Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Na Ustawki Do Max 10K


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 styczeń 2023 - 12:56

Witam. Jeżdżę na rowerze górskim i chcę zacząć przygodę z kolarstwem szosowym. Potrzebuję porady, jaki rower kupić na początek, który będzie dla mnie odpowiedni.

 

Oprócz górala mam też crossa, którego dotychczas ujeżdżam po okolicznych i dalszych górkach.

 

Rowerzysta:

  • wzrost ok 178 cm
  • waga ok 70 kg

Gdzie będę jeździć:

  • Treningi po szosie 2-3h, po płaskim i po górkach
  • Ustawki szosowe i treningi grupowe
  • Długodystansowe wycieczki 100-200 km
  • Maratony typu Piekło Południa i dawne TDPA
  • Może jazda na trenażerze w niepogodę

Oczekiwania:

  • Osprzęt minimum 105, żeby na stromych górkach nie mieć problemu ze zmianą biegów
  • Hamulce tarczowe - idźmy z duchem czasu
  • Geometria - mam dylemat, bo dopiero wskakuję na szosę, do jazd długodystansowych lepszy kanapowiec, ale na wyścigi i na ustawki lepiej bardziej sportowe geo? Doradźcie  :)
  • Zakres przełożeń - też mi doradźcie
  • Wygląd jest ważny - dla postronnych ma sprawiać wrażenie pro, ma ładnie wyglądać na zdjęciach

Testowane rowery

  • Testy rowerów. Biorę Treka Domane. Jest spoko, na górkach bez większego wysiłku osiągam lepsze wyniki niż wiele razy crossem podczas ciężkich treningów. Przełożenia mi odpowiadają. Ale to podobno totalny kanapowiec. Nie wiem, czy lepsza będzie dla mnie bardziej sportowa geometria.
  • Kiedyś jeszcze Specialized Tarmac, ale po płaskim, bo się bałem po górkach  :lol:

Budżet max 10k za nowy rower, ale wcale nie muszę tak dużo wydawać. Czy warto brać pod uwagę polskie marki typu Kross, Romet, Rondo? Kross w ostatnich latach szału nie robi.

 

Na co jeszcze zwracać uwagę?

 

Możecie podrzucić jakieś rowery, które warto brać pod uwagę.

 

Lokalnie mam takie marki jak Specialized, Trek, Kross, a co jest w tym roku, to muszę dopiero zrobić rekonesans.



#2 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2885 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 styczeń 2023 - 14:52

Spec i Trek to dobre rowery, ale mega wycenione.

Poszukaj Gianta TCR lub Defy (wygodniejszy), będzie tak samo dobry a pewnie zmieścisz się w budżecie.


  • lukaszzsch lubi to

#3 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 22 styczeń 2023 - 17:56

Jeśli ma być nowy to poszukałbym pewnie orbea orca, wydaje się być dobrym kompromisem obok tcra

 



#4 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 22 styczeń 2023 - 18:42

Canyon Endurace CF 7 akurat w budżecie na tarczowej 105. Aluminiowy będzie taniej. 



#5 rybka

rybka
  • Użytkownik
  • 90 postów

Napisano 23 styczeń 2023 - 08:16

Ja kupiłbym rower używany jest mnóstwo rowerów używanych z symbolicznym przebiegiem. Rower jest jak nowy a w tej samej cenie masz rower klasę wyżej albo i dwie. Trzeba szukać.

 



#6 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 387 postów

Napisano 23 styczeń 2023 - 09:21

Sprawdź SCOTT Speedster 10, jego geo to taki sportowe endurance więc może być idealny.

#7 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 08 kwiecień 2023 - 18:35

Po świętach sfinalizuję zakup. Do końca kwietnia muszę go mieć. Pomóżcie ograniczyć wybór do kilku modeli.

 

Spec i Trek to dobre rowery, ale mega wycenione.

Poszukaj Gianta TCR lub Defy (wygodniejszy), będzie tak samo dobry a pewnie zmieścisz się w budżecie.

 

Spec nie ma szans w tej cenie. Gianta TCR/Defy powinni mieć w Rojaksie, ale nie każdy rozmiar.

 

Trek Domane trochę drożej wyjdzie, ale też rozważam, bo miałem okazję się nim przez godzinę przejechać na testach i pozycja nie była mocno męcząca. Nie wiem jak z bardziej pochyloną geometrią.

 

Inny sklep zaoferował ściągnięcie jakiegoś Treka i może uda się większy rabat ugrać.

 

Jeśli ma być nowy to poszukałbym pewnie orbea orca, wydaje się być dobrym kompromisem obok tcra

 

Jaki model? Ostatnio jak byłem to najtańszy za 17 koła. Na stronie sklepu model M30 na 105 cena 13500 zł. Tu też płaci się za markę.

 

Canyon Endurace CF 7 akurat w budżecie na tarczowej 105. Aluminiowy będzie taniej. 

