Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Do Ultra I Treningów Max ~11K


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 05 grudzień 2021 - 09:12

Cześć,

 

  Pytanie do bardziej orientujacych się w tym co jest obecnie na rynku, mam potrzebę zakupu nowego roweru szosowego na przyszłe lata do trzaskania dystansów w ultra (400-600km i dłuższych). Maszyna ma byc nie za ciężka , troche aero z mozliwościa doczepienia lemondki (raczej bez płaskiej kiery) i najlpeiej w już w karbonie. Napęd jaki mnie interesi to ultegra 11 rzedowa do tego chciałbym mieć możliowść założenia opon conajmniej 28mm (obecnie mam staszą szose scott s10 2014r na której max mi wchodzi 25mm i wydaje mi sie ze na szerszych bedzie duzo większy komfort). Narazie to co sobie poprzegladałem na necie to zainteresowały mnie produkty Gianta np. Propeler 1-se 2020 , TCR1 advanced, no ale niestety dostepnosć zerowa tego wszystkiego jak i niektorych innych modeli w podobnych cenach:|.

 

Rozmiar na 176cm wzrostu (moja obecna szosa ma rozmiar 54).

 

--

pozdrawiam,

Piotr

 

 



#2 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 05 grudzień 2021 - 11:12

Szukaj szybkiego road plusa, prędzej tam (niż w szosie aero) będziesz mieć możliwość zainstalowania szerszego kapcia oraz więcej otworów montażowych pod sakwy du ultra.

 

Ultegra + karbon + tarcze w 11k PLN? Raczej obecnie już niemożliwe.



#3 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 05 grudzień 2021 - 19:24

nie pisalem o tarczach, a wspomniane rowery sa na necie kolo 9900-10500 tylko ze wlasnie nie w kazdym ze sklepów widziałem "nie dostepny produkt" dlatego chcialbym sie zorientować co do jakis zbliżonych maszyn (np jakis innych marek) i sobie je przejżeć a obecnie nie bardzo sie orientuje w rynku co i jak

 

np https://sprint-rower...advanced-1-2021i drugi

https://sprint-rower...anced-1-se-2020

 

 



#4 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 05 grudzień 2021 - 19:46

No to jeżeli bez tarcz to pewnie da radę się zmieścić ze starą Ultegrą, natomiast zrozumiałem, że masz na myśli tarcze bo... pisałeś o szerszych oponach - tj. co najmniej 28mm, a hamulce szczękowe to zwykle niespecjalnie więcej ogarną.



#5 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 05 grudzień 2021 - 19:57

Przy tym dystansie to ja osobiście najpierw bym szukał siodła i optymalnej komfortowej pozycji i do niej dobierał ramę.

 

Wcale się nie zdziwię jak na takie dystanse przyda się jakiś dziwny wymiar np. ultra krótka rama.

Pytał bym kogoś kto jeździ ultra a nie ogólnie na forum.

Nie wątpię że przy złej pozycji na tym dystansie można mieć problemy nawet z szyją ;)


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#6 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 05 grudzień 2021 - 20:26

Na forum jest trochę niezłych ultrasów, tylko się nie wypowiedzieli. Ale też aero na ultra to dla mnie dziwny pomysł.



#7 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 05 grudzień 2021 - 21:10

U mnie już przy 200km mięśnie nie bardzo chcą trzymać sylwetkę (przysłowiowy kot na płocie ;), a przy 600km to nawet nie chcę sobie wyobrażać :D
To co mnie wtedy najbardziej odpręża to dolny chwyt.

 

Przy okazji przyszło mi do głowy że do bike fitingu można by mierzyć napięcie mięśniowe żeby ustalić komfortową pozycję i się okazało że już nawet coś takiego robią. Nie wiem czy akurat w kierunku komfortu, ale robią.

Wystarczy poszukać EMG + Bike Fitting


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#8 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 05 grudzień 2021 - 23:07

