Jump to content


Photo

Na Jakiej Bazie Chińczycy Zrobili Tą Ramę

rama; karbon; chińska;

30 replies to this topic

#21 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 posts
  • Skądśląsk

Posted 04 July 2021 - 21:01

No i super, że jeździsz tak solo ale zdawałoby się, że dość wyraźnie zaznaczyłem dwie opcje nie solo. Rozumiem, że czytanie ze zrozumieniem szkodzi dzisiaj, wiem też, że wymogi UCI są dość oczywiste dla wyścigów UCI. Ale mamy masę mniejszych wyścigów jak i ustawek wręcz prywatnych. :)

 

*chociaż będąc solo też jesteśmy nieraz uczestnikami ruchu a tam są inni, jak nie rowery to samochody etc....

Qrde, ale w nieoczekiwanym kierunku się temat rozwinął. :D  :D  :D  :D  :D


:) 


#22 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 04 July 2021 - 21:35

Nisza to nisza, ale prędzej czy później chyba tego typu pytania musiały się pojawić skoro wątek pojawia się coraz częściej.

 

 
Pytałeś o użytkowanie i dostałeś precyzyjną odpowiedź. U grupie użytkuje się tak samo.
Ja wiem, że sztuka zadawania pytań jest trudna ale może trzeba było wprost napisać, że chodzi o kwestię homologacji UCI a nie np. o odpowiedzialność cywilną związaną z wprowadzeniem produktu na rynek.

Bo wcale o homologację UCI nie chodzi, podczas luźnej ustawki ze znajomymi bądź z obcymi nie trzeba (chyba?) homologacji UCI. Pytanie jest dość oczywiste i nie trzeba go wcale bardziej doprecyzowywać - wszystko się kręci wokół faktu, czy ubezpieczyciel uzna "chińską ramę". Tak podczas ustawki jaki podczas wyścigu, czy to bardziej amatorskiego czy mniej.



#23 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 04 July 2021 - 22:23

Że niby się rozpadnie podczas użytkowania? Bez jaj.
Bez homologacji UCI w zawodach raczej nie będzie mogła być użyta, ale żeby podejżewać, że to robione jest z chińskiego papieru klejonego na smarki to gruba przesada ;)

 

 

rozpoznacie po nich jaka to kopia modelu firmowej ramy.

 

 

TT-X21 ?

 

To nie kopia TT-X21, tylko dokładnie to. Wyrób chińskiej manufaktury, sprzedają innym framesety, ci malują i sprzedają w detalu. Brandują też jako „SERAPH” i wtedy ramy są już pomalowane.
Ale czy jest to jakaś kopia "firmowej ramy"? Zależy co to oznacza. Czy ma być to kopia 1:1 jakiegoś Treka, Gianta itp? Wątpliwe.


  • Wojtek K.O.M. likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#24 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 July 2021 - 05:49

Zawsze myślałem, że ta cała homologacja to tylko w celach spełnienia wymogów na profile rurek i kształt ramy. Czy tam sprawdzane jest coś więcej?

#25 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 05 July 2021 - 07:38

Oprócz wymiarów i proporcji (czy mieszczą się w ramach regulaminu UCI) są ograniczenia na takie elementy, jak rura podsiodłowa, suport, rura dolna, widelec, konstrukcja i umiejscowienie główki ramy. 

 

Tu można zapoznać się z protokołem zatwierdzania ram UCI: https://www.uci.org/...rsn=c07e81c6_20

Oczywiście "UCI approved" zajmuje nieco czasu - wnioski muszą być zgłaszane do końca czerwca, zatwierdzenie obowiązuje od stycznia następnego roku. Oczywiście nie jest też darmowe, koszt to "jedyne" 5000 franków szwajcarskich (pełna procedura, uproszczone czy dodanie rozmiarów jest tańsze), co powoduje, że ramy nie przeznaczone do wyścigów UCI po prostu takiej certyfikacji nie mają, bo mieć nie muszą. Nawet jeśli są produktami znanych firm rowerowych.

Tym bardziej dotyczy to chińskich manufaktur, które nawet jeśli wyprodukują ramę spełniającą wszystkie wymogi UCI dotyczące wymiarów itp. to nie przewidują, że ktoś będzie startował na tych ramach w wyścigach UCI. 