 

Z CF7 zawaliłem, bo karbonowy najwcześniej przyjdzie w połowie maja. Aluminiowy AL6 jest na stanie XL. Czy jest opcja sprowadzenia na sklep, czy tylko przelew i kurierem do domu? Różne opinie czytałem o rowerach tej marki. Na plus śruby na górnej rurze np. na dodatkowy bidon, przydatne na długich jazdach lub długich wyścigach.

 

Sprawdź SCOTT Speedster 10, jego geo to taki sportowe endurance więc może być idealny.

 

Też wydaje się ok.

 

Chciałbym jeszcze uzyskać opinię o tych modelach:

 

Kross Vento 8.0 2020 (raczej nigdzie już nie dostanę)

Sensa Giulia G3 Disc 105



#8 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3148 postów

Napisano 08 kwiecień 2023 - 18:53

 

 

Czy jest opcja sprowadzenia na sklep, czy tylko przelew i kurierem do domu?

 

Wszystko jest napisane na stronie Canyona.



#9 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 kwiecień 2023 - 19:07

Rozważasz masę rowerów. Nie sugeruj się opiniami jaki rower jest „dobry”, bo opinie te sprowadzają się de facto do ramy, a sama rama nie jeździ. Wszystkie rowery są dobre i takie same, bez względu na napis na ramie.

Co to znaczy, że jakaś firma produkuje dobre rowery? Jeżeli rama jest prosta i się nie łamie, to każda jest tak samo dobra.

Jeżeli dwa rowery mają tę samą grupę sprzętową, to przykładowo canyon będzie miał te same wady i te same zalety co tak samo wyposażona orbea czy Giant czy kross.

Szukaj odpowiedniej dla siebie geometrii, a nie marki ramy, bo to akurat ma zerowe znaczenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • KonradTrek800 lubi to

#10 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 09 kwiecień 2023 - 18:59

"Osprzęt minimum 105, żeby na stromych górkach nie mieć problemu ze zmianą biegów" - czizas... i jeszcze "dla postronnych ma sprawiać wrażenie pro, ma ładnie wyglądać na zdjęciach"... Wolałbym, żeby to był trolling, ale boję się, że ty tak na serio...


  • ROZMIAR lubi to

#11 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1992 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 10 kwiecień 2023 - 10:55

^Większość ludzi chce żeby ich rower wyglądał ładnie i pro. Nie widzę w tym nic złego, ani śmiesznego.
  • Reeaves lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#12 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 02:41

W tamtym roku odpuściłem zakup i skupiłem się na MTB. Jutro idę kupić szosę. Mam większy budżet pod warunkiem dokonania zakupu w sklepie stacjonarnym. Docelowo chcę elektronikę. Na początek nie musi być. Mam dylemat, czy na start brać endurance (np. Synapse), czy od razu przyzwyczajać się do wyścigowej geo (np. SuperSix Evo).

 

Miałem iść po Synapse, ale teraz już nie wiem, bo kusi mnie, aby od razu mieć elektronikę i przyzwyczajać się do pozycji wyścigowej. Jeśli to błąd, to mnie wyprowadźcie z błędu. Sam nie umiem podjąć decyzji, bo brak rowerów testowych i żaden sklep nie da się niczym przejechać. Mam też obawy, że w połowie sezonu będzie problem z dostępnością, jeśli będę chciał się przesiąść na lepszy sprzęt i będę musiał przeczekać do kolejnego sezonu.

 

W wymaganiach było minimum 105, ale podobno Tiagra jest tak samo niezawodna, tylko cięższa.

 

Wyścigów w tym roku jest mało, więc będę głównie jeździć wokół komina (górki) i dłuższe trasy (kilka całodniowych wypraw). Być może pojawię się w Arłamowie i na jakimś klasyku. Może także ustawki i jazdy w grupie.

 

Rowery dostępne na miejscu:

 

1. Cannondale Synapse 4 za 9700 zł (Tiagra, endurance, waga ok. 9,5 kg, zeszły sezon)

https://www.cannonda...arbon-4-c12402u

 

2. Focus Paralane 8.7 za 13300 zł (105, endurance pośrednia, waga ok. 8,5 kg)

https://www.focus-bi...nt/paralane-8-7

 

3. Orbea Orca M30 za 12500 zł (105, aero, podobno 6,7 kg)

https://www.orbea.co...t/orca-m30-2024

 

4. Cannondale SuperSix Evo za 15500 zł (105, aero, podobno 6,8 kg)
https://www.cannonda...x-evo-4-c11602u

 

5. Giant TCR może będzie w innym sklepie, bo jutro otwarcie.

 

Opcja od razu z elektroniką (do 20k zł z hakiem):

 

6. Cannondale SuperSix Evo 3 za 21100 zł

https://www.cannonda...x-evo-3-c11502u

 

7. Orbea Orca M30iLTD PWR Red Wine - Carbon Raw 2023 za 22500 zł

https://www.orbea.co...rca-m30iltd-pwr

 

Nasi rodzimi producenci:

 

8. Kross Vento 8.0 za 12500 zł (105, aero, wysyłają do sklepu)
https://kross.eu/pl/...ny-szary-polysk

 

9. Romet Jaguar 2 (Ultegra Di2, aero, waga 8 kg, skąd tak niska cena?)

https://romet.pl/row...t-jaguar-2-2024

 

Zastanowił mnie ten ostatni. Jak z jakością ramy i komponentów? Gdzie produkują ramy? Coś jednak powoduje, że rower jest cięższy od konkurencji. Nie znam się na tyle. Czy brać pod uwagę? Na razie nigdzie niedostępny.

