Trochę zjeżdżacie z tematu 😅 ja czekam na niższą cenę Magene. Jak ktoś z was kupi ten radar dajcie znać jak wygląda jego użytkowanie i realny czas działania. Brytona też pasuje śledzić i założyć osobny temat bo robi się mezalians trochę.
Magene - Czujniki, Mierniki, Liczniki I Inne
#23
Posted 24 August 2022 - 08:16
ustalenie rytmu migania było poprzedzone badaniami, które wykazały, że ten zastosowany w Flare najbardziej rzuca się w oczy.
Taaa, a nowy Madone jest o 27% sztywniejszy i 14% zwrotniejszy. A badania pokazały, że jest też o 55% fajniejszy
Szkoda, że Bontrager nie pochwalił się, w jakich dokładnie warunkach przeprowadzono badanie, jaki wpływ ma miganie na bezpieczeństwo ruchu drogowego jako całości, jakich warunków drogowych dotyczą zalecenia itd. Słowem: więcej w tym marketingu niż informacji.
Migające światło bardziej rzuca się w oczy i pewnie z tego powodu w samochodach obecnie stosowane są pulsacyjne światła hamowania, uruchamiające się podczas gwałtownego hamowania.
I do znudzenia: ten tryb działania jest jasno określony międzynarodową normą. A także potwierdzony NIEZALEŻNYMI badaniami. W efekcie wszyscy na drodze wiedzą, co się dzieje, a nie: coś tam mignęło, bo ktoś ma nową zabawkę.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#25
Posted 24 August 2022 - 08:37
#26
Posted 24 August 2022 - 08:38
No i litości, jakie to ma przełożenie na jazdę rowerkiem po gminnej drodze gdzieś pod Cyncynopolem? W takim razie porównanie do samolotu też jest OK. Rozumiem ideę migających świateł, ale proszę nie zasięgajcie do takich porównań To, że w F1 zastosowano takie konkretne rozwiązanie do konkretnego celu, nie ma żadnego związku z rowerami.
Mikroos, a że te wspomniane ustalenia Treka są zapewne nic niewarte, to inna kwestia. Ja się merytorycznie nie wypowiadam, bo sam nie wiem czy miganie to zaleta czy wada.
#27
Posted 24 August 2022 - 09:55
Możemy sobie dywagować i teoretyzować o normach itp. ale z praktyki i własnych obserwacji prawdziwego świata nikt mnie nie przekona, że przy jeździe w dzień światło stałe jest lepsze od migającego. Nie przy tak małej powierzchni lampek rowerowych. No ale to chyba dyskusje na temat o oświetleniu.
Wiadomo czy Magene będzie dostępny w sklepach rowerowych i dystrybucji polskiej? Póki co to chyba tylko aliexpress?
- andrzejmakal likes this
#29
Posted 24 August 2022 - 14:28
Przede wszystkim dyskusja była już nie raz w wątku o oświetleniu, tylko warto pamiętać aby używać trybu nocnego w nocy a dziennego za dnia. Producenci starają się zrobić to naprawdę sensownie, pisałem też o swoich doświadczeniach od strony kierowcy jadącego za Flare RT tutaj:
https://szosa.org/to...wacie/?p=444490
- bonobo likes this
#32
Posted 26 August 2022 - 09:07
Wysłane z mojego S62 Pro przy użyciu Tapatalka
#33
Posted 26 August 2022 - 10:29
Ja po kilku jazdach ze znajomym, który ma varię, również zdecydowałem się na jej zakup pod koniec listopada zeszłego roku - nie żałuję. Akurat trafiła się świetna cena na hiszpańskim amazonie - 142 euro plus wysyłka, razem niecałe 147 euro. Jeżeli dobrze pamiętam, to wtedy były też podobne oferty na niemieckim i na polskim amazonie - należałoby sprawdzić historię na pepperze, bo tam wyhaczyłem info o promocji. Jeżeli kogoś nie ciśnie na już, to może poczekać te kilka miesięcy i zobaczyć, czy trafi się jakaś fajna cena w tym czasie.
@artho, taka sugestia z mojej strony - może doprecyzujesz nazwę tematu? Magene produkuje też inne rzeczy, a temat poświęcony jest konkretnie radarom - i z tego co widzę, nie tylko od magene, bo i bryton się przewijał.
#34
Posted 26 August 2022 - 11:38
@artho, taka sugestia z mojej strony - może doprecyzujesz nazwę tematu? Magene produkuje też inne rzeczy, a temat poświęcony jest konkretnie radarom - i z tego co widzę, nie tylko od magene, bo i bryton się przewijał.
W sumie Magene nie miał swojego wątku zbiorczego a faktycznie ich oferta jest obecnie dość bogata - niech więc się stanie.
#35
Posted 26 August 2022 - 14:52
No właśnie ludzie piszą, że poczekają aż spadnie poniżej 600, a tymczasem od kilku dni cena codziennie wzrasta i teraz już 660 kosztuje
Ja chyba kupię teraz bo jakoś nie wierzę, że przy coraz większej popularności cena będzie spadać. A recenzje zachęcają mocno
#38
Posted 10 September 2022 - 18:43
Radar Magene L508 dotarł. Zamówiłem go na Ali 26 sierpnia za 610zł i dotarł równo po 14 dniach.
