Magene - Czujniki, Mierniki, Liczniki I Inne
#41
Posted 11 September 2022 - 11:00
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#42
Posted 11 September 2022 - 11:11
. Póki co doszedłem do podobnych wniosków, ze cena nie jest adekwatna do funkcjonalności,
Przed zakupem swojej Varii, miałem podobne podejście, a sam zakup potraktowałem jako zwykłą fanaberię Teraz jednak nie żałuję żadnej wydanej złotówki na ten gadżet. To naprawdę ułatwia życie i poprawia bezpieczeństwo.
- JHartman, czarusblitz, Born Ready and 1 other like this
#45
Posted 11 September 2022 - 11:38
W tym tygodniu miałem to samo - nie do końca naładowany radar, bardzo długa wycieczka i pod koniec radar przestał działać (chociaż lampka migała). Od tego momentu zdecydowanie mniejsze poczucie bezpieczeństwa. I nie, z samego dźwięku nie miałem informacji co się dzieje z tyłu: bo szum wiatru, bo kilka samochodów jadących jeden za drugim.
Więc zdecydowanie polecam.
PS: To prawda, że jadąc po drodze technicznej (np wzdłuż autostrady albo trasy ekspresoweh) radar świętuje. Ale po dziesiątkach jazd wzdłuż S8 (robię tam treningi) i po prędkości zbliżającego się pojazdu mniej-więcej poznaję czy coś jedzie za mną. Niezbyt pewne ale i tak wolę te fałszywe alarmy.
A największą choinke widziałem jadąc wzdłuż torów kolejowych jak dogonił mnie pociąg
- piotrkol likes this
#47
Posted 11 September 2022 - 18:55
Ja tez przymierzałem sie do zakupu Magene L508, ale po oglądnięciu różnych testow (zwłaszcza Varii), wstrzymałem sie póki co z zakupem. Póki co doszedłem do podobnych wniosków, ze cena nie jest adekwatna do funkcjonalności, zwłaszcza jeśli ktos posiada dobrej klasy tylna lampkę. Kupiłem póki co inteligentne lampki ThinkRider (taka można powiedzieć kopia Bontrager). Bede raczej szukał samego radaru Varii 315 w jakiejs okazyjnej cenie i wtedy zestaw będzie idealny.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Funkcjonalność to radar plus oświetlenie. Z garminem i polem IQ sterującym światłami bardzo ładnie to można skonfigurować na automat np. bez oświetlenia podczas jazdy, a włączanie światła (migającego) po wykryciu pojazdu, podczas hamowania (stałego), przełączenie na oświetlenie przed zachodem słońca itp. itd...
Varia 315 to średni pomysł z uwagi na względnie krótki czas pracy na jednym ładowaniu, czyli do 7h. Choć oczywiście jak ktoś jeździ mniej niż 6h i pamięta o częstym ładowaniu, to oczywiście może wystarczyć. Garminowski radar z lampką to do 16h w trybie migania dziennego, włączanie światła tylko po wykryciu pojazdu to ok. doby (w zależności od intensywności ruchu). Magene podobnie, choć patrząc na podawane dane to niby w porównaniu radarów jest "up to 16h", ale poniżej w trybie flash 10h, pulse mode 12h.
Moc światła Megane jest do 20lm i właściwie jest to stała wartość prawie dla wszystkich trybów, łącznie z migającym czy świecącym ciągle. Prawie, bo tryb pulsujący ma 3 - 20 lm stąd 2h oszczędności energii... Te 20lm ma Varia w trybie światła ciągłego (nocnego), czyli na dzień faktycznie trochę może być maławo. Światło widać, ale niespecjalnie rzuca się w oczy. Na dzień Varia daje 65lm i jest optymalna wartość.
Co do wykrywania ruchu z autostrady czy torów kolejowych, to Megane przesadziło z kątem wykrywania:
40* to jak dla mnie to chyba nieco za dużo. Niby po 20* na stronę, ale... Varia ma 15* i też potrafi zbierać dane z drogi obok DDR, ale jednak jest to zdecydowanie węższy obszar.
Nie jestem pewny, czy za wyświetlanie (a właściwie brak wyświetlania) pojazdów jadących za nami z mniej więcej naszą prędkością nie jest również odpowiedzialny sam komputerek wyświetlający dane. Na moim Edge 1030 właściwie rzadko kiedy znika mi pojazd ciągnący się za mną. Tak jakby Edge czekał, aż pojazd z tyłu wyprzedzi mnie i nawet najmniejsza detekcja obecności pojazdu jest rejestrowana. Nawet kilka pojazdów jadących grzecznie za mną z tą samą prędkością jest widoczne. Być może Wahoo nie wyświetla tego, albo Magane nie przekazuje danych, ciężko powiedzieć...