 

Pisaliście o używkach, to są, ale na tarczach i z papierami jest mało:
Scott Addict 30 za 9400 zł
Vento 5.0 za 5000 zł
Emonda SL7 AXS za 17500 zł
S-Works Tarmac Sl6 Ultegra Di2 2020 (malowany) za 15000 zł
Canyon Ultimate CF SL 8 Ultegra Di2 (R8170) 2022 za 18900 zł

 

Linki mogę wrzucić lub podesłać na priv.

 

Możecie się wypowiedzieć na temat powyższych rowerów? Który pod względem jakość/cena najlepiej wypada?



#13 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 200 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 05:53

Super SIX na pewno nie waży 6.8.. prędzej 8.6.   Producent roweru to 90% rama. Czyli lepsza marka będzie mieć teoretycznie lżejszą ramę. Najlepsza 680g a mocna średnia 780/800. I Taka sobie 900+-. Więc różnica jest marginalna. Każdy rower z tej listy jest dobry. Kup co Ci się podoba. 



#14 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3148 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 06:18

A ile masz wzrostu?



#15 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 06 kwiecień 2024 - 06:42

I nie daj sobie wmówić jakiś bzdur o pozycjach wygodnej i wyścigowej czy rowerach endurance do długich jazd i rowerach wyścigowych do w sumie nie wiadomo czego. A już tym bardziej o jakimś "przyzwyczajaniu" przez milion lat.

 

Zglebiona wyścigówka może być wygodna a endurance wcale nie, zależy jak to poustawiasz i jak ci podpasuje. Reszta to farmazony z marketingu.

 

PS: Stare rowery były lepsze jak ktoś nie miał nigdy szosówki. Można było po taniości i szybko dobrać (albo i pożyczyć na chwilę, przecież pasowały) sto rodzajów mostków, kierownic, poprzekładać podkładki na dół i na górę przed ucięciem rurki, zmienić sobie sztycę na inny offset bo przecież każda była okrągła. A dzisiaj może i kupujesz w ciemno, ale przynajmniej jest drogo! :)

 

 



#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 kwiecień 2024 - 07:43

PS: Stare rowery były lepsze jak ktoś nie miał nigdy szosówki. Można było po taniości i szybko dobrać (albo i pożyczyć na chwilę, przecież pasowały) sto rodzajów mostków, kierownic, poprzekładać podkładki na dół i na górę przed ucięciem rurki, zmienić sobie sztycę na inny offset bo przecież każda była okrągła. A dzisiaj może i kupujesz w ciemno, ale przynajmniej jest drogo! :)

Po części prawda. Z tym, że dobre rowery z uniwersalnymi częściami wciąż są dostępne - z kolei użytkownicy robią wszystko, aby nie dostrzec innych marek niż trzy wiodące, bo zdjęcie na Stravie musi wyglądać pro. Jeżeli schowane pancerze są dla kogoś ważniejsze niż funkcjonalność, to oczywiście jest to indywidualny wybór, ale jego konsekwencje są właśnie takie.


  • ogreczek lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 08:09

kolei użytkownicy robią wszystko, aby nie dostrzec innych marek niż trzy wiodące.

Które to marki?



#18 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 08:42

A ile masz wzrostu?

 

Ok. 180 cm.

 

Chyba że znacie miejsca, gdzie można wypożyczyć rower na testy, to by mi ułatwiło. U mnie żaden sklep nie robi fittingu przez zakupem. To bym musiał się przejechać np. do Krakowa.



#19 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 09:59

Bierz tego Canyona Aeroada z OLXa.
W tej cenie nie znajdziesz nic lepszego.
Rozmiar akurat pod Ciebie.
Rama aero, elektroniczna grupa SRAM, solidny karbonowy stożek. Dodatkowo pomiar mocy w korbie.
Rower kompletny.

#20 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 06 kwiecień 2024 - 14:09

Który konkretnie Aeroad?

 

W tym nowym sklepie wybudowali ścieżkę do testowania rowerów. Wziąłem Giant TCR i zrobiłem kilka kółek. Pozycja jest ok, ale jest inny problem, nie mam wyczucia szosy. Z drugiej strony kiedyś na testach przez godzinę jeździłem na Treku Domane i wcześniej na Tarmacu, to na oba na początku trudno było wsiąść, ale potem już leciałem. Wydaje mi się, że zacznę jednak od szosy endurance, aby płynnie przejść na performance, chyba że to kwestia kilku jazd, by się oswoić.

 

TCR był na 105 z zeszłego roku za 12 000 zł. Był też Scott Speedster na 105 chyba 8500 zł. Chyba alu, dlatego tańszy.





Dodaj odpowiedź