Jaki mechanizm korbowy?
#282
Posted 03 March 2010 - 19:07
Wybaczcie, że odkopuję temacik, ale chyba nie warto zakładać nowego, a właściwie moje pytanie będzie na temat... Nawiązując do słów robo - czy ktoś może słyszał albo czytał o zawodowcach - sprinterach korzystających z korb 175 mm? Pytam z czystej ciekawości. Czy w ich - zawodowców - przypadku też może zależeć to od osobistych preferencji, czy po prostu przyjęło się (drogą naturalnej selekcji ;-)), że sprinter = krótkie korby i sprawdza się to w 100%ach przypadków?Chłopy pokroju Boonena jeżdżą z korbami 170mm, bo są sprinterami i potrzebna im duża kadencja na finiszu - a siły do obrotu im nie zabraknie.
#283
Posted 03 March 2010 - 20:26
Ja nie daje rady ani na 170 ani na 172.5, za mały mam obrót i się męcze przy podjazdach na stojąco, zreszta ja mam przyzwyczajenia z MTB i tu takze tylko 175.
Jedno ale, tu nie widze zawodowców co finiszują o setne sekundy, a dł korb jest nierozerwalnie związana z przkładnią o nogą - tu mamy diwe kości.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#284
Posted 03 March 2010 - 22:00
#285
Posted 03 March 2010 - 22:03
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#286
Posted 03 March 2010 - 23:10
Tom Boonen 177.5mm
Allan Davis 172.5mm
Gord Fraser 172.5mm
Oscar Freire 172.5mm
Thor Hushovd 175mm
Giovanni Lombardi 172.5mm
Alessandro Petacchi 175mm
Fred Rodriguez 175mm
Erik Zabel 172.5mm
(źródło - punkt 3)
Najbardziej mnie zaskoczyły korby 177,5 mm Boonena, no ale facet ma 193 cm wzrostu... Gdzieś indziej znalazłem, że Cavendish korzysta ze 170 mm. Tak więc w sumie sam sobie odpowiedziałem na pytanie, sorry za zamieszanie ;-)
#287
Posted 04 March 2010 - 07:50
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#288
Posted 04 March 2010 - 13:11
#289
Posted 21 March 2010 - 13:36
Dopisuje się do tematu korb, ponieważ mam korbowy dylemat wielkiej wagi.
Obecnie w rowerze mam FSA omega kompakt (50x36 chyba), czyli najniższy model FSA ze zintegrowaną osią. 1120g wagi.
Pracuje on opornie i niezbytnio lubi się z przednią przerzutką Mirage CT.
Chce go wymienić. Pytanie, na co? Cały osprzęt mam Campa 2x10.
Każda korba będzie pasowała do tego? Czy korba Shimano polubi się z resztą od campagnolo?
Zastanawiałem się nad najnowszą Ultegrą, Veloce UT i Sram Rival.
W moich oczach wygrywa Rival, jak Wy sądzicie?
Zastanawia mnie też czy nie byłoby warto przejść z kompaktu na 53x39, tylko bym musiał jeszcze przednią przerzutkę wymienić :roll:
#290
Posted 29 March 2010 - 17:31
z gory dzieki za odp. :-D
Pozdrower
Piotr
www.piotrjaromin.pl
#292
Posted 01 April 2010 - 21:11
#294
Posted 02 April 2010 - 18:40
rozstaw 130mm
Chodzi mi w ogóle o dokładne wymiary, to jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna tarczy 52, oraz rozmieszczenie śrub na niej, ewentualnie frez pod śruby.
Te 130mm to akurat wiem, ale to jest od środka korby, a od początku tarczy (średnica wenętrzna) do dziury?
#297
Posted 02 April 2010 - 22:32
a jest mozliwość zaamienić blat 34 (kompakt) na jakiś 42/48?
Jak ten sam rozstaw, no to nie ma problemu
Czyli rozumie że takiej dopkumentacji nie dostanę... muszę zdejmowac i samemu mierzyć :-?
Karbon, może i fakt, właśnie do koncsa nie byłem pewny co to za wymiar dzięki za sprostowanie
#298 Gosc_xsnailx_*
Posted 03 April 2010 - 08:18
http://www.chainreac...x?ModelID=28749
#299
Posted 03 April 2010 - 09:58
#300
Posted 13 May 2010 - 18:30
tarcza