Moim zdaniem hamulce tarczowe w rowerze do ultra i treningów to duży plus. I nie chodzi tu o większą skuteczność hamowania, a raczej o o dość szybkie zużycie obręczy w przypadku hamulców szczękowych. Zdarza się, że jazda na trasie ultra, czy w czasie przygotowania d takiej imprezy odbywa się przy złej pogodzie. Błoto, piasek itd działają niezwykle niszcząco na aluminiowe bądź karbonowe powierzchnie obręczy. Dotychczas miałem tylko jeden rower do ultra i treningów i w moim przypadku byłem zmuszony wymieniać obręcze co 15-20 tkm. 
Przy budowie nowego roweru zdecydowałem się na tarcze i w ogóle tego nie żałuję. Wybrałem ramę z aluminium, bo do tej pory tylko na takich jeździłem. Nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu z powodu jazdy na takiej ramie, stąd doszedłem do wniosku, że karbon niewiele by wniósł. Przy tym nie jest zazwyczaj dużo lżejszy. Można zbudować lekki rower na aluminiowej ramie. Moja poprzednia Emonda z hamulcami szczękowymi ważyła ok. 7 kg, natomiast obecny rower na ramie Bowman Palace 3 z tarczami to ok. 7,7 kg. 
Rower do ultra jak najbardziej może być aero, to tylko kwestia odpowiedniego przygotowania ciała do jazdy w takiej pozycji. 24 godziny i więcej na lemondce to nic nadzwyczajnego. Dość często się zdarza, że na płaskich ultra czołówka jedzie nawet na rowerach typowo do jazdy na czas. W takim przypadku zyski są zauważalne.
Osobiście nie widzę za bardzo sensu upierania się przy osprzęcie na poziomie Ultegry. Nowa 105 działa bardzo dobrze i przy tym waży niewiele więcej, kosztując przy tym znacznie mniej. Osobiście zdecydowałem się na 105 z wyjątkiem tylnej przerzutki R8000. 
Oczywiście jeśli ktoś chce wydać więcej pieniędzy na lepszy osprzęt, karbonową ramę itp to jego wybór, choć w zakładanym budżecie trudno będzie znaleźć coś spełnaijacego wymagania. No chyba, że to będzie rower używany.
Rower do ultra nie musi posiadać żadnych mocowań na torby, sakwy itp. Jest sporo rozwiązań bagażowych, które obywają się bez tego.


  • piotrekla, artho i Dziaku lubią to

#9 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 06 grudzień 2021 - 18:21

Dzięki osobom powyżej za konretne odp chyba potrzbowałem takiego opisu jak ostatni zeby rozważyć też ramy alu i zweryfikować swoje oczekiwania - pewnie masz racje, że karbon za wiele nie wniesie jak bedzie to dobra/lekka rama aluminowa. W sumie to o zjechaniu po kilkunastu tysiacach obręczy by sie zgadzało (tak mniej wiecej wymieniałem sobie koła) ultra nie zaczynam dopiero , bo juz mam za soba iles tam dluższych wystepów/samodzielnych tras i brevetów na moim obecnym rowerze, ale czuje że on juz total się juz zużył (miałem tez na nim juz kilka upadków miejszych / większych) i poporstu potrzeba chociazby ze wzgledu bhp:) wymienic na nowy (obecnie mam nalatane na nim jakies 80tysi).

 

Z lemondką sie zaprzyjaźniłem dopiero od kilku tyś km (postanowilem spróbowac bo mimo dobrych rekawiczek / dobrej owijki i roznych ustawien kiery po dlugiej trasie i tak dretwiały mi nadgarski - moze  to wynik licznych urazów, mialem duzo razy skrecenia i jakies mniejsze/wieksze złamania... - na lemondce rece zaczyły mi "odpoczywać"). Na aero mi zalezy ze wzgledu na to, żeby sobie nieco podnieść średnią, siodełko mam w miare spoko wytrzymuje na nim dystans 300-400km bez wiekszego bólu tyłka (jakies dluzsze np pierscien ~600 odczywam troche ale da sie wytrzymać) - pewnie przełożyłbym je sobie do nowego bajka żeby zbytnio z tym elementem nie eksperymentować. 

 

Co do ultegry to wydaje mi sie ze jest poprostu lżejsza i lepiej działa w porównaniu do 105 - chyba ze jestem w błedzie.

 

Sakw zadnych nigdy nie zabierałem/i raczej nie bede montował - wydaje mi sie że wystarczy wziąć jakies nezbedne rzeczy do wiekszej podsiodłowej torby + kasiore zeby zawsze mozna bylo cos na jakiejs stacji zakupić. 

 

 

 



#10 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1035 postów
  • SkądStargard

Napisano 06 grudzień 2021 - 19:37

Nie wiem na ile ramach aero wpływa na poprawę osiągów (prędkość średnia). Z doświadczenia wiem, że kilka prostych zmian może dać zauważalną poprawę.
Można trochę zyskać jadąc z w kasku aero, obniżając pozycję (pamiętając o komforcie), zakładając opony o wysokim oplocie sparowane z lateksowymi dętkami. Do tego obcisły strój, no i lemondka o komfortowym gięciu rurek, tak żeby nie nadwyrężać nadgarstków.
Dzięki takim zabiegom można wyraźnie poprawić sobie prędkość "przelotową".
EDIT: W sumie przeglądając OLX wpadł mi w oko np taki Trek https://www.olx.pl/d...0&sliderIndex=0

Wiem, że "używka", z aluminiową ramą i tylko Shimano 105, ale ma kilka fajnych dodatków i świetne koła.



