Sporo, jak na sprzęty bez tarcz.
Ten z pomiarem ładny.
Na ile mniej wiecej byś wycenił go żeby było ok i zeby nie było przepłacone ?
Napisano 05 marzec 2022 - 08:39
Ceny zupełnie realne patrząc na specyfikację (może domane mógłby być tego tysiaka tańszy).
Swoją drogą zastanów się czego chcesz bo różnica geo pomiędzy tcr a domane jest jednak znacząca.
E: https://www.olx.pl/d...html#77b990ee66 - dokupić koła i masz świetny sprzęt
Napisano 05 marzec 2022 - 08:57
https://szybkierower...ura-ace-r-55-m/
lub
https://www.olx.pl/d...html#4a3612bd0e
oraz
https://szybkierower...lr-9-etap-r-54/
czy warto sobie nimi zawracac głowę czy lepiej darować i dalej czekać (niby na canyonie piszą ze dostepność na wiosnę , a giant to wogole nie wiadomo kiedy by był:/ ) ?
Ja bym je rozważył, czemu nie - jeżeli nie szukasz sprzętu na długo tylko na najwyżej kilka lat i jeżeli te opcje są zadbane to w sumie wszystkie wydają się dość ciekawe.
Ten najstaraszy Giant TCR SL Team ma najniższą wagę, topowy osprzęt i jakoś to malowanie pasuje do sprzętu na hamulcach szczękowych, nawiązuje do lat minionych. Ten rower wydaje się dla mnie najbardziej kompletny i na swój sposób najlepszy z tych wymienionych. Oczywiście osprzęt dla prosów no i konfiguracja dla prosów: korba niekoniecznie w wysokie góry. Do tego osprzęt prosów kosztuje, więc podczas regularnych serwisów warto mieć na uwadze, że nie wydasz 100zł a raczej tu tysiąc tam tysiąc na drobne rzeczy. No albo zaczniesz degradować osprzęt ale w tym rowerze nagle wsadzić korbę 105 to najgorsza zbrodnia jaką można popełnić.
Kolejne przyjemne i zdecydowanie bliżej ziemi to ten drugi TCR, co prawda nudne czarne malowanie, no ale niektórzy muszą na rowerze czarno-czarnym pojeździć kilka lat aby się przekonać do kolorów. Rower nadal na bardzo wyczynowym osprzęcie, ale jednak już o połowę tańszym niż pierwszy, waga nadal w porządku, pomiar mocy jest.
Ja prywatnie wybierałbym chyba między tymi dwomia TCR-ami i pewnie wybrałbym tego z malowaniem a nie tego bez malowania, czyli ten ze sprzęciorem DuraAce, natomiast przelicz sobie prywatnie na swoją kieszeń i budżet bo głupia kaseta DA to dzisiaj ponad tysiąc złotych, łańcuch ze dwa razy w sezonie 200zł, a pierwsze po zakupie to pewnie będziesz chciał zmienić korbę na mniejszą, bo uznasz, że brakuje przełożeń w góry, więc np. za 50/34 wydasz ~2500zł. A niektórzy taki rower za kilka tysięcy i tak na raty biorą albo leasingi, więc tak samo jak przy samochodzie - premium auto to i serwis kosztuje premium - i tutaj akurat konkretnie za części a nie roboczogodzinę...
Treka w dywagacjach pominąłem - jakoś najmniej zainteresował mnie prywatnie. To bardzo dobry i ciekawy sprzęt na świetnym osprzęcie SRAM-a i do tego bezprzewodowym. Ba, w Domane masz te wszystkie IsoSpeed-y zwiększające komfort - warto rozważyć.
Napisano 05 marzec 2022 - 20:27
No ale ponownie: jeżeli Twoim planem i tak jest zdegradować ten rower bo Cię nie stać na serwis, to lepiej kupić faktycznie rower na osprzęcie Ultegra bądź 105. To są świetne grupy, które kosztują znacznie mniej. W innym wypadku potem powstają takie ulepy na korbach składanych z zębatkami z innej grupy, co widać i nieraz wygląda arcy-paskudnie.
Oczywiście rozumiem, że sytuacja czasem wymaga zastosowania innego komponentu (ot, choćby braki covidowe), ale ja osobiście nie jestem fanem kupowania sensownej całości by następnie powoli ową niszczyć.
To jest moje prywatne zdanie, wiem, że w tym kraju wielu się ze mną nie zgodzi, no ale żyjemy w kraju wszechobecnego druciarstwa, więc jest to zrozumiałe.
