Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Karbon Do 15Tyś


314 odpowiedzi w tym temacie

#21 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:54

bonodbo, do przełaju może i nie są złe, ale do szosy w tej kategorii cenowej? Mają około 1800g, trochę średnio. Koła w Giancie mają uniwersalny stożek i 1452g (dane z ich strony). Nie oszukujmy się, to kolosalna różnica. 

 

A waga tych kół to nie jest 1663 g? 



#22 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:57

Chyba, niestety nie, znalazłem to: 

https://www.theprosc...s-700c-wheelset

 

1675g mają DT 1800 spline, w BMC są 1850 spline :(  



#23 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 07:58

Czyli Ty w swoim prywatnym tunelu zmierzyłeś, że tcr daleko aerodynamicznie do sl7?

Niet, bazowałem na wynikach przedstawionych przez Magazyn Tour, jak chcecie, to znajdę i wkleję tu link, a niecierpliwych odsyłam do forum WeightWeenies. Dla mnie wyniki a tunelach mają średnie znaczenie przy tym, co dzieje się w terenie. Fajnie czytać o super właściwościach, ale w życiu jak jest, to każdy z nas wie :)

 

Uzupełnię: z badania w tunelu i wyników Magazynu Tour wynika, że TCR jest mniej aerodynamiczny od SL7. Zwracam jednak uwagę, że porównywano rowery takie, jakie są katalogowo złożone. Tarmac SL7 ma sporo wyższe koła i aerodynamiczną kierownicę (płaską). Gdyby TCRa wyposażyć tak samo, to różnica mogłaby znacznie stopnieć, co jest oczywiste. 



#24 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:10

Bonobo, jeśli byś gdzieś znalazł link, to chętnie poczytam. Dziękuję. 

Jak pisałem wyżej, dla mnie SL7 czy Aeroad wyglądają znacznie bardzie aerodynamicznie niż TCR. W kwesti tunelów - fajna sprawa ale w realnym życiu wiatr nie wieje idealnie prosto czy pod kątem 3 stopni. Myślę, że musieliby rower "obwiać" dookoła, aby uzystać kompletny wynik. Do tego porównianie prosta, zjazdy, podjazdy... 



#25 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:16

Fajnie czytać o super właściwościach, ale w życiu jak jest, to każdy z nas wie

W życiu jest tak, że nie ma to żadnego znaczenia a właśnie o tych "super właściwościach" piszesz :ph34r: 99% rowerów szosowych w granicach tych 12-15k jest obiektywnie bardzo dobra, wystarczy dobrać ten, który charakterem/geometrią odpowiada potrzebom użytkownika

Gadanie o różnicy w aerodynamice na ramie czy pochowanych kablach przy amatorskich warunkach może tylko wywoływać uśmiech na twarzy, nie te waty i prędkości. Kupować to co nam się podoba wizualnie i tyle

 

 

Jak pisałem wyżej, dla mnie SL7 czy Aeroad wyglądają znacznie bardzie aerodynamicznie niż TCR.

 

Za kilka lat okaże się, że to jednak okrągłe, cienkie rurki są najbardziej aero
 


  • beskidbike i Robert74 lubią to

#26 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:20

Z obserwacji na naszych ustawkach mogę bez wahania powiedzieć, że SL7 kompletnie nie odjeżdża TCR’owi! To TCR nawet częściej jest z przodu!
  • artho lubi to

#27 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:27

Trochę odbiegliśmy od tematu. Maksio2011 - podsumowanie jest takie - bierz to, co jest dostępne i co ci się najbardziej podoba.

Dla mnie TCR z roku 2021 jest bezkonkurencyjny, tam nie będziesz musiał nic wymieniać, rower praktycznie kompletny. Ale to moja opinia i TCR nie jest tym, który podoba mi się najbardziej - jest to głos rozumu. 

Niestety sytuacja na rynku jest trudna - kupujmy rowery, tak szybko schodzą :D 

 

Jak będziesz miał FTP jak Filippo Ganna, który ostatnio (07.04) na Teneryfie na treningu kręcił 400W przez 1,5h (dane ze Stravy), to i tak nie będzie znaczenia, na którym z rowerów pojedziesz.


  • artho lubi to

#28 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:30

Z obserwacji na naszych ustawkach mogę bez wahania powiedzieć, że SL7 kompletnie nie odjeżdża TCR’owi! To TCR nawet częściej jest z przodu!