- EmPe likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#48
Posted 11 September 2022 - 19:09
Nie jestem pewny, czy za wyświetlanie (a właściwie brak wyświetlania) pojazdów jadących za nami z mniej więcej naszą prędkością nie jest również odpowiedzialny sam komputerek wyświetlający dane. Na moim Edge 1030 właściwie rzadko kiedy znika mi pojazd ciągnący się za mną. Tak jakby Edge czekał, aż pojazd z tyłu wyprzedzi mnie i nawet najmniejsza detekcja obecności pojazdu jest rejestrowana. Nawet kilka pojazdów jadących grzecznie za mną z tą samą prędkością jest widoczne. Być może Wahoo nie wyświetla tego, albo Magane nie przekazuje danych, ciężko powiedzieć...
No własnie mnie to też zaczęło zastanawiać czytając recenzje kolegi @piotrkol91, bo u mnie na Varii żeby pojazd zniknął z radaru musi jechać kilka dobrych sekund za mną z tą samą prędkością.
#49
Posted 11 September 2022 - 20:02
@EmPe - dzięki za info. Pewnie, że dam szansę
Dzisiaj bardzo ładnie mi wykrył 4 samochody jadące tuż za sobą, było to całkiem satysfakcjonujące w sumie (mieszkam na wsi więc 4 auta tuż po sobie to wielkie wydarzenie xD)
@Prozor - No właśnie, ja mam niestety pierwszego Wahoo Bolta, który stał się już dość wiekowy. Fajnie będzie jak ktoś potestuje Magene na nowszym liczniku, i fajnie będzie jak uda mi się złapać, któregoś znajomego z Garminem na wspólną trasę.
#50
Posted 12 September 2022 - 06:56
Liczę, że odczucia będą się jeszcze polepszały - póki co o ile to świetny gadżet o tyle nie uważam, żeby był warty aż 600zł (nawet nie wspomnę o cenach Garmina bo to gruba przesada). Ale pomijając osobiste i subiektywne odczucia o przydatności radaru to sam produkt polecam - budowa, wygląd, działanie, parametry są właściwie takie same jak niemal 2x droższy Garmin Varia. Nie ma sensu przepłacać.
Nie no proszę nie przesadzać, w tej chwili bez żadnej promki RTL 515 eAzymut 890 zł, tradeinn 799, a tydzień temu widziałem na promce za 700. No chyba że porównywałeś do RCT715 z kamerą, ale to Magene to nie konkurencja dla tego urządzenia. Magene w tej chwili z twojego linka to 665 zł.
Ja z zakupem wstrzymuje się do premiery Brytona, chyba że trafi się Varia w Black Friday
#51
Posted 12 September 2022 - 09:56
Przy różnicy w cenie rzędu 3 stów ( prawie 900 zł vs 610 za ile kupił Piotr Magane) to Magane ma sens. Ale przy różnicy 150 (nie mówiąc już o 35 zł...) to raczej wolałbym Varię - mocniejsze oświetlenie dzienne no i przede wszystkim garminowska obsługa gwarancyjna, której Magane raczej nie uświadczy. Wysyłka do Chin na wymianę jakoś mnie nie przekonuje, poczekajmy na dystrybucję w EU w sklepach z normalną gwarancją/rękojmią. Może nawet bez wymiany urządzenia w ciągu tygodnia, ale i bez konieczności wysyłki (na koszty wysyłającego?) do Chin...
O ile urządzenia Brytona są oficjalnie sprzedawane w EU, to czy Magane będzie tak dostępne?
Do Black Firday dużo czasu nie zostało
[...]40* to jak dla mnie to chyba nieco za dużo. Niby po 20* na stronę, ale... Varia ma 15* i też potrafi zbierać dane z drogi obok DDR, ale jednak jest to zdecydowanie węższy obszar.[...]
Poprawka - te 15° zauważyłem chyba w ostatnich komentarzach u DCR gdzie omawiali różnice w radarach i tam wcisnęli kit, ale jednak Varia też ma identyczne, 40°, cytując instrukcję: "Szerokość wiązki radaru wynosi 40°. Zapewnia to zasięg radaru na typowych zakrętach na drodze". Może faktycznie te 40° jest uwarunkowane detekcją na zakrętach, ale przy okazji zwiększa obszar detekcji z dróg przy DDR itp. Da się z tym żyć...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#52
Posted 12 September 2022 - 10:05
Dla dokładności sprawdziłem ile wyszła mnie Garmin Varia RTL515 (to ten najnowszy model), rok temu w listopadzie w okolicy Black Friday ściągnęło u mnie 732zł z konta jak coś, podejrzewam, że za miesiąc też będzie się dało kupić w podobnej cenie jeżeli ktoś poluje
#53
Posted 12 September 2022 - 10:16
A ja kupiłem (tylko "trochę" wcześniej i model bez BT) za nieco ponad 4 stówki z UK jeszcze przed brexitem - właściwie tyle te ustrojstwo maksymalnie powinno kosztować...
