Jump to content


Photo

Smar do Łańcucha


2121 replies to this topic

#381 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 05 March 2013 - 23:20

vmax, - popieram.
Rohloff - i nie ma co dalej szukać.
Ewentualnie zielony FL.
Jest też bdb, ale przeszedłem na Rohloff-a i przy nim pozostanę.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#382 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 06 March 2013 - 00:01

A ten to dobry ? : http://ctbike.pl/roh...ncucha-75m.html
Brudzi łańcuch - na pewno
oblepia napęd i wymusza czyszczenie przynajmniej raz na dwa tygodnie /w sumie nie każdy jest aż takim estetą/
zalety : CISZA
"minusy kolejne" butelka starcza na bbbbardzo długo , będziesz zmuszony czyścić napęd w nieskończoność , a butelka dalej nie jest pusta. Jedno smarowanie nawet do 1000km.?/ w zależności od warunków/

Potwierdzam te słowa w całej rozciągłości.
A estetą nie jestem, natomiast ten dźwięk "mlaskania" łańcucha po zastosowaniu Rohloffa uwielbiam.
Próbowałem też FL zielony i czerwony (ten do mokrych warunków jeszcze znośny, ale ten z Teflonem to "woda") i jakiś Michelin (czy Zefal) - też "woda" i straszny zgrzyt.
Gdyby na Ziemi nie było Rohloffa, smarowałbym łańcuch po prostu olejem silnikowym.

#383 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 06 March 2013 - 00:40

Ja postaram sie opisać jak najdokładniej i jak najobiektywniej. Mam Rohlhoffa i FinishLine'a zielonego, zauważyłem, że FL jest :

1. czystszy
2. cichszy
3. ładnie pachnie...

Nie wiem skąd to uwielbienie dla Rohlhoffa, mi FL bardziej podchodzi... w szosie i trekkingu.

#384 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 06 March 2013 - 17:04

Ciekawe czy istnieje lepszy olej niż wymieniany wyżej Rohloff by sie trzeba spytać chłopaków z CCC albo z BDC ;) czy oni też uważają ze on jest najjjjj ;-)

#385 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 06 March 2013 - 18:47

Daki zaskoczyłeś mnie , aż spróbuje . Wstyd przyznać nie na sobie ale na "żonie" :-D

#386 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 06 March 2013 - 19:17

I tak nie da mi to spokoju czy ten Rohlhoff jest aż tak dobry ;) jutro jak będzie trener kadry w sklepie Piątek to się go spytam. Ciekawe czy obali to twierdzenie :?:

#387 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 March 2013 - 19:22

Jak posmarujesz Rolkiem, to bedziesz musial pedalowac 2x mniej niz normalnie..... :roll:
Piatek jest ekspertem od smarowania lancuchow....?

#388 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 07 March 2013 - 21:26

Nie wiem skąd to uwielbienie dla Rohlhoffa, mi FL bardziej podchodzi...

Wg mojego subiektywnego odczucia, Rohlhoff jest minimalnie gęstszy, minimalnie trwalszy i krócej wypływa (wystarczy wytrzeć łańcuch po pierwszej, góra po pierwszych dwóch przejażdżkach) po smarowaniu, niż zielony FL.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#389 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 March 2013 - 22:19

A FL Ceramic Wet? Jaka jest różnica pomiędzy nim, a zielonym FL? Ktoś stosował? Ja mam doświadczenie tylko z Ceramic Wax oraz Wax (kiedyś się nazywał Krytech), oba mogę polecić, czysty napęd, ale wymagają częstego smarowania, co min. 100 km.
Zielony FL stosuję jesienią/zimą do roweru w teren, łapie brud jak cholera, ale łańcuch zawsze nasmarowany, wręcz się błyszczy, niestraszne mu żadne kałuże czy śnieg ;-)

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#390 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 17 March 2013 - 00:39

A z tym oryginalnym shimanowskim specyfikiem to w końcu ktoś wydedukował co to? Bardzo dobrze trzyma się mojego CN-HG50 i niespecjalnie się nawet brudzi.
Co do Rohlhoffa, to gdzieś czytałem, że znacznie i negatywnie wpływa na żywotność łańcucha w przeciwieństwie do specyfików wymagających częstszego smarowania. Chodzi o magazynowanie brudu przy długim kilometrażu, który potem wyciera powierzchnie trące łańcucha. Tutaj chyba pomoże tylko szejkowanie w benzynie przed każdym smarowaniem.

