Jaki mechanizm korbowy?
Started By
Gosc_MaciekR_*
, 21 sty 2007 17:42
1141 odpowiedzi w tym temacie
#383
Napisano 07 grudzień 2010 - 18:24
Podobno mam właśnie 130 chociaż ciężko i tak znaleźć coś w miarę taniego do starej szosy chyba że np. jakaś cała korba Sory tym bardziej, że może wymienię jeszcze łańcuch i kasetę a wtedy to może nastałaby zupełna cisza. Ale i tak taka Sora jest cięższa od tej staruszki 105 ;-)
#384
Napisano 07 grudzień 2010 - 18:30
dajcie mi góry, ale ultegra ponad stówę tańsza i o ile mi się wygląd tarczy nie bardzo podoba, to sztywność całości jest zachwalana, a wyczytałem tutaj an forum, że force jest klasowo pomiędzy 105 i ultegrą. FSA SLK można było jeszcze niedawno wyrwać na allegro za 500-600zł, ale już niestety ich nie ma.
jarosław1, Dla korb 10s też pojeździsz na łańcuchu 9rz. - to nie problem, ale dobrze byłoby jednak mieć przerzutkę 9rzędową dla pewności płynnej zmiany przełożeń. A co do ilości wypowiedzi, to nie zawsze jest tak, jak piszesz - ja, wprawdzie na podstawie z tutajeszych wątków, ale poleciłbym 6700 i masz tę stówę w kieszeni do przerzutki.
jarosław1, Dla korb 10s też pojeździsz na łańcuchu 9rz. - to nie problem, ale dobrze byłoby jednak mieć przerzutkę 9rzędową dla pewności płynnej zmiany przełożeń. A co do ilości wypowiedzi, to nie zawsze jest tak, jak piszesz - ja, wprawdzie na podstawie z tutajeszych wątków, ale poleciłbym 6700 i masz tę stówę w kieszeni do przerzutki.
#386
Napisano 07 grudzień 2010 - 23:13
Tak się składa, że ja jeździłem na Ultegrze, a potem na właśnie tym starszym Forcie i dlatego go polecam. Działa lepiej od Ultegry, moje subiektywne odczucie jest takie że Sram jest sztywniejszy na pewno biegi przechodza twardziej i pewniej. Jeśli chodzi o zużywanie się są bardzo porównywalne. Nie czytałem co na temat Forca jest napisane na tym forum, piszę z własnego doświadczenia. Nie powtarzam opini przeczytanych w sieci, bo możesz do nich dotrzeć tak samo jak ja może jest jakaś lepsza opcja w tej cenie na której nie jeździłem ale z tych 2 brałbym Forca. Na Dura-Ace jeździłem, ale na nowym nie wiem jak się stary sprawował.
Odnośnie części, które należało by wymienić razem z korbą to na pewno łańcuch. Łańcuch uciągnął się i dopasował do starej korby jak założysz go na nową to będzie musiała się do niego dopasować, co przyśpieszy jej zużycie.
Nie wiem czy przerzytka na 2 tarcze będzie chodzić z klamką na 3 nie robiłem takich eksperymentów...
Nie ma co tak roztrząsać tego tematu, bo co kto wiedział już napisał decyzję musisz podjąc sam.
Odnośnie części, które należało by wymienić razem z korbą to na pewno łańcuch. Łańcuch uciągnął się i dopasował do starej korby jak założysz go na nową to będzie musiała się do niego dopasować, co przyśpieszy jej zużycie.
Nie wiem czy przerzytka na 2 tarcze będzie chodzić z klamką na 3 nie robiłem takich eksperymentów...
Nie ma co tak roztrząsać tego tematu, bo co kto wiedział już napisał decyzję musisz podjąc sam.
#387
Napisano 15 grudzień 2010 - 23:09
Trochę mnie "nie było", a i wątek zmienił chyba tytuł. To szczegół. W każdym razie bardzo dziękuję za sugestie z przed dwóch tygodni. Możliwości było wiele, jak zazwyczaj bywa. A, wybór padł w końcu na Ultegrę 6603. Cóż, czasem trzeba pomyśleć jakby na przyszłość lub i bardziej ekspansywnie. Trochę drożej, ale korb, nie zmienia się "codziennie".
Pozdrawiam, Piotr01
Pozdrawiam, Piotr01
#389
Napisano 25 styczeń 2011 - 15:48
Nie wsadzisz. 34 zęby są tylko na 110 bdc.
EDIT:
http://cgi.ebay.pl/K...#ht_1994wt_1139
ale cena chyba niezbyt atrakcyjna
Też jeżdżę na kompakcie i jest OK, ale jak wczoraj dowiedziałem się, że Marco Pantani jeździł na 54/44, to aż mi się głupio zrobiło. A nie ważył nawet 60 kg...
EDIT:
http://cgi.ebay.pl/K...#ht_1994wt_1139
ale cena chyba niezbyt atrakcyjna
Też jeżdżę na kompakcie i jest OK, ale jak wczoraj dowiedziałem się, że Marco Pantani jeździł na 54/44, to aż mi się głupio zrobiło. A nie ważył nawet 60 kg...
#390
Napisano 25 styczeń 2011 - 15:55
http://cgi.ebay.com/...=item255f11bc4e
http://cgi.ebay.com/...=item563d7b46d7
Pierwsza to 5700 50-34 druga 5600 53-39 tle że dużo taniej
http://cgi.ebay.com/...=item563d7b46d7
Pierwsza to 5700 50-34 druga 5600 53-39 tle że dużo taniej
#392
Napisano 25 styczeń 2011 - 15:57
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#394
Napisano 25 styczeń 2011 - 16:02
Wszystkie mocno drogie. Może faktycznie tyle kosztują, a ja głupi pomyślałem, że jak widzę w centrum rowerowym za 500zł kompaktową, to po tyle chodzą.
I na dodatek 175mm. Ale krótsze ramiona chyba bez sensu brać. Mam 184cm wzrostu, noga 89cm, od zawsze jeździłem na 175mm.
I na dodatek 175mm. Ale krótsze ramiona chyba bez sensu brać. Mam 184cm wzrostu, noga 89cm, od zawsze jeździłem na 175mm.
#400
Napisano 25 styczeń 2011 - 23:45
maciej1986, jak dojdzie paczka z USA z moim nowym nabytkiem w postaci korbki SRAM Force, to będę miał identyczną 6600 do pogonienia. Więc jeśli nie rzutuje fakt, ze to oczywiście korba używana i taką byś przygarnął, to mogę Cię spisać na listę chetnych Daj cynka.