Skocz do zawartości


Zdjęcie

Specialized Roubaix 2021 Sport, R.54


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2021 - 14:03

Nowa rama, nowe koła, stare klamoty :) czekałem na lepsze warunki pogodowe ze zdjęciami, ale ciągle coś się działo. Dziś małe okno pogodowe, ale wiatr chciał mocno przewrócić rower.

 

W lutym zawitałem do oddziału Speca po mostek future stem i zapytałem o ramę Sworksa czy jest gdzie dostępna. Powiedzieli, że nie, ale za to zaproponowali sprzedaż samej ramy roweru który mają jeszcze w pudle. OK, pomyślałem, pokalkulowałem i się zgodziłem. Dojechały nowe koła, klamoty przełożyłem (w sensie serwis przełożył) ze starego rowerka i tak jestem szczęśliwym posiadaczem nowej kolarki :)

 

Geometria tego roweru jest odczuwalnie inna niż poprzedniej wersji. Tu rozmiar 54 jest dla mnie w sam raz, na poprzedniej wersji czułem się mocno rozciągnięty. Teraz już wiem, że i tak powinienem był brać 54 i dać krótszy mostek, siodło do przodu. Teraz na łapach jestem 1cm wyżej, a mam 2 podkładki mniej. Po zmianie ramy jeździ mi się wygodniej, a po zmianie kół zauważalnie szybciej/lżej, ale też mocniej buja na wietrze. 

 

- rama - Specialized Roubaix Sport 2021, r. 54, future shock 2.0

- koła - Farsports Feder FSD35CM, piasty nowa wersja DT 240, szprychy sapim cx-ray, 21mm wewn.

- opony - Conti 4000SII 28mm

- dętki - Conti supersonic

- sztyca - Sworks Pave (ta nowa wersja bez elastomeru)

- siodło - Specialized Power Elaston

- kierownica - Accent execute carbon, 420mm

- owijka - Supacaz Carbon blue

- mostek - Sworks Future Stem 100mm

- klamki - Ultegra Di2

- przerzutka przód - Ultegra 6870

- przerzutka tył - Ultegra 8050 SS

- korba - Dura Ace 9000 50/34, czyli najlepsza i najładniejsza korba ever :)

- kaseta - Dura Ace 9000 11-25

- łańcuch - Dura Ace 9000

- tarcze - XTR 140mm

- hamulce - RS805 (pierwsza wersja shimanowskich flat mount)

- lampki Infini Lava

- koszyk - Elite Rocko

- licznik - Wahoo Bolt

- pedały - Shimano ES600

 

Waga gołego - 7.26kg

jak na fotkach (pedały, licznik, mocowanie licznika, czujnik, koszyk, lampki) - 7.7kg

 

IMG-9891-kopia.jpg

 

IMG-9894.jpg

 

IMG-9897.jpg

 

IMG-9901-kopia.jpg



#2 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 03 maj 2021 - 15:08

Ładny, aczkolwiek ciężkawy - oczywiście porównuję do swojego oreo.


  • cauchy i artho lubią to

#3 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2021 - 15:34

bo ma 350g balast amorka z przodu  :lol:



#4 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 03 maj 2021 - 16:06

Piękna jest ta rama nowego Roubaix, bardzo mi się podoba od początku.

Koszyki deva i można jeździć :)
  • cauchy lubi to

#5 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 03 maj 2021 - 16:09

Fajnie wyszło. Waga jest bardzo spoko - przecież to nowoczesny rower "wygodny" a nie ultralight wspinaczkowy. Look jest dość mocno "pochowany", rower nie krzyczy, dość stonowany stylistycznie wyszedł elegancko no i ta nutka epoki która minęła w postaci korby dodaje tylko oryginalności. Mówisz, że obie tarcze 140stki?

 

Roubaix to raczej nie moja rzecz ale rozważałem Diverge-a. Przyznam, że ciekaw byłem, czy się jednak nie skusisz na Diverge-a, no ale może na kolejny rower. Jako, że rozglądam się powoli za kołami (głównie do szosy) to mam pytanie - jak wagowo realnie wychodzą?


  • cauchy lubi to

#6 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2021 - 16:32

wyszły 1290g z tymi standardowymi szprychami sapima

teraz patrzę na Vinci Tore 35mm z ich wagą 1200g no nie powiem kusząca propozycja, tylko szkoda że jak szukałem to akurat nie było :/ zależało mi na nowoczesnej szerokiej wewn. obręczy. Vinci mają 19mm, moje 21mm. 

 

Diverge jednak nie dla mnie bajka, na gravelove klimaty Sirrus za 2.5tysPLN całkowicie mi wystarcza :)


  • artho lubi to

#7 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2198 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2021 - 16:33

Ta korba jest ponadczasowa, do tego dobrze komponuje się z tarczami. A waga jak na tego typu rower - świetna!

Dobre zdjęcia!
  • cauchy lubi to

#8 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 03 maj 2021 - 16:55

No właśnie ten Twój Sirrus to spoko opcja. Gravele po prostu muszą ogarnąć się cenowo, to jest nieporozumienie, że aluminiowa w miarę współczesna rama kosztuje 5000zł (+500zł za osprzęt Sory). Można oczywiście taniej u Marina/Rometa i wielu innych, ale zawsze będzie jakiś feler, np. szybkozamykacz w 2021 roku. To się zmieni, płacimy za nowość komponentów, ram itd..