 

Hah, no ostatnio kolarz na SL7 dawał takie zmiany, że kolarz na TCRrze błagał, żeby to się skończyło, więc tutaj to zależy od dnia i okoliczności ;D 

 

W życiu jest tak, że nie ma to żadnego znaczenia a właśnie o tych "super właściwościach" piszesz :ph34r: 99% rowerów szosowych w granicach tych 12-15k jest obiektywnie bardzo dobra, wystarczy dobrać ten, który charakterem/geometrią odpowiada potrzebom użytkownika

Gadanie o różnicy w aerodynamice na ramie czy pochowanych kablach przy amatorskich warunkach może tylko wywoływać uśmiech na twarzy, nie te waty i prędkości. Kupować to co nam się podoba wizualnie i tyle

 

 

 

Za kilka lat okaże się, że to jednak okrągłe, cienkie rurki są najbardziej aero
 

 

Ja właśnie o tym pisałem, w życiu nie jest tak, że zostajesz w tyle, bo masz mniej aerodynamiczne rurki. Noga się liczy, bez względu na to, jaki jest rower. I zupełnie się zgadzam z wszystkim, co napisałeś. Ale nie możemy też zaprzeczyć, że opór aerodynamiczny ma znaczenie w kolarstwie, w związku z czym twierdzę, że katalogowo złożony SL7 zje TCRa też w katalogowej konfiguracji na czterdziestokilometrowym TT, zakładając taki sam kierunek wiatru i tego samego kolarza, jadącego z taką samą mocą.  


  • Bzyk i artho lubią to

#29 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:36

Właśnie byłem w salonie u siebie w mieście gdzie mają Gianta i Treka. Bardzo chciał mnie Pan przekonać do emondy argumentując że jednak TCR jest zrobiony na chińskiej taniosci

#30 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:45

Właśnie byłem w salonie u siebie w mieście gdzie mają Gianta i Treka. Bardzo chciał mnie przekonać do emondy argumentując że jednak TCR jest zrobiony na chińskiej taniosci

 

to radzę już tam więcej nie chodzić :D 

Przedstawili ci jakieś konkretne argumenty? 



#31 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:50

Argumentacja hm było coś w stylu żebym sobie poczytał w necie że jest zrobiony na najtańszych chinskich komponentach

#32 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:55

:lol:  a to tajemna wiedza. Rozumiem, że Giant się łamie jak na niego siadasz? :D co za absurd. Czy ma na myśli, że inne komponenty shimano są ładowane do rowerów? Gość ma chyba straszne ciśnienie na sprzedaż tej Emondy. 



#33 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:58

Trzeszczy, wygina a w końcu się złamie :lol: Ta ultegra w treku też jakoś lepiej działa a i tego kilograma więcej w "ultralekkim rowerze" w ogóle nie czuć. I jakie logo duże, fajne



#34 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 08:58

ciekawe, może Giant kupuje chińskie podróbki Ultegry :D 

Wydaje mi się, że u Gianta nawet koła nie są chińskie tylko robią je ze swojego karbonu.

A może Trek robi koła z amerykańskiej stali, dlatego w tej kategorii cenowej (emonda SL6 disc) jest o kilogram cięższa. 

 

Tak poważnie, Trek na żywo wygląda świetnie, byłem bardzo zaskoczony nową emondą (na rok 2021). Pozostaje value for money. 

Nie twierdzę, że Giant jest z nich najlepszy, tylko policz - jeśli będziesz chciał upgrad roweru - dobre koła karbonowe (giant w standardzie) - upgrade minimum 4-6k PLN, pomiar mocy 1300 PLN (jednostronny, w Giancie w cenie masz obustronny). Za kilkaset złotych możesz do gianta kupić zintegrowany kokpit i wtedy wyglada na maxa.  

 



#35 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:00

Jeśli dobrze kojarzę, ramy Treka powstają w fabrykach Gianta ;) Poza tym są opinie, że ramy Gianta są jednymi z najbardziej dokładnie wykonanych. 

Ja bym wybrał TCRa Pro Team 2021. Chyba najbardziej rozsądnie zbudowany rower. Nie ma słabych punktów, zwykłemu użytkownikowi niczego nie zabraknie, nie dopłacasz za rzeczy zbędne, mające małe znaczenie, jakieś zintegrowane kokpity itp.

A teraz zejdźmy na ziemię... Te wszystkie rozważania o aero są śmiechu warte. Oprócz efektu wizualnego nikt ze zwykłych śmiertelników tego nie wykorzysta.

 

Z obserwacji na naszych ustawkach mogę bez wahania powiedzieć, że SL7 kompletnie nie odjeżdża TCR’owi! To TCR nawet częściej jest z przodu!