Napisano 05 marzec 2022 - 21:00
Nie chodzi o druciarstwo tylko o praktyczne podejście. Kiedy taki tcr w malowaniu sunweb był nowy i zapewne służył "wyższym celom" to serwisowanie go przy użyciu części wyłącznie DA może i miało jakiś sens. Teraz ten rower kosztuje 10k i wkładanie do niego kasety za 10% wartości sprzętu to ekonomiczny idiotyzm, 15 letniego auta też się zwykle w ASO nie serwisuje. A co do korby to shimano nie jest jedynym produentem tego typu osprzętu
BTW nóweczka dura ace niecałe 1900
https://www.cykloman...34,id18745.html
Napisano 05 marzec 2022 - 21:39
Tak, jeden jak najbardziej będzie serwisował piętnastoletni samochód w ASO bądź lepszym serwisie i tarcze wymieniał na oryginalne a drugi kupi tańszy zamiennik bądź przeszlifuje tarczę. W mojej opinii takiego fajnego TCR-a szkoda po prostu dla osoby, która po 2 latach użytkowania zrobi z niego wielkiego ulepa. I wiesz dobrze, że nie chodzi mi o wymianę głupiej kasety, bo w tym TCR-ze już i tak masz kasetę SRAM-a, tylko chodzi mi o to, co ktoś podchodzący do tematu "luźno" zrobi z tym rowerem za rok bądź dwa, gdy do wymiany będzie jeszcze korba a może i jedna z przerzutek.
Dla mnie po prostu tego konkretnego modelu szkoda, rower obecnie jest praktycznie jeden do jednego odpowiednikiem z zawodów, po prostu przykro byłoby mu wsadzić nagle korbę 105 .
Napisano 06 marzec 2022 - 07:35
Napisano 06 marzec 2022 - 08:57
Dla mnie po prostu tego konkretnego modelu szkoda, rower obecnie jest praktycznie jeden do jednego odpowiednikiem z zawodów, po prostu przykro byłoby mu wsadzić nagle korbę 105 .
Świat nie kończy się na shimano, używaną np. fsa slk można dorwać w świetnym stanie za 4 stówy
Rozmiar większy ale jeśli się komuś podoba - https://www.olx.pl/d...html#1a52347d7f
Napisano 06 marzec 2022 - 09:12
czy takie coś na łapie oznacza ze miał kiedyś jakąś kraksę / czy to raczej od opierania o np chropowata scianę ?
https://szybkierower...h_IMG_9770.jpg
i czy da sie jakos ocenic na ile są zużyte koła (powierzchnia hamujaca?)
https://szybkierower...ch_IMG_9777.jpg
https://szybkierower...ch_IMG_9743.jpg
nie mialem jeszcze w pełni karbonowych kół i nie wiem jak na to patrzeć (jedynie posiadałem takie z metalową powierzchnią hamującą).
Napisano 06 marzec 2022 - 09:26
...
Ja prywatnie wybierałbym chyba między tymi dwomia TCR-ami i pewnie wybrałbym tego z malowaniem a nie tego bez malowania, czyli ten ze sprzęciorem DuraAce, natomiast przelicz sobie prywatnie na swoją kieszeń i budżet bo głupia kaseta DA to dzisiaj ponad tysiąc złotych, łańcuch ze dwa razy w sezonie 200zł, a pierwsze po zakupie to pewnie będziesz chciał zmienić korbę na mniejszą, bo uznasz, że brakuje przełożeń w góry, więc np. za 50/34 wydasz ~2500zł. A niektórzy taki rower za kilka tysięcy i tak na raty biorą albo leasingi, więc tak samo jak przy samochodzie - premium auto to i serwis kosztuje premium - i tutaj akurat konkretnie za części a nie roboczogodzinę...
jeżdze na mazowszu , górki raczej mamy małe obecnie mam 53/39 + kaseta 11/28 i jest ok,
co do zmiany za 2,5k to sie nie zgodzę do konca chyba ze bedzie chodziło o długość ramion. Bo tak to rozumiem ze kupie sobie poporstu nowy blat odkrece stary i przykręce nowy...za jakis czas np:
https://bike-rs.pl/p...a,-czarny-/1171
50T maja po niecale 400
lub orginalny DA ~590 https://www.sbike.pl..._108_14120.html
Napisano 06 marzec 2022 - 11:58
czy takie coś na łapie oznacza ze miał kiedyś jakąś kraksę / czy to raczej od opierania o np chropowata scianę ?
o coś się otarł ale o co i w jakich warunkach to nie wiadomo, ja bym się czym takim nie przejmował - klamka nie jest elementem na stałe związanym z rowerem, nie masz nawet pewności, że została przerysowana będąc przykręconą do tego sprzętu
i czy da sie jakos ocenic na ile są zurzyte koła (powierzchnia hamujaca?)
https://szybkierower...ch_IMG_9777.jpg
https://szybkierower...ch_IMG_9743.jpg
nie mialem jeszcze w pełni karbonowych kół i nie wiem jak na to patrzeć (jedynie posiadałem takie z metalową powierzchnią hamującą).
Zużyte! Trzeba sprawdzić płaszczyznę, po uszkodzeniach "wzoru" widać, że raczej tragedii nie ma
Napisano 06 marzec 2022 - 14:10
o coś się otarł ale o co i w jakich warunkach to nie wiadomo, ja bym się czym takim nie przejmował - klamka nie jest elementem na stałe związanym z rowerem, nie masz nawet pewności, że została przerysowana będąc przykręconą do tego sprzętu
Zużyte! Trzeba sprawdzić płaszczyznę, po uszkodzeniach "wzoru" widać, że raczej tragedii nie ma
poprawiłem błąd dzięki
wyslalem jeszcze zapytanie zeby mi opisali od czego to na klamce.
Napisano 15 marzec 2022 - 08:17
Napisano 15 marzec 2022 - 08:37