Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Na Ustawki, Treningi I Turystyki Do 20K


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 26 luty 2025 - 12:40

Waga: ok. 70 kg

Wzrost: ok. 180 cm

Cena: do 20k (wliczamy rabat w sklepie)

 

Zastosowania:

  • treningi po górkach i po płaskim
  • dłuższe wypady
  • ustawki
  • wyścigi typu klasyki (TDPA, Klasyk Ropczycki, J-Labs, itd.)

Mam zarezerwowaną Orbeę M30 (2024) na mechanicznej 105 i aluminiowych kołach. Okazało się, że mogą ściągnąć wyższe modele. I tu mam do wyboru:

  • M30i - to samo, tylko z elektroniczną 105
  • M35i - dodatkowo karbonowe koła i kierownica bez wzniosu
  • M20iTeam - chyba jak wyżej, tylko elektroniczna Ultegra

Czym się różni elektroniczna Ultegra od 105 oprócz wagi? Podobno Ultegra zmienia biegi trochę szybciej, a czy różnica jest znacząca? Czy są jeszcze jakieś inne różnice? Ultegra ma przyciski funkcyjne, 105 nie ma, jednak nie miałem wcześniej styczności z elektronicznymi przerzutkami i nie wiem, czy to przydatny bajer.

 

Automatyczna synchronizacja przerzutek - czy zarówno 105 i Ultegra mają to samo i czy są różnice?

 

Kolejna kwestia to koła. Czy te, które są w M35i, są lepsze od polskich typu Evanlite / NoLimited, czyli czy jest sens dołożyć do M35i, czy brać M30i i potem zrobić upgrade?

 

Od razu zapytam o opony - zależy mi na przyczepności.

 

Wszystkie te rowery są na cięższej ramie OMR. Coś pewnie ugram na wadze, biorąc Ultegrę (M20iTeam) choć zastanawiam się, na ile to ma sens. Zależy mi na wadze z tego względu, że będzie dużo wspinaczki.

 

A i jeszcze odnośnie kierownicy, bo ten temat się pojawił. Mogą przełożyć ze wzniosem. Ale to się chyba robi podczas fittingu, czego potrzebuję. W przyszłości można włożyć karbonową spłaszczoną kierownicę?

 

BTW który kolor wam się najbardziej podoba? Jest niebieski, ale czarny/biały bardziej uniwersalny, by dopasować do stroju (np. u mnie niebieski nie pasuje, bo strój kolor zielony, czarny, biały, ale dla amatora to ma małe znaczenie?)



#2 Pyra

Pyra
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 26 luty 2025 - 14:02

Ja w takim budżecie brałbym Van Rysela.

 

Rower szosowy Van Rysel RCR 105 DI2 12S z czujnikiem mocy VAN RYSEL | Decathlon

 

 

 

105 Di2, karbonowe koła i pomiar mocy, czego więcej chcieć?  :ph34r:  :ph34r:


  • marcin. lubi to

#3 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 893 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 luty 2025 - 08:07

Jedynie kolor nudny, ale ogólnie Van Rysel w tym momencie ma naprawdę jeden z najlepszych stosunków cena do tego co otrzymujesz :)



#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 893 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 27 luty 2025 - 08:14

https://www.canyon.c...rahmengroesse=M

Też ciekawa opcja, a jest nawet poniżej budżetu. Obecnie jest promka i można dostać Ultimate CF SL 7 na elektrycznej 105 za 18 tys.

Co do szybkości Ultegra vs 105 - myślę ze nie zauważysz różnicy. Szczególnie ze nawet w najwolniejszym trybie biegi są zmieniane wystarczająco szybko. Największa różnica to jak zwykle jest waga - aczkolwiek nie jest to porażająca różnica - jak zyskasz na takim TDPA 5 sekund to będzie dobrze :)



#5 HSM

HSM
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 27 luty 2025 - 10:31

Ech Panowie...! Kolega górnik to zdaje się na konkurencyjnym rowerowym forum (pod innym nickiem) tę szosę od czerwca 2022 r. wybiera i wybrać nie może..., więc raczej przygotujcie popcorn i inne słone przekąski, bo to jest historia z długimi wywodami, pełna zwrotów akcji. A w tzw. międzyczasie kupował mtb, zmienia mtb, miotał się strasznie w tych rozkminach, co będzie lepsze i co wymienić w już kupionym doskonałym rowerze... że wielu wręcz zaczęło wątpić, czy poza sążnistymi wywodami na forum w ogóle jeździ na rowerze...

