Jaki mechanizm korbowy?
#22
Posted 24 January 2007 - 20:51
[ Dodano: 2007-01-24, 20:53 ]
zastanawia mnie właśnie czy ta odległość może się różnić w korbach wykonanych tą samą technologią....
#25
Posted 24 January 2007 - 21:14
Załączam prosty rysunek który pokazuje czym jest q-factor.
Jedyny sposób w jaki można o kilka mm zmienic efektywny q-factor to posiadanie pedałów time - rxe, rxs, impact.... - zależnie od zamontowania bloków [prawy blok na prawym bucie mozna zamontowac i na lewym] buty beda blizej badz dalej od korb - zmienia nam sie q-factor
#26
Posted 25 January 2007 - 09:36
Q-factor dla samych korb jest nieregulowany.
Załączam prosty rysunek który pokazuje czym jest q-factor.
Jedyny sposób w jaki można o kilka mm zmienic efektywny q-factor to posiadanie pedałów time - rxe, rxs, impact.... - zależnie od zamontowania bloków [prawy blok na prawym bucie mozna zamontowac i na lewym] buty beda blizej badz dalej od korb - zmienia nam sie q-factor
Obrazek
o to mi właśnie między innym chodziło....mam jeszcze do Ciebie pytanie-czy trening na dwóch rowerach o różnym rostawie pedałów może powodować jakieś problemy ze stawami??
#31
Posted 23 April 2007 - 18:53
mam problem.. Trafia mi sie rower na korbie FSA ( http://rowery.onet.p...l25,sprzet.html )
Chciałem od razu zmienić zębatkę 50 na 52, tylko, że nie ma blatów FSA na allegro:/ Mam mało czasu, a dylemat duży. Proszę o pomoc:) Czy otwory pasują z shimano campagnolo ???
Z góry dziękuję.
#32
Posted 23 April 2007 - 20:28
Witam,
mam problem.. Trafia mi sie rower na korbie FSA ( http://rowery.onet.p...l25,sprzet.html )
Chciałem od razu zmienić zębatkę 50 na 52, tylko, że nie ma blatów FSA na allegro:/ Mam mało czasu, a dylemat duży. Proszę o pomoc:) Czy otwory pasują z shimano campagnolo ???
Z góry dziękuję.
To jest korba kompaktowa o średnicy rozstawu srub 110 mm. Kompaktowe Shimano i inne kompakty pasują (chyba poza Campą w której jest coś pomieszane ze śrubami)
BTW: klamki Campy, przerzutka Campy, a kaseta Sh. HG-50. Ciekawe jak to chodzi? Dziwna kompletacja...
#34 Gosc_Urban_*
Posted 24 April 2007 - 04:51
W tamtym roku czytałem test tego sprzętu i o dziwo napisali, że wszystko pod tym względem ok.BTW: klamki Campy, przerzutka Campy, a kaseta Sh. HG-50. Ciekawe jak to chodzi? Dziwna kompletacja...
Btw chyba Koral jeździ na takim rowerku to może on się wypowie.
#35
Posted 29 April 2007 - 11:58
Co sadzicie o takim polaczeniu?
Wiem ze zywotnosc napedu bedzie pewnie nizsza, ze wzgledu wieksze obciazenia na koronkach kasety(im mniej zebow tym wieksze obciazenia i wieksze zuzycie).
BTW. BH bardzo dobre hiszpanskie rowery.... widzialem kilka bardzo dobrych modeli(na zywo), ale niestety nie mialem okazji sie przewiesc na takich...
A jesli chodzi o tego BH, gdybym mial kupowac gotowy rower w podobnej cenie wlasnie tego bym wybral...
#39
Posted 30 April 2007 - 10:30
Tam gdzie mieszkam(Krosno) nie da sie zabardzo po plaskim pojezdzic, na niektorych podjazdach to i 42 + 26 nie wystarcza. No chyba ze zmienie sobie mniejszy blat na 39.
Biorac pod uwage teren w jakim jezdze wybralem specjalnie kasete 13-26, ale zastanawiam sie czy nie zmienic na inna(jak ja zjezdze, a mam jeszcze kupione zapasowe koronki) 12-21 + 50-34.
Korba napewno sie niedlugo skonczy, blaty juz sporo przejechaly i juz raz musialem tulejowac korbe, bo mi gwint polecial.
No i tu pytanie. Zmienic korbe z 52-42 na 50-34 i do tego kasete nowa? czy kupic 52-39 i zostac przy aktualnej kasecie, ktora jest w conajmniej dobrym stanie? Wymieniajac korbe na nowa i zostawiajac kasete znacznie zwieksze kadencje, po przekroczeniu pewnej granicy niema ona sensu(policzylbym to ale nie mogez nalesc kalkulatora kadencji)
#40 Gosc_BikerFG_*
Posted 13 May 2007 - 17:25
Mam zamiar wymienic korbe Shimano Sora (50/39)
na Tiagra 2007 (50/34)
Dane korby Tiagra:
* System: Mega-9
* Długość ramienia: 175mm
* Koronki: 50/34T
* Koronka 50T: aluminum
* Koronka 34T: aluminum
* Materiał: Aluminium Hollow Type II ,
* Hollowtech 2 wkład BSA zintegrowany ,
* Szerokość mufy: od 68-73mm (3 podkładki w komplecie)
* Waga: 949g (wraz z suportem który jest w komplecie)
czy moge miec jakies problemy z wymiana (nie chodzi o sama "czynnosc" wymiany tylko o kompatybilnosc Tiagry z pozostalym osprzetem) ?
czy ma znaczenie to, ze mam kasete 8-rzedowa ?
wlasciwie jakie moga byc zaleznosci miedzy mech. korbowym, a iloscia rzedow w kasecie ?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.