Jaki mechanizm korbowy?
#243
Napisano 15 luty 2010 - 20:20
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#244
Napisano 15 luty 2010 - 21:03
#245
Napisano 15 luty 2010 - 21:18
Mam 1 cm mniej od ciebie i 172.5 korby i są stanowczo " za słabe " na szosie jak dla mnie, 170 to już porażka w ogóle, ale ja raczej jeżdże na twardszych przełożeniach bo krecenie lekko mnie zanudza i tyłek boli.
175 odpowiada mi i na szosie i na góralach gdzie najczęśej odczuwam pełniejszy obrót w porównaniu do 170.
Nie wiem jak to okreslić ale jak mi sie klient pyta jakie korby do takiego wzrostu to 175 jest optymalne.
Problemem jest po prostu styl jazdy, najlepiej jest mieć i takie i te i wtedy porównanie jest jak Ci pasuje, to tak jak z siodełkiem.
Spróbować nie zaszkodzi, kwestia kasy .
Długość korb , podobnie jak długość mostka, siodełko offset kierownicy należą do indywidualnych predyspozycji, jeden może mieć kość udową dłuższą, od kolana krótszą i przełożenia stają się inne a różnica w korbach jest co 2.5 mm !!
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#246 Gosc_Dominik_*
Napisano 15 luty 2010 - 21:29
#247
Napisano 15 luty 2010 - 21:30
#248
Napisano 15 luty 2010 - 21:32
Powrócę jeszcze do wcześniejszego pytania - czy łańcuch i kaseta 9s będzie współpracowała z korbą 5600? Podane jest niby, że jest dedykowana dla 10s, ale zagadki z zakresu kompatybilności różnych elementów napędu i różnych "rzędowości" zawsze były moją słabą stroną... ;-)
Dzięki za kolejne argumenty. Dominik - po prostu naczytałem się, jaką to niektórzy odczuli różnicę po przesiadce, dlatego wolę się zastanowić zanim wydam te 300 czy 500 zł, które przynajmniej dla mnie piechotą nie chodzi ;-) W razie co będę miał Twoją propozycję na uwadze, to dokonamy jakiejś cichej transakcji na wydziale :-)
Zupełnie mi wypadło z głowy, że przecież w MTB zmieniałem ze 2 czy 3 lata temu korby ze 170 na 175 i raczej pozytywnie to odczułem, więc mam kolejny argument ;-) Nie ma to jak przekonywać samego siebie... W takim razie pozostaje chyba decyzja pt. Tiagra czy 105, ale chyba coś mi już świta :-D
#249 Gosc_kobrys_*
Napisano 15 luty 2010 - 21:44
#250
Napisano 15 luty 2010 - 21:44
http://www.chainreac...?CategoryID=577
Tu czesto jakies "rodzynki" znajdziesz....
Tylko zmien walute , bo Ci podeslalem w SEKach...
#251
Napisano 15 luty 2010 - 21:46
#252
Napisano 15 luty 2010 - 21:47
http://www.chainreac...x?ModelID=10151
albo to ; 130 EUR !
http://www.chainreac...x?ModelID=28464
Maja tam czesto jakies "koncowki" ( 170 , albo 175 ) i tanio mozna wciagnac...
A tu masz baze do korb "czasowych " 177,5 ;-)
http://www.chainreac...x?ModelID=35736
#253
Napisano 15 luty 2010 - 21:53
Ja mam tylko 169 cm, a po przejechaniu kilkudziesięciu tyś. km z korbą 170 mm i po przeczytaniu kilku uwag o szkodliwości zbyt długiej korby na kolana, z pełna premedytacją wybrałem korby 175 mm.
Dla mnie to straszenie przez teoretyków biomechaników, że długie korby szkodzą, to jak pisanie, że na podstawie wyliczeń powierzchni skrzydeł i masy trzmiel nie ma prawa unieść się w powietrze. Tylko trzmiel tego nie czytał i fruwa Jasne, że niektórym może się coś dziać, ale czy to z powodu zbyt długiej korby :?: Przyczyn może być wiele.
Dłuższa korba - mniejsze naciski (siły) potrzebne do wywołania tego samego efektu, choć ruch obszerniejszy, a przez to wolniejszy - teoretycznie :mrgreen: Podjazdy jeździ się lepiej.
#254
Napisano 15 luty 2010 - 21:58
#255
Napisano 15 luty 2010 - 22:11
Ale co użytkownik to teoria .
Jesli ktos np. nie czuje róznicy w tylnej długości trójkąta to róznicy 2.5 mm takze nie odczuje.
Tu musiałbyć przetrzepać tę samą testową trase i wyciągnąć wnioski.
Podobnie jest z wagą kół jak spada o 100 g.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#256
Napisano 15 luty 2010 - 22:24
A przyczyn urazu kolana w kolarstwie może być co najmniej kilkanaście:
- siodełko: za nisko, za wysoko, za bardzo w przód, do tyłu
- bloki: źle ustawione, za wysoki system
- predyspozycje: niektórych kolana będą bolały nawet jak na rowerze nie jeździliby, a że jeżdżą to tym gorzej
Dlaczego akurat przyczyną ma być za długa korba. Może wybrać którąś z powyższych przyczyn.
#257 Gosc_Stas_*
Napisano 16 luty 2010 - 11:43
O ile pamiętam większość doszła do konsensusu:
- 170 mm, a jeśli ktoś lubi i ma długą nogę to 172,5 mm
- 175 tylko w wyjątkowych przypadkach.
Wcześniej nie używano korb innych niż 170 mm. Coś w tym jest. Za długie korby mogą spowodować kontuzję kolan.
Stas
#259
Napisano 16 luty 2010 - 13:01
Wyjątkowych - czyli jak ktoś ma więcej jak 185cm wzrostu.O długości korb było już sporo pisane na tym forum.
O ile pamiętam większość doszła do konsensusu:
- 170 mm, a jeśli ktoś lubi i ma długą nogę to 172,5 mm
- 175 tylko w wyjątkowych przypadkach.
IMO 170ki są dla tych co mają max 170-175cm wzrostu, 172,5 dla tych od 175 do 185cm, a 175 dla 185cm i więcej. Są jeszcze dłuższe korby, ale to już dla mega dryblasów.
(tolerancja 2-3 cm, pomijam ekstremalne przypadki mega długich nóg przy stosunkowo niewielkim wzroście i odwrotnie).
Mnie kolana bolały po treningach na zimówce gdzie mam właśnie 170ki.Wcześniej nie używano korb innych niż 170 mm. Coś w tym jest. Za długie korby mogą spowodować kontuzję kolan.
Stas