Opakowanie i zawartość robi dobre wrażenie. W pudełku jest instrukcja w wielu językach, uchwyt z kilkoma gumkami w zależności od tego jaką szeroką macie sztycę, kabelek USB-C do ładowania oraz kartonik z kodem QR do aplikacji Magene.
Sam radar jak najbardziej ok. Nowoczesny design, solidne wykonanie, dobrze zabezpieczony port to ładowania - nie ma się do czego przyczepić.
Światło jest w miarę ok ale nawet nie zbliża się do Bontragera Flare RT, którego mam od kilku sezonów. Przy jeździe w dzień Bontrager zostaje na rowerze, a światło w radarze wyłączam - przynajmniej wydłuży się życie na jednym ładowaniu. Na jazdę nocną światło radaru spokojnie wystarczy.
Spoko jest to, że światło przez chwilę miga po wykryciu obiektu - zwraca to dodatkową uwagę samochodów, a więc w konsekwencji zwiększa nasze bezpieczeństwo. Radar Magene posiada też funkcję światła hamowania ale jeszcze tego nie testowałem (radar ma wbudowany akcelerometr - światło włącza się (lub zwiększa jasność), gdy nasza prędkość spada).
No to czas na najważniejsze - wrażenia z działania radaru i całej idei tego urządzenia. Piszę to mając przejechane z nim około 75km więc są to odczucia "na świeżo", które mogą się z czasem zmienić.
Pierwsze wrażenia mieszane z lekkim odchyłem na plus, moje życie póki co się nie zmieniło jak to określa masa innych użytkowników radarów. Przy jeździe po płaskim z prędkością większą niż te 25km/h radar w większości przypadków był szybszy od mojego słuchu więc to jest niewątpliwy plus.
To co mi się do końca nie podoba i wywołało kilka momentów niepotrzebnej dezorientacji to fakt, że wykryte obiekty znikają z radaru, gdy ich prędkość będzie podobna do naszej (dotyczy to też Garmina). Były więc sytuacje, że radar pokazuje zbliżający się obiekt, po czym ów obiekt zwalnia bo nie ma warunków żeby mnie wyprzedzić i w tym momencie obiekt znika z radaru. Tymczasem w rzeczywistości wykryty samochód jedzie tuż za mną z moją prędkością i czeka aż będzie mógł mnie wyprzedzić. Można się zdziwić bo sugestia jest taka, że samochód po prostu gdzieś skręcił i go nie ma. Prawdopodobnie trzeba będzie się przyzwyczaić i mieć to na uwadze. Nie powtarza się to zawsze, czasem obiekt zostaje widoczny. Wszystko zależy od sytuacji i prędkości.
No ale doszedłem do wniosku, że powyższa sytuacja to nie to o co w tym wszystkim chodzi. Jak dla mnie sam fakt, że dostajemy głosowe i wizualne powiadomienie, że coś tam za nami się pojawiło jest najważniejsze i pozwala to uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki w postaci wyprzedzającego nas auta, o którym nie mieliśmy pojęcia, że w ogóle się zbliża. Teraz wiemy, że coś tam jest i możemy sami to kontrolować i mieć na uwadze.
I rzeczywiście po chwili z radarem poczułem się pewniej niż zwykle na wąskiej drodze, gdzie auta z tyłu są szczególnie nieprzyjemne. Jest szansa, że moja szyja trochę odpocznie bo niestety na takich drogach mam tendencję do niemal ciągłego obracania głowy i sprawdzania co za mną. O ile całkowicie z osobistego sprawdzania nie zrezygnowałem o tyle mocno go ograniczyłem
Liczę, że odczucia będą się jeszcze polepszały - póki co o ile to świetny gadżet o tyle nie uważam, żeby był warty aż 600zł (nawet nie wspomnę o cenach Garmina bo to gruba przesada). Ale pomijając osobiste i subiektywne odczucia o przydatności radaru to sam produkt polecam - budowa, wygląd, działanie, parametry są właściwie takie same jak niemal 2x droższy Garmin Varia. Nie ma sensu przepłacać.
Kilka zauważonych ciekawostek/ograniczeń:
- Jazda po drodze serwisowej wzdłuż autostrady odpada - radar wykrywa niektóre samochody poruszające się po autostradzie. Można dostać zawału jak widzisz zbliżającą się z ogromną prędkością kropkę jadąc po szerokiej na 2,5m drodze Dotyczy to też Garmina (koledzy mają i potwierdzają)
- Radar wykrył mi dzisiaj... pociąg xD Fragment drogi prowadził równolegle do torów i przejeżdżający osobowy został uznany za 6 samochodów pod rząd
- Wahoo Bolt v1 którego używam korzysta z kilku różnych dźwięków podczas wykrycia obiektu. Nie potrafię póki co rozróżnić dlaczego czasem słychać jeden ton, czasem inny, a czasem oba po sobie. Czy to jakiś sposób na rozróżnienie prędkości obiektu, może odległości wykrycia? Nie wiem.
- Motocykle są wykrywane. Nie wiem jak rowery - nikt mnie rowerem podczas testów nie wyprzedził.
Za jakiś czas opiszę wrażenia po nieco dłuższym korzystaniu z radaru. Ciekawe w którą stronę to pójdzie
- Mando likes this
#40
Posted 10 September 2022 - 19:50