 

Kolego górnik - po prostu kup i nawijaj te kilometry... W sumie nie jest ważne, czy będzie to mechaniczna 105 czy elektroniczna ultegra. Na 100% ten wybór nie będzie Cię ograniczał w niczym na rowerze. Największym ograniczeniem jesteśmy zazwyczaj my sami, a nie sprzęt pod nami... Masz chęć i środki - wydaj je elektronikę i te karbonowe koła, wszak to jest hobby, więc wybory nie musisz na siłę szukać uzasadnienia. To ma wyłącznie sprawiać Ci przyjemność. Jak Ci coś nie przypasuje, najwyżej zmienisz na inne. Przecież już się zadeklarowałeś, że za rok podmianka na Defy albo Domane :-) 



#6 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 27 luty 2025 - 12:00

W takim razie biorę 105 Di2. Ultegra nie jest jakoś znacznie droższa, ale rowery na ultegrze już tak.

 

Pytanie miałem o koła i tak sobie porównałem

 

 

Chyba zakończy się na M35i. Tylko znowu popsuli mi wybór. Są 2 kolory dostępne - niebieski i czarny. Niebieski mi się podoba, natomiast nie pasuje do stroju (gdzie dominuje zielony, grafitowy i biały), to tak w kontekście wyścigów, bo na treningi i ustawki można kupić inny. Kiedyś była zasada, że szosa powinna być czarna? Ale to już nieaktualne. Ciekawy jestem waszych preferencji i którą odsprzedam bez problemu przy ewentualnej zmianie roweru.

 

Załączony plik  wybor.jpg   510,29 KB   19 Ilość pobrań

 

W każdym razie kończymy temat na zakupie tej szosy.



#7 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 271 postów

Napisano 02 marzec 2025 - 06:09

Jak dla Ciebie to tam mechaniczna 105 wystarczy, największą różnicą moim zdaniem między Ultegrą a 105 są te guziki funkcyjne, druga to przednia przerzutka  i jej wygląd,  trzecia różnica to kaseta hiperglide .  Kasetę można sobie zawsze wymienić. 



#8 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 05 marzec 2025 - 19:19

Pospieszyłem się, bo na OLX pojawiają się używki w dobrej cenie, choć są też powyżej 20k i co ciekawe na fakturę.  :)

 

Rzućcie okiem, bo kilka rowerów mi się podoba, ale żeby nie psuć zabawy, to nie podaję konkretnych ofert:

 

https://www.olx.pl/s...zosowe/rzeszow/

 

Orca M30 jest w przygotowaniu - czekam na lepsze opony 30 mm zamiast 28 mm - choć teraz poważnie się zastanawiam, czy nie wziąć jednak modelu wyższego - bo na pewno będę chciał elektronikę i szybsze koła, a potem dokładanie tych rzeczy wyjdzie drożej niż bym od razu kupił model wyższy. To nie jest kwestia kilku lat, tylko tygodni. Kto ma elektroniczne przerzutki, to nie wraca do mechanicznych. Druga kwestia to właśnie powinienem najpierw spojrzeć na używki. Jest kilka Treków Emonda (nie przejmowałbym się mocno pochyloną pozycją, bo to da się wyregulować), jest Cannondale Supersix, na pewno lepsze niż Orbea, a zdaje się, że właściciele dbali o te rowery. Jak zrezygnuję z Orbei, to pewnie da się dogadać i zwrócą kasę. Miałem jechać za granicę jeździć i już za ten rower zapłaciłem, aby po powrocie był gotowy do jazdy, lecz w ostatniej chwili coś wypadło i nie pojechałem. Stąd ten pośpiech. Jeszcze miał być wyjazd na obóz tym rowerem. Plany się zmieniły, w tym roku raczej nigdzie nie jadę. Trzeba się dobrze oswoić z szosą, a w okolicy górek i serpentyn nie brakuje.

