Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#281 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 26 luty 2010 - 17:16

emilpe,

Nowe ;

http://www.jejamescy...et-id19975.html

http://www.jejamescy...et-id20450.html

#282 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 marzec 2010 - 19:07

Chłopy pokroju Boonena jeżdżą z korbami 170mm, bo są sprinterami i potrzebna im duża kadencja na finiszu - a siły do obrotu im nie zabraknie.

Wybaczcie, że odkopuję temacik, ale chyba nie warto zakładać nowego, a właściwie moje pytanie będzie na temat... Nawiązując do słów robo - czy ktoś może słyszał albo czytał o zawodowcach - sprinterach korzystających z korb 175 mm? Pytam z czystej ciekawości. Czy w ich - zawodowców - przypadku też może zależeć to od osobistych preferencji, czy po prostu przyjęło się (drogą naturalnej selekcji ;-)), że sprinter = krótkie korby i sprawdza się to w 100%ach przypadków?

fs-userbar-blog-white.png


#283 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 marzec 2010 - 20:26

Na TDP prawie wszystkie łowerki były na 172.5 w większości.
Ja nie daje rady ani na 170 ani na 172.5, za mały mam obrót i się męcze przy podjazdach na stojąco, zreszta ja mam przyzwyczajenia z MTB i tu takze tylko 175.

Jedno ale, tu nie widze zawodowców co finiszują o setne sekundy, a dł korb jest nierozerwalnie związana z przkładnią o nogą - tu mamy diwe kości.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#284 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 marzec 2010 - 22:00

Dzięki SPIKE, ale chodziło mi tylko i wyłącznie o sprinterów i o to, czy ta zależność (sprinter/170 mm) jest zawsze zachowana. Zdaję sobie sprawę z tego, że żaden Cavendish się tu raczej nie wypowie, dlatego zapytałem, czy komuś się może ta informacja nie obiła o oczy czy uszy. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#285 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 marzec 2010 - 22:03

Najlepiej to zobaczyć przed startem jak kolesie wyciągają maszyny i wszycho widać.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#286 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 marzec 2010 - 23:10

No tak, tylko okazji nie za wiele, chyba że ktoś mi tu przywiezie jakiegoś Kawendisza ;-) Natknąłem się na stronę, na której jest wpis z 2007 roku z wybranymi sprinterami i długościami korb:

Tom Boonen 177.5mm
Allan Davis 172.5mm
Gord Fraser 172.5mm
Oscar Freire 172.5mm
Thor Hushovd 175mm
Giovanni Lombardi 172.5mm
Alessandro Petacchi 175mm
Fred Rodriguez 175mm
Erik Zabel 172.5mm


(źródło - punkt 3)

Najbardziej mnie zaskoczyły korby 177,5 mm Boonena, no ale facet ma 193 cm wzrostu... Gdzieś indziej znalazłem, że Cavendish korzysta ze 170 mm. Tak więc w sumie sam sobie odpowiedziałem na pytanie, sorry za zamieszanie ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#287 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 marzec 2010 - 07:50

Dlatego się dziwiłem że ludzie wybierają 170 szkodząć sobie czasem , jeszcze rozumiem na płaskim , ale im krótsza korba tym więcej mocy trzeba włożyć jesli chcemy pocisnąć, zwłaszcza w pagórkowatym terenie

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#288 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 04 marzec 2010 - 13:11

A jak się ma krótkie nogi? Mam marne 170 cm wzrostu i sądzę, że to dobra długość korb dla mojej sylwetki ;) Teren mam raczej płaski, chociaż niezłe pagórki też się znajdzie. Podjeżdżam pod nie całkiem szybko i bez niepotrzebnego męczenia (choć wiadomo, to kwestia wytrenowania ;-) )

#289 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 21 marzec 2010 - 13:36

Witam.

Dopisuje się do tematu korb, ponieważ mam korbowy dylemat wielkiej wagi.

