Jump to content


Photo

Smar do Łańcucha


2121 replies to this topic

#21 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 23 May 2011 - 12:22

Rohloff jest ok jezeli chodzi o prace lancucha itd ale troche brudu jednak z szosy zbiera. Po smarowaniu zostawiam na noc, potem rano wycieram jeszcze raz go dobrze , a i tak po 2-3 jazdach jest czarny...

#22 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 24 May 2011 - 10:54

dzięki za propozycje, ale mi chodzi o to czy rohloff bedzie odpowiedni do crossa którym się jeżdzi po piasczystych drogach gdzie cały napęd jest narażony na działanie dużej ilości kurzu ?


Mam porównanie Rohloff'a do FL (zielonego) - ten pierwszy zdecydowanie lepszy, do wszystkich warunków. Na szosę idealny, wiadomo warunki raczej czyste, więc kurzu i brudu prawie nie ma. Kurz nawet jeśli się osadza, to nie włazi do środka łańcucha. Wystarczy przetrzeć łańcuch szmatą i jak nowy, smarowidło siedzi w środku. Co do wody też jest ok, ostatnio kilkanaście km w deszczu, powrót też na mokro, łańcuch wody nie przyjmuje.

Jeśli chodzi o warunki dużej ilości kurzu - stosuję RF również w MTB, ale w szosie miałem ostatnio (nie)przyjemność przejechania się kilkunastu km drogą techniczną przy budowie autostrady. Miała być jazda po betonie, niby trochę była, ale i tak większość jazda przełajowa w kurzu, żwirze i kamieniach. Żal szosówki, ale dała radę. Kurz penetrujący wszystko, gorzej niż piach w MTB - łańcuch po takiej jeździe trafił do płukania, kurz jednak do środka się dostał i przeginając łańcuch na boki wyczuwało się drobinki kurzu/żwiru w łańcuchu. Po przepłukaniu i nasmarowaniu działa jak nowy.
Żeby wyjaśnić - w MTB też RF używam i w odróżnieniu od zielonego FL, który nie dość że wypływał z łańcucha, to jeszcze w połączeniu z kurzem tworzył dość twardą skorupę. RF natomiast i owszem trochę wydostaje się z łańcucha aczkolwiek nie dużo, na tyle żeby nie dopuścić do "zaciągania" brudu do środka, aczkolwiek wiadomo, że w warunkach kurzowych nie ma tak lekko - jeśli łańcuch będzie skrzypiał na boki, to lepiej wyczyścić. Praktycznie po takich jazdach należałoby czyścić po powrocie i smarować przed wyjazdem. Ważne jest to, że po RF mogę zrobić w terenie i stówę km, a olej i tak będzie smarował łańcuch. Nie trzeba bawić się ze smarowaniem co kilkadziesiąt km. Na szosie to faktycznie kilkaset km w suchych warunkach można zrobić bez konieczności ponownego smarowania. Może RF tani nie jest, jednak wydajny na tyle, że w eksploatacji koszty zwracają się z nawiązką.

a i tak po 2-3 jazdach jest czarny...

- ja wycieram po każdej jeździe i mam czysty ;-), czarny po jeździe będzie, bo w warunkach sterylnych nie dane nam jeździć, wazne że to czarne nie zlepia się w ciągnącego gluta, czy twardą skorupę...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#23 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 24 May 2011 - 13:02

A jak Pedros? ktoś używa? Road Rage jest podobno dedykowany pod szosy... Jakieś wrażenia z jazdy? Długo się trzyma na łańcuchu?

- a poczytaj sobie w wątku smary rowerowe - szczerze mówiąc wątki się dublują, w tamtym również jest o smarowaniu łańcucha, choć nie tylko...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#24 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 posts
  • SkądTłuszcz

Posted 24 May 2011 - 19:20

ooo... dzięki za link... ten temat ominąłem xD

#25 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 25 May 2011 - 11:06

http://www.cyklotur....8&HNT=T&WSZDZ=T

Uzywal tego ktos?

Wydaje sie byc dobrym rozwiazaniem, mozna uzyc do dokrecania misek supportu, gwintow korb, pedalow, pod sruby itd?
W sumie takie cos chyba jest najbardziej potrzebne bo smar sam w sobie to tylko na lozyska np. piast czy tez sie myle?

#26 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 25 May 2011 - 11:30

W sumie takie cos chyba jest najbardziej potrzebne bo smar sam w sobie to tylko na lozyska np. piast czy tez sie myle?

Żeby się gwinty albo sztyca nie zapiekły, wystarczy smyrnąć te miejsca zwykłym smarem. Nie potrzeba 'specjalnych' smarowideł do tego typu zabiegów.
  • Karolcio likes this

#27 user1215

user1215
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skąd3miasto

Posted 25 May 2011 - 13:36

A jak Pedros? ktoś używa? Road Rage jest podobno dedykowany pod szosy... Jakieś wrażenia z jazdy? Długo się trzyma na łańcuchu?