 

Wygląd przerzutki mało istotny. Guziki funkcyjne fajny bajer, by się przełączać między ekranami, ale nie jest to konieczne.

 

Jeszcze znalazłem Orca M20iLtd waga 7,2 kg za 23500 zł, polski sklep, Ultegra Di2 i włożona kiera aero. Podobno nowy.

 

Czy ktoś ma karbonowe koła Orbea (Oquo) takie jak w M35i i czy warto dopłacać, czy lepiej kupić jakieś inne koła? Jak zobaczycie na OLX to ten Cannondale też miał karbonowe koła, ale właściciel zmienił na inne, bo były za wolne.



#9 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 177 postów

Napisano 05 marzec 2025 - 22:48

W takim razie biorę 105 Di2.

 

Przecież napisałeś już co bierzesz. Teraz kolejne pytania zadajesz i zastawiasz się nad elektroniką? Kupy się to nie trzyma.

 

 

Rzućcie okiem, bo kilka rowerów mi się podoba, ale żeby nie psuć zabawy, to nie podaję konkretnych ofert:

 

https://www.olx.pl/s...zosowe/rzeszow/

 

 

Czy Ty właśnie wrzuciłeś link do 141 rowerów z różnych półek cenowych, w różnych rozmiarach i liczysz na to, że ktoś doradzi co masz kupić?  :lol:



#10 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 marzec 2025 - 23:45

Do 20k to ja bym brał to, z tym że ja jestem fanem tej marki, więc to jest subiektywna opinia  :P

 

https://www.canyon.c...nfarbe=R101_P04

 

full_2024_4246_ultimate-cf-sl-7-Di2_P04_



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#11 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 06 marzec 2025 - 02:22

 

Przecież napisałeś już co bierzesz. Teraz kolejne pytania zadajesz i zastawiasz się nad elektroniką? Kupy się to nie trzyma.

 

Masz rację, bo temat poruszam na kilku forach i się gubię. Zarezerwowany rower to zwykła Orca M30 na mechanicznej 105 i aluminiowych kołach. Potem poczytałem i zmieniłem na M35i (koła karbonowe i elektroniczna 105). Zrezygnowałem, bo mnie zjechali, że chcę wydać tyle kasy za rower na ciężkiej ramie. Koszt stacjonarnie 17K po rabacie, waga ok. 8,2 kg (nikt dokładnie nie wie). Jeśli rower by mi spasował, to mam od razu elektronikę, dobre koła i nie muszę potem bawić się w upgrade. Nie mam pewności co do kół.

 

 

Czy Ty właśnie wrzuciłeś link do 141 rowerów z różnych półek cenowych, w różnych rozmiarach i liczysz na to, że ktoś doradzi co masz kupić?  :lol:

 

Przecież napisałem, że interesują mnie głównie Trek i Cannondale rozmiar 55 (pewnie zakres 54-56 będzie ok). Nie ustawiam filtrów, bo nie zawsze sprzedający poprawnie uzupełnia te pola. Można też polować na Speca. A jeśli chcemy całkiem zejść z wagi, to wspomniana Orca M20iLtd za 23500 zł. Chyba nie opłaca się kupować nówek. Mnie najbardziej interesują opinię, czy warto dopłacać do lepszych kół (np. Oquo w M35i), czy wziąć np. M30i (z aluminiowymi kołami) i kupić jeszcze lepsze koła.

 

Canyon ma zwolenników. Waży mniej niż Orca M35i. Tylko to marka wysyłkowa, a preferuję zakup lokalnie.

 

Z lekkich ram w rankingach jeszcze pojawiają się Scott i Giant.

 

Z Orbei już się pewnie nie wycofam, więc zostaje kwestia, czy brać M30 z myślą o upgrade, czy jednak zamówić M35i.



#12 Rybicki

Rybicki
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 25 maj 2025 - 10:27

Ultegra ma szybsze i precyzyjniejsze zmiany biegów oraz przyciski funkcyjne, które mogą się przydać, ale dla amatora 105 też będzie ok. Automatyczna synchronizacja działa podobnie w obu. Karbonowe koła w M35i są lepsze niż Evanlite/NoLimited, warto dołożyć, jeśli zależy Ci na wadze i komforcie. Opony bierz z dobrą przyczepnością, np. Continental lub Schwalbe. Ramę OMR masz w każdym, więc różnica głównie w osprzęcie i kołach. Kierownicę spokojnie możesz później zmienić na karbonową spłaszczoną.\

Przy okazji, używacie tego - https://vitagel-coll...iesnie-i-stawy/ ?



