu hamulcowego do przedniego zacisku - beznadzieja pod względem wyglądu. 

 

Nie słyszałem, żeby którykolwiek przesłanych przez Ciebie rowerów zmagał się z jakimiś wadami fabrycznymi, problemami z suportem. 

 

Nie wybrałbym Cube, bo mi się nie podoba, to kwestia gustu. Ponadto wydaje mi się ciężki. Miałem okazję go sobie podnieść w zaprzyjaźnionym sklepie i wydawał się ciężki, ale nie pamiętam jaki był tam osprzęt. 

 

 

 

 

 

 


  • lupus i artho lubią to

#15 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:11

O dziękuje bardzo przydatna informacja.

Dostałem dzisiaj info ze ten teammachine jest dostępny.

 

https://www.bmc-swit...-slr-three.html
 

Zależy mi własne żeby się fajnie wspinał, mówisz ze lepiej idzie pod górkę ten tcr ?
 

teraz jest kwestia czy ten BMC gdzie w między czasie trzeba by było zainwestować w nowe koła czy Giant gdzie już są koła karbonowe, dzisiaj podjade zobaczę czy Giant jest dostępny bo w tej wersji 2021 jest tez karbonowa kierownica itd

 



#16 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:27

 Pod względem performance'u nie mam żadnych wątpliwości, że oba rowery są sobie równe, jak masa innych, czy to Ultimate czy Tarmac (bardziej SL6, bo SL7 aerodynamicznie jest o poziom wyżej). 

 

ciekawy jestem tego. W teście na cyclingtips znalazłem (https://www.cyclingw...nced-pro-disc-1

Despite those scantily clad cable housings exposed to the wind, Giant suggests its wind tunnel testing has the new TCR within a blowing leaf of its direct competition. At 40 km/h and compared to the likes of the Cervelo R5 Disc or Specialized Tarmac SL7, the new TCR is within half a watt of aero efficiency. Or put another way, you’ll likely need to book time in a wind tunnel to measure the difference. 

 

i jeszcze to ze strony bikeradad.com - https://www.bikerada...2021-giant-tcr/

Giant’s press material for the new TCR contains comparisons with three leading rivals – the Specialized S-Works Tarmac Disc, Trek Emonda SLR Disc and Cervélo R5 Disc – for weight, stiffness-to-weight and aerodynamics. That’s the blend of attributes these all-round race bikes are now looking to achieve.

The TCR Advanced SL Disc is said to out-perform all three rivals on most counts (the Emonda is lighter), though this is based on Giant’s own testing and, of course, against a very select number of bikes. The aerodynamic difference between the TCR and the Tarmac and R5 is also extremely small.

 

 

Szczerze, to na pierwszy rzut oka TCR nie wygląda na aero rower, tym bardziej jeśli się go postawi obok SL7. Kwestia, czy rurki u SL7 tylko wyglądają, na mega aero czy tak jest też w rzeczywistości i lekko zaokrąglone rurki TCR robią tą samą robotę. 

 

Też tak czytałem podobno mega sztywny mega nerwowy mało komfortowy no i tych Kabli nie pochowali
 

a czy nie czytałeś czasami o TCR Advanced SL? Bo to inny rower. Ewentualnie naposz, gdzie pisali, że jest mega sztywny i mega mało komfortowy. 

 

Odnośnie kabli, też mi się to nie podoba ale swego czasu się nakręciłem na nowego Canyona Aeroad. Chciałem wersję z pochowanymi kablami (oczywiście wyprzedane). To, co mnie trochę zdziwiło, że pro peleton jeździ na Aeroadach z kablami na zewnątrz. I tak mi chodzi głową, co jest powodem (chyba tylko serwis). A jeśli Van der Poel ma kable na zewnątrz, to cały marketing o aero bierze w łeb :D Pozostaje tylko kwestia estetyki. 

 

Też tak czytałem podobno mega sztywny mega nerwowy mało komfortowy no i tych Kabli nie pochowali
 

a czy nie czytałeś czasami o TCR Advanced SL? Bo to inny rower. Ewentualnie naposz, gdzie pisali, że jest mega sztywny i mega mało komfortowy. 

 



#17 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:29

Mój TCR idzie lepiej pod górę, chyba właśnie z uwagi na tę sztywność. TCRy są uznawane za bardzo sztywne. Ale to nowe Teammachine, nawet jeżeli sztywności ma odrobinkę mniej, to pewnie w granicach nieodczuwalnych dla użytkownika. Ponadto ponownie podkreślam, że ja miałem porównanie z Teammachine sprzed kilku sezonów. Po prostu każdy nowy rower będzie sztywniejszy niż modele sprzed kilku lat. To porównanie ma się nijak do nowego Teammachine.

 

No i to nie jest tak, że TCR jedzie pod górę za darmo ;) Po prostu wrażenie jest takie, jakby bardziej żywiołowo reagował na naciśnięcia pedałów, dlatego też do sprintu się fajnie zbiera. 

 

Rozumiem, że interesowałby Cię ten model: https://www.giant-bi...d-pro-team-disc

 

O TCR dzwoń pytać do Wrocław Oporów i przede wszystkim Gorzów, Częstochowa i Warszawa-Fabryczna, te trzy ostatnie to najlepiej wyposażone salony Gianta pod względem szosy. 