 

Czy Wojtek K.O.M. będzie mógł ścigać się w wyścigach UCI/PZ KOL? Nie. Czy będzie mógł trenować do tych wyścigów? Oczywiście, że tak. Czy będzie mógł jeździć z kumplami na ustawki? Oczywiście, że tak. No chyba, że w regulaminie wewnętrznym miejscowych ścigantów będzie widniał zapis: ramy tylko zatwierdzone przez UCI 😁


  • Wojtek K.O.M. likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#26 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 05 July 2021 - 10:28

W sumie wcale by mnie nie zdziwiło, gdyby zapis o UCI był zawarty w regulaminach lokalnych (mniejszych i większych) wyścigów. W końcu jest to pewien standard, pewna międzynarodowa norma jakby nie patrzeć bezpieczeństwa. Idąc dalej podobne wymogi mogą mieć ubezpieczyciele. A podczas zawodów ma to znaczenie nie dla naszego bezpieczeństwa tylko wszystkich wokół.

 

Oczywiście trochę tutaj gdybam, może u nas jeszcze nie jest to standard ale może kiedyś będzie. Na szybko sprawdziłem regulamin Wyscig.cc Tomka Marczyńskiego i "UCI" się nigdzie nie pojawiło :).



#27 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 05 July 2021 - 10:48

[...] W końcu jest to pewien standard, pewna międzynarodowa norma jakby nie patrzeć bezpieczeństwa. [...]

 

Jak by nie patrzeć nie jest to norma dotycząca bezpieczeństwa. 



#28 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,883 posts

Posted 05 July 2021 - 11:49

Yudo znowu się zgrywasz czy o co chodzi bo już nie czaję?

 

Prozor to szuka, wrzuca linki a potem mam wrażenie, że 99% nie czyta ani pół zdania... (nie mówiąc już o temacie olejowym :P). Dorzucę jeszcze link do poszerzonego UCI Clarification Guide-a:

https://www.uci.org/...ulation-eng.pdf

 

 

 



#29 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 05 July 2021 - 12:00

Absolutnie się nie zgrywam. Te normy dotyczą nazwijmy to równowagi technologicznej w zawodach UCI. Czego przykładem jest np. wysokość skarpet. Strzelam, że 95% rowerów na drogach nie ma żadnej certyfikacji UCI. Czy uważasz, że wypuszczenie ich na rynek jest nieuregulowane? Zresztą w przytoczonym dokumencie jest: "All submitted models must meet all relevant ISO safety and quality requirements for framesets as well as any other standards applicable in the country of the event, Article 1.3.002. Therefore, the filled and signed Security Compliance Form must be submitted."

Normy ISO a nie normy UCi.

Jeszcze raz zwracam uwagę na sformułowanie "normy ISO".

A normy ISO to:

  • EN ISO 4210-1:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 1: Terms and definitions;
  • EN ISO 4210-2:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 2: Requirements for city and trekking, young adult, mountain and racing bicycles;
  • EN ISO 4210-3:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 3: Common test methods;
  • EN ISO 4210-4:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 4: Braking test methods;
  • EN ISO 4210-5:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 5: Steering test methods;
  • EN ISO 4210-6:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 6: Frame and fork test methods;
  • EN ISO 4210-7:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 7: Wheels and rims test methods;
  • EN ISO 4210-8:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 8: Pedal and drive system test methods;
  • EN ISO 4210-9:2014 - Cycles - Safety requirements for bicycles - Part 9: Saddles and seat-post test methods;
  • EN ISO 8098:2014 - Bicycles for young children - Safety requirements and test methods

  • 4gotten and ibanezz like this

#30 Wojtek K.O.M.

Wojtek K.O.M.
  • Użytkownik
  • 187 posts
  • Skądśląsk

Posted 05 July 2021 - 13:58

 

To nie kopia TT-X21, tylko dokładnie to.

 

Teraz już wiem że to model TT-X21 i  nie jest to kopia żadnej ramy znanego producenta.


:) 


#31 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,617 posts
  • SkądSulęcin

Posted 05 July 2021 - 19:15

No tak. Masz oryginalną ramę chińskiej manufaktury ;) 👍


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic