Jump to content


Photo

Szukam Roweru Do Max 6K


82 replies to this topic

#21 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 posts

Posted 22 March 2023 - 08:20

Aż tak mi nie zależy na lepszym osprzęcie, Tiagra na początek wystarczy, tak samo hamulce. Z czasem można zmienić :)

 

Uwierz, nie kupuj roweru z mechanicznymi tarczami. Wolałbym już na zwykłych zaciskach. 

 

A jeśli chcesz uniwersala, to może Romet na GRX: https://www.decathlo...7f_c1&c=Czarny 


  • qzn likes this

#22 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 17:18

Uwierz, nie kupuj roweru z mechanicznymi tarczami. Wolałbym już na zwykłych zaciskach.

A jeśli chcesz uniwersala, to może Romet na GRX: https://www.decathlo...7f_c1&c=Czarny

Ten model akurat mi się nie podoba, ale z 2022 r. jest całkiem ok. Zastanowię się. A co sądzisz o rowerze Accent Furious? Już się nastawiłem na Cube Attain Race, a tu mi odradzają kupna roweru z hamulcami mechanicznymi, ech.

#23 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 17:18

Znalazłem tego Accenta https://m.olx.pl/d/o...67-IDTwH1g.html A model z tego roku kosztuje 6k, więc zmieściłbym się w budżecie.

#24 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 March 2023 - 17:32

Ten rower nie ma zalet.



#25 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 17:33

Ten rower nie ma zalet.


Który masz na myśli?

#26 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 posts

Posted 22 March 2023 - 17:39

Tu padają tak różne propozycje rowerów, że ciężko cokolwiek doradzić. Napisz do czego będzie służył ten rower? Na czym jeździłeś do tej pory? Co ci pasowało a czego brakowało? Max budżet to jaki jest?

#27 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 17:52

Tu padają tak różne propozycje rowerów, że ciężko cokolwiek doradzić. Napisz do czego będzie służył ten rower? Na czym jeździłeś do tej pory? Co ci pasowało a czego brakowało? Max budżet to jaki jest?


Max budżet jak w tytule, 6 tysięcy złotych. Rower głównie będzie służył do jazdy po szosie, ale fajnie byłoby czasami móc pośmigać leśnymi ścieżkami. Do tej pory jeździłem głównie rowerem szosowym (ponad 10 lat), ostatni rok to jakimś starym MTB od Krossa, straszny muł, nie przynosi frajdy z jazdy.

#28 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 March 2023 - 18:06

Który masz na myśli?

Accenta

 

 

Dwie najlepsze propozycje już w tym temacie padły

Ma być bardziej szosa - endurace 6

ma być bardziej gravel - aspre 2 (czarno-czerwony też jest)

i tyle, wszystko inne w tym budżecie jest po prostu technicznie gorsze

 

od biedy w tym budżecie jest jeszcze marin nicasio 2 ale to już stalówka



#29 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 18:23

Accenta


Dwie najlepsze propozycje już w tym temacie padły
Ma być bardziej szosa - endurace 6
ma być bardziej gravel - aspre 2 (czarno-czerwony też jest)
i tyle, wszystko inne w tym budżecie jest po prostu technicznie gorsze

od biedy w tym budżecie jest jeszcze marin nicasio 2 ale to już stalówka


W porządku, będę wybierał w takim razie między tymi dwoma modelami. Wielkie dzięki.

#30 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 19:31

Jeszcze jedno pytanie - czy warto dopłacić ponad 1000 zł do Canyona Endurance 7 (szosa) lub Canyona Grizl 6 (gravel)?

#31 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 22 March 2023 - 20:29

Moim zdaniem ten Endurance 7 to opcja na rower, który ma wszystko czego potrzebujesz. Jest 105 hydrauliczna 11 rzędowa, jest prześwit na opony do nawet 35 mm (wiec wsadzasz tam oponę przełajową i lecisz po lesie).


  • Born Ready and achozen like this

#32 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 22 March 2023 - 20:39

Do endurace 7 warto jeśli masz w planie jakiś późniejszy upgrade - na rynku jest o wiele więcej części kompatybilnych ze 105 niż z tiagrą. Jeśli jednak nie myślisz o ładowaniu kasy w rower to spokojnie możesz zostać przy 6

 

Grizl chyba nie do końca wpisuje się w twoje potrzeby, to rower w cięższy teren



#33 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 21:40

Do endurace 7 warto jeśli masz w planie jakiś późniejszy upgrade - na rynku jest o wiele więcej części kompatybilnych ze 105 niż z tiagrą. Jeśli jednak nie myślisz o ładowaniu kasy w rower to spokojnie możesz zostać przy 6

 

Grizl chyba nie do końca wpisuje się w twoje potrzeby, to rower w cięższy teren

 

Myślę, że Tiagra powinna mi wystarczyć, a ponad tysiak w kieszeni zostaje na jakiś ewentualny upgrade (koła/korba). Co do Grizla masz rację, maksymalnej szerokości opona (35) w Endurance powinna spełnić moje wymagania. Najgorzej teraz z dostępnością tych rowerów. Chciałbym jeszcze móc pośmigać latem :)



#34 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 22 March 2023 - 21:53

Myślę, że Tiagra powinna mi wystarczyć, a ponad tysiak w kieszeni zostaje na jakiś ewentualny upgrade (koła/korba). Co do Grizla masz rację, maksymalnej szerokości opona (35) w Endurance powinna spełnić moje wymagania. Najgorzej teraz z dostępnością tych rowerów. Chciałbym jeszcze móc pośmigać latem :)

Wymiana korby absolutnie jest bez sensu - bo koszt sensownego uprgade przerasta tego tysiaka. A zysk z samej korby jest dużo mniejszy niż z całej grupy 105. Kół znacząco lepszych niż te co są w standardzie poniżej 1,5 tys tez nie kupisz.