RoadRage mam. Bez relewacji, podobny do rohloffa, tylko bardziej rzadki. Pomimo delikatnego naoliwienia łańcucha (kropelka na tulejkę i wytarciu po odstaniu) po przejażdżce łańcuch był mokry od smaru i wymagał ponownego solidnego przetarcia.

Dla czystego łańcucha polecam pedros ice wax. Zamiast brudzić, praktycznie czyści łańcuch, ale mało trwały, jak używałem to smarowałem chyba seriach po 3x, tzn. smarowałem, czekałem aż wchłonie i tak trzykrotnie. Po jednym smarowaniu łańcuch było słychać już po 50 km. Smarować mam zwyczaj oszczędnie, tzn. tylko na tulejki po kropelce.

#28 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 26 May 2011 - 08:19

A jak Pedros? ktoś używa? Road Rage jest podobno dedykowany pod szosy... Jakieś wrażenia z jazdy? Długo się trzyma na łańcuchu?


RoadRage mam. Bez relewacji, podobny do rohloffa, tylko bardziej rzadki. Pomimo delikatnego naoliwienia łańcucha (kropelka na tulejkę i wytarciu po odstaniu) po przejażdżce łańcuch był mokry od smaru i wymagał ponownego solidnego przetarcia.

Dla czystego łańcucha polecam pedros ice wax. Zamiast brudzić, praktycznie czyści łańcuch, ale mało trwały, jak używałem to smarowałem chyba seriach po 3x, tzn. smarowałem, czekałem aż wchłonie i tak trzykrotnie. Po jednym smarowaniu łańcuch było słychać już po 50 km. Smarować mam zwyczaj oszczędnie, tzn. tylko na tulejki po kropelce.


I dlatego też Rohloff rula ;-)

Road Rage, próbowałem raz. Moje wrażenia.... równie dobrze mógłbym obryzgać łańcuch wazeliną za 5zł. Badziewie jakich mało.

#29 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 May 2011 - 09:54

Dla czystego łańcucha polecam pedros ice wax. Zamiast brudzić, praktycznie czyści łańcuch, ale mało trwały, jak używałem to smarowałem chyba seriach po 3x, tzn. smarowałem, czekałem aż wchłonie i tak trzykrotnie. Po jednym smarowaniu łańcuch było słychać już po 50 km. Smarować mam zwyczaj oszczędnie, tzn. tylko na tulejki po kropelce.


No bo zawsze oliwi się po kropelce na tulejkę. Ale jakbym miał stosować 3 serie smarowania z przerwami na wchłonięcie i miałbym słyszeć łańcuch już po 50 km, to chyba by mnie cholera wzięła. RF smarowałem coś koło 3 stów przebiegu temu i raczej potrzeby dodatkowego smarowania ciągle nie widzę. No to gdzie tu sens gdzie logika lać co najmniej 18 razy tyle PIW (na 300 km trzeba smarować co 50 km, czyli 6 razy, no i każde smarowanie po 3 razy to da nam łącznie... 18 smarowań...) ?!

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#30 user1215

user1215
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skąd3miasto

Posted 26 May 2011 - 10:22

Po jednym smarowaniu łańcuch było słychać już po 50 km. Smarować mam zwyczaj oszczędnie, tzn. tylko na tulejki po kropelce.

smarowania ciągle nie widzę. No to gdzie tu sens gdzie logika lać co najmniej 18 razy tyle PIW (na 300 km trzeba smarować co 50 km, czyli 6 razy, no i każde smarowanie po 3 razy to da nam łącznie... 18 smarowań...) ?!


Sensu to niestety nie ma ;) Dlatego polecam ewentualnie do górala. Brud się nie trzyma, a ten co jest odpada. Łańcuch zawsze śliczny. Tyle pozytywów.

Rolhoff potwierdzam, smarowanie bez deszczu co 500-600 km.

#31 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 30 June 2011 - 22:07

Odświeżam temat. Przez przypadek stałem się posiadaczem takiego cuda: SMAR PLASTYCZNY DO ŁAŃCUCHÓW, uniwersalny z formułą uszlachetniającą metal molekularnie (brzmi tajemniczo troszkę ale piszę dokładnie jak jest na tubce). Produkt jest polski. Raz to próbowałem użyć i sobie odpuściłem. Jest to smar więc można sobie wyobrazić jaka jest konsystencja tego cuda. Kolor biały. Generalnie nie da się tego rozprowadzić po łańcuchu jak np. Finish Line. Najlepiej nałożyć na palec lub jakąś szmatkę. Jest po prostu za gęste. Zastanawiam się jak poradzi sobie ten smar w warunkach deszczowych...może ktoś z Was miał do czynienia z tym smarem ???
Poniżej fotka:
Dołączona grafika

#32 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 17 July 2011 - 20:13

http://www.chainl.com/

Używam tego oleju od dwóch miesięcy, moim zdaniem jest rewelacyjny, jeżdżę 200-300 km tygodniowo i jedna aplikacja wystarcza na 3 tygodnie, przez ten czas napęd pracuje cichutko, zmiana bigów jest idealna, odporny na wymywanie i łapie mniej brudu niż Rolhoff. Stosuję metodę dwóch łańcuchów, jeden pracuje a drugi, nasmarowany, czeka na swoją kolej.
PS. używałem wszystkiego co jest na naszym rynku, ChainL niestety jest dostępny tylko przez sieć ale może już ktoś to u nas sprzedaje ?