 

1290g bardzo w porządku waga dla kół. U Evanlite-a/Dandyhorse-ów jeszcze takiej opcji nie ma. Jak będę mieć 12-stkę z przodu to będę zadowolony, jak uda się niżej, 11stka bądź 10tka z przodu to lecimy z Emondą SL poniżej 7kg. Ale na razie research, zakup pewnie bliżej wakacji o ile nie po. Ciągle jeszcze na spokojne zbieram komponenty do gravela.

 

Roubaix wyszedł super, pewnie na razie bez planów na przebodwy i dalsze dłubanie? :D



#9 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maj 2021 - 17:02

jak chcesz 10tkę z przodu to chyba tylko Extralite? tak jak ten kolo na YT, rideinjapan czy jakoś tak, on też klecił ultralight na ramie emondy

dla mnie te 35mm to już max żagiel, serio czuję teraz każdy mocniejszy dmuch ze skosa 

 

EDIT: nie no, żadnego dłubania już, jest jak powinno być :) może kable mogły być krótsze, bo były robione pod 110mm i teraz jak siedzę to widzę przed sobą kabel od prawej klamki, a w poprzednim rowerze tego nie miałem i trochę mi lakier z przodu trze. Więc być może jak będę się udawał na kolejny urlop latem (nierowerowy) oddam kable do skrócenia.



#10 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2825 postów

Napisano 03 maj 2021 - 17:19

No niestety prawdopodobnie 10-tka to już tylko Extralite-y, ale one za komplet wychodzą ponad 10k PLN. Więc raczej tak daleko nie celuję, liczę, że 11-stka czy lekka 12-stka jest możliwa, ewentualnie na składanych po prostu. Ale to na spokojne, muszę się jeszcze sam lepiej pomierzyć choćby pod wybór szerokości kokpitu. Przyznam, że doceniłbym coś w rodzaju mostka regulowanego, gdzie mógłbym potestować rożne długości czy pochyły.

 

To nie ten temat, nie chcę Ci śmiecić o Emondzie ale ROJ na ramie SLR zszedł na bodajże 6.1kg, ale tam już sama biżuteria, wartość jego roweru raczej przekracza 4 dyszki licząc w złotówkach. Choć w komentarzach podpuszczają go by choć na chwilę zrobił projekt sub-6kg, chociażby do zważenia, "dla sportu" - bo jest to realne, między innymi gdyby choć na chwilę założył lekkie 23c, mniejszą kasetę.. itd... :P.

 



#11 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 maj 2021 - 19:29

Bardzo fajny, "zrelaksowany" rower wyszedł. 

 


  • cauchy lubi to

#12 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 03 maj 2021 - 21:23

ładny! też latam na roubaix! :)



#13 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 listopad 2021 - 19:57

szoska wróciła z przeglądu rocznego - wymiana hamulców, owijki, łożysk w tylnej piaście, skrócenia i ułożenia kabli

no teraz żyleta :)  

owijka bardzo fajna, ciutkę się klei, ale już się polubiliśmy :) fotki może się uda jutro / pojutrze

natomiast nie udał się montaż tego dinksa do di2 - nie działa, więc zgłoszę reklamację do Shimano :(



#14 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 18 listopad 2021 - 09:17

szoska wróciła z przeglądu rocznego - wymiana hamulców, owijki, łożysk w tylnej piaście, skrócenia i ułożenia kabli

no teraz żyleta :)  

owijka bardzo fajna, ciutkę się klei, ale już się polubiliśmy :) fotki może się uda jutro / pojutrze

natomiast nie udał się montaż tego dinksa do di2 - nie działa, więc zgłoszę reklamację do Shimano :(

 

U mnie ANT+ Di2 siedzi w mostku :-D Idealnie się tam mieści razem z innymi kablami. Dobrze że nie stuka podczas jazdy bo bym rozbierał.. ;D



#15 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 listopad 2021 - 09:34

Łożyska w DT240 zużyły się przez jeden niecały sezon? 


  • 4gotten lubi to

#16 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 18 listopad 2021 - 09:46

Łożyska w DT240 zużyły się przez jeden niecały sezon? 

Może dlatego, że to nowa wersja piasty :P  Stare zdawały mi się trwać wiecznie.



#17 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopad 2021 - 10:25

też byłem zaskoczony, ale rzeczywiście pod koniec sezonu korbą na stojaku już ciężko się kręciło, w przeciwienstwie do MTB z 350tką, i korbą slx, tam lekko i bez wkładania dużej siły

teraz już lżej i niestety z 10x głośniej :P



#18 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1962 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 listopad 2021 - 12:25

A czy u Ciebie występują te słynne problemy z ratchetem w DT240? Masz wersję exp?



#19 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopad 2021 - 13:46

tak, to ten nowy exp

nie miałem tego incydentu co miał Dari i odpukać obym nie miał :P



#20 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1427 postów

Napisano 18 listopad 2021 - 14:33

Przestań się rozczulać i dawaj foty :)