Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#221 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 29 czerwiec 2009 - 22:50

a mnie denerwuje, że mocniej depne i 39 staje sie bezuzyteczny. Ja mam 53/39 i własnie 53 jest za twarda bo musze jechać na 3,4 koronce gdy odpoczywam, a to sie wiąże z krzyżowaniem łancucha i nieprzyjemnych świstem, albo dać na 39 i krecic na 6-7 koronce. Co ciekawe jazda na małym blacie jest dosłownie bezszelestna, a na duzym juz nie, ciekawe czemu :)

#222 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 29 czerwiec 2009 - 22:54

Deadhorse, u mnie wręcz przeciwnie :-P na małym blacie praktycznie zawsze coś słychać ze strony łańcucha... tak wiem... to przez to że mam Defy 4 :mrgreen:

#223 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 29 czerwiec 2009 - 23:06

a mnie denerwuje, że mocniej depne i 39 staje sie bezuzyteczny. Ja mam 53/39 i własnie 53 jest za twarda bo musze jechać na 3,4 koronce gdy odpoczywam, a to sie wiąże z krzyżowaniem łancucha i nieprzyjemnych świstem, albo dać na 39 i krecic na 6-7 koronce. Co ciekawe jazda na małym blacie jest dosłownie bezszelestna, a na duzym juz nie, ciekawe czemu :)


Dla tego ja teraz mam korbę 50/34, z tym że 34 zdejmę (albo zostawie, w każdym razie nie używam). I myślę że to będzie dobra opcja ;) Choc jeszcze nie wypróbowalem, bo brak mi ramy ;) No i zawsze kilka gram mniej :lol:

acha, a korbe mam zresztą na sprzedaż, tylko że nie jest to żaden hiend :lol: ale może ten blat ci sie przyda, choc po zdejmowaniu bez ściągascza to nie wiem czy jest prosty ;)

#224 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 01 lipiec 2009 - 14:24

Siemka
A co do korby, to mam taki problem:
Dzisiaj jechałem i po 15 km odpadło mi lewe ramię korby. Jest to korba Shimano, pasuje imbus, ale ma dwie dziurki i napis Shimano, ONE KEY RELEASE
Shimano 600, na ramieniu napis Shimano 170

Czym mogę to dokręcic? próbowałem imbusem, ale krzywo się dokręca.


Nie odkrecaj z tym sruby bo rozwlisz sobie gwint, ja tak w swojej zrobilem ;[

Co do samych korb, chce kupic teraz korbe ultegry, na allegro sa po okolo 420.

http://allegro.pl/it...ysylka_0zl.html

Jezli rozwala sie lozyska , mozna je wymienic czy trzeba od razu caly wklad? Ile waży taka korba wraz z wkladem?


Nie jest to jakis syf? W centrumrowerowym 105 z 2007 chodza po 540.

#225 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 01 lipiec 2009 - 14:25

I ile waży taki zestaw?

#226 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 01 lipiec 2009 - 14:46

..... Co ciekawe jazda na małym blacie jest dosłownie bezszelestna, a na duzym juz nie, ciekawe czemu :)

Tak to prawda, a nawet reguła. Jednym z powodów jest "opasanie" łańcucha, który bardziej hałasuje gdy jego ogniwa stykają się z większą ilością zębów. Praktycznie największy hałas powinien wydawac napęd przy układzie 53 - 25 (duża tarcza a z tyłu największa zębatka) Taki układ hałasuje jeszcze bardziej ze względu na przekos łańcucha.

Stas

#227 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 01 lipiec 2009 - 16:36

Nie odkrecaj z tym sruby bo rozwlisz sobie gwint, ja tak w swojej zrobilem ;[


Ja nie ODKRĘCAM, tylko DOKRĘCAM
Ale nie mogę dobrze dokręcić, zawsze się luzuje. Czy to może być wina klucza, bo nie używam tego, co potrzeba, czy zużyta korba?