Jestem niemal pewien, że użytkownik tego TCRa byłby również lepszy na w pełni sprawnym technicznie Tribanie i Sorze ;) ponieważ różnice w poziomie sportowym amatorów są o wiele większe niż może dać odrobinę lepszy sprzęt ;)

Także... lepiej trenować niż kupować :D


  • Robert74 i bonobo lubią to

#36 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:04

Odnośnie kabli, też mi się to nie podoba ale swego czasu się nakręciłem na nowego Canyona Aeroad. Chciałem wersję z pochowanymi kablami (oczywiście wyprzedane). To, co mnie trochę zdziwiło, że pro peleton jeździ na Aeroadach z kablami na zewnątrz. I tak mi chodzi głową, co jest powodem (chyba tylko serwis). A jeśli Van der Poel ma kable na zewnątrz, to cały marketing o aero bierze w łeb :D

Słabo szukałeś odpowiedzi :)

MvdP jeździ z kablami na wierzchu przez tę aferę z nowym kokpitem. Musieli nawiercić ramę, żeby połączyć kable z osprzętem.

#37 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:05

Tak poważnie, Trek na żywo wygląda świetnie, byłem bardzo zaskoczony nową emondą (na rok 2021). Pozostaje value for money.

Nawet myślałem o kupnie sl6 a skończyłem z używanym krossem vento 7.0 2018 :ph34r: Wymieniłem mostek, kierownicę, kasetę, łańcuch i opony i całość wyszła mniej niż połowa ceny emondy. Już nie mówię, że kross w rozmiarze xl realnie waży 200g mniej niż emonda 56 w katalogu


  • beskidbike lubi to

#38 Maksio2011

Maksio2011
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:08

Z tym Giantem jest tylko jeden problem ten nowy na 2021 kosztuje 18k :( ja mam 15k A wątpię żeby ktoś mojego spece alu kupił za 3 k. Chyba że macie info że gdzieś można negocjować ceny. Niby tak mało brakuje a jednak dupa. Ten z 2020 byłby w moim zasiegu

#39 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:10

ciekawe, może Giant kupuje chińskie podróbki Ultegry :D

Wydaje mi się, że u Gianta nawet koła nie są chińskie tylko robią je ze swojego karbonu.

Nie ma czegoś takiego jak chińskie podróbki Ultegry. Giant po prostu ładuje mniej kasy w marketing/dystrybucję w Polsce niż Trek, jest nieco mniej znany i dlatego sprzedawcy preferują wciskać Treka i Speca. Fabryki Gianta przez lata robiły i nadal pewnie robią karbonowe ramy dla innych producentów (kiedyś także niektóre dla Treka). Cały świat jeździ i chwali sobie Gianty. Słuchaj co bonobo prawi bo zna się jak mało kto tutaj ale jednocześnie bez domieszki zbędnego ciśnięcia hamulcom tarczowym, nowym rowerom itd. Giant będzie zarąbistym zakupem, śmiało go bierz. Oczywiście ze Specem absolutnie problemów nie będzie zaś BMC będzie bardziej egzotyczny na polskich drogach. A Giant to właściwy balans, nie płacisz za powietrze i markę aż tyle, na start ładna waga, sensowne koła i ta prostota. To jest piękny rower właśnie za swoją prostotę, brak zbędnego wydziwiania tu i tam. Zdecydowanie rower na lata.

 

A może Trek robi koła z amerykańskiej stali, dlatego w tej kategorii cenowej (emonda SL6 disc) jest o kilogram cięższa.

Emonda SL6 Pro ma między innymi ważące prawie 1700g karbony :D... Po prostu jest to rower droższy, oferujący w tej samej cenie mniej niż Giant. Takie zawirowania mamy na rynku rowerowym COVID-owe. Zresztą Giant też jeszcze może cenami pójść w górę.



#40 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 645 postów

Napisano 15 kwiecień 2021 - 09:15

Nie ma czegoś takiego jak chińskie podróbki Ultegry. Giant po prostu ładuje mniej kasy w marketing/dystrybucję w Polsce niż Trek, jest nieco mniej znany i dlatego sprzedawcy preferują wciskać Treka i Speca. Fabryki Gianta przez lata robiły i nadal pewnie robią karbonowe ramy dla innych producentów (kiedyś także niektóre dla Treka). Cały świat jeździ i chwali sobie Gianty. Słuchaj co bonobo prawi bo zna się jak mało kto tutaj ale jednocześnie bez domieszki zbędnego ciśnięcia hamulcom tarczowym, nowym rowerom itd.

Arurooo3, przecież wiem, dlatego tej wielki uśmiech przy poście. Odnosiłem się do tego, co koledze powiedział sprzedawca. Mój cały komentarz był sarkastyczny. Zgadzam się z tym, że Giant jest najrozsądniejszym wyborem. 

 

@maksio2011 - co do cen, jeszcze rok temu byś pewnie dostał 10-15%, aktualnie nie wiem, Cena poszła trochę w górę. Musisz sobie zrobić za i przeciw, wszystko przeliczyć i wtedy decydować. Nie są to małe pieniądze, trzeba podejść do tematu z chłodną głową. Dla jednego 3k więcej będzie akceptowatelne a inni mają żonę :D 





Dodaj odpowiedź