Wybór ramy
Started By
Muniek
, 23 sie 2007 08:54
846 odpowiedzi w tym temacie
#329
Napisano 27 lipiec 2010 - 16:15
Jaki rozmiar ramy meridy dla wzrostu 186cm? L czy XL? Moje wymiary http://zapodaj.net/e...86029e.jpg.html Co brać lepiej? Będę dźwięczny za odpowiedź :-)
#330
Napisano 27 lipiec 2010 - 19:10
Miałem podobny dylemat, kiedy planowałem nabyć drogą kupna swoją Meridę. Mój wzrost to 182 cm i wahałem sie czy kupić ramę w rozmiarze M czy L. Przymierzyłem się w sklepie do rozmiaru L i już nie chciałem mniejszej ramy. Ale jeżeli nie lubił bym bardzo pochylonej pozycji to wtedy pewnie wybrałbym ramę w rozmiarze M.
Jak nie wiesz, jaką pozycję na rowerze lubisz to kup mniejszy rozmiar ramy.
Pozdr.
R...
Jak nie wiesz, jaką pozycję na rowerze lubisz to kup mniejszy rozmiar ramy.
Pozdr.
R...
Merida Scultura Disc 6000 - Black Power
#333
Napisano 27 lipiec 2010 - 19:54
Panowie pozwolę sobie skopiować swój wpis również tutaj bo pośrednio dotyczy też rozmiaru/doboru ramy.
"Witam wszystkich,
Panowie co sądzicie o takich propozycjach na pierwszą szosę?
1. http://rowery.onet.p..._f5,sprzet.html
2. http://www.ssc.pl/trek2010/21.html
Trek tańszy ale Felt z karbonu. Czy to dobry wybór?
Nie wiem też do końca jak z rozmiarem. Trek był 56 i czułem się na nim trochę ściśnięty, choć nie było się gdzie przejechać nawet. Znowu na Felt 58 czułem się bardzo wyciągnięty i czułem jak całe ciało opieram na rękach, usztywnionych przez to i wyprostowanych.. Mierzę 183cm wzrostu."
Proszę o porady.
Pozdrawiam.
"Witam wszystkich,
Panowie co sądzicie o takich propozycjach na pierwszą szosę?
1. http://rowery.onet.p..._f5,sprzet.html
2. http://www.ssc.pl/trek2010/21.html
Trek tańszy ale Felt z karbonu. Czy to dobry wybór?
Nie wiem też do końca jak z rozmiarem. Trek był 56 i czułem się na nim trochę ściśnięty, choć nie było się gdzie przejechać nawet. Znowu na Felt 58 czułem się bardzo wyciągnięty i czułem jak całe ciało opieram na rękach, usztywnionych przez to i wyprostowanych.. Mierzę 183cm wzrostu."
Proszę o porady.
Pozdrawiam.
#336 Gosc_Bullet_*
Napisano 27 lipiec 2010 - 20:41
Tak, teraz link działa.
Za tę cenę ( 5 tyś ) ten Felt to fajna okazja. Na Twoim miejscu poprosiłbym tylko o zamianę kół, na coś innego - może jakieś tanie Mavic - Harucki tym handluje w Harfie, bo te Shimano co tam wstawili to słabiutke są na nasze drogi - szczególnie jeżeli trochę ważysz przy 183 cm wzrostu - moim zdaniem właściwy jest tu rozmiar 56 - mam 182 cm i taka jest dla mnie idealna.
Jeżeli szkoda Ci tych 5 tyś na Felta, to ten Trek też nie byłby zły, jeżeli nie jezdzisz wyczynowo, to nie jest pewien, czy ten karbon Ci jest potrzebny do szczęścia.
Na Twoim miejscu przeszedłbym się jeszcze do Matuszewskiego we Wrocławiu - może złożyli by Ci coś równie dobrego, ale na Campagnolo ?
Za tę cenę ( 5 tyś ) ten Felt to fajna okazja. Na Twoim miejscu poprosiłbym tylko o zamianę kół, na coś innego - może jakieś tanie Mavic - Harucki tym handluje w Harfie, bo te Shimano co tam wstawili to słabiutke są na nasze drogi - szczególnie jeżeli trochę ważysz przy 183 cm wzrostu - moim zdaniem właściwy jest tu rozmiar 56 - mam 182 cm i taka jest dla mnie idealna.
Jeżeli szkoda Ci tych 5 tyś na Felta, to ten Trek też nie byłby zły, jeżeli nie jezdzisz wyczynowo, to nie jest pewien, czy ten karbon Ci jest potrzebny do szczęścia.