#228 Cineeek

Cineeek
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 10 lipiec 2009 - 18:33

Witam. Planuję wymianę korby i przy tym supportu. Chciałbym zmieścić się mniej więcej w przedziale 150-170 zł. Nie musi to być ultegra czy coś takiego,bo i tak za takie pieniądze to coś około Sora tylko chyba, wolałbym nową, nie używaną. Chociaż jeśli znalazłaby się dobra używana to może być.
Spojrzałem na tę :
http://www.allegro.p...a_octalink.html
Na co mam patrzyć przy zakupie korby i supportu? Jakieś wymiary itp.?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

#229 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 lipiec 2009 - 21:32

wielowpust to przezytek
kup zintegrowane

#230 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2009 - 06:51

Cineeek, na allegro były ostatnio Xenony po 120 zł (w klasycznej konfiguracji). Już ich nie widzę, ale wystawiał chyba Wertykal, więc można tyrknąć. Za 240 zł od ręki masz Chorusa, a za 300 zł Recorda na kwadrat. Warto się nad tym zastanowić, bo to korba wysokiej jakości na lata. Niestety dobry suport np. Chorus to dodatkowy koszt ok. 170-190 zł, ale przynajmniej nie ma problemu z doborem długości osi (102 mm i tyle).

#231 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 11:24

wielowpust to przezytek
kup zintegrowane

To brzmi z całym szacunkiem dla Ciebie, jak często padające słowa z ust pryszczatych młodzieńców: "Bill Gates dead - Linux cool" :-)
Faktycznie wielowpusty zostały zastąpione przez suporty zintegrowane, ale nie wyparły ich całkowicie z użytkowania amatorskiego. Sztywnośc - sztywnością, ale dla amatora lepszym wyborem będzie dobra korba na octalink, czy nawet kwadrat np; ultegra, DA czy też Rekord, Chorus niż super SORA zintegrowana ... Oczywiście moim zdaniem.

Stas

#232 Cineeek

Cineeek
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 11 lipiec 2009 - 12:25

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam jakieś dwa tygodnie więc sporo czasu, aby dobrze się rozejrzeć i znaleźć odpowiedni model.

Pozdrawiam.

#233 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 lipiec 2009 - 13:24

Też mam dylemat jaką korbę kupić mam na ten cel max 300zł i sie zastanawiam czy tiagra H2 będzie OK,choć chciał bym sie uwolnić od szimano wolnymi krokami

#234 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2009 - 13:55

A co chcesz innego kupić ??

Shimano najtaniej wychodzi w zakupie i eksploatacji.

Kwadrat ?? - pakiet koszt ok 30 zł i pare tysięcy jazdy jest
Octalink - to samo
H II - no tu już łożyska lecą częściej , ale nawet miski z łozyskami są już od ok 40-50 zł za szt.

Wielowpust - typu FSA - pakiety drogie w porównaniu i jakosciowo nienajlepsze, to samo łozyska zewnętrzne typ HII FSA takze się sypia.

Wszystko zalezy od zasobów portfela, jak sie jeżdzi dużo - traktując kolarke jako wyżymaczke to czy płacenie dwu-trzy krotne za szpeja ma sens.


Mam korbe Suntour Superbe na kwadrat koszt ok 140-150 zł, pakiet - 30 zł ( ceny detal ) i używam tego na codzień, przebieg ok 3500 km i sladów zużycia niewielkie.

No chyba że ktoś trenuje podjazdy to tutaj sztywna korba by się przydała HII conajmniej 105

Przy doborze trzeba wziaść pod uwage potrzeby i zastosowanie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#235 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 11 lipiec 2009 - 14:12

Jeśli się komuś chce to sobie może wymienić łożyska w HT2 i ma "nowy suport" który pojeździ kolejne tysiące km. Koszt to ok. 20zł tanie chińskie łożyska. Lub ok. 80zł za pożądne zachodnie typu Fag które na pewno wytrzymają dłużej niż nowe miski.