#33 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 17 July 2011 - 21:11

wicklowman nie wiem jak ten konkretnie srodek do pil sie sprawdzi, ale wiem ze niektorzy zawodnicy mtb na ciezkie blotne trasy uzywaja wlasnie smarowidel do pil mechanicznych.

#34 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 18 July 2011 - 07:23

dla mni osobiscie to mogą sobie lać nawet olej silnikowy co też są tacy co stosują, ludzie to wszystko wymyślą byle nie używać tego co zostało zaprojektowane do damego użytku.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#35 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 19 July 2011 - 19:06

Rohloff , Rohloff i jeszcze raz Rohloff , zaden inny sie "nie umywa !" :-D

Ps; SPIKE , kiedys chcialem zamowic od Ciebie 20 flaszek tego oleju Rohloff , ale odpowiedziales mojej tesciowej w mailu , ze nie wysylasz paczek za pobraniem i nie masz zamiaru .... szkoda , znalazlem innego dostawce :mrgreen:

#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 July 2011 - 21:43

sprzedajacy ustala warunki a nie kupujący , a kupujacy ma prawo wyboru, a bez kasy nie może towar wyjść ze sklepu, proste zasady są zawsze skuteczne bo nie ma problemów .
To tak nawiasem odpowiedzi co do wysyłki towaru za ok 400 zł !!!!!!!!!!!!

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#37 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 19 July 2011 - 21:54

dla mni osobiscie to mogą sobie lać nawet olej silnikowy co też są tacy co stosują, ludzie to wszystko wymyślą byle nie używać tego co zostało zaprojektowane do damego użytku

No super, tylko trochę sam się pogrążyłeś. Moim zdaniem żaden olej nie jest w 100% dobry do łańcuchów. Smarować się je powinno kąpielą w parafinie ze smarem molibdenowym.
Hipol oszczędnie dozowany sprawdza się już nieźle, moje doświadczenie z nim konfrontuję z opiniami dotyczącymi np. Finish Line - kiedy o tym specyfiku czytam to tylko się dziwię, że jegomościowie nie wpadli na smarowanie łańcucha przynajmniej gęstym olejem do skrzyń biegów. Silnikowego też używałem, niestety jest za rzadki. Tragedia - po 150 km łańcuch zaczyna przy mocnym depnięciu rzęzić lekkim niedosmarowaniem, a koło tylne i widełki zachlapane na potęgę.

#38 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 19 July 2011 - 22:36

Marco_ co w tym dziwnego ? Wejdź na ebay, kto tam ci wyśle cokolwiek za pobraniem ? Jak dla mnie pobranie powinno zniknąć w opcjach nawet na allegro, to tak btw.

SPIKE trafił mi się Rohloff 25 ml, zobaczymy co to warte ;-) (oczywiście na twojej liście dalej chcę być, niech będzie na zaś)
Ale jestem raczej spokojny, skoro jest tak zachwalany. Zielony FL to szajs według mnie, wylałem do kibelka.

#39 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 July 2011 - 23:31

Wiki, zielony jest idealny do Mtb , ma dobrą lepkość i działanie i tam sie najlepiej sprawdza .
Rohlofa daj dosłownie po kroplece na ogniwo powoli go przesuwając, łańcuch musi być dokładnie wymytyi daj mu wsiąknąć w sworznie.

Ostatnio zacząłem stosować olej w sprayu Castrola, po wyschnieciu jest dosyś lepki ale nie wystarcza na długo jak pamiętam ,

A stosował ktoś MOTOREXA do suchych warunków ??? cena całkiem sobie ok 20 zł za 100 ml. ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#40 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 posts
  • SkądKraków/Bronowice

Posted 19 July 2011 - 23:33

Wielka filozofia czym smarować łańcuch. Nie wierzę, że smar/olej ze sklepu rowerowego jest wiele lepszy od np. klasycznej oliwy technicznej lub oleju lnianego. Stosuje takie juz od jakiegoś czasu i to nie tylko do łańcucha lecz do bardziej skomplikowanych urzadzeń i wszystko jest lux. Wazne zeby to był olej/oliwa a nie smar bo jest za gęsty bo wowczas nie ma właściwości penetrujących. Nie moze tez byc za rzadki bo wycieknie i co najwazniejsze to nie mieszać. Stosowac jeden na czysty łańcuch.



Reply to this topic