Na Twoim miejscu przeszedłbym się jeszcze do Matuszewskiego we Wrocławiu - może złożyli by Ci coś równie dobrego, ale na Campagnolo ?
#337
Napisano 27 lipiec 2010 - 20:50
Zdecydowanie felt, znacznie lepsza rama, a koła nawet te shimanowskie będą i tak lepszej jakości od tych badziewnych bontragerow, chociaż ich zamiana na coś typu Aksium czy Fulcrum 7 byłaby super posunięciem.
Kupisz tego alu treka i bez sensu bedzie w przyszłości ładować w niego cokolwiek wyższej klasy jeśli chodzi o koła czy osprzęt, bo rama wszystko zepsuje. Dołóż do Felta i będziesz miał świetny rower z możliwością upgrade'u w przyszłych sezonach, wg mnie nie ma sie co zastanawiać.
Kupisz tego alu treka i bez sensu bedzie w przyszłości ładować w niego cokolwiek wyższej klasy jeśli chodzi o koła czy osprzęt, bo rama wszystko zepsuje. Dołóż do Felta i będziesz miał świetny rower z możliwością upgrade'u w przyszłych sezonach, wg mnie nie ma sie co zastanawiać.
#339 Gosc_Bullet_*
Napisano 28 lipiec 2010 - 10:04
Bierz Felt'a. Nigdy ale to nigdy nie kupie już roweru na ramie aluminiowej.
Subiektywne oceny, bez słowa uzsadanienia opinii najlepiej zachowac dla siebie.
Jeżeli jeden rower kosztuje przykładowo 3 tyś., a drugi 5 tyś., przy czym ten pierwszy jest wykonany z dobrego stopu aluminium, a drugi z karbonu, a ktoś jezdzi sobie dla sportu i szkoda mu wydawac tych 5 tyś, to po co ma kupowac ten karbon ? To jakiś idealny materiał ? To, że ktoś nie miał szczęścia do ramy alu nie znaczy że sprzęt na tej ramie jest zły.
Zaje.... są na tym forum takie uwagi. ,,Nigdy nie kupię tego czy tamtego, bo nie''. Bez słowa wyjaśnienia. No i karbon jako materiał idealny. Najlepiej chiński ( kontynentalny chiński ) wyklepany przez chińskiego wieśniaka gumowym młotkiem pod miejscowym płotem.
A najlepiej złożyc rower na karbonie za XXX kasy, a potem postawic go w domu - niech stoi aby goście mogli go podziwiac. A potem za pół roku sprzedac.
#340
Napisano 28 lipiec 2010 - 10:19
Jakiś kompleksik ?
Otóż nie kupie już roweru na ramie alu, bo:
- nie
- jeździłem i jeżdżę rowerem na stalowej ramie
- alu daje słaby komfort jazdy - drgania
Dla Author, Kellys również ramy karbon klepie chińczyk. Ktoś cię oszukiwał przez całe życie, teraz powinieneś mi być wdzięczny za uświadomienie.
Każda ocena poza oceną laboratoryjną jest subiektywna, tak nawiasem mówiąc.
Dobra, bicie piany, biciem piany.
W sumie zdecydowałem się na ramę na ostre
http://www.brothercycles.com/gallery
Produkuje to Tange, także powinno być ok. Ramy Cinelli tez mają rodowód Tajwański a kosztują dwa razy tyle i nie są na mufach.
Alternatywą jest jeszcze firma Creme Cycles z Sopotu. Ramy Tange, osprzęt, przynajmniej dla mnie do wyrzucenia na starcie. Cena 2500.
Otóż nie kupie już roweru na ramie alu, bo:
- nie
- jeździłem i jeżdżę rowerem na stalowej ramie
- alu daje słaby komfort jazdy - drgania
Dla Author, Kellys również ramy karbon klepie chińczyk. Ktoś cię oszukiwał przez całe życie, teraz powinieneś mi być wdzięczny za uświadomienie.
Każda ocena poza oceną laboratoryjną jest subiektywna, tak nawiasem mówiąc.
Dobra, bicie piany, biciem piany.
W sumie zdecydowałem się na ramę na ostre
http://www.brothercycles.com/gallery
Produkuje to Tange, także powinno być ok. Ramy Cinelli tez mają rodowód Tajwański a kosztują dwa razy tyle i nie są na mufach.
Alternatywą jest jeszcze firma Creme Cycles z Sopotu. Ramy Tange, osprzęt, przynajmniej dla mnie do wyrzucenia na starcie. Cena 2500.