#13 górnik

górnik
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 05 sierpień 2025 - 11:44

Zakupiony został model Orbea Orca M30. Pewnie Canyon Ultimate CF SL 7 Di2 byłby lepszy, lecz chciałem zakupu dokonać w sklepie, a Canyon to marka wysyłkowa i jeśli dobrze pamiętam, to nie było rozmiaru.

 

Do końca nie wiedziałem, jak będę użytkował szosę, a wyszło w praniu. Rekreacji jest mało, a głównie  wyścigi typu klasyki i jazdy grupowe (po płaskim 30-40 km/h), gdzie nie ma zmian, a jest prowadzący, a na górkach ściganie.

 

Zamiast oryginalnych opon są Vittoria Corsa N.ext 32 mm.

 

Przebieg 2800 km od kwietnia i dużo przewyższeń.

 

Z plusów tego roweru, to:

  • do rekreacji super (nie jesteś mocno pochylony, ale jedziesz szybko)
  • na ustawki wystarczy (jeśli jeździsz z amatorami, a nie zawodowcami)
  • nic się nie psuje, a napęd chodzi płynnie
  • zero kapci (zasługa wzmocnionych opon)

Minusy:

  • na wyścigi za słaby, aby osiągać dobre wyniki (na klasykach coś ugrasz, ale na sprintach nie masz szans)
  • na mocne ustawki też za słaby (to rower bardziej na górki niż do ścigania po płaskim)
  • waga (choć nie jest wysoka, to jednak jest to rower na cięższej ramie)

W przyszłym roku zmieniam rower, ale pewnie zrobię upgrade i porównam, czy będzie szybciej.

 

Chcę szybko zrobić upgrade, by zdążyć do piątku.

 

Napęd zostaje - wg mnie nie ma sensu zmieniać na elektronikę, chyba że macie inne zdanie.

 

Opony - obecne przy wyższych prędkościach są zbyt wolne - zmienię na Corsa Pro lub GP5000S. Inne popozycje?

 

Koła - i tutaj się zastanawiam. Nie chcę hooklessów. A w sklepie wybór mam ograniczony:

 

https://velopoint.pl...ość-W magazynie

 

Gdybym nie kupował u nich, tylko na necie, to jeszcze można rozważyć Cadex 50, DT ARC lub Vision. Co do marek typu Evanlite, No Limited, Dandyhorse to chyba od ręki nie kupisz. Natomiast na Oquo (Orbea) trzeba czekać 2 miesiące.

 

Po fittingu zobowiązałem się do zakupu innej kierownicy (reach 40), ale też nie wiem, czy jest sens, bo zysk raczej niewielki. Pozycję mam lekko obniżoną przez zdjęcie podkładek. A jeśli będzie nowa kierownica, to jakaś aero. Możecie coś polecić?

 

Nie muszę kół zmieniać teraz, ale w sumie to chciałbym już się przesiąść.

 

Jakie lekkie koła polecacie, aby nie było problemów z piastami (opory) i nie pękły na pierwszej dziurze?



#14 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3217 postów

Napisano 05 sierpień 2025 - 17:06

https://partington.c...-r39-44-painted


  • piotrkol lubi to

#15 knt

knt
  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 06 sierpień 2025 - 07:38

https://lightweight..../meilensteinart

 



#16 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 sierpień 2025 - 11:57

Vittoria Corsa Pro są bardziej delikatne - to bardzo szybka ale też miękka guma - typowo wyścigowa opona. 
Wg mnie Conti 5000 S TR sprawdzą Ci się dużo lepiej na co dzień. 


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#17 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 276 postów

Napisano 06 sierpień 2025 - 16:06

Na co dzień to mogę polecić GP5000AS, u mnie już ponad 7000 km przejechały bez żadnej awarii, a jeżdżę na nich cały rok i od czasu do czasu po szutrach.
  • Chikushou lubi to



Dodaj odpowiedź