 

Teammachine jest super, nie będziesz zawiedzony na pewno, jeżeli stylistyka Ci odpowiada. BMC jest jednak już katalogowo tańsze od TCR i wydaje mi się, że dostaniesz na niego nawet maleńki rabat. Będzie na koła karbonowe, choćby Evanlite, które bardzo polecam. Do pomiaru będziesz musiał dołożyć. A na marginesie, te koła w BMC nie są wcale złe. I na pewno nie są to kowadła. 


  • artho lubi to

#18 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:40

 A na marginesie, te koła w BMC nie są wcale złe. I na pewno nie są to kowadła. 

bonodbo, do przełaju może i nie są złe, ale do szosy w tej kategorii cenowej? Mają około 1800g, trochę średnio. Koła w Giancie mają uniwersalny stożek i 1452g (dane z ich strony). Nie oszukujmy się, to kolosalna różnica. 



#19 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1981 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:43

ciekawy jestem tego. W teście na cyclingtips znalazłem (https://www.cyclingw...nced-pro-disc-1

Despite those scantily clad cable housings exposed to the wind, Giant suggests its wind tunnel testing has the new TCR within a blowing leaf of its direct competition. At 40 km/h and compared to the likes of the Cervelo R5 Disc or Specialized Tarmac SL7, the new TCR is within half a watt of aero efficiency. Or put another way, you’ll likely need to book time in a wind tunnel to measure the difference. 

 

i jeszcze to ze strony bikeradad.com - https://www.bikerada...2021-giant-tcr/

Giant’s press material for the new TCR contains comparisons with three leading rivals – the Specialized S-Works Tarmac Disc, Trek Emonda SLR Disc and Cervélo R5 Disc – for weight, stiffness-to-weight and aerodynamics. That’s the blend of attributes these all-round race bikes are now looking to achieve.

The TCR Advanced SL Disc is said to out-perform all three rivals on most counts (the Emonda is lighter), though this is based on Giant’s own testing and, of course, against a very select number of bikes. The aerodynamic difference between the TCR and the Tarmac and R5 is also extremely small.

 

 

Szczerze, to na pierwszy rzut oka TCR nie wygląda na aero rower, tym bardziej jeśli się go postawi obok SL7. Kwestia, czy rurki u SL7 tylko wyglądają, na mega aero czy tak jest też w rzeczywistości i lekko zaokrąglone rurki TCR robią tą samą robotę. 

 

a czy nie czytałeś czasami o TCR Advanced SL? Bo to inny rower. Ewentualnie naposz, gdzie pisali, że jest mega sztywny i mega mało komfortowy. 

 

Odnośnie kabli, też mi się to nie podoba ale swego czasu się nakręciłem na nowego Canyona Aeroad. Chciałem wersję z pochowanymi kablami (oczywiście wyprzedane). To, co mnie trochę zdziwiło, że pro peleton jeździ na Aeroadach z kablami na zewnątrz. I tak mi chodzi głową, co jest powodem (chyba tylko serwis). A jeśli Van der Poel ma kable na zewnątrz, to cały marketing o aero bierze w łeb :D Pozostaje tylko kwestia estetyki. 

 

a czy nie czytałeś czasami o TCR Advanced SL? Bo to inny rower. Ewentualnie naposz, gdzie pisali, że jest mega sztywny i mega mało komfortowy. 

 

Materiały marketingowe Gianta, Speca czy Cervelo schowałbym głęboko i zapomniał o nich. Tam piszą bajki. Nie ma szans, żeby TCR równał się aerodynamicznie z SL7 i magazyn Tour to zmierzył w tunelu. Natomiast to nie jest tak, że jadąc na mniej aerodynamicznym rowerze zostajesz w tyle, przy konkurentach jadących na aerodynamicznych rowerach. Mi się przynajmniej nigdy nic takiego nie zdarzyło i na wyścigach też tego nie widziałem. TCR 2021 jest poprawiony aerodynamicznie względem modelu 2020, ale do SL7 mu jednak daleko.

 

Co do kabli, to ich wpływ na aerodynamikę porównałbym z nieogoloną nogą, tego się nie da zmierzyć, choć pewnie jakiś marginal gain jest i na 100 km byłbyś szybszy o 2,5 sekundy, gdyby ktoś jechał taki TT. Takie elementy to czynniki o promilowym znaczeniu przy pozycji samego kolarza. 



#20 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:53

Czyli Ty w swoim prywatnym tunelu zmierzyłeś, że tcr daleko aerodynamicznie do sl7?

 

 

Odnośnie kabli, też mi się to nie podoba ale swego czasu się nakręciłem na nowego Canyona Aeroad. Chciałem wersję z pochowanymi kablami (oczywiście wyprzedane). To, co mnie trochę zdziwiło, że pro peleton jeździ na Aeroadach z kablami na zewnątrz. I tak mi chodzi głową, co jest powodem (chyba tylko serwis). A jeśli Van der Poel ma kable na zewnątrz, to cały marketing o aero bierze w łeb :D Pozostaje tylko kwestia estetyki.

 

Kokpit jest "wadliwy" i canyon odradza jego użytkowanie, wszyscy jeżdżą na tym z poprzedniego modelu

 

Mathieu-van-der-Poel-broken-Canyon-Aeroa





Dodaj odpowiedź