#236 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 lipiec 2009 - 14:47

SPIKE, no właśnie od jakiegoś czasu szukam jakieś alternatywy i za bardzo nie ma owej a jak już jest to cenowo ...
choć nie wiedziałem że tak sie łożyska sypią,choć można było sie spodziewać po szimano.
Korbę chcę zmienić bo moja obecna jest już dość starawa,suport sie sypie i jednak wole 50z na górze niż 52z,szczególnie że niedługo jadę w góry i przydało by sie przełożenie na miare możliwości :-P

#237 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 luty 2010 - 09:48

Pytanie, W opisie korby Tiagra i Sora jest że oś suportu - materiał na oś jest alu , wyższe grupy są cr-mo.
To niby daje obniżenie masy, ale czy trwałość nie jest niższa, bo kiedyś początkowo takie osie dawali do Xt i wycofali się z tego.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#238 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 11:35

Idź do sklepu i powiedz co i jak. Skoro chciałeś 170 to niech je dadzą. W końcu rp pawlak ma te korby na stanie (co mnie dziwi).

Zachęcam do konsekwencji w działaniu. Jeśli jest możliwość korby należy zmienić. Między 170 a 175 jest duża różnica. Pisałem kiedyś, że nie wierzyłem, że taką różnicę można ewidentnie odczuć, ale tak właśnie jest bo kiedyś spróbowałem. 172,5 może być ... ale nie ... 175

Stas

#239 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 luty 2010 - 18:44

To i ja się może wcisnę ze swoim dylematem. Otóż przymierzam się do zmiany korby i zaczynam mieć lekki bałagan w głowie. Celuję w Tiagrę/105, jestem amatorem, nie ścigam się i nie trzaskam dziesiątek tysięcy kilometrów (raczej kilka; dłuższe dystanse w okolicach setki) w sezonie.

Rozdział pierwszy - długość korb ;-)

Obecnie mam korby 172,5 mm. Wzrost 181 cm, noga 86 cm. Zgodnie z rozpiską, którą podał kr1zje "powinienem" mieć korby 175, chociaż 86 jest niejako na pograniczu, więc 172,5 też byłoby okej. Chodzi o to, że jeżdżę właściwie tylko po płaskim i wolę kręcić z niską kadencją, więc bardziej skłaniałbym się ku 175 - to z kolei może ponoć mieć nienajlepszy wpływ na moje kolana, czego oczywiście wolałbym uniknąć. Może w takim razie kupić 170 i "zrekompensować to" używaniem mniejszych zębatek z tyłu (mam nadzieję, że zbytnio nie upraszczam)? Biorąc pod uwagę tabelkę z książki Carmichaela (długość korb w zależności od rozmiaru ramy) powinno to być raczej 170. Piszę dotąd tylko o 170 i 175, ponieważ Tiagra, o ile się nie mylę, nie występuje w rozmiarze 172,5. Zresztą skoro zmiana o 2,5 mm jest odczuwalna to może warto coś przy okazji zmienić na lepsze. Czas więc na...

Rozdział drugi - Tiagra/105 ;-)

105 za to oferuje 172,5 ale przyznam, że 200 zł różnicy ma dla mnie niemałe znaczenie. Obecny napęd mam 9sp. Czy warto wg Was dopłacić do 105tki? "Za" może przemawiać prawdopodobna (choć na chwilę obecną raczej się do tego nie przymierzam) zmiana napędu na 10s w przyszłości i masa niższa o 100 g (chyba coś koło tego). Zakładam, że łańcuch 9sp nie będzię gryzł się z korbą 5600? Czy trwałość wychodzi jakoś znacznie bardziej na plus w przypadku 105? Czy może nie mam co się zastanawiać i do mojej amatorskiej jazdy Tiagra będzie w zupełności wystarczająca, a różnicę w cenie zostawić na łańcuchy?

Mam nadzieję, że za bardzo wszystkiego nie pokręciłem ;-) Będę wdzięczny za jakieś wskazówki (zwłaszcza w kwestii długości korb).

Pozdrowienia ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#240 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 15 luty 2010 - 18:58

pawelkepien, max 172,5 moim zdaniem.



Dodaj odpowiedź