#11 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 07 grudzień 2021 - 07:26

Naprawdę? Aluminiowy rower na 105, UŻYWANY za 10 koła i to jeszcze trek? Bez jaj.



#12 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2883 postów

Napisano 07 grudzień 2021 - 09:07

Naprawdę? Aluminiowy rower na 105, UŻYWANY za 10 koła i to jeszcze trek? Bez jaj.

Przyszedł i znowu narzeka. Zaproponuj coś lepszego. Tutaj masz nie dość, że Treka to świetną Emondę ALR na karbonowych kołach z pomiarem mocy.



#13 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 07 grudzień 2021 - 09:09

Cenę podbijają koła i pomiar mocy ale to wciąż cena z czapy

#14 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 grudzień 2021 - 14:02

Ktoś tu pisał o jakimś rowerze do czegoś? Coś? Jak tam ten rower? Jest? Będzie? 



#15 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 23 grudzień 2021 - 14:27

Poczułem się wywołany :)

 

Przestałem troche ogladać dalej wątek przez to że raczej zaczeło to wygladać jak jakieś forum bankiera czy innego czegos podobnego....

 

Roweru nie ma i jeszcze pewnie troche będę dalej szukał narazie skłaniam się ku giantowi TCR advanced 1 r. 2021 na ultegrze - jest bez tarcz i jednak bez tarcz planuję....ze wzgledu na rożnice w cenie z conajmniej z 2k wiecej jest za podobny bajk na tarczcach (co uwazam za nieoplacalna inwestycje jednak) niż na szczękach.

 

Ze specyfikacji widziałem że tam da sie upchać 700x28C więc w porownaniu z 700x23/25 na jakich śmigam może to być troche wiecej komfortu w jeździe po jakis "dziurach" ponadto moje obecne koła też by tam pasowały np. jako drugi komplet ( vision trimax 45).

 

Myślalem też o Canyonie o którym tutaj bylo wspomiane - lecz duzo gorzej jest on dostępny.

 

 

Może ktos dosiada tego Gianta i moze podzielic sie jakimis swoimi uwagami co do użytkownia / tego jak sie sprawuje ?

 



#16 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 grudzień 2021 - 14:46

Sam rower jako frameset nie będzie ani gorszy ani lepszy od innych rowerów, z jakąkolwiek marką czy modelem go nie porównasz, jeżeli nie pytasz o jakąś specyficzną cechę - rower może Tobie bardziej lub mniej pasować pod względem konkretnych wymiarów. Jak ustalisz te wymiary odpowiednie dla siebie, to każdy rower będzie świetny, bez względu na to, jaki ma napis na ramie. 



#17 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 23 grudzień 2021 - 17:41

Ze specyfikacji widziałem że tam da sie upchać 700x28C więc w porownaniu z 700x23/25 na jakich śmigam może to być troche wiecej komfortu w jeździe po jakis "dziurach" ponadto moje obecne koła też by tam pasowały np. jako drugi komplet ( vision trimax 45).

 

 

Zanim podejmiesz definitywne decyzje co do ramy i opon, przyłóż się do tego tematu i "zrób doktorat" z zagadnienia "rzeczywista szerokość danego modelu opony na konkretnej szerokości obręczy". Bo może być niespodzianka  ;)



#18 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 grudzień 2021 - 14:37

Chyba co niektórzy pomylili temat dyskusji... Znowu trzeba pozamiatać. 

Posprzątane - wpisy znajdziecie tu: https://szosa.org/to...ialność/page-55- nie chciało mi się dzielić na społeczno-ekonomiczne i inne :P 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#19 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 04 marzec 2022 - 18:09

czesc, 

roweru nadal nie ma cieżko z dostepnością nowych czekałem na canyona cf 7/8 lub gianta tcr advanced 2 2022, i zaczalem szperac wsród używek jeszcze teraz i

mam pytanie co sądzicie o takich sprzętach:

 

https://szybkierower...ura-ace-r-55-m/

 

lub 

 

https://www.olx.pl/d...html#4a3612bd0e

 

oraz

https://szybkierower...lr-9-etap-r-54/

 

czy warto sobie nimi zawracac głowę czy lepiej darować i dalej czekać (niby na canyonie piszą ze dostepność na wiosnę , a giant to wogole nie wiadomo kiedy by był:/ ) ? 

 

 

 

 

 



#20 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 04 marzec 2022 - 21:44

Sporo, jak na sprzęty bez tarcz.

Ten z pomiarem ładny.



Dodaj odpowiedź