#391 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 20 March 2013 - 19:05

Używał ktoś smar Rock n Roll?
Czytałem nieco opinii na zagranicznych forach i z tego co zrozumiałem ludzie bardziej wolą jego niż Squirta. Ponoć dłużej łańcuch pozostaje w ciszy, a syfu podobnie jak Squirt zbyt dużo nie łapie.
Ponadto cenowo wychodzi tak samo jak Squirt, tylko że jest 177 ml, zamiast 120 ml.
http://allegro.pl/cm...3065193972.html

#392 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 24 March 2013 - 21:14

Używał ktoś smar Rock n Roll?

Ponawiam pytanie, bo zainteresował mnie ten smar i zastanawiam się jak się sprawuje.
Mam też pytanie, czy Squirt jest tylko w sprayu, czy można go kupić w postaci płynnej do "zakraplania" na łańcuch.

#393 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 24 March 2013 - 21:20

Poprawka tam wyżej, wychodzi nieco drożej niż Squirt. Był błąd w aukcji, po zagłębieniu tematu zwróciłem im uwagę. Buteleczka jest dokładnie 118 ml. Na mtbr generalnie ma lepszą średnią ocenę niż Squirt i oceniało więcej osób niż Squirta. Naczytałem się sporo o nim, ale zamówiłem jednak Squirta, jest sprawdzony przez forowiczów, wiec wybrałem pewne rozwiązanie. Może RnR będzie następnym.
qqx, Squirt to chyba normalnie w postaci płynnej jest http://allegro.pl/sq...3116625131.html

#394 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 25 March 2013 - 11:37

Przetestowałem dzisiaj płyn do mycia silników K2 , rolek schodzi jak marzenie /śmiem twierdzić że lepiej jak benzyną/ . Zdjąłem cały smar z korby i kasety , łańcuch jednak wyszejkuje , będzie czysty w ogniwkach. K2 próbowałem też na łańcuchu i radzi sobie szybko i bez zbędnych ceregieli.
już mi rolek nie straszny :-D

#395 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 25 March 2013 - 11:57

K2 - AKRA płyn jest bardzo dobry, pisałem o nim artykuł juz ....6 lat temu na jednym z krakowskich forach w poradach serwisowych.
ale ma jedną wade, jest agresywny i jesli nim myjemy napęd i coś na rowerze , należy po psikaniu i szybkim szorowanku , spłukać wodą z szamponem np. samochodowym bez wosku, oraz następnie czystą wodą ciepłą

będzie lśniło pieknie.
Jeśli płyn K2 zostanie dłużej np. na częściach alu srebrnych mogą powstać kropeczki .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#396 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 25 March 2013 - 12:02

To właśnie ten płyn akra . Niestety spłukałem obficie ciepłą wodą ale bez szamponu wcześniej .To żle? Producent podaje że jest nieszkodliwy dla gumy lakieru

#397 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 posts
  • SkądKlucze

Posted 26 March 2013 - 09:01

Okaże się, kiedy będziesz miał jasne zacieki na anodyzowanych elementach aluminiowych, widocznych tym lepiej, im ciemniejsza anoda.
Owszem, jest nieszkodliwy dla gumy i lakieru, ale tylko wtedy, kiedy nie przesadzisz z czasem narażenia na kontakt z preparatem. Jest on oparty na silnych związkach alkalicznych i może zmatowić niektóre lakiery, a już na pewno potrafi rozpuścić napisy na anodowanej korbie (mnie tak zrobił z korbą XT, kiedy za długo sobie na niej był).
Generalnie jeśli stosować ten płyn zgodnie z instrukcją, nic się nie powinno stać. Z palety płynów do mycia silników (bo do tego właśnie służy) jest chyba najmniej żrący, za to pięknie czyści łańcuch i koronki rozpuszczając smary tak dobrze, że w zasadzie ciężko ręce pobrudzić.

#398 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 26 March 2013 - 10:07

vmax, warto po zaplikowaniu Akry czy podobnego specyfiku umyć wodą z pianą, to dodatkowo oczysci z brudu normalnego.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#399 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 26 March 2013 - 18:57

Dzięki za podpowiedzi , producent zaleca 30 -45 sekund działania potem płuczemy .Woda z pianą jest dobrym patentem .Tego u mnie zabrakło . Na szczęście nie ma problemów , obejrzałem dokładnie wszystko i jest świetnie. korba to campa s record , więc na carbonie nic nie będzie , korony ciemna anoda. Największy minus "rolka" wyeliminowany .
dzięki

#400 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 26 March 2013 - 21:11

Zamiast kombinować lepiej po prostu użyć benzyny ekstrakcyjnej



Reply to this topic