Natomiast wymiana w tych rowerach sztycy i siodła na ELITAONE z ali jest w stanie zaoszczędzić Ci około 300g za około 350-400 zł.

Poza tym nie ma tanich upgrade'ów. Dlatego uważam ze dopłata do tej 105 jest warta tej ceny.



#35 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 22 March 2023 - 22:20

Wymiana korby absolutnie jest bez sensu - bo koszt sensownego uprgade przerasta tego tysiaka. A zysk z samej korby jest dużo mniejszy niż z całej grupy 105. Kół znacząco lepszych niż te co są w standardzie poniżej 1,5 tys tez nie kupisz.

Natomiast wymiana w tych rowerach sztycy i siodła na ELITAONE z ali jest w stanie zaoszczędzić Ci około 300g za około 350-400 zł.

Poza tym nie ma tanich upgrade'ów. Dlatego uważam ze dopłata do tej 105 jest warta tej ceny.

 

Zapewne masz rację, ja się nie znam w ogóle. Na korzyść Endurance 7 prócz 105-tki przemawia jeszcze karbonowa sztyca siodła :)



#36 KonradTrek800

KonradTrek800
  • Użytkownik
  • 143 posts

Posted 23 March 2023 - 07:32

Koledzy dobrze ci radzą. Gdybyś kupował używkę za 2000zł to byłaby inna rozmowa. Skoro masz 6000zł to masz także 7000zł. 2x11 i hydraulika to must have w nowoczesnym rowerze, choćby ze względu na sensowne stopniowanie kasety: (11,12,13,14,15...)
Wszystkie korby mają sztywną oś, więc wymiana nie ma żadnego sensu. No chyba, że blat 50T > 46T jeśli ktoś jeździ po płaskim. To groszowe sprawy. Jedyny wartościowy upgrade to wymiana kół na karbonowe. Najtańsze, sensowne od chińczyka to 1700zł + opony. Czyli 2000zł. Wszystko inne to kosmetyka bez znaczenia. Kwestie wagi pomijam, bo na tym forum może ma to znaczenie, ale dla 90% amatorów żadnego. Jako ciekawostkę powiem, że dla mnie posiadanie karbonowej kierownicy daje większy komfort jazdy od karbonowego widelca. Tylko nie kupuj no name od Chińczyków, bo ja już trochę chińskiego karbonu przetestowałem. W ostatnią niedzielę kolega na pierwszej jeździe złamał na gravelu chińską sztycę od jakiegoś śmieciowego sprzedawcy. Najtańsze karbonowe szpeje to Toseek ale wyłącznie z oficjalnego sklepu producenta na Ali, bo ja już kiedyś trafiłem na podróbę, podróby widelca . Inne, które polecam to BXT i Flyxii.
  • achozen likes this

#37 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 23 March 2023 - 08:17

Szczerze to brałbym tego Canyona Endurance 7 na 105, rower ma wszystko czego potrzeba od nowoczesnej szosy. Ma też potencjał na rozwój. Ba możesz sobie za rok kupić drugi zestaw "lepszych kół", a te które są tam nominalnie wyposażyć w oponę gravelową i masz szybką konwersje w zależności od potrzeb.

PS. Ten niebieski jest zajebisty


  • achozen likes this

#38 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 posts

Posted 23 March 2023 - 08:50

Ten model akurat mi się nie podoba, ale z 2022 r. jest całkiem ok

jest jeszcze złoty https://romet.pl/row...aspre-2-2023-5 

 

Odnośnie Canyona - sam musisz sobie odpowiedzieć czy chcesz bardziej szosę czy gravela Według mnie lepiej wydać o nieco więcej na rower niż myśleć, że zaczniesz coś wymieniać. To tak zwykle nie działa, zawsze będziesz potrzebował pieniądze na coś innego itd. Miałem to przy pierwszej szosie - zdecydowałem się wydać o nieco więcej ale dzięki temu mam ją do dziś i mimo swoich lat (Giant TCR Adv. 2, 2017) to wciąż świetny rower. 

 

Padł tutaj temat upgradu przy zaoszczędzonym 1000 zł - według mnie jest to na tyle mała kwota, że za dużo z nią nie powalczysz. Koszt dobrych opon to 450-500 zł. Koła karbonowe, przy twoich wymaganiach, bym sobie darował.


  • achozen likes this

#39 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 23 March 2023 - 15:37

Używki nie rozważasz? 


  • qzn likes this

#40 achozen

achozen
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 23 March 2023 - 17:01

Szczerze to brałbym tego Canyona Endurance 7 na 105, rower ma wszystko czego potrzeba od nowoczesnej szosy. Ma też potencjał na rozwój. Ba możesz sobie za rok kupić drugi zestaw "lepszych kół", a te które są tam nominalnie wyposażyć w oponę gravelową i masz szybką konwersje w zależności od potrzeb.

PS. Ten niebieski jest zajebisty

Niebieski to mój pierwszy wybór, niestety raczej prędko go nie kupię. A jak już moja cierpliwość się skończy to wezmę tego Cube'a Attain Race (niebieski) :/

 

Używki nie rozważasz? 

Rozważałem, ale nic ciekawego nie znalazłem szczerze mówiąc.





Reply to this topic