Obecnie w rowerze mam FSA omega kompakt (50x36 chyba), czyli najniższy model FSA ze zintegrowaną osią. 1120g wagi.
Pracuje on opornie i niezbytnio lubi się z przednią przerzutką Mirage CT.
Chce go wymienić. Pytanie, na co? Cały osprzęt mam Campa 2x10.
Każda korba będzie pasowała do tego? Czy korba Shimano polubi się z resztą od campagnolo?
Zastanawiałem się nad najnowszą Ultegrą, Veloce UT i Sram Rival.
W moich oczach wygrywa Rival, jak Wy sądzicie?

Zastanawia mnie też czy nie byłoby warto przejść z kompaktu na 53x39, tylko bym musiał jeszcze przednią przerzutkę wymienić :D :roll:

#290 petrus94

petrus94
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądTychy

Napisano 29 marzec 2010 - 17:31

A ja mam takie lamerskie pytanie bo wymieniam całą grupę i muszę mieć inne przełożenia. Mam dostać w dobrej cenie najnowszą ultegrę( http://www.bikekatal...ltegra.FC-6750/ ), ale nie wiem czy da się w niej wymienić zębatki. Muszę być 100% pewny a ta korba(jakaś taka pełna) :-) jakoś dziwnie mi wygląda w porównaniu do innych. Wystarczy mi krótka odp.
z gory dzieki za odp. :-D

Pozdrower

 

Piotr

www.piotrjaromin.pl


#291 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 29 marzec 2010 - 18:54

Da się.

Wystarczy kluczyk TORX.

Dołączona grafika

#292 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 01 kwiecień 2010 - 21:11

Mam pytanko, już nie chce nowego tematu zakładać, czy ma ktoś może dokładne wymiary korby, dokładnie chodzi mi o dużą tarczę 52 z rozmieszczeniem dziur na śruby i ich wielkością oraz średnicą tarczy, generalnie chodzi o jakiś rysunek techniczny czy coś w tym stylu z dokładnymi wymiarami. Korba to ultegra z zeszłego sezonu. Był bym wdzięczny

#293 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 kwiecień 2010 - 22:45

rozstaw 130mm

#294 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:40

rozstaw 130mm


Chodzi mi w ogóle o dokładne wymiary, to jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna tarczy 52, oraz rozmieszczenie śrub na niej, ewentualnie frez pod śruby.

Te 130mm to akurat wiem, ale to jest od środka korby, a od początku tarczy (średnica wenętrzna) do dziury?

#295 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 kwiecień 2010 - 20:23

Te 130mm to akurat wiem, ale to jest od środka korby, a od początku tarczy (średnica wenętrzna) do dziury?

To jest średnica okręgu, na którym są rozmieszczone śruby mocujące tarcze. Sh 130, Campa 135, stara Campa 144, kompakt 110.

#296 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 02 kwiecień 2010 - 20:39

a jest mozliwość zaamienić blat 34 (kompakt) na jakiś 42/48?

#297 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 kwiecień 2010 - 22:32

a jest mozliwość zaamienić blat 34 (kompakt) na jakiś 42/48?


Jak ten sam rozstaw, no to nie ma problemu ;)

Czyli rozumie że takiej dopkumentacji nie dostanę... muszę zdejmowac i samemu mierzyć :-?

Karbon, może i fakt, właśnie do koncsa nie byłem pewny co to za wymiar :) dzięki za sprostowanie

#298 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 03 kwiecień 2010 - 08:18

@deadhorse chocby na taki, ale pewnie innych producentow i tansze tez dopadniesz

http://www.chainreac...x?ModelID=28749

#299 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 kwiecień 2010 - 09:58

Bartosz jedyna co mogę podpowiedzieć to, że odległość między sąsiednimi otworami wynosi 76,4mm. Zaczerpnięte ze strony Sheldona Brown'a .


#300 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 13 maj 2010 - 18:30

Odnawiam temat. Czy warto prostować tarczę? Nowa trochę kosztuje, a moja tarcza ultegra sl (53 zęby) jest lekko (nie wiem czy lekko czy mocno ale to widać) skrzywiona. Dodatkowo nie ma 3 zębów o czym kiedyś pisałem. Wymiana na nową to dość spory wydatek pozostając przy tej klasie. Gość w serwisie twierdzi, że jest w tanie mi to zrobić ale czy reszta się przy tym prostowaniu nie pognie? A może kupić jakąś używaną podobnej klasy, np. ta:
tarcza



Dodaj odpowiedź