Smar do Łańcucha
#382 Gosc_marvelo_*
Posted 06 March 2013 - 00:01
Potwierdzam te słowa w całej rozciągłości.A ten to dobry ? : http://ctbike.pl/roh...ncucha-75m.html
Brudzi łańcuch - na pewno
oblepia napęd i wymusza czyszczenie przynajmniej raz na dwa tygodnie /w sumie nie każdy jest aż takim estetą/
zalety : CISZA
"minusy kolejne" butelka starcza na bbbbardzo długo , będziesz zmuszony czyścić napęd w nieskończoność , a butelka dalej nie jest pusta. Jedno smarowanie nawet do 1000km.?/ w zależności od warunków/
A estetą nie jestem, natomiast ten dźwięk "mlaskania" łańcucha po zastosowaniu Rohloffa uwielbiam.
Próbowałem też FL zielony i czerwony (ten do mokrych warunków jeszcze znośny, ale ten z Teflonem to "woda") i jakiś Michelin (czy Zefal) - też "woda" i straszny zgrzyt.
Gdyby na Ziemi nie było Rohloffa, smarowałbym łańcuch po prostu olejem silnikowym.
#383
Posted 06 March 2013 - 00:40
1. czystszy
2. cichszy
3. ładnie pachnie...
Nie wiem skąd to uwielbienie dla Rohlhoffa, mi FL bardziej podchodzi... w szosie i trekkingu.
#387
Posted 06 March 2013 - 19:22
Piatek jest ekspertem od smarowania lancuchow....?
#388
Posted 07 March 2013 - 21:26
Wg mojego subiektywnego odczucia, Rohlhoff jest minimalnie gęstszy, minimalnie trwalszy i krócej wypływa (wystarczy wytrzeć łańcuch po pierwszej, góra po pierwszych dwóch przejażdżkach) po smarowaniu, niż zielony FL.Nie wiem skąd to uwielbienie dla Rohlhoffa, mi FL bardziej podchodzi...
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#389
Posted 07 March 2013 - 22:19
Zielony FL stosuję jesienią/zimą do roweru w teren, łapie brud jak cholera, ale łańcuch zawsze nasmarowany, wręcz się błyszczy, niestraszne mu żadne kałuże czy śnieg ;-)
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#390
Posted 17 March 2013 - 00:39
Co do Rohlhoffa, to gdzieś czytałem, że znacznie i negatywnie wpływa na żywotność łańcucha w przeciwieństwie do specyfików wymagających częstszego smarowania. Chodzi o magazynowanie brudu przy długim kilometrażu, który potem wyciera powierzchnie trące łańcucha. Tutaj chyba pomoże tylko szejkowanie w benzynie przed każdym smarowaniem.
#391
Posted 20 March 2013 - 19:05
Czytałem nieco opinii na zagranicznych forach i z tego co zrozumiałem ludzie bardziej wolą jego niż Squirta. Ponoć dłużej łańcuch pozostaje w ciszy, a syfu podobnie jak Squirt zbyt dużo nie łapie.
Ponadto cenowo wychodzi tak samo jak Squirt, tylko że jest 177 ml, zamiast 120 ml.
http://allegro.pl/cm...3065193972.html
#393
Posted 24 March 2013 - 21:20
qqx, Squirt to chyba normalnie w postaci płynnej jest http://allegro.pl/sq...3116625131.html
#394 Gosc_vmax_*
Posted 25 March 2013 - 11:37
już mi rolek nie straszny :-D
#395
Posted 25 March 2013 - 11:57
ale ma jedną wade, jest agresywny i jesli nim myjemy napęd i coś na rowerze , należy po psikaniu i szybkim szorowanku , spłukać wodą z szamponem np. samochodowym bez wosku, oraz następnie czystą wodą ciepłą
będzie lśniło pieknie.
Jeśli płyn K2 zostanie dłużej np. na częściach alu srebrnych mogą powstać kropeczki .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#397
Posted 26 March 2013 - 09:01
Owszem, jest nieszkodliwy dla gumy i lakieru, ale tylko wtedy, kiedy nie przesadzisz z czasem narażenia na kontakt z preparatem. Jest on oparty na silnych związkach alkalicznych i może zmatowić niektóre lakiery, a już na pewno potrafi rozpuścić napisy na anodowanej korbie (mnie tak zrobił z korbą XT, kiedy za długo sobie na niej był).
Generalnie jeśli stosować ten płyn zgodnie z instrukcją, nic się nie powinno stać. Z palety płynów do mycia silników (bo do tego właśnie służy) jest chyba najmniej żrący, za to pięknie czyści łańcuch i koronki rozpuszczając smary tak dobrze, że w zasadzie ciężko ręce pobrudzić.
#398
Posted 26 March 2013 - 10:07
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#399 Gosc_vmax_*
Posted 26 March 2013 - 18:57
dzięki