@EmPe - dzięki za info. Pewnie, że dam szansę
Dzisiaj bardzo ładnie mi wykrył 4 samochody jadące tuż za sobą, było to całkiem satysfakcjonujące w sumie (mieszkam na wsi więc 4 auta tuż po sobie to wielkie wydarzenie xD)
@Prozor - No właśnie, ja mam niestety pierwszego Wahoo Bolta, który stał się już dość wiekowy. Fajnie będzie jak ktoś potestuje Magene na nowszym liczniku, i fajnie będzie jak uda mi się złapać, któregoś znajomego z Garminem na wspólną trasę.
Ta informacja o "sznurze" samochodów (w Varii do 8 samochodów, myślę, że i w Magane powinno być tyle samo) jest dość ważna z punktu widzenia rowerzysty z paru powodów. Raz widać co najmniej ile jedzie za nami, dwa po wyprzedzeniu przez pierwszy pojazd (w chwili gdy słychać ten wyprzedzający, a nie te z tyłu) unika się odbijania bardziej na środek (wyprzedził, to bezpieczniej).
Ciekawostka: samochód ciężarowy z przyczepą to na ogół dwa pojazdy na wyświetlaczu.
Ludzie jak testowali Magane i chcieli sprawdzić razem z Varią na jednym rowerze, to nie bardzo to działało z uwagi na wzajemne zakłócenia. Może zbyt bliskie źródła emisji wiązki? Albo ta sama częstotliwość? W sumie nie dziwię się, myślę, że Chińczycy nie opracowywali wszystkiego od zera, tylko raczej posiłkowali tym co w Varii piszczy... Prawdopodobnie pozmieniali to i owo (np. niektóre części itp.) żeby nie być posądzonymi o bezczelne kopiowanie.
Jestem ciekaw jak będą zachowywać się radary przy dwóch rowerach z dwoma różnymi radarami. Przy Varii raczej tego problemu nie ma (nie spotkałem się z problemem zakłóceń drugiego radaru), ciekawe czy Magane też sobie z tym poradzi.
- piotrkol likes this
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#54
Posted 12 September 2022 - 13:00
6 stowek za Megene to troche duzo.
Rok temu w grudniu kupilem na promocji swiatecznej Garmina Varie z Anglii.
Znajomy w sierpniu tamtego roku z Francji wzial za 750.
Sam jestem ciekaw ile to bedzie kosztowac w listopadzie/grudniu na promocjach.
W tym roku niestety mamy dosc spore roznice kursowe.
#55
Posted 12 September 2022 - 17:19
Z perspektywy czasu urządzenie całkiem ok i troszkę mniej obracam głowę do tyłu ale drugi raz za tą cenę raczej bym nie kupił.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
- piotrkol likes this
#56
Posted 12 September 2022 - 18:29
6 stowek za Megene to troche duzo.
Ale z drugiej strony to normalna cena dostępna przez cały rok
Ja 2 lata temu na Black Friday Varia 515 za 650zl na https://www.chainreactioncycles.com
Super cena, gratulacje!
Z perspektywy czasu urządzenie całkiem ok i troszkę mniej obracam głowę do tyłu ale drugi raz za tą cenę raczej bym nie kupił.
To ja dzisiaj, po 3 latach używania Varii (najpierw ta stara pierwsza, potem ta nowsza) jestem przekonany, że to urządzenie mogłoby kosztować i 2000zł i i tak bym je kupił.
- piotrkol and Ulepekin like this
#59
Posted 12 September 2022 - 22:16
#60
Posted 12 September 2022 - 22:17
@mataman - Dla mnie jedna z najmniej przyjemnych rzeczy jakie się zdarzają na rowerze, to moment gdy zostaje wyprzedzony przez samochód, którego nie widziałem i nie słyszałem, stąd częste obracanie się (i stąd wydanie kupy hajsu na radar). Rozpoznanie otoczenia, a już szczególnie tego co za nami to dla mnie jeden z najważniejszych elementów zachowania bezpieczeństwa na rowerze. W pewnym sensie podziwiam, że obracasz się tylko przy skręcaniu, ja bym chyba zwariował gdybym nie wiedział